TeliaTV alkoi hyytyillä - missä järjestyksessä kannattaisi edetä?

  • 29 September 2020
  • 3 kommenttia
  • 23 katselukertaa

Noin kahdeksan kuukautta hyvin toiminut TeliaTV alkoi hyytyillä kesken YLEn kanavien katselun eilen ja sama meno on jatkunut tänään. Lieriön muotoisen 'boxin' sininen merkkivalo alkaa aaltoilla. Sammutus kaukosäätimestä ei auta mutta lieriön napista sammutus auttaa useimmiten, ellei, niin virtajohdon irroitus auttaa.

 

Matkan varrella on Telian toimittama verkkosovitin/WiFi-boxi ja toinen sovitin Ethernet/valokuitu.

 

Verkkosovitin ei ole muussa käytössä kuin tässä TeliaTV-lieriössä (WiFi-yhteys). Valokuituboxin toinen Ethernet-lähtö palvelee moitteetta.

 

Ymmärtääkseni lieriö päivittää ohjelmansa automaattisesti - vähään aikaan ei ole päivityksiä näkynyt.

 

Mitäs kannattaisi kokeilla seuraavaksi?


3 kommenttia


@soneramsi@  kirjoitti:

Noin kahdeksan kuukautta hyvin toiminut TeliaTV alkoi hyytyillä kesken YLEn kanavien katselun eilen ja sama meno on jatkunut tänään. Lieriön muotoisen 'boxin' sininen merkkivalo alkaa aaltoilla. Sammutus kaukosäätimestä ei auta mutta lieriön napista sammutus auttaa useimmiten, ellei, niin virtajohdon irroitus auttaa.


 


Matkan varrella on Telian toimittama verkkosovitin/WiFi-boxi ja toinen sovitin Ethernet/valokuitu.


 


Verkkosovitin ei ole muussa käytössä kuin tässä TeliaTV-lieriössä (WiFi-yhteys). Valokuituboxin toinen Ethernet-lähtö palvelee moitteetta.


 


Ymmärtääkseni lieriö päivittää ohjelmansa automaattisesti - vähään aikaan ei ole päivityksiä näkynyt.


 


Mitäs kannattaisi kokeilla seuraavaksi?




Kertoisitko vielä hieman tarkemmin että mitä tuossa siis tapahtuu? Kuva pysähtyy, pätkii vai menee kokonaan mustaksi?


 


Alkuun tuossa voisi kokeilla hieman toimenpiteitä niiden laitteiden kanssa. Eli kuitumuuntimelle uudelleenkäynnistys, palvelureitittimelle resetti painamalla reset-nappia 10s laite käynnissä ja digiboksista virtajohto irti pariksi kymmeneksi sekunniksi.


 


Digiboksi ei sammu kaukosäätimellä, vaan se jää käyntiin mutta katkaisee kuvalähdön. Boksin saa uudelleenkäynnistettyä käyttämällä sen kokonaan virrattomana tai asetuksien kautta valitsemalla järjestelmä ja uudelleenkäynnistys.


 


Telia TV-laitteet (reititin ja digiboksi) saavat päivitykset automaattisesti verkon kautta.


 


Kertoisitko vielä kuitumuuntimen, reitittimen ja digiboksin mallit?


@JuhoOlliLo@  kirjoitti:

@soneramsi@  kirjoitti:

Noin kahdeksan kuukautta hyvin toiminut TeliaTV alkoi hyytyillä kesken YLEn kanavien katselun eilen ja sama meno on jatkunut tänään. Lieriön muotoisen 'boxin' sininen merkkivalo alkaa aaltoilla. Sammutus kaukosäätimestä ei auta mutta lieriön napista sammutus auttaa useimmiten, ellei, niin virtajohdon irroitus auttaa.

 

Matkan varrella on Telian toimittama verkkosovitin/WiFi-boxi ja toinen sovitin Ethernet/valokuitu.

 

Verkkosovitin ei ole muussa käytössä kuin tässä TeliaTV-lieriössä (WiFi-yhteys). Valokuituboxin toinen Ethernet-lähtö palvelee moitteetta.

 

Ymmärtääkseni lieriö päivittää ohjelmansa automaattisesti - vähään aikaan ei ole päivityksiä näkynyt.

 

Mitäs kannattaisi kokeilla seuraavaksi?


