Telian toimimattoman digiboksin vaihto ja palvelusta maksaminen

  • 23 November 2021
  • 68 kommenttia
  • 851 katselukertaa

Kunniamerkki +6

Onko oikein että yli vuoden pyyntöjen jälkeen saisimme uuden digiboksin kun edellinen ei toiminut.  Mutta  olemme siitä kumminkin  maksaneet koko ajan. Ei saada hyvitystä  eikä  liittymän katkaisuun suostuta!!??? On jumalauta käsittämätöntä toimintaa!


 


 


 


Edit AaTanja: otsikkoa muokattua kuvaavammaksi.


 


68 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

@Spuke1 kävitkö tilannetta lävitse meidän häiriöpuolen tai asiakaspalvelun kanssa, ja millaisia perusteita sait? Yleensä kaupanpurkutilanteessa, tai sellaista asiakkaan pyytäessä, käydään aika perusteellisesti kyseisen osoitteen tilannetta ja olosuhteita läpi huomioiden kaikki palvelut, mitä sinne on ollut tilattuina.


 


Tokihan tuo kuulostaa äkkiseltään tosi kurjalta tilanteelta, mutta uskon taustalta löytyvän syitä, mitkä selittää asiaa. 

Kunniamerkki +6

Joo,kaikki käyty läpi chatit ja tekninen tuki antoi ainoastaan neuvoksi irroittakaa piuhat digiboxista, pitäisi toimia. Ei auttanut. Minun Telia ei varsinkaan toimi!! Jättävät vastaamatta tai pyörittelevät samoja asioita jotka on käsitelty jo monta kertaa. Aivan luokatonta asiakaspalvelua! Ei tällänen toiminta voi olla laillista.  Ja tosiaan yli vuosi  mennyt ja maksettu siitä ettei tuote toimi. Eli miten tässä sais asiakas oikeutta ja hyvitystä???

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@Spuke1  kirjoitti:

Joo,kaikki käyty läpi chatit ja tekninen tuki antoi ainoastaan neuvoksi irroittakaa piuhat digiboxista, pitäisi toimia. Ei auttanut. Minun Telia ei varsinkaan toimi!! Jättävät vastaamatta tai pyörittelevät samoja asioita jotka on käsitelty jo monta kertaa. Aivan luokatonta asiakaspalvelua! Ei tällänen toiminta voi olla laillista.  Ja tosiaan yli vuosi  mennyt ja maksettu siitä ettei tuote toimi. Eli miten tässä sais asiakas oikeutta ja hyvitystä???




Varsin erikoinen tilanne jos vuoden ajan on samasta asiasta täytynyt olla toistuvasti yhteydessä, ja nyt vasta tilanne on ratkennut ja uusi boksi on lähetetty. Ilman asiakastietoja (joita ei täällä Yhteisössä käsitellä) en harmi kyllä pääse tarkemmin selvittelmään että mitä kaikkea tuossa on vuoden aikana tapahtunut. onko pyydetty testaamaan jotain erityisiä toimenpiteitä ja ilmoittamaan niistä meille tai miten asiaa on hoidettu. Tarvittaessa voit toki tehdä aiheesta reklamaation Minun Telia -sivujen kautta, jos sellaista ei ole vielä tehty. Näin saat ainakin "viimeisen sinetin" asialle ja varmistuksen onko tuossa toimittu oikein. 

Kunniamerkki +6

No ei sitä boxia ole vielä saatu,ja niin kuin sanoin yritetty saada apua  ja uusi  boxi tuloksetta. Ja toi minun Telia on just se linkki missä  tätä asiaa ei ole saatu ratkaistua. Aivan asiatonta  meininkiä.  Eli onko oikeustoimet ainoo ratkaisu?? Vai mihin teliassa  voi reklamoida jossa oikeesti asia ratkaistaan. Tässä on yli vuoden maksettu siitä ettei tuote toimi!!

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@Spuke1  kirjoitti:

No ei sitä boxia ole vielä saatu,ja niin kuin sanoin yritetty saada apua  ja uusi  boxi tuloksetta. Ja toi minun Telia on just se linkki missä  tätä asiaa ei ole saatu ratkaistua. Aivan asiatonta  meininkiä.  Eli onko oikeustoimet ainoo ratkaisu?? Vai mihin teliassa  voi reklamoida jossa oikeesti asia ratkaistaan. Tässä on yli vuoden maksettu siitä ettei tuote toimi!!




