Telia tv-sovellus pätkii


Kunniamerkki +4

Hei onkohan jossain jotain häikkää kun telian tv-sovellus pätkii ihan pirusti appletv:ssä.  vähänväliää puskee "virityskuvaa" ruutuun.


19 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Terve @Aretus84!


Täältä näkee viat ja häiriöt, huoltotyöt sekä häiriökartat : https://www.telia.fi/asiakastuki/viat-ja-hairiot


Kaikkea ei tuonnekaan ehdi päivittyä, meillä oli vasta koko netti poikki noin tunnin Oulun seutuvilla eikä näkynyt tuolla. Pääsin nettiin DNA:n prepaid liittymällä ja katselin noita häiriötiedotteita, mutta en löytänyt mitään vastaavaa häiriötä meilläpäin.


Käynnistelin kaiken varalta laitteet uusiksi, mikä kannattaa tehdä melkeinpä ensimmäiseksi ;)


@Aretus84 kirjoitti:

Hei onkohan jossain jotain häikkää kun telian tv-sovellus pätkii ihan pirusti appletv:ssä.  vähänväliää puskee "virityskuvaa" ruutuun.


Jep, ainakin MTV3-kanavalla on nyt tällaista vikaa. Vika on korjauksessa, yritetään saada kuntoon ASAP.

Kunniamerkki +4

Juu oikeastaan koko päivän se tota teki ja asettui illalla joskus 22:30 jälkeen, kaikissa kanavissa. Syy ilmeisesti jäänee mysteeriksi. :)

Pätkii todella pahasti, kuva menee pieniksi ruuduiksi ja tökkii joka kanavalla ja myös tallenukset. Ei auta laitteiden sammutukset, ei mikään. Aamupäivällä ei ollut mitään vikaan, alkoi tuossa iltapäivällä. Ärsyttävää!!


@Syltty11 kirjoitti:

Pätkii todella pahasti, kuva menee pieniksi ruuduiksi ja tökkii joka kanavalla ja myös tallenukset. Ei auta laitteiden sammutukset, ei mikään. Aamupäivällä ei ollut mitään vikaan, alkoi tuossa iltapäivällä. Ärsyttävää!!




Hei @Syltty11. Vieläkö ongelma on ajankohtainen? Toimiiko netti muuten normaalisti?


 


Edit ReOlivia: Korjattu tägitys

Kunniamerkki +14

Kannattaa huomioida myös nämä, mikäli Telia tv sovelluksessa on tuota pätkimis/pysähtely ongelmaa laitteesta riippumatta https://yhteiso.telia.fi/t5/Telia-TV/Telian-TV-Applen-TV-ssa-ihmettelya/m-p/153675/highlight/true#M5621 sekä https://yhteiso.telia.fi/t5/Kiinteat-nettiyhteydet-ja/Chromecast-ei-suostu-ottamaan-Wifi-yhteytta-zyxel-modemilla/m-p/162865/highlight/true#M8367


 

Minulla on telia tv pätkinyt jo reilun kuukauden. Itse olen yrittänyt kaikki tietämäni keinot, telian henkilöt ovat yritelleet, ja väittäneet, että nyt on ongelma ratkaistu. Vaan ei. Tänään sain vielä laskun, joka heidän mukaansa pitäisi maksaa ja hyvityksistä neuvotellaan sit kun ongelma on ratkaistu.

Laskua en maksa. Ei kukaan täysjärkinen maksa toimimattomasta palvelusta.

telia tv paketin, netteineen ja boksineen otin ainoastaan lätkän vuoksi. Onneksi minulla on myös elisan viihde palvelu, se toimii. Telian vehkeet taidan pistää postiin, niiden vuoksi ei mene kun hermot.

aivan *******a systeemi. Enkä varmasti ole ainoa tätä mieltä oleva. Nimimerkki, Hyvin pian entinen asiakas.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@Veijokaivosoja  Kiva kun löysit meidän Yhteisön. Toivotan sinut lämpimästi tervetulleeksi lukemaan ja kommentoimaan kirjoituksia.

