Telian toimimattoman digiboksin vaihto ja palvelusta maksaminen

  • 23 November 2021
  • 68 kommenttia
  • 853 katselukertaa

Kunniamerkki +6

Onko oikein että yli vuoden pyyntöjen jälkeen saisimme uuden digiboksin kun edellinen ei toiminut.  Mutta  olemme siitä kumminkin  maksaneet koko ajan. Ei saada hyvitystä  eikä  liittymän katkaisuun suostuta!!??? On jumalauta käsittämätöntä toimintaa!


 


 


 


Edit AaTanja: otsikkoa muokattua kuvaavammaksi.


 


68 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Spuke1  kirjoitti:

En tosiaan tiedä,pääsenkö! Ja se ettei tule kommenttaja tähän asiakaspalveluun  mitä me kumpikaan ei saada!! Eli et ilmeisesti ymmärtänyt kun sanoin että minulle (olen myös telian asiakas) soitetaan ja sitten sanoo en suostu puhumaan kanssasi?? No mix *******i soitti!




Luin ketjun vielä läpi ja anteeksi jos olen ymmärtänyt väärin, mutta tulkitsen, että sopimus on toisen henkilön nimissä ja tästä syystä sinulle on sanottu, että hän ei suostu puhumaan kanssasi. Ja hän kuitenkin soitti varmistaakseen, että asia (tai tiketti, työpyyntö tjsp) on otettu vastaan ja noteeraattu. Jos sinulta on tullut työpyyntö tai tiketti, mutta siitä ei olisi kuitenkaan soitettu, olisit varmasti ihmetellyt, että miksi ei soiteta.


 


Jos taas kyse on siitä, että sinä olet sopimuksen tehnyt henkilö niin toki silloin kanssasi pitäisi ja pitää asiat hoitaa.


 


Tai jos sopimuksen tehnyt henkilö on ilmoittanut meille ja antanut sinulle valtuuden hoitaa asioita kanssasi, silloin meillä pitäisi ja pitää asiat hoitaa kanssasi.


 


Anteeksi mutta en ihan täysin saa nyt tilanteesta kiinni, että mitä tarkalleen ottaen siellä on tehty.


 



@Spuke1  kirjoitti:

Liittymän omistaja ollut yhteydessä asiakaspalveluun,resetoi boxi irrottamalla piuhat. Yli puoli vuotta revittiin piuhoja. Eikä vieläkään ole saanut uutta boxia. Ja ei suostuta katkaisemaan  liittymää. Eli koko ajan ollaan maksettu  ja maksetaan tyhjästä!!!




Ymmärrän, että olet ja olette tuohtuneita. Näin olisin minäkin. Tässä kuitenkin vielä kertauksena ohjeet, mitä voimme täällä julkisessa netissä yleisinä ohjeina antaa:


 


Vaihtoehto A)


 


1. Liittymän omistaja soittaa meille ja antaa sinulle valtuudet hoitaa asioita puolestansa. Tai käytte Telia Kaupassa tämän tekemässä


2. Tämän jälkeen teet meille vielä kertaalleen vikailmoituksen, seikkaperäisellä selonteolla, että mitä olette tehneet ja testailleet tähän mennessä ja miten palvelu toimii tai ei toimi.


 


Vaihtoehto B)


 


1. Liittymän omistaja tekee meille vielä kertaalleen vikailmoituksen, seikkaperäisellä selonteolla.


 


Vikailmoitus tutkitaan ja sen mukaan mitä sieltä selviää niin sen mukaan asia etenee. Täällä Yhteisössä emme voi luvata kenellekään uusia digiboxeja tai sopimuksen purkuja koska täällä emme käsittele sopimuksia millään tapaa.

Kunniamerkki +6

Sellasta väliaikatietoa ettei asia etenee lainkaan ja edelleen eivät vastaa viesteihin  vaikka minä sain  oikeudet hoitaa tätä. Vaikee tajuta mix tällästä *******usta tehdään!!!!!