Kertoisitko vielä hieman tarkemmin että mitä tuossa siis tapahtuu? Kuva pysähtyy, pätkii vai menee kokonaan mustaksi?

 

Alkuun tuossa voisi kokeilla hieman toimenpiteitä niiden laitteiden kanssa. Eli kuitumuuntimelle uudelleenkäynnistys, palvelureitittimelle resetti painamalla reset-nappia 10s laite käynnissä ja digiboksista virtajohto irti pariksi kymmeneksi sekunniksi.

 

Digiboksi ei sammu kaukosäätimellä, vaan se jää käyntiin mutta katkaisee kuvalähdön. Boksin saa uudelleenkäynnistettyä käyttämällä sen kokonaan virrattomana tai asetuksien kautta valitsemalla järjestelmä ja uudelleenkäynnistys.

 

Telia TV-laitteet (reititin ja digiboksi) saavat päivitykset automaattisesti verkon kautta.

 

Kertoisitko vielä kuitumuuntimen, reitittimen ja digiboksin mallit?


Kuva siis pysähtyy. Laite ei reagoi kaukosäätimenmuihin nappeihin kuin virtanappiin mutta ei aina siihenkään. 

 

Reititin on Technicolor TG799TSvac Xtream '512MB'. Digilieriö on ARRIS VIP5305.

 

Resetoin digiboxin. Kuitumuunnin on hieman hankalassa paikassa, katsotaan auttaako tuo modeemin Reset.

 

 


@soneramsi@  kirjoitti:

@JuhoOlliLo@  kirjoitti:

@soneramsi@  kirjoitti:

Noin kahdeksan kuukautta hyvin toiminut TeliaTV alkoi hyytyillä kesken YLEn kanavien katselun eilen ja sama meno on jatkunut tänään. Lieriön muotoisen 'boxin' sininen merkkivalo alkaa aaltoilla. Sammutus kaukosäätimestä ei auta mutta lieriön napista sammutus auttaa useimmiten, ellei, niin virtajohdon irroitus auttaa.

 

Matkan varrella on Telian toimittama verkkosovitin/WiFi-boxi ja toinen sovitin Ethernet/valokuitu.

 

Verkkosovitin ei ole muussa käytössä kuin tässä TeliaTV-lieriössä (WiFi-yhteys). Valokuituboxin toinen Ethernet-lähtö palvelee moitteetta.

 

Ymmärtääkseni lieriö päivittää ohjelmansa automaattisesti - vähään aikaan ei ole päivityksiä näkynyt.

 

Mitäs kannattaisi kokeilla seuraavaksi?


Kertoisitko vielä hieman tarkemmin että mitä tuossa siis tapahtuu? Kuva pysähtyy, pätkii vai menee kokonaan mustaksi?

 

Alkuun tuossa voisi kokeilla hieman toimenpiteitä niiden laitteiden kanssa. Eli kuitumuuntimelle uudelleenkäynnistys, palvelureitittimelle resetti painamalla reset-nappia 10s laite käynnissä ja digiboksista virtajohto irti pariksi kymmeneksi sekunniksi.

 

Digiboksi ei sammu kaukosäätimellä, vaan se jää käyntiin mutta katkaisee kuvalähdön. Boksin saa uudelleenkäynnistettyä käyttämällä sen kokonaan virrattomana tai asetuksien kautta valitsemalla järjestelmä ja uudelleenkäynnistys.

 

Telia TV-laitteet (reititin ja digiboksi) saavat päivitykset automaattisesti verkon kautta.

 

Kertoisitko vielä kuitumuuntimen, reitittimen ja digiboksin mallit?


Kuva siis pysähtyy. Laite ei reagoi kaukosäätimenmuihin nappeihin kuin virtanappiin mutta ei aina siihenkään. 

 

Reititin on Technicolor TG799TSvac Xtream '512MB'. Digilieriö on ARRIS VIP5305.

 

Resetoin digiboxin. Kuitumuunnin on hieman hankalassa paikassa, katsotaan auttaako tuo modeemin Reset.

 

 


Digilieriön resetointi ei auttanut eikä modeeminkan Reset. Kuitumuuntimen uudelleenkäynnistyksen jälkeen ongelmaa ei ole esiintynyt - tosin katseluaika on ollut melko lyhyt.

Vastaa