Oliko sinulle kuitenkin laitettu uusi digiboksi tilaukseen, kun olet ollut meihin yhteydessä ja kertonut, että nykyinen ei toimi? Ehdottomasti kyllä korjataan asiat, jos jotain häiriötä laitteilla esiintyy ja tarvittaessa vaihdetaan tuo digiboksi uuteen. Voit siis laittaa meille viestiä Minun Telian kautta, esimerkiksi jättämällä viestin lomakkeella tai asioimalla chatissa. Täältä löydät yhteystietomme ja siellä myös ohje jättää viesti kirjautuneena Minun Teliaan. 

Kunniamerkki +6

Siis vielä kerran! Minun Telia ei vastaa viesteihin tai  sitten siirtää vastuun muualle. Todeĺla surkeeta asiakaspalvelua! Chatit kokeiltu, niin kuin olen pari kertaa jo ilmoittanut. Eli MISTÄ saa oikeesti apua  ja hyvitystä??? Nyt suora vastaus. Kiitos! Täs on yli vuoden maksut kyseessä!!!

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +13

@Spuke1  kirjoitti:

Siis vielä kerran! Minun Telia ei vastaa viesteihin tai  sitten siirtää vastuun muualle. Todeĺla surkeeta asiakaspalvelua! Chatit kokeiltu, niin kuin olen pari kertaa jo ilmoittanut. Eli MISTÄ saa oikeesti apua  ja hyvitystä??? Nyt suora vastaus. Kiitos! Täs on yli vuoden maksut kyseessä!!!




Suora vastaus on että asian pystyy hoitamaan asiakaspalvelumme, joko puhelimitse tai chatissa


Telia TV -laitteissa on takuu voimassa niin kauan kuin sinulla palvelu on meiltä käytössä, eli jos niissä ilmenee jotakin vikaa niin lähetämme sinulle uudet toimivat laitteet postissa. Tämän ei siis pitäisi olla missään nimessä tämän hankalampi tapaus hoitaa. Millaista vikaa sinulla on siinä digiboksissa ja ylempänä varmistan vielä että olihan sinulle siis nyt uusi boksi jo tulossa? Tai kun kerroit että asiakaspalvelussa siirretään vastuu muualle, niin mitä siellä tarkemmin ottaen sanotaan?


 


Jos laitteissa ilmenee vikaa, niin monesti ensimmäisenä ensiapuna ohjeistammekin digiboksin resetoinnin tai piuhojen irroittamisen seinästä. Jos tästä ei ole ollut apua ja kyseessä on nimenomaan laitevika, niin toki vaihdamme laitteen kuten ylempänä olemme kertoneetkin. Nyt tosiaan kun en näe mitään tarkempia asiakastietojasi tai mitä asiakaspalvelussa on kanssasi keskusteltu, niin enempää en pysty edes veikkailemaan mikä tilanne tässä on taustalla ettei laitetta ole jo vaihdettu. Vastauksen tähän sinun pitäisi tosiaan saada asiakaspalvelusta. Todella harmi kuulla ettei palvelu ole toiminut sinulla vuoteen. Ei ole tietenkään meidänkään edun, tai tarkoituksemme mukaista että palvelu on toimimattomana! 

Kunniamerkki +6

Joo,todeĺla mystistä ja raivostuttavaa ettei saa asiakaspalvelua eikä uutta boxia ! Yhtä mystistä on myös ettei täältäkään saa oikein apua. Mikä siinä on niin vaikeeta ottaa selvää mistä johtuu näin törkeä meininki? Olette kumminkin samaa konsernia. Aika paljon mennyt rahaa tyhjästä! Eikä mistään saa apua. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

Täällä yhteisössä niin me kuin muutkin Yhteisön jäsenet voimme kommentoida asioita yleisellä tasolla. Asiakastietoihin pääsy ja sitä kautta asian tarkempi selvittely vaatii aina asiakkaan luotettavan tunnistamisen ja sitä ei tässä kanavassa ole mahdollista tehdä. Tästä syystä sinusta varmaan tuntuukin että täältä ei saa apua, koska emme pääse tarkemmin selvittämään mitä kanssasi on keskusteltu ja kuinka asiaa on hoidettu.

Kuten @SannaMKoo tuossa aiemmin vastasikin niin asiakaspalvelu joko puhelimessa tai chatissa on se taho joka sinut voi tunnistaa, ja sen myötä selvittää mitä tässä on tehtävissä. Jos olet chatin kautta asiaa hoitanut etkä koe että saat sieltä apua jota tarvitset, niin suosittelen että soitat meille ja kollega käy asian puhelimitse kanssasi läpi. Miltä tämä kuulostaa? 

Kunniamerkki +6

Minun Telia luvannut hoitaa liittymän omistajalle hoitaa asian. Ei ole,eikä uutta  boxia näy eikä kuulu!! Mitä tää pelleily tarkoittaa????


@Spuke1  kirjoitti:

Minun Telia luvannut hoitaa liittymän omistajalle hoitaa asian. Ei ole,eikä uutta  boxia näy eikä kuulu!! Mitä tää pelleily tarkoittaa????




Varmistan vielä, eli olet saanut asiakaspalvelusta viestin, että sinulle lähetetään uusi boksi? Täällä Yhteisössä me ei nähdä tilauksia tai muitakaan yksilöiviä tietoja. Voidaan antaa yleisiä neuvoja. Jos uusi boksi on tilattu, eikä sitä kuulu niin sinun täytyy ottaa uudelleen yhteyttä asiakaspalveluun haluamallasi tavalla ja saada sitä kautta vastaus.

Kunniamerkki +6

Tää on täysin käsittämätöntä! Ei vastausta ei boxia! Sen verran vastasivat että lupasivat liittymän omistajalle hoitaa asian. Mutta *******at. Nyt oikeesti, mitä *******in pelleilyä tää on?????? Mihin yhteys kun laitetaan oikeuteen?? Tää *******n törkeä toiminta on loputtava!

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@Spuke1  kirjoitti:

Tää on täysin käsittämätöntä! Ei vastausta ei boxia! Sen verran vastasivat että lupasivat liittymän omistajalle hoitaa asian. Mutta *******at. Nyt oikeesti, mitä *******in pelleilyä tää on?????? Mihin yhteys kun laitetaan oikeuteen?? Tää *******n törkeä toiminta on loputtava!




Eli ymmärsinkö oikein, että tämä kyseinen Telia TV digiboksi -palvelu ei ole sinun omistuksessa? Ainoastaan liittymän/palvelun omistaja voi hoitaa liittymiin/palveluihin liittyviä asioita, ellei ole erikseen antanut valtuuksia jollekin toiselle niitä hoitaa. Jos tuo Telia TV on jonkun toisen henkilön omistuksessa, pyytäisitkö palvelun omistajaa olemaan meidän asiakaspalveluun yhteydessä, niin saadaan asia katsottua kuntoon. Kuten olemme muutamaan kertaan sanoneet, tämän Yhteisön kautta voimme vastata ainoastaan yleisellä tasolla asioihin, koska emme pääse asiakastietoihin. Siksi tosiaan pyydänkin, että Telia TV:n omistaja olisi yhteydessä asiakaspalveluumme.

Kunniamerkki +6

Joo on puolison. Mutta kun hän on ollut  yhteydessä!!! Sen olen täälläkin sata kertaa kertonut!! Ja mitään ei tapahdu. Miten *******in vaikeeta tää on ymmärtää??? Yli vuoden tapeltu tästä!! Ja maksettu siitä ettei nähdä telkkaria!! Eli kun laitamme haasteen oikeuteen mihin laitetaan??? Ja se vielä että on luvattu  hoitaa.  Eikä ole.  Ihan *******in törkeetä! Ja nyt ei vastata yhteydenottoihin! Siinäpä asiakaspalvelua!

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +13

@Spuke1  kirjoitti:

Joo on puolison. Mutta kun hän on ollut  yhteydessä!!! Sen olen täälläkin sata kertaa kertonut!! Ja mitään ei tapahdu. Miten *******in vaikeeta tää on ymmärtää??? Yli vuoden tapeltu tästä!! Ja maksettu siitä ettei nähdä telkkaria!! Eli kun laitamme haasteen oikeuteen mihin laitetaan??? Ja se vielä että on luvattu  hoitaa.  Eikä ole.  Ihan *******in törkeetä! Ja nyt ei vastata yhteydenottoihin! Siinäpä asiakaspalvelua!




