18-12-2018 20:15
Onko muut huomannu samaa. Ääni ja kuva eivät ole keskenään kohdallaan. Ääni tulee välillä jops useita sekunteja perässä
20-12-2018 09:46
@Paletsu2000@ kirjoitti:Onko muut huomannu samaa. Ääni ja kuva eivät ole keskenään kohdallaan. Ääni tulee välillä jops useita sekunteja perässä
Oliko kyseessä mikä kanava vai onko sama ominaisuus joka kanavalla? Onko apuja, jos vaihtaa kanavalta toiselle ja menee takaisin aiemmalle kanavalle?
Mitä yhteysnopeutta olet saanut ja onko digiboxisi langaton versio ja mikä malli on palvelureitittimen osalta? Jos sinulla on esim. Hybridi-modeemi ja langaton digiboxi, niin onko 5GHz -taajuutena valittuna?
Kirjoitettu
20-12-2018
10:21
Muokattu
20-12-2018
10:42
SannaMKoo
Eikö @PiaJo:lla ole Telia-TV itsellä?
Oma vastaus suoraan kysymykseen on, että huomasin viivettä.
Epäilin ensin uutta kokoonpanoa, kun päätin yhdistää telia boksin hdmiillä telkkariin ja siitä äänet optisella vahvistimeen. Aikaisemmin yhdistin kaikki laitteet suoraan vahvistimeen. Täytyy tutkia lisää illalla.
Edit SannaMKoo: lisätty tägitys nimimerkkiin
20-12-2018 12:32
Arris boksi on kytkettynä verkkojohdolla modeemiin. Modeemina on huawei b525s. 4g yhteys.
20-12-2018 12:56
@Paletsu2000Minkälaista yhteysnopeutta sinulla on siinä 4G-verkon puolella ja oletko pakottanut 4G-verkon tiettyyn verkkotaajuuteen?
@BaronMinulla on käytössä kyllä Telia TV -palvelu, Hybridi-modeemilla ja langaton digiboxi.
20-12-2018 14:32
Yhteysnopeudet vaihtelee 20mbs-120mbs. En lukinnut millekkään taajuudelle modeemia
20-12-2018 15:37
@Paletsu2000@ kirjoitti:Yhteysnopeudet vaihtelee 20mbs-120mbs. En lukinnut millekkään taajuudelle modeemia
Kokeiletko lukita taajuuden Huawein reitittimestä kyseisen linkin mukaan. Se kannattaa lukita, koska voi olla, että alueella on useampi tukiasema ja useampi taajuus. Silloin pahimmassa tapauksessa käy niin, että yhteys pomppii ees taas taajuudelta toiselle ja saattaa näkyä hitautena.
20-12-2018
16:19
Muokattu
20-12-2018
16:20
Oletteko siis sitä mieltä, että yhteyden hitaus tai vaihto taajuudelta toiselle aiheuttaa kuvan ja äänen (jatkuvaa) epäsynkronointia, mutta ei mitään muuta havaittavaa ongelmaa esim. kuvan hetkittäistä pysähtymistä? Ei ainakaan mainittu muita ongelmia.
Ei tuo yhteys nyt ilmoitettujen tietojen mukaan mitenkään hitaaltakaan vaikuta tähän tarkoitukseen.
Itse en ole huomannut mitään ongelmaa TeliaTV:ssä käytettäessä sitä tietokoneen TeliaTV sovelluksella ja 4G-mobiililla yhteydellä (näin siis reissussa). Kotona kiinteä yhteys sekä TeliaTV boksi ja siinäkin kaikki ok.
Sitäpä en sitten tiedä onko tämä TeliaTV boksi sellainen että tuota mainittua epäsynkkaa ilmenee mobiililla verkkoyhteydellä. Kysyjä voisi kokeilla tietokoneen avulla, jos sellainen löytyy, samaisen 4G yhteyden kautta miten silloin pelaa.
20-12-2018 16:38
@Paletsu2000@ kirjoitti:
Arris boksi on kytkettynä verkkojohdolla modeemiin. Modeemina on huawei b525s. 4g yhteys.
Oletko resetoinut Arris boksin @Paletsu2000?
Kokeile sitä jos et ole tehnyt jo sitä :
Esim. Pyöreä Arris boksi
20-12-2018 17:58
Kyllä tuo synkkaongelma minusta kuulostaa juuri tuolta Jurris digiboksin ongelmalta. Siten tuo täydellinen resetointi ja uudelleen käynnistys on varmaan paikallaan.