Uusi tallennusnäkymä on käyttökelvoton

  • 20 December 2020
  • 79 kommenttia
  • 107 katselukertaa

Tausta

Telia-TV on ollut hyvä palvelumuoto sen jälkeen kun alkuhankaluuksista on päästy. Meillä sitä on käytetty paljolti niin, että televisioa on katsottu kolmen kuukauden viiveellä. Ts. on tallennettu ohjelmat, jotka saattaisivat kiinnostaa, ja lähellä määräajan päättymistä on katsottu ne, jotka oikeasti ovat olleet kiinnostavia.

 
Uusi käyttöliittymä
Uudessa käyttöliittymässä pitää monimutkaisen näppäilyn jälkeen päästä ensin kohtaan KAIKKI TALLENNUKSET. Sen jälkeen tulee mielettömän pitkä lista tallennuksia kokonaisina sarjoina aakkosjärjestyksessä. Ainoa tapa löytää tietty ohjelma olisi hakea sitä nimellä.
 
Ongelma nro1:
Kun valitsee tekstihakua varten kohdan A-Ö, kaukosäädin ei näytä kirjaimia vaan ainoastaan numeroita. Ohjelmaa ei siis voi hakea edes nimelllä.
 
Ongelma nro 2:
Vaikka kaukosäädin tuottaisi kirjamia, ