Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 63988
Kirjoituksia 174268

Telia tv kuva ja ääni



Highlighted

Telia tv kuva ja ääni

Kommentaattori
Viestejä 28 kpl

Telia tv kuva ja ääni

1/18

Onko muut huomannu samaa. Ääni ja kuva eivät ole keskenään kohdallaan. Ääni tulee välillä jops useita sekunteja perässä

0 tykkäystä
17 vastausta
Highlighted

Telialainen
Viestejä 722 kpl

2/18

@Paletsu2000  kirjoitti:

Onko muut huomannu samaa. Ääni ja kuva eivät ole keskenään kohdallaan. Ääni tulee välillä jops useita sekunteja perässä


Oliko kyseessä mikä kanava vai onko sama ominaisuus joka kanavalla? Onko apuja, jos vaihtaa kanavalta toiselle ja menee takaisin aiemmalle kanavalle?

 

Mitä yhteysnopeutta olet saanut ja onko digiboxisi langaton versio ja mikä malli on palvelureitittimen osalta? Jos sinulla on esim. Hybridi-modeemi ja langaton digiboxi, niin onko 5GHz -taajuutena valittuna?

0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa ☆
Viestejä 169 kpl

3/18

Eikö @PiaJo:lla ole Telia-TV itsellä?

Oma vastaus suoraan kysymykseen on, että huomasin viivettä.

Epäilin ensin uutta kokoonpanoa, kun päätin yhdistää telia boksin hdmiillä telkkariin ja siitä äänet optisella vahvistimeen. Aikaisemmin yhdistin kaikki laitteet suoraan vahvistimeen. Täytyy tutkia lisää illalla. 

 

Edit SannaMKoo: lisätty tägitys nimimerkkiin

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 28 kpl

4/18

Arris boksi on kytkettynä verkkojohdolla modeemiin. Modeemina on huawei b525s. 4g yhteys. 

0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 722 kpl

5/18

@Paletsu2000Minkälaista yhteysnopeutta sinulla on siinä 4G-verkon puolella ja oletko pakottanut 4G-verkon tiettyyn verkkotaajuuteen?

 

@BaronMinulla on käytössä kyllä Telia TV -palvelu, Hybridi-modeemilla ja langaton digiboxi.

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 28 kpl

6/18

Yhteysnopeudet vaihtelee 20mbs-120mbs. En lukinnut millekkään taajuudelle modeemia

0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 722 kpl

7/18

@Paletsu2000  kirjoitti:

Yhteysnopeudet vaihtelee 20mbs-120mbs. En lukinnut millekkään taajuudelle modeemia


Kokeiletko lukita taajuuden Huawein reitittimestä kyseisen linkin mukaan. Se kannattaa lukita, koska voi olla, että alueella on useampi tukiasema ja useampi taajuus. Silloin pahimmassa tapauksessa käy niin, että yhteys pomppii ees taas taajuudelta toiselle ja saattaa näkyä hitautena.

0 tykkäystä
Highlighted

Konkari
Viestejä 671 kpl

8/18

Oletteko siis sitä mieltä, että yhteyden hitaus tai vaihto taajuudelta toiselle aiheuttaa kuvan ja äänen (jatkuvaa) epäsynkronointia, mutta ei mitään muuta havaittavaa ongelmaa esim. kuvan hetkittäistä pysähtymistä? Ei ainakaan mainittu muita ongelmia.

Ei tuo yhteys nyt ilmoitettujen tietojen mukaan mitenkään hitaaltakaan vaikuta tähän tarkoitukseen.

 

Itse en ole huomannut mitään ongelmaa TeliaTV:ssä käytettäessä sitä tietokoneen TeliaTV sovelluksella ja 4G-mobiililla yhteydellä (näin siis reissussa). Kotona kiinteä yhteys sekä TeliaTV boksi ja siinäkin kaikki ok.

 

Sitäpä en sitten tiedä onko tämä TeliaTV boksi sellainen että tuota mainittua epäsynkkaa ilmenee mobiililla verkkoyhteydellä. Kysyjä voisi kokeilla tietokoneen avulla, jos sellainen löytyy, samaisen 4G yhteyden kautta miten silloin pelaa.

0 tykkäystä
Highlighted

Lady
Lady
Viestejä 3 425 kpl

9/18

@Paletsu2000  kirjoitti:

Arris boksi on kytkettynä verkkojohdolla modeemiin. Modeemina on huawei b525s. 4g yhteys. 


Oletko resetoinut Arris boksin @Paletsu2000?

Kokeile sitä jos et ole tehnyt jo sitä :

Esim. Pyöreä Arris boksi

  1. Katkaise virta pois digiboksista irroittamalla virtajohto laitteen takaa.
  2. Kytke virtajohto takaisin ja pidä samanaikaisesti digiboksin päällä olevaa nappia pohjassa. Odota, kunnes etupaneelin valo lopettaa vilkkumisen ja muuttuu punaiseksi.
  3. Lopeta napin painaminen ja paina kaukosäätimen INFO-nappia, kun "Tervetuloa Telia TV -palveluun" tulee näkyviin.
  4. Ruudulle aukeaa System-valikko.

  1. Valitse REMOVE SOFTWARE ja paina OK.
  2. Digiboksi varmistaa vielä poiston kysymyksellä, valitse YES ja paina OK.
  3. Navigoi nuolinäppäimillä kohtaan EXIT ja paina OK.
  4. Valitse valikosta REBOOT WITHOUT SAVING ja paina OK.
  5. Homma on valmis! Digiboksi käynnistyy nyt uudestaan. Syötä Telia TV -käyttäjätunnus ja -salasana laitteen käynnistyessä uudestaan tarvittaessa.
0 tykkäystä
Highlighted

Konkari
Viestejä 671 kpl

10/18

Kyllä tuo synkkaongelma minusta kuulostaa juuri tuolta Jurris digiboksin ongelmalta. Siten tuo täydellinen resetointi ja uudelleen käynnistys on varmaan paikallaan.

0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.