Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Krisu754
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

TeliaPayssä maksun rekisteröitymisongelmia

TeliaPayssä on ollu pian pari kuukautta ongelmia maksun rekisteröitymisissä.. Eikä vikaa näemmä saada edelleenkään kuntoon, mulla itselläni on yksi 1,5kk takainen suoritus jäänyt vähentämättä saldosta. Aina kun ottaa asiakaspalveluun yhteyttä sanovat "Vika on tiedostettu ja sitä ollaan korjaamassa." pian kuukauden. Voisi miettiä mahtaako olla ammattilaisia asiassaan. Chattipalvelut ovat surkeita täällä tässä asiassa.

 

mutta olkaa varovaisia teliapayn suhteen, ettette joudu huijatuksi.

6 vastausta
JoonasLam
Moderaattori
Moderaattori
  • 260 custom-general.kudos
  • 571 custom-general.replies
  • 33 custom-general.solutions

Moi @Krisu754 ja tervetuloa keskustelemaan Telia Yhteisöön 🙂

Telia Pay -sovelluksessa oli syyskussa ongelmaa maksun kirjautumisessa luottotilille, mutta nämä pitäisi olla kohdistettu jo manuaalisesti. Jos sinulla on kuitenkin joku suoritus, joka ei ole mennyt perille, pyytäisin olemaan vielä maksutietojen kanssa asiakaspalveluumme yhteydessä, jota kautta suorituksen kohdistaminen voidaan hoitaa kuntoon. Kuten todettua niin nuo syyskuun suoritukset pitäisi ollakin jo kunnossa, mutta en pysty sanomaan tilannettasi varmaksi näkemättä asiakastietojasi, joten tästä pyydän siksi vielä asiakaspalveluumme olemana yhteyksissä, jos ongelmaa olet vielä havainnut suorituksissa.

Telia Yhteisön moderaattori | *insert quote here*

kiisseli67
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 2414 custom-general.kudos
  • 3730 custom-general.replies
  • 333 custom-general.solutions


@Krisu754  kirjoitti:

TeliaPayssä on ollu pian pari kuukautta ongelmia maksun rekisteröitymisissä.. Eikä vikaa näemmä saada edelleenkään kuntoon, mulla itselläni on yksi 1,5kk takainen suoritus jäänyt vähentämättä saldosta. Aina kun ottaa asiakaspalveluun yhteyttä sanovat "Vika on tiedostettu ja sitä ollaan korjaamassa." pian kuukauden. Voisi miettiä mahtaako olla ammattilaisia asiassaan. Chattipalvelut ovat surkeita täällä tässä asiassa.

 

mutta olkaa varovaisia teliapayn suhteen, ettette joudu huijatuksi.


Jos ottaa käyttöön e-laskun heti kun ensimmäinen paperilasku on tullut, niin Telia Pay on rekisteröinyt maksun jopa heti seuraavana päivänä. Minä otin e-laskun käyttöön pankin sivuilla maksettuani ensimmäisen paperilaskun (tilaa e-lasku luki siellä).

Sitten lyhensin luottoa muutaman päivän päästä samalla viitekoodilla niin maksu rekisteröityi Telia Pay sovellukseen jo seuraavana päivänä. Ainut huono puoli minulla on ollut Telia Pay sovelluksessa se että sinne pitää kirjautua joka kerta erikseen eli hyväksy sormenjälkitunnistus ei toimi oikein 🤔

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
JoonasLam
Moderaattori
Moderaattori
  • 260 custom-general.kudos
  • 571 custom-general.replies
  • 33 custom-general.solutions


@kiisseli67  kirjoitti:

@Krisu754  kirjoitti:

TeliaPayssä on ollu pian pari kuukautta ongelmia maksun rekisteröitymisissä.. Eikä vikaa näemmä saada edelleenkään kuntoon, mulla itselläni on yksi 1,5kk takainen suoritus jäänyt vähentämättä saldosta. Aina kun ottaa asiakaspalveluun yhteyttä sanovat "Vika on tiedostettu ja sitä ollaan korjaamassa." pian kuukauden. Voisi miettiä mahtaako olla ammattilaisia asiassaan. Chattipalvelut ovat surkeita täällä tässä asiassa.

