Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Pransi
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Telia tv ääni hävisi ohjelmapäivityksen jälkeen

Digiboxin ohjelmapäivityksen jälkeen (n. 2 vk sitten) digiboxin kautta katsottavissa lähetyksissä ei kuulu ääni. Ei kuulu myöskään tallennuksia katsottaessa. Sen sijaan suoraan tv:n kautta katsottaessa Yle Areenaa, Ruutua ym ääni kuuluu normaalisti. Tv:n ääniasetukset ok ja äänen testaus asetuksissa ok.

 

TV on LG OLED55B6V ja siinä LG:n oma soundbar. Kokeiltu myös pelkästään tv:n sisäisesllä kaiuttimella. 

Olin viikko sitten yhteydessä Telian tukeen chatissa. Aikaa meni 1,5 h ja keskustelussa kävi kolme eri henkilöä. Ongelma ei ratkennut ja lopulta lupasivat lähettää uuden digiboxin. Asensin sen ohjeiden mukaan, mutta lopputulos sama, ääni ei kuulu digiboxin kautta tulevissa lähetyksissä. 

Onko enää mitään keinoa saada äänet takaisin lähetyksiin vai pitääkö luopua koko Telia-tv:stä?

6 vastausta
KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 100 custom-general.kudos
  • 534 custom-general.replies
  • 49 custom-general.solutions

Hei @Pransi ikävä kuulla että ongelman ratkaisemiseen on mennyt näin paljon aikaa ja vaivaa.

 

Hieman tarkennusta kaipaisin. Onko ongelmaa kaikilla kanavilla ja pelkästään äänessä? Ei siis ole ongelmaa kuvan kanssa.

 

Hyvä että olit jo TV sekä soundbarin tarkistanut. Olitko kerennyt boksin ääniasetuksia muuttaa? Onko mikä asetus nyt päällä?

Pransi
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Vika on kaikilla kanavilla. Nyt digitaalinen ääni valittuna, kuten aiemminkin. Kokeiltu myös useaan kertaan analogista ääntä. Samoin uudelleenkäynnistyksiä ja buutattu useaan kertaan sekä digiboksi, että modeemi. Yhteys digiboksiin verkkokaapelilla. 

Pransi
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Täsmennyksenä vielä, että kuva on moitteeton. Ääni puuttuu. 

KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 100 custom-general.kudos
  • 534 custom-general.replies
  • 49 custom-general.solutions

Hmm. hyvin on mystistä kun noilla ei ole ratkennut. Oletko HDMI porttia vaihtanut telkkarin puolelta? Mikä audiokieli on valittuna?

 

Tuosta pitäisi häiriöilmoitus tehdä mikäli ei portin vaihtaminenkaan auta. Häiriöilmoituksen pääset tekemään helpoiten telia.fi sivuston chatin kautta.

Pransi
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Helpommin sanottu, kun tehty. Chatti on ruuhkautunut. Jono on täynnä. Kun on jo aikaisemmin selostanut saman asian kolmelle eri henkilölle, kun asia siirrettiin aina eteenpäin, on tässä vaiheessa jo turhautunut olo. Keskustelin jo kerran häiriöihmisen kanssa, mutta hän ei ottanut asiaa hoitaakseen. Tässä on teillä kyllä parantamisen paikka, jos asiakkaat halutaan pitää.

 

Niin se HDMI:n vaihto ei auttanut. 

Pitkittyneessä sähkökatkossa saa sähköyhtiöltä hyvitystä. Miten on pitkittyneessä Telia-tv:n toimintahäiriössä? Pitääkö maksaa täysi kk-maksu pelkästä kuvasta ilman ääntä?

HannaSu
Moderaattori
Moderaattori
  • 112 custom-general.kudos
  • 377 custom-general.replies
  • 14 custom-general.solutions

Moi @Pransi,

 

Pahoittelut, että asian hoitaminen ei ole onnistunut kerralla kuntoon. Telia.fi -sivustolta löytyy erikseen sivusto, jonka kautta pystyy jättämään häiriöilmoituksen. Kun asiaa on saatu selvitettyä, niin mahdollisista hyvityksistä voidaan keskustella sitten.

| Telia Yhteisön moderaattori |