Telia Tv digiboksi - mitkä kanavat ovat hd-laatuisia

  • 28 March 2021
  • 8 kommenttia
  • 187 katselukertaa

Kunniamerkki +4

Tervehdys!


 


Tämä telian tv-digiboksi systeemi on kyllä perin sekava, kun noita tietoja nettisivuilta lueskelin, jotenka saisiko tähän asiaan nyt jonkinlaisen rautalankavastauksen: Eli kun käytössä on Telian mobiililaajakaista, niin mikäli tilaan telia tv-digiboksin, niin mitkä/mitä kanavia on katsottavissa peruspaketilla, ja mitkä näistä tulevat hd laatuisina? Vai onko niin että hd-laadun saa käyttöön vain kiinteän laajakaistan käyttäjät?


 


edit Merja_J: otsikkoa muokattu kuvaavammaksi


8 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Hei @Aretus84! Telia TV digiboksi -palvelussa HD-laatu ei ole käytössä peruskanavissa ja SD-laatu on maksimissaan 576p.

 

Lisää aiheesta:

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

Tuossa tulikin hyvät linkkaukset meidän sivuille, josta pääsee näkemään Telia TV Digiboksilla -palvelun kanavat 🙂> Eli kun käytössä on meidän mobiilinetti, näet kaikki peruskanavat, joten et tarvitse erillistä Tallennuspalvelua Nelosen kanavien katselua varten (ellet halua tallentaa ohjelmia muutenkin). Full HD -laatua ei ole peruskanavissa saatavilla, vaikkakin kuvanlaatua on paranneltu lähemmäs HD-tasoa.

Kunniamerkki +4

Pakko on tätä tiedustella että miksi näin? Taas ollaan eriarvoisessa asemassa niihin verrattuna kenellä on mahdollisuus kiinteään yhteyteen 😞>

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

@Aretus84@  kirjoitti:

Pakko on tätä tiedustella että miksi näin? Taas ollaan eriarvoisessa asemassa niihin verrattuna kenellä on mahdollisuus kiinteään yhteyteen 😞>




Telia TV Digiboksi ja Telia TV Digiboksi laajakaistalla ovat tosiaan eri palvelut, vaikka digiboksi samannäköinen onkin. Telia TV Digiboksi toimii millä yhteydellä vaan, mutta Telia TV Digiboksi laajakaistalla on meidän laajakaistaliittymään kytköksissä, jolla voidaan lähtökohtaisesti varmista riittävä yhteysnopeus myös HD-kanaville. Myös sopimukset kanavayhtiöiden kanssa hieman eroavat toisistaan näissä palveluissa. Telia TV Digiboksilla on nähtävissä HD-laadulla tiettyjä urheilumaksukanavia, mutta peruskanavat eivät ainakaan toistaiseksi tule HD-tasoisena.

Hei,

 

Tämä on kyllä todella sekavasti markkinoitu, netissäkäin mainitaan että osa kanavista HD laadulla. Minulla ollut tilattuna tämä tv boxi jota käytän mobiilinetin kautta. Sopimusta tehdessä sanottiin että peruskanavat tulevat HD laatuisena, Käytännössä huomasin heti että ei ole lähelläkään HD laatua verrattuna kaapeli tv HD kuvaan jota ennen käytin, kyselin asiasta niin sanottiin vaan että netin nopeus vaikuttaa laatuun. Kuitenkin muut stream palvelut toimii hyvin jopa 

4k laadulla, mutta nyt on täällä suoraan myönnetään että peruskanavia ei edes yritetä lähettää Hd laadulla niin haluaan irtisanoa palveluni.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

@Juuso1980@  kirjoitti:

Hei,


 


Tämä on kyllä todella sekavasti markkinoitu, netissäkäin mainitaan että osa kanavista HD laadulla. Minulla ollut tilattuna tämä tv boxi jota käytän mobiilinetin kautta. Sopimusta tehdessä sanottiin että peruskanavat tulevat HD laatuisena, Käytännössä huomasin heti että ei ole lähelläkään HD laatua verrattuna kaapeli tv HD kuvaan jota ennen käytin, kyselin asiasta niin sanottiin vaan että netin nopeus vaikuttaa laatuun. Kuitenkin muut stream palvelut toimii hyvin jopa 


4k laadulla, mutta nyt on täällä suoraan myönnetään että peruskanavia ei edes yritetä lähettää Hd laadulla niin haluaan irtisanoa palveluni.




Telia TV Digiboksin kanavat ovat nähtävissä kokonaisuudessaan kanavakartasta nettisivuiltamme. Siellä "Telia TV Digiboksi" -otsikon alainen kanavakartta PFD-tiedosto näyttää kaikki saatavilla olevat kanavat sekä niissä näkyvät varsinaiset HD-kanavat. Peruskanavat tulevat tosiaan parannellulla laadulla eli ero esimerkiksi SD-laatuun pitäisi olla huomattavissa, mutta varsinaisella HD-laadulla kuva ei kuitenkaan tule. 

Näin minulle kuitenkin pakettia myydessä sanottiin.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

@Juuso1980@  kirjoitti:

Näin minulle kuitenkin pakettia myydessä sanottiin.




Siinä on tässä tapauksessa väärin kerrottu myyntitilanteessa ja siitä on pahoiteltava meidän puolesta. Tällaisessa tilanteessa suosittelen olemaan asiakaspalveluumme yhteydessä, jossa voidaan asia käydä läpi ja tarvittaessa sopia jatkotoimenpiteistä. 


 

Vastaa