Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
soneramsi
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

TeliaTV alkoi hyytyillä - missä järjestyksessä kannattaisi edetä?

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Noin kahdeksan kuukautta hyvin toiminut TeliaTV alkoi hyytyillä kesken YLEn kanavien katselun eilen ja sama meno on jatkunut tänään. Lieriön muotoisen 'boxin' sininen merkkivalo alkaa aaltoilla. Sammutus kaukosäätimestä ei auta mutta lieriön napista sammutus auttaa useimmiten, ellei, niin virtajohdon irroitus auttaa.

 

Matkan varrella on Telian toimittama verkkosovitin/WiFi-boxi ja toinen sovitin Ethernet/valokuitu.

 

Verkkosovitin ei ole muussa käytössä kuin tässä TeliaTV-lieriössä (WiFi-yhteys). Valokuituboxin toinen Ethernet-lähtö palvelee moitteetta.

 

Ymmärtääkseni lieriö päivittää ohjelmansa automaattisesti - vähään aikaan ei ole päivityksiä näkynyt.

 

Mitäs kannattaisi kokeilla seuraavaksi?

3 vastausta
JuhoOlliLo
Telialainen
Telialainen
  • 147 custom-general.kudos
  • 531 custom-general.replies
  • 50 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@soneramsi@  kirjoitti:

Noin kahdeksan kuukautta hyvin toiminut TeliaTV alkoi hyytyillä kesken YLEn kanavien katselun eilen ja sama meno on jatkunut tänään. Lieriön muotoisen 'boxin' sininen merkkivalo alkaa aaltoilla. Sammutus kaukosäätimestä ei auta mutta lieriön napista sammutus auttaa useimmiten, ellei, niin virtajohdon irroitus auttaa.

 

Matkan varrella on Telian toimittama verkkosovitin/WiFi-boxi ja toinen sovitin Ethernet/valokuitu.

 

Verkkosovitin ei ole muussa käytössä kuin tässä TeliaTV-lieriössä (WiFi-yhteys). Valokuituboxin toinen Ethernet-lähtö palvelee moitteetta.

 

Ymmärtääkseni lieriö päivittää ohjelmansa automaattisesti - vähään aikaan ei ole päivityksiä näkynyt.

 

Mitäs kannattaisi kokeilla seuraavaksi?


Kertoisitko vielä hieman tarkemmin että mitä tuossa siis tapahtuu? Kuva pysähtyy, pätkii vai menee kokonaan mustaksi?

 

Alkuun tuossa voisi kokeilla hieman toimenpiteitä niiden laitteiden kanssa. Eli kuitumuuntimelle uudelleenkäynnistys, palvelureitittimelle resetti painamalla reset-nappia 10s laite käynnissä ja digiboksista virtajohto irti pariksi kymmeneksi sekunniksi.

 

Digiboksi ei sammu kaukosäätimellä, vaan se jää käyntiin mutta katkaisee kuvalähdön. Boksin saa uudelleenkäynnistettyä käyttämällä sen kokonaan virrattomana tai asetuksien kautta valitsemalla järjestelmä ja uudelleenkäynnistys.

 

Telia TV-laitteet (reititin ja digiboksi) saavat päivitykset automaattisesti verkon kautta.

 

Kertoisitko vielä kuitumuuntimen, reitittimen ja digiboksin mallit?

soneramsi
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@JuhoOlliLo@  kirjoitti:

@soneramsi@  kirjoitti:

Noin kahdeksan kuukautta hyvin toiminut TeliaTV alkoi hyytyillä kesken YLEn kanavien katselun eilen ja sama meno on jatkunut tänään. Lieriön muotoisen 'boxin' sininen merkkivalo alkaa aaltoilla. Sammutus kaukosäätimestä ei auta mutta lieriön napista sammutus auttaa useimmiten, ellei, niin virtajohdon irroitus auttaa.

 

Matkan varrella on Telian toimittama verkkosovitin/WiFi-boxi ja toinen sovitin Ethernet/valokuitu.

 

Verkkosovitin ei ole muussa käytössä kuin tässä TeliaTV-lieriössä (WiFi-yhteys). Valokuituboxin toinen Ethernet-lähtö palvelee moitteetta.

 

Ymmärtääkseni lieriö päivittää ohjelmansa automaattisesti - vähään aikaan ei ole päivityksiä näkynyt.