 

Tapauksessasi olisi hyvä tietää tarkemmin, että missä yhteydessä se pätkii? Eli onko vain Liigan lähetyksissä ollut kohdallasi hämminkiä? Lähetyspuolelta ei ole havaittu pätkimistä, eli se jäänee todennäköisesti laitteiden asetuksiin. Oletko tutustunut tähän kattavaan Liigan infopakettiin? 

Liigaa katsoessa sovellus kaatuu tilaan "hups, yritä uudelleen" alkaen noin 20 minuutin kuluttua tihenevään tahtiin. Mulla on DNA Welho 100M laajakaista joka tulee taloyhtiön komeroon valokuidulla ja jatkuu sieltä asuntoihin ethernet yhteydellä. Reititin on ASUS RT-AC51U.

Katson lähetystä laitteella Minix NEO U9-H, johon tulee signaali reitittimestä ethernetillä. Olen kytkenyt netin myös suoraan ohi reitittimen. Kaikki muut suoratoistot ja videot toimivat hyvin.

Minulla on myös Chromecast pöytätietokoneen perässä. Siinä kuva alkaa mennä yhä rakeisemmaksi, kunnes ei enää voi katsoa.

Kolmantena vaihtoehtona on Miracast tabletista tai puhelimesta. Nämä yhteydet pätkivät kuten ensimmäisenä mainittu laite.

Alan olla kypsä Telian sovellukseen, kun kaikki muu toimii samoilla laitteilla.

Onko jotain tehtävissä?

Miten


@norttivanhus  kirjoitti:Minulla on myös Chromecast pöytätietokoneen perässä. Siinä kuva alkaa mennä yhä rakeisemmaksi, kunnes ei enää voi katsoa.

Onko sinulla tuossa pöytäkoneessa mahdollista testata lähetystä ilman chromecastia esim. Telia TV-sovelluksella (windows 10) tai IE-selaimella + Silverlightilla? Yhteys jos on käytössä ethernet piuhan kautta suoraan muuntimesta niin siinä ei ongelmaa ole, sovelluksen kaatuminen aiheutuu nyt jostain muusta syystä kuin yhteydestä.

Tuo Minix Neo U9-H on itselle tuntematon laite mutta android -järjestelmään se perustuu, tiedätkö onko kyseessä rootattu ohjelmisto vai ihan natiivi virallinen android-versio tälle laitteelle? Mikä järjestelmäversio kyseessä? Miracast-laitteille meillä ei ole virallista tukea mutta kyseinen laite ei myöskään ole ei-tuettujen laitteiden listalla joten palvelun toimivuuden varmistus kannattaakin tehdä nyt muilla laitteilla.

 

Jos homma toimii OK esim. Samsungin Android-puhelimella Telia TV-sovellusta käytettäessä, voinee vianrajausta jatkaa kyseisten laitteiden parissa joissa ongelmaa ilmenee.

Olen katsonut pöytäkoneen Win 10:llä tuota liigaa, eikä ongelmaa näyttäisi olevan. Kun siihen kytkee Chromecastin, alkaa myös koneen oma rinnakkaiskuva rakeistua. Kun pysäytän toiston ja kytken Chromecastin uudestaan niin kuva on jonkun aikaa hyvä.

 

Minix Neo U9-H on perus-android 6.0.1. Siinä on myös Kodi sovellus, jolla katselu ei muuta tilannetta, samoin WiFin kautta katselu pätkii samalla lailla.

 

Sony SGP771 Android 7.1.1 tabletti toimii sovelluksella hyvin, tosin olen kokeillut sillä enimmäkseen mobiiliyhteydellä. Mutta ei Miracastilla.

 

Tyttöystävän telkkarissa toisella paikkakunnalla on Intel Compute Stick Windows 10:llä ja toimii enimmäkseen.

 

Enempää laitteita en ole kokeillut, kun lisenssit loppuvat kesken.

 

Voiko tuo ongelma liittyä jotenkin itse telkkuun??

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @norttivanhus!


 


Oletko ottanut Chromecastissa 50 GHz tilan käyttöön?


Se voi olla syynä siihen rakeisuuteen ja pätkimiseen.


Täällä ohjeet : https://support.google.com/chromecast/answer/6308937?hl=fi

Olen ottanut 50Hz asetuksen käyttöön. Mulla oli aikaisemmin vanha Chromecast-tikku. Tuon pätkimisen takia ostin tämän uusimman, molempia olen käyttänyt 50Hz asetuksella.