 

mutta olkaa varovaisia teliapayn suhteen, ettette joudu huijatuksi.


Jos ottaa käyttöön e-laskun heti kun ensimmäinen paperilasku on tullut, niin Telia Pay on rekisteröinyt maksun jopa heti seuraavana päivänä. Minä otin e-laskun käyttöön pankin sivuilla maksettuani ensimmäisen paperilaskun (tilaa e-lasku luki siellä).

Sitten lyhensin luottoa muutaman päivän päästä samalla viitekoodilla niin maksu rekisteröityi Telia Pay sovellukseen jo seuraavana päivänä. Ainut huono puoli minulla on ollut Telia Pay sovelluksessa se että sinne pitää kirjautua joka kerta erikseen eli hyväksy sormenjälkitunnistus ei toimi oikein 🤔


Tuosta sormenjälkitunnistuksesta muutama huomio. Sovellukseen kirjauduttaessa aluksi täytyy kirjautua vahvalla tunnistautumisella, jonka jälkeen sovelluksen tilin asetuksista voi ottaa sormenjälkitunnistuksen käyttöön. Sen jälkeen, jos sovelluksen sulkee ja avaa uudelleen, voi käyttää sormenjälkitunnistusta. Jos kuitenkin sovelluksesta kirjautuu ulos ja avaa sen sitte sitten uudelleen, joutuu kirjautumaan sisään vahvalla tunnistautumisella uudelleen.
 

Sormenjälkitunnistusta ei ole täten tarkoitettu tunnistautumiseen sovellukseen kirjauduttaessa vaan sovelluksen tietojen suojaukseen sitä käytettäessä kirjautumisen jälkeen.

Telia Yhteisön moderaattori | *insert quote here*

kiisseli67
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 2414 custom-general.kudos
  • 3730 custom-general.replies
  • 333 custom-general.solutions


@JoonasLam  kirjoitti:

@kiisseli67  kirjoitti:

@Krisu754  kirjoitti:

TeliaPayssä on ollu pian pari kuukautta ongelmia maksun rekisteröitymisissä.. Eikä vikaa näemmä saada edelleenkään kuntoon, mulla itselläni on yksi 1,5kk takainen suoritus jäänyt vähentämättä saldosta. Aina kun ottaa asiakaspalveluun yhteyttä sanovat "Vika on tiedostettu ja sitä ollaan korjaamassa." pian kuukauden. Voisi miettiä mahtaako olla ammattilaisia asiassaan. Chattipalvelut ovat surkeita täällä tässä asiassa.

 

mutta olkaa varovaisia teliapayn suhteen, ettette joudu huijatuksi.


Jos ottaa käyttöön e-laskun heti kun ensimmäinen paperilasku on tullut, niin Telia Pay on rekisteröinyt maksun jopa heti seuraavana päivänä. Minä otin e-laskun käyttöön pankin sivuilla maksettuani ensimmäisen paperilaskun (tilaa e-lasku luki siellä).

Sitten lyhensin luottoa muutaman päivän päästä samalla viitekoodilla niin maksu rekisteröityi Telia Pay sovellukseen jo seuraavana päivänä. Ainut huono puoli minulla on ollut Telia Pay sovelluksessa se että sinne pitää kirjautua joka kerta erikseen eli hyväksy sormenjälkitunnistus ei toimi oikein 🤔


Tuosta sormenjälkitunnistuksesta muutama huomio. Sovellukseen kirjauduttaessa aluksi täytyy kirjautua vahvalla tunnistautumisella, jonka jälkeen sovelluksen tilin asetuksista voi ottaa sormenjälkitunnistuksen käyttöön. Sen jälkeen, jos sovelluksen sulkee ja avaa uudelleen, voi käyttää sormenjälkitunnistusta. Jos kuitenkin sovelluksesta kirjautuu ulos ja avaa sen sitte sitten uudelleen, joutuu kirjautumaan sisään vahvalla tunnistautumisella uudelleen.
 