Mutta toivottavasti myös ymmärrät, että meillä on tosi hankala täällä Yhteisössä näillä tiedoin asiaa tämän enempää selventää tai selvittää. Meillä ei ole asiakastietoja käytössämme, emmekä tarkemmin näe mitä vaimosi kanssa on asiakaspalvelussa keskustelu. Kuulostaa erikoiselta jos olisi sieltä vastattu vain että asia hoidetaan, mutta mitään tarkempaa tietoa ei olisi kerrottu että miten. 


 


Yhteydenottoihin kyllä aina vastataan niiden saapumisjärjestyksessä. Jos olette hiljattain jättäneet suuntaamme yhteydenottopyynnön, niin kannattaa vielä hetki odotella vastausta. Parhaillaankin palvelemme asiakassivuilta löytyvän chatin kautta, jonne puolisosi voi missä vaiheessa vain laittaa viestiä. Tällainen asia ei ole sellainen, minkä haluaisimme jättää hoitamatta. Toki voitte aina pyytää myös mielipidettä asiaan kolmannelta osapuolelta, esimerkiksi kuluttajaneuvonnasta. Mutta toivotaan että asia tulee pian ratkaistua asiakaspalvelun toimesta! 

Kunniamerkki +6

Niin 3 viikkoa sitten otin yhteyttä, ei vastausta. Puoliso otti yhteyttä n. kuukausi sitten, ei vastausta. Ja sentään liittymän omistaja!! Ja boxia ei näy  eikä toimi! Että  sellaista asiakaspalvelua!! Ja tästä maksetaan!!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Spuke1  kirjoitti:

Niin 3 viikkoa sitten otin yhteyttä, ei vastausta. Puoliso otti yhteyttä n. kuukausi sitten, ei vastausta. Ja sentään liittymän omistaja!! Ja boxia ei näy  eikä toimi! Että  sellaista asiakaspalvelua!! Ja tästä maksetaan!!




Asiakaspalvelu on kuitenkin oikea taho, jota kautta myös tämä asia saadaan etenemään ja hyvä, että olette olleet sinne yhteydessä. Teihin ollaan kyllä yhteydessä, kun "työ" tulee työjonosta seuraavana purkuun. Siellä on vain ikävä kyllä nyt ruuhkaa, vallitseva tilanne laittaa nyt kapuloita rattaisiin. Pahoittelut tästä.

Kunniamerkki +6

Tää sonta on jatkunut yli vuoden!! Ruuhkan voi unohtaa!

Kunniamerkki +6

Niin asia ei etene yhtään. Sen verran että  mulle soitettiin ja sanottiin ettei suostu keskustelemaan kanssani. Että oikeesti mitä tämmönen kyykytys tarkoittaa??? Nyt on vaihtoehtona enään  oikeustoimet.  Eli mihin yhteys????

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

@Spuke1  kirjoitti:

Niin asia ei etene yhtään. Sen verran että  mulle soitettiin ja sanottiin ettei suostu keskustelemaan kanssani. Että oikeesti mitä tämmönen kyykytys tarkoittaa??? Nyt on vaihtoehtona enään  oikeustoimet.  Eli mihin yhteys????




Miksi ei suostuttu keskustelemaan? Minulle itselleni tulee nyt mieleen se seikka, että emme voi tietosuojan vuoksi keskustella liittymien tarkemmista tiedoista kuin asiakkaan kanssa. Oliko tästä siis kyse? Vaimosi voi toki sinut valtuuttaa hoitamaan liittymäasiat puolestaan, se onnistuu kyllä. Mutta sitä ennen tosiaan tarvitsemme hänet "linjoille". 



Aiemmin tuolla kerroimmekin jo, että sinulla on mahdollisuus hakea kolmannen osapuolen mielipiden tähän kuluttajaneuvonnan kautta. 

Kunniamerkki +6

Ei ilmeisesti kiinnosta teitäkään???!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@Spuke1  kirjoitti:

Ei ilmeisesti kiinnosta teitäkään???!




Mistä niin päättelit? Kuten tässä ketjussa on useampaan kertaan sanottu niin asiakaspalvelu on oikea taho asian selvittämiseksi. Ja nimenomaan niin että liittymän omistaja on asiakaspalveluun yhteydessä. Me voimme tässä kommentoida asiaa vain yleisellä tasolla, joten vaikka asia kuinka meitä kiinnostaisi, ei se tätä kautta siltikään etene edellämainituista syistä. 