 

Telkkari on Philips 47pft5609, eli aika vanha "älytelkkari", johon olen ladannut verkosta päivityksen.

Melkein täytyisi perehtyä itsellä enemmän näihin kahteen laitteeseen että osaisi tarkemmin sanoa mihin ongelma voi jäädä, testipenkkiä ei ole näiden osalta tullut rakennettua kun harvalta taitaa Miracastia tai tätä Minixiä löytyä kotoa.

 

Kuitenkin 2 asiaa voisi tuosta yhtälöstä jo mielestäni rajata pois: 1. Ongelma ei ole nettiyhteydessä (koska ongelma silloin kaikissa laitteissa) 2. Ongelma ei ole Telia TV streamissa / palvelussa koska WIN10 ja Sony toimii suositustemme mukaisesti.

 

WIN10 + Chromecast on toistaiseksi vähän erikoinen systeemi, jakaminen tehdään Google Home-palvelun ylitse (selaimella Chromella) ja se tuntuu välistä yskivän sovelluksen kanssa. HTML5 on tuloillaan ja itse odotan tämän tuovan ratkaisun ainakin tähän.

Yksi ongelma on se, ettei Telia TV lähetä urheilukuvaa tilaajalle kuin pelin aikana, että voisi tehdä kokeiluja.

 

Tämä voi olla vähän erikoinen paikka, kun on selektiivi-ikkunat, siis vähän kuin pullo radiosignaalien kannalta. Tavallinen radio ei saa antennisignaalia, vaan pitää olla nettiradio jne. Naapureilla on paljon laitteita, siksi yritän Etherneillä, joka on laitteiden kannalta harvinainen valinta?

 

Jonkun laitteenkin voisi hankkia tilanteen korjaamiseksi, kun tietäisi minkä.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10

Mikäli sinulla on jokin Liiga kanavapaketeista tilattuna, niin kirjasto-valikosta voit katsoa aiemmin pelattuja pelejä.

 

TeliaTV digiboksi toimii kaikissa laajakaistoissa. Oletko miettinyt voisiko se olla ratkaisu sinulle? Tällöin kuvaa ei tarvitse siirtää minkään toisen laitteen (tietokone tai tabletti) kautta vaan kuva näkyisi suoraan digiboksista, joka kytketään HDMI-kaapelilla televisioon. Digiboksia voi pitää modeemiin yhdistettynä joko langattoman verkon kautta tai siitä voi laittaa verkkokaapelin modeemiin.

 

Toinen vaihtoehto voisi olla Apple TV. Sovelluksen lataaminen vaatii 4. sukupolven Apple TV:n ja tvOS-käyttöjärjestelmän version 11.0 tai uudemman.

Tuo kirjasto-valikko ei ollut tullut mieleen. Siitä on apua. (on paketti)


Olen miettinyt Telia TV digiboksia, mutta en osta sikaa säkissä kun en löydä siitä mistää teknisiä tietoja, enkä siten saa selville poikkeaako se jotenkin nykyisistä laitteistani. Niitäkin näyttäisi olleen monenlaisia.


 


@LiAntti maininta windows 10 / chromecast ongelmasta pani miettimään lisää. Ratkaisu löytyi Sonyn tabletin signaalin ajosta Cromecast-tikkuun. Se toimii hyvin. Muut vaihtoedot eivät.


 


Kaikkiaan tuossa Telia TV sovelluksessa on jotain outoa, kun se ei toimi monissa laitteissa jotka toistavat kaikki muut lähteet. Ei onneksi tullut tilattua nopeampaa kaistaa.


 


Kiitos hyvistä vastauksista. (Ja syvää halveksuntaa sovellukselle.)


 


Edit ReOlivia: Korjattu tägitys

Huomasin vielä oudon jutun. Minix NEO U9-H -laitteen HDMI yhteys televisioon pätkii, mutta jos pistän sen signaalin menemään Chromecastin kautta, niin ei pätki. Mistähän tämä voi johtua? Onko HDMI- signaalin nopeutta mahdollista asetella jotenkin?

Ongelmat loppuivat kun otin telkun AnyNet ja PixelPlus -toiminnot pois käytöstä.

Vastaa