03-06-2017 15:34
Telia tv:n tallennus on ihan *******a! Ominaisuudesta veloitetaan erikseen 2,48 euroa kuussa (muut operaattorit eivät tätä maksua peri!), tallenteita ei voi järjestellä erikseen kansioihin joka helpottaisi esimerkiksi sarjojen jaksojen löytymistä, tallenteet säilyvät surkeat 90 päivää eli vajaa kolme kuukautta (muilla operaattoreilla kaksi vuotta) eikä tallennus-ominaisuutta ole kunnolla päivitetty vuosiin! Ilmeisesti palvelun kehittäminen ei paljoa kiinnosta. Täällä on kuitenkin maksavia asiakkaita, jotka kaipaisivat kehitystä!
05-06-2017 13:56
Telia TV -palvelun verkkotallennuksella nappaat talteen jopa 3000 tuntia viihdettä 90 päivän ajaksi. Pääset muokkaamaan tallennuksiasi myös etänä matkapuhelimella, tietokoneella tai tabletilla.
Verkkotallennuksen myötä sinun ei tarvitse murehtia rikkoutuvista kovalevyistä. Voit tallentaa verkkoon kaikkia maksuttomia kanavia eikä tallennettavien kanavien määrällä ole väliä: tallenna vaikka jokaista peruskanavaa yhtäaikaisesti. Käytössäsi on valtava tallennustila, johon mahtuu jopa 3000 tuntia tv-ohjelmia. Tallenteiden katseluaika on 90 vuorokautta, jonka jälkeen ne poistuvat verkosta automaattisesti.
Maksukanavien tallentamiseen tarvitset kovalevylle tallentavan digiboksin, joka on Telia TV -palvelun erikseen tilattava lisäominaisuus. Lue lisää kovalevylle tallentavasta digiboksista tästä.
Verkkotallennusominaisuus on Telia TV -palvelun lisämaksullinen palvelu, jonka hinnan voit tarkistaa voimassa olevasta hinnastosta. Maksullisuus johtuu 1.6.2015 voimaan tulleen tekijänoikeuslain muutoksesta, jonka myötä kaikkien verkkotallennusta tarjoavien operaattorien tulee jatkossa maksaa tekijänoikeusjärjestöille verkkotallennusmaksua.
05-06-2017 14:55
Niin, Telialla verkkotallennus on maksullinen lisäominaisuus. Esimerkiksi Elisalla verkkotallenuksesta ei peritä mitään erillistä maksua. Ja Elisalla voi myös tallentaa HD-kanavia, Telia ei tähän pysty!
05-06-2017 14:57
Ja tuota 3000 tunnin tallennustilaa ei saa koskaan täyteen, kun tallenteet säilyvät vain 90 päivää. Eli tuo 3000 tuntia on aika katteeton lupaus tällä surkealla 90 päivän tallennusajalla. On se kumma kun Telia ei parempaan pysty kuin tuohon onnettomaan 90 päivään!?
05-06-2017 15:57
Elisa Viihteellä HD-kanavia on voinut tallentaa jo 2 vuotta!! Onpa Telialla hidasta saada sopimusta tehtyä HD-kanavien tallentamisesta kun on kaksi vuotta Elisa Viihdettä jäljessä! Telia on surkein verkkotallennuksen tarjoaja.
06-06-2017 08:42
Kehitämme Telia TV:tä jatkuvasti, ja moni asia onkin jo meillä työstössä.
Palautetta ja kehitysehdotuksia otamme myös mielellämme vastaan, saamme näistä arvokasta tietoa palvelun kehittämiseen, joten kaikki ideat ovat tervetulleita!
Tallentaminen on erittäin tärkeä ominaisuus monelle asiakkaallemme, ja moni seikka onkin siis jo kehityksen alla. Tiedotamme toki uusista ominaisuuksista ja muutoksista kun sen aika on. 🙂
Paina peukkua jos tykkäsit vastauksesta!
06-06-2017 09:14
@RaMaria kirjoitti:
Kehitämme Telia TV:tä jatkuvasti, ja moni asia onkin jo meillä työstössä.
Palautetta ja kehitysehdotuksia otamme myös mielellämme vastaan, saamme näistä arvokasta tietoa palvelun kehittämiseen, joten kaikki ideat ovat tervetulleita!
Tallentaminen on erittäin tärkeä ominaisuus monelle asiakkaallemme, ja moni seikka onkin siis jo kehityksen alla. Tiedotamme toki uusista ominaisuuksista ja muutoksista kun sen aika on. 🙂
Täällä odotan innolla!
Vielä löytyy Telia TV Mobiili -palvelustakin viilauksia esim. HBO:ssa ei voi jatkaa suoratoistoa seuraavaan jaksoon tai voisi esikatsella sarjan/elokuvan infoa ikkunanäkymässä. Sama juttu TV-osiossa esimerkiksi ohjelmaoppaan ja tallennuksen kohdalla joka voisi olla selkeämmin ilmaistu siellä (mm. tallennuksen aloittaminen playeristä suoraan ja kanavan koko päivän oppaan esille tuominen logoa painamalla). Samassa nipussa voisi olla Yle Areena -sovellus, jota ei ole saatavilla Windows 10 kaupassa. Tosin haluaisin Telian tuohon omaan Samsungin älytelevisioon. Odottavan aika on pitkä ja nuo kaikki projektit ovat isoja eikä niitä voida toteuttaa noin vain
06-06-2017 09:59
@jarkko35 kirjoitti:
Niin, Telialla verkkotallennus on maksullinen lisäominaisuus
Mielestäni syystäkin, koska kaikki ihmiset eivät halua verkkotallennusta jota eivät käytä. En ainakaan itse haluaisi maksaa ylimääräisestä. Toki on mahdollista sulauttaa maksullinen lisäominaisuus, mutta silloin se näkyisi sitten muiden kanavapakettien hinnoissa 🙂
14-03-2018 16:10
Tämä on kyllä todella säälittävää Telialta! Eli HD-verkkotallennuksesta tiedotetaan jos siitä on tiedotettavaa. Vielä jokin aika sitten lupailtiin, että hd-verkkotallennus on tulossa lähiaikoina. Muilla operaattoreilla hd-verkkotallennus on ollut saatavilla jo monta vuotta. Ei ole Telia enää mahdollista miten vähän te arvostatte maksavia asiakkaitanne! Hävetkää!
19-02-2019 20:11
Taas vedettii höplästä menin ottaa sen uhd myyjä sano et verkko tallennus hd onnistuu ei onnistu telia ei saa mitää valmiiks elisalla ollu jo 3 vuotta ei voi kun ihmetellä telian touhuja
20-02-2019 08:09
@KALKKUT@ kirjoitti:
Taas vedettii höplästä menin ottaa sen uhd myyjä sano et verkko tallennus hd onnistuu ei onnistu telia ei saa mitää valmiiks elisalla ollu jo 3 vuotta ei voi kun ihmetellä telian touhuja
Verkkotallennusta ei ole HD:na vielä meidän palvelussa. Tällä hetkellä ei ole uutta tiedotettavaa siltä osin, mutta ilmoitetaan heti kun asiaan tulee muutosta. Mikäli myyntitilanteessa oli epäselvyyksiä, niin ne voidaan katsoa asiakaspalvelustamme kuntoon.
Telia Yhteisön moderaattori | *insert quote here*