@Spuke1  kirjoitti:

Sellasta väliaikatietoa ettei asia etenee lainkaan ja edelleen eivät vastaa viesteihin  vaikka minä sain  oikeudet hoitaa tätä. Vaikee tajuta mix tällästä *******usta tehdään!!!!!




Asiakaspalvelussa on vähän ruuhkaa tällä hetkellä mutta mitä tarkoitat ettei viesteihin vastata? Oletko laittanut omilta sivuilta viestiä meillepäin vai chattiin?

Kunniamerkki +6

Joopa joo,ei voi aina ruuhkaa olla! Vaan oikeesti ei saa minkäänlaista asiakaspalvelua!! Laskutus pyörii mut mitään ei tehdä eikä uutta boxia anneta! Ihan *******n farssia!!!!

Niin, harmillisesti nyt tämän vallitsevan tilanteen vuoksi tuo ruuhkatilanne on kestänyt jo jonkin aikaa. Kysyn uudelleen: Oletko laittanut meille viestiä chatissa vai omien sivujen viestikeskuksesta? En jotenkin pysty uskomaan, etteikö meiltä saisi asiakaspalvelua kun chat kuitenkin on auki vuorokauden jokaisena hetkenä. Toivoisin, että pystyisit asiallisesti keskustelemaan. Keuhkoamalla tämä asia ei yhtään selkene tähän suuntaan, ei täällä Yhteisössä eikä oikeastaan missään muussakaan kanavassa.

Kunniamerkki +6

Kaikki käyty läpi chatit,tekniset tuet ja varsinkin minun telia käyttäytyy todella törkeästi. Ja yli vuoden!! Eli pistää keuhkomaan!! Aivan luokatonta toimintaa! Rahastus kyllä toimii! Ei tää enää todellakaan ole laillista!

Kunniamerkki +6

No niin, tilanne edelleen sama. Ja nyt vielä minun telia ei vastaa kysymyksiin ollenkaan!! Tää on niin rikollista toimintaa että menee rosikseen. Ei pysty millään!! Käsittää tällästä !!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Spuke1  kirjoitti:

No niin, tilanne edelleen sama. Ja nyt vielä minun telia ei vastaa kysymyksiin ollenkaan!! Tää on niin rikollista toimintaa että menee rosikseen. Ei pysty millään!! Käsittää tällästä !!




Etkö siis ole saanut viesteihisi mitään vastausta? Tällä hetkellä vallitsevan tilanteen vuoksi asiakaspalvelumme on ruuhkautunut, eli vastauksiin saattaa kulua normaalia pidempi aika. Yhteydenotto saattaa tulla myös puhelimitse, jos tarvitsemme lisätietoja tai asia on selkeämpi käydä läpi keskustelemalla. 

Kunniamerkki +6

Ihan oikeasti,lue noi viestit! Tätä sontaa on jatkunut yli vuoden!!! Oletteko kimpassa noitten kanssa jotka eivät auta? Käsitättämätöntä!!!!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Spuke1  kirjoitti:

Ihan oikeasti,lue noi viestit! Tätä sontaa on jatkunut yli vuoden!!! Oletteko kimpassa noitten kanssa jotka eivät auta? Käsitättämätöntä!!!!




Olen ketjun toki lukenut, mutta pyysinkin sinulta tarkennusta onko siis viesteihisi vastattu lainkaan. Vaikka siellä on nyt normaalia pidempi vastausaika, niin jokaiseen kyllä vastataan. Olemme sinulle jo tuoneet sen esille, että täällä Yhteisössä ei meillä ole sinua tämän enempää mahdollista auttaa. 

Kunniamerkki +6

No miksi tää on sitten olemassa???? Eli mistään telian linkistä ei saa apua?? Tämäkö linjaus? Eikös se ole laitonta laskuttaa tuotteesta joka on rikki ja uutta ei saa??? Pitääkö ******* poliisi  pyytää???

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Spuke1  kirjoitti:

No miksi tää on sitten olemassa????




Luethan tämän kommentin vielä ajatuksella läpi, kirjoitin sen 23.1.


