TeliaTV boxi vaihtaa tarkkuutta itsestään 2160p50 -) 720p50

  • 4 February 2020
  • 4 kommenttia
  • 18 katselukertaa

Hei.

Mistä johtuu, että boxini vaihtaa kuvatarkkuutta itsestään. Käytössä asetus UHD 2160p50 ja boxi vaihtaa sen jossain vaiheessa itsestään HD 720p50 tarkkuuteen. Tätä tapahtuu joka päivä. Boxin asetuksissa näkyy valittuna UHD 2160p50, mutta television infonappi kertoo tulevan signaalin olevan HD 720p50. Kun käy boxin asetuksissa vaihtamassa ensin johonkin toiseen ja sitten takaisin UHD 2160p50, niin television info kertoo kuvan olevan nyt UHD 2160p50. Kunnes jonkinajan kuluttua taas vaihtuu HD 720p50 tarkkuuteen. Televisio Philips PUS6754.

 

Ei mukava ominaisuus. 


4 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei,


 


En tarkkaan tiedä boksin resoluution valintalogiikkaa, mutta voisiko tuossa käydä niin, että 4k on käytössä vain sitä tukevissa sisällöissä ja muuten mennään kulloinkin lähdemateriaalin reson mukaisesti. Jos ei näin ole, niin tuo on sitten jokin outo ominaisuus, laitteiden yhteensopimattomuusongelma tai bugi.

Tervetuloa Yhteisöön @HippoIloinen :smileyhappy:


@HippoIloinen@  kirjoitti:

Hei.

Mistä johtuu, että boxini vaihtaa kuvatarkkuutta itsestään. Käytössä asetus UHD 2160p50 ja boxi vaihtaa sen jossain vaiheessa itsestään HD 720p50 tarkkuuteen.


Onko digiboksin ja television välissä 4K Highspeed HDMI-kaapeli? 

On ollut tapauksia jossa televisio tunnistaa väärin kuvatarkkuuden stand-by-tilan jälkeen jos kaapeli ei ole tuollainen, joka on vaatimuksena. 

 

Lähetys ei vaikuta siihen että millä tarkkuudella digiboksin ja television välinen kuvasignaali kulkee. 

 

Jos johto on tuollainen 4K highspeediä tukeva niin sitten kannattaa kokeilla vielä että tekeekö samaa toisen HDMI-portin kanssa.

Boxi yhdistetty mukana tulleella hdmi-kaapelilla, joten laadun pitäisi olla oikea.

Pitää kokeilla toiseen hdmi-porttiin, jos auttaisi. Jos ei, niin pitääkö tehdä vikailmoitus, koska ei ole mukavaa vaihdella tarkkuutta asetuksista....

 

 

On toki mahdollista että valmistajien kesken on jokin yhteensopivuus ongelma.

 

Ennen vikailmoituksen tekoa siinä olisi hyvä varmistaa vielä muutama asia.

Television ohjelmisto on ajantasalla, testaus useammasta portista (HDMI-portti on standardia 2.0 tai suurempi), UHD color pois päältä (asetuksen nimi voi vaihdella valmistajien mukaan), HDMI CEC pois käytöstä.

Vastaa