Sormenjälkitunnistusta ei ole täten tarkoitettu tunnistautumiseen sovellukseen kirjauduttaessa vaan sovelluksen tietojen suojaukseen sitä käytettäessä kirjautumisen jälkeen.

@JoonasLam näin olen tehnyt, mutta se ei ole toiminut Telia Pay sovelluksessa. Minun Teliassa toimii hyvin. Kyseessä Samsung Galaxy S9, Android 10 ja kaikki päivitykset viimeisimmät 🤔

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
JoonasLam
Moderaattori
Moderaattori
  • 260 custom-general.kudos
  • 571 custom-general.replies
  • 33 custom-general.solutions


@kiisseli67  kirjoitti:

@JoonasLam  kirjoitti:

@kiisseli67  kirjoitti:

@Krisu754  kirjoitti:

TeliaPayssä on ollu pian pari kuukautta ongelmia maksun rekisteröitymisissä.. Eikä vikaa näemmä saada edelleenkään kuntoon, mulla itselläni on yksi 1,5kk takainen suoritus jäänyt vähentämättä saldosta. Aina kun ottaa asiakaspalveluun yhteyttä sanovat "Vika on tiedostettu ja sitä ollaan korjaamassa." pian kuukauden. Voisi miettiä mahtaako olla ammattilaisia asiassaan. Chattipalvelut ovat surkeita täällä tässä asiassa.

 

mutta olkaa varovaisia teliapayn suhteen, ettette joudu huijatuksi.


Jos ottaa käyttöön e-laskun heti kun ensimmäinen paperilasku on tullut, niin Telia Pay on rekisteröinyt maksun jopa heti seuraavana päivänä. Minä otin e-laskun käyttöön pankin sivuilla maksettuani ensimmäisen paperilaskun (tilaa e-lasku luki siellä).

Sitten lyhensin luottoa muutaman päivän päästä samalla viitekoodilla niin maksu rekisteröityi Telia Pay sovellukseen jo seuraavana päivänä. Ainut huono puoli minulla on ollut Telia Pay sovelluksessa se että sinne pitää kirjautua joka kerta erikseen eli hyväksy sormenjälkitunnistus ei toimi oikein 🤔


Tuosta sormenjälkitunnistuksesta muutama huomio. Sovellukseen kirjauduttaessa aluksi täytyy kirjautua vahvalla tunnistautumisella, jonka jälkeen sovelluksen tilin asetuksista voi ottaa sormenjälkitunnistuksen käyttöön. Sen jälkeen, jos sovelluksen sulkee ja avaa uudelleen, voi käyttää sormenjälkitunnistusta. Jos kuitenkin sovelluksesta kirjautuu ulos ja avaa sen sitte sitten uudelleen, joutuu kirjautumaan sisään vahvalla tunnistautumisella uudelleen.
 

Sormenjälkitunnistusta ei ole täten tarkoitettu tunnistautumiseen sovellukseen kirjauduttaessa vaan sovelluksen tietojen suojaukseen sitä käytettäessä kirjautumisen jälkeen.

@JoonasLam näin olen tehnyt, mutta se ei ole toiminut Telia Pay sovelluksessa. Minun Teliassa toimii hyvin. Kyseessä Samsung Galaxy S9, Android 10 ja kaikki päivitykset viimeisimmät 🤔


No jopas jotakin. Testasin äsken omalla Note 10+ niin sillä tuo toimi ok 🤔 Koetetaanpa kysellä tästä lisää, jos voisi olla jotain laitekohtaista ongelmaa tai muuta mystisempää taustalla. 

Telia Yhteisön moderaattori | *insert quote here*

ReOlivia
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 295 custom-general.kudos
  • 471 custom-general.replies
  • 20 custom-general.solutions

Sain vastauksen nyt sormenjälkitunnistuksen toimimattomuuteen. Testien mukaan se pitäisi toimia tuolla puhelimella. On mahdollista, että tunnistus on mennyt ns. lukkoon kun se on epäonnistunut muutaman kerran ja sormenjälkitunnistus on otettava uudelleen käyttöön.