 


Luethan myös muut kommentit ja neuvot vielä uudemman kerran läpi, mitä ollaan sinulle tässä annettu. Olen pahoillani mutta täällä julkisessa netissä emme voi sinua tämän enempää auttaa.

Oletko soittanut siitä numerosta mikä on Telialla kirjattu liittymän yhteysnumeroksi. Huomasin sen aikoinaan kun yritin peruuttaa kanavapakettia, pitää soittaa siitä numerosta mikä on Telialle ilmoitettu. Jos hoitaa eri numerosta, eivät muuta mitään tietoa.

 

Kunniamerkki +6

Kyllä, ja kaikki kanavat mitä telialla on (mistä PITÄIS  saada) apua,niin ei mitään! Ei  pysty millään käsittää,mikä tän *******uksen tarkoitus  on????

Kunniamerkki +6

Ei vastausta?? Eli onx tää telian yleislinja? Huijataan rahat pois ja sit ei vastata ja jätetään asia hoitamatta????

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Spuke1  kirjoitti:

Ei vastausta?? Eli onx tää telian yleislinja? Huijataan rahat pois ja sit ei vastata ja jätetään asia hoitamatta????




Anteeksi, mutta mihin kysymykseen haluat vastauksen? Meillä loppuu konstit, kaikki mitä me voimme sinua yleisellä tasolla auttaa, on käytetty.

Kunniamerkki +6

Kysymykset löytyy viesteistä. Ja noi teidän  konstit ei toimi! Niin ei voi ku ihmetellä miksi tälläistä asiaa  ei saada hoidettua???? Ja millä oikeudella esim. minun telia ei vastaa???

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Spuke1  kirjoitti:

Kysymykset löytyy viesteistä.




En huomaa mitään uusia kysymyksiä. Kaikkiin ollaan vastattu, sen mukaan mitä me voimme asioita yleisellä tasolla kommentoida. Kuten aiemmin todettu jo muutaman kerran, niin täällä annamme yleisiä neuvoja. Kaikki on jo annettu, pajatso on tyhjä.


 



@Spuke1  kirjoitti:

Niin ei voi ku ihmetellä miksi tälläistä asiaa  ei saada hoidettua????




Samaa ihmettelen myös minä, tämä on sinänsä yksinkertainen asia. Jos jossain on vikaa ja sen todetaan olevan meidän puolella niin laitamme kyllä asian kuntoon.


 



@Spuke1  kirjoitti:

Ja millä oikeudella esim. minun telia ei vastaa???




Vastaa varmasti, harmillisesti nyt on ollut jo hyvän aikaa ruuhkaa joka tuo viivettä vastaamiseen.

Kunniamerkki +6

Yli 2 viikkoa mennyt. Ei mitään vastausta!! Ei edes siihen mihin haasteen voi laittaa???? Koska muuta ratkaisua ei jää.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Spuke1  kirjoitti:

Yli 2 viikkoa mennyt. Ei mitään vastausta!! Ei edes siihen mihin haasteen voi laittaa???? Koska muuta ratkaisua ei jää.




23.1. kirjoitin näin:



@TeroRe  kirjoitti:

Jos tosiaan haluat oikeustoimet käynnistää niin itse ottaisin yhteyttä joko kuluttajaneuvojaan tai omaan lakimieheen. He neuvovat miten lähteä asiaa edistämään.




 

Kunniamerkki +6

Kyl tää on jotain aivan käsittämätöntä. Ei vieläkään ratkaisua tähän ! Pari vuotta mennyt.  Kaikki chatit ym. käyty läpi. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

Kyl tää on jotain aivan käsittämätöntä. Ei vieläkään ratkaisua tähän ! Pari vuotta mennyt.  Kaikki chatit ym. käyty läpi. 



Kuulostaa kyllä todella erikoiselta. Jos palvelu on määräaikainen, se on yleensä maksimissaan kahden vuoden mittainen. Jos nyt on kulunut sopimuksen alusta jo se kaksi vuotta, pitäisi liittymän omistajan saada nyt viimein irtisanottua sopimus, jos siihen ei aiemmin ole suostuttu. 