Kunniamerkki +6

No mitä hyötyä tälläisestä yhteisöstä on?? Ei mitään! Asiaskaspalvelu? Ei mitään apua! Tekin vaan veivaatte tota samaa. No miksi ette  laita  sitä linkkiä mistä päästään laittaa oikeustoimet käyntiin??? Ei näin *******aa  asiakaspalvelua  ole muualla. Soitetaan ja sanotaan,en suostu puhumaan kanssasi??? Onko mielestäsi ihan o.k? Ja miten se valtuutus tapahtuu? ******* yli vuoden tää meininki on jatkunut!!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Spuke1  kirjoitti:

No mitä hyötyä tälläisestä yhteisöstä on?? Ei mitään! Asiaskaspalvelu? Ei mitään apua! Tekin vaan veivaatte tota samaa.




Yhteisö on ns. vertaistukiyhteisö, jossa autamme yleisellä tasolla, yleisiä ohjeita ja vinkkejä hyödyntäen. Tämä siksi koska tätä kautta meillä ei ole pääsyä asiakkaan sopimustietoihin. Yhteisön etusivun kautta löydät tällaisen linkin ja artikkelin: Tervetuloa Yhteisöön, aloita täältä. Siellä tämä on kerrottu:


 



Telia Yhteisö on digitaalisen elämän yhteisö, jossa voit kysyä ja keskustella yhdessä nykyisten ja tulevien asiakkaidemme kanssa. Telian tuotteisiin liittyvien keskusteluiden ja artikkelien lisäksi voit lukea ja keskustella kaikista digitaaliseen elämään liittyvistä asioista ja ilmiöistä. Löydä tietoa ja ratkaisuita, inspiroidu ja viihdy. 


 


Telia Yhteisö on vertaistukiyhteisö, jonka pääosassa olette te, yhteisöläiset. Sivusto on julkinen ja kaikille avoin joka tarkoittaa, että täällä juttelemme asioista yleisellä tasolla. Annamme täällä yleisiä neuvoja ja suosituksia. Jos tarvitset henkilökohtaista apua suosittelen, että otat yhteyttä asiakaspalvelukanaviimme.




@Spuke1  kirjoitti:

No miksi ette  laita  sitä linkkiä mistä päästään laittaa oikeustoimet käyntiin???




Jos tosiaan haluat oikeustoimet käynnistää niin itse ottaisin yhteyttä joko kuluttajaneuvojaan tai omaan lakimieheen. He neuvovat miten lähteä asiaa edistämään.


 



@Spuke1  kirjoitti:

Soitetaan ja sanotaan,en suostu puhumaan kanssasi??? Onko mielestäsi ihan o.k? Ja miten se valtuutus tapahtuu? 




Asiakkaan sopimuksiin liittyvistä asioista asiakaspalvelu juttelee vain asiakkaan itsensä kanssa, ymmärrät tämän varmasti. Meille on tärkeää suojella asiakkaan yksityisyyttä ja henkilökohtaisia tietoja.


 


Valtuutuksen saatte tehtyä siten, että asiakas itse soittaa meille ja kertoo, että kenelle valtuutus tehdään. Tai jos pääsette molemmat käymään lähimmässä Telia Kaupassa niin siellä tuo onnistuu tehdä myös.


 


Pääsetkö näillä eteenpäin?

Kunniamerkki +6

En tosiaan tiedä,pääsenkö! Ja se ettei tule kommenttaja tähän asiakaspalveluun  mitä me kumpikaan ei saada!! Eli et ilmeisesti ymmärtänyt kun sanoin että minulle (olen myös telian asiakas) soitetaan ja sitten sanoo en suostu puhumaan kanssasi?? No mix *******i soitti! Liittymän omistaja ollut yhteydessä asiakaspalveluun,resetoi boxi irrottamalla piuhat. Yli puoli vuotta revittiin piuhoja. Eikä vieläkään ole saanut uutta boxia. Ja ei suostuta katkaisemaan  liittymää. Eli koko ajan ollaan maksettu  ja maksetaan tyhjästä!!! Siinä on sulle ******* inspiroitumista!

Vastaa