 

Mitäs kannattaisi kokeilla seuraavaksi?


Kertoisitko vielä hieman tarkemmin että mitä tuossa siis tapahtuu? Kuva pysähtyy, pätkii vai menee kokonaan mustaksi?

 

Alkuun tuossa voisi kokeilla hieman toimenpiteitä niiden laitteiden kanssa. Eli kuitumuuntimelle uudelleenkäynnistys, palvelureitittimelle resetti painamalla reset-nappia 10s laite käynnissä ja digiboksista virtajohto irti pariksi kymmeneksi sekunniksi.

 

Digiboksi ei sammu kaukosäätimellä, vaan se jää käyntiin mutta katkaisee kuvalähdön. Boksin saa uudelleenkäynnistettyä käyttämällä sen kokonaan virrattomana tai asetuksien kautta valitsemalla järjestelmä ja uudelleenkäynnistys.

 

Telia TV-laitteet (reititin ja digiboksi) saavat päivitykset automaattisesti verkon kautta.

 

Kertoisitko vielä kuitumuuntimen, reitittimen ja digiboksin mallit?


Kuva siis pysähtyy. Laite ei reagoi kaukosäätimenmuihin nappeihin kuin virtanappiin mutta ei aina siihenkään. 

 

Reititin on Technicolor TG799TSvac Xtream '512MB'. Digilieriö on ARRIS VIP5305.

 

Resetoin digiboxin. Kuitumuunnin on hieman hankalassa paikassa, katsotaan auttaako tuo modeemin Reset.

 

 

soneramsi
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@soneramsi@  kirjoitti:

@JuhoOlliLo@  kirjoitti:

@soneramsi@  kirjoitti:

Noin kahdeksan kuukautta hyvin toiminut TeliaTV alkoi hyytyillä kesken YLEn kanavien katselun eilen ja sama meno on jatkunut tänään. Lieriön muotoisen 'boxin' sininen merkkivalo alkaa aaltoilla. Sammutus kaukosäätimestä ei auta mutta lieriön napista sammutus auttaa useimmiten, ellei, niin virtajohdon irroitus auttaa.

 

Matkan varrella on Telian toimittama verkkosovitin/WiFi-boxi ja toinen sovitin Ethernet/valokuitu.

 

Verkkosovitin ei ole muussa käytössä kuin tässä TeliaTV-lieriössä (WiFi-yhteys). Valokuituboxin toinen Ethernet-lähtö palvelee moitteetta.

 

Ymmärtääkseni lieriö päivittää ohjelmansa automaattisesti - vähään aikaan ei ole päivityksiä näkynyt.

 

Mitäs kannattaisi kokeilla seuraavaksi?


Kertoisitko vielä hieman tarkemmin että mitä tuossa siis tapahtuu? Kuva pysähtyy, pätkii vai menee kokonaan mustaksi?

 

Alkuun tuossa voisi kokeilla hieman toimenpiteitä niiden laitteiden kanssa. Eli kuitumuuntimelle uudelleenkäynnistys, palvelureitittimelle resetti painamalla reset-nappia 10s laite käynnissä ja digiboksista virtajohto irti pariksi kymmeneksi sekunniksi.

 

Digiboksi ei sammu kaukosäätimellä, vaan se jää käyntiin mutta katkaisee kuvalähdön. Boksin saa uudelleenkäynnistettyä käyttämällä sen kokonaan virrattomana tai asetuksien kautta valitsemalla järjestelmä ja uudelleenkäynnistys.

 

Telia TV-laitteet (reititin ja digiboksi) saavat päivitykset automaattisesti verkon kautta.

 

Kertoisitko vielä kuitumuuntimen, reitittimen ja digiboksin mallit?


Kuva siis pysähtyy. Laite ei reagoi kaukosäätimenmuihin nappeihin kuin virtanappiin mutta ei aina siihenkään. 

 

Reititin on Technicolor TG799TSvac Xtream '512MB'. Digilieriö on ARRIS VIP5305.

 

Resetoin digiboxin. Kuitumuunnin on hieman hankalassa paikassa, katsotaan auttaako tuo modeemin Reset.

 

 


Digilieriön resetointi ei auttanut eikä modeeminkan Reset. Kuitumuuntimen uudelleenkäynnistyksen jälkeen ongelmaa ei ole esiintynyt - tosin katseluaika on ollut melko lyhyt.