Kunniamerkki +6

Onko minun telia lopetettu?  Miten sais asiakaspalvelua? Kun tälläset botit on turhia ja chatista ei saa apua. Kun tää meidän digiboxi keissi  ei vaan selviä. Ei kai luulis että asiakaspalvelu on tehty tarkoituksella hankalaksi??

 


Muokkaus Merja_J: siirretty oikeaan osioon

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Onko minun telia lopetettu?

Et pääse kirjautumaan sisään Minuun Teliaan mikäli sinulla ei ole voimassa olevia liittymiä/palveluita Telialle @Spuke1.

Miten sais asiakaspalvelua? Kun tälläset botit on turhia ja chatista ei saa apua.

Soita Telian asiakaspalvelunumeroon 020 690 400 (mpm/pvm, myös jonotusajalta) ma–pe 9-17.

Kaikki Telian yhteydenottokanavat löytyvät tutusta osoitteesta www.telia.fi/asiakastuki/yhteystiedot.

 Kun tää meidän digiboxi keissi  ei vaan selviä. Ei kai luulis että asiakaspalvelu on tehty tarkoituksella hankalaksi??

Jos tarvitset yksityiskohtaista opastusta digiboksin käytössä, niin suosittelen lämpimästi olemaan yhteydessä (maksulliseen) Telia Helppiin tai kysymään apua lähipiiriltä. En tiedä tarkemmin mikä digiboksissa on ongelmana sillä et ole sitä kertonut, jotta voisin auttaa. Esimerkiksi voisit kertoa:

  • Oletko sopimuksen omistaja? Jos et, niin tarvitset valtuudet omistajalta hoitaaksesi asiaa eteenpäin.
  • Mikä on digiboksin malli?
  • Missä ja milloin vika/ongelma esiintyy (esim. ääni liian kova, kanavapakettia ei löydy, kuvanlaatu rakeinen ja nettiyhteys pätkii)
  • Mitä toimenpiteitä olet tehnyt vian tai ongelman ratkaisemiseksi tähän saakka esim. käynnistänyt laitteen uudelleen tai täyttänyt vikailmoituksen Telian asiakaspalvelun kanssa?
  • Olet ollut useasti Telian asiakaspalveluun yhteydessä ainakin 2 vuoden aikana ja olet varmasti saanut apua sillä näistä luodaan samalla tiketti järjestelmään. Mitä Telian asiakaspalvelu kertoi ja perustelut?

 

Luin pikaisesti viestiketjun sinun ja Yhteisön moderaattorien. Ainoastaan ymmärsin, että olet virrat katkaissut ja käynnistänyt digiboksin uudelleen mutten syytä miksi.

 

Luin rivien välistä, että kyseessä olisi määräaikainen sopimus (24kk), ja jos määräaikainen sopimus on jo päättynyt tai umpeutumassa, niin voit irtisanoa sen halutessasi samalla puhelimitse. Lisätiedot täältä. Silloin tämä asia on saatettu loppuun.

 

Huomioithan, että Telia Yhteisössä voidaan keskustella yleisellä tasolla, mutta kaikki henkilötietoja vaativat asiat menevät asiakaspalvelun kautta. En ole Telialainen, mutta haluan auttaa parhaan osaamiseni mukaan täällä Yhteisössä muita käyttäjiä.

 

Hyvää joulun odotusta ja kiitos kärsivällisyydestä! 🤗

Kunniamerkki +6

Homman nimi siis se ettei boxi ikinä toiminut,helpistä neuvona resetoi irrottamalla piuhat. Tätä tehtiin puoli vuotta, eikä muuta apua tullut vaikka kysyttiin monta kertaa. Meni hermot! Laskutettiin kumminkin tästä "riemusta" se 2 vuotta. Ei ihan laillista?? Mutta telia ei tule vastaan laisinkaan. 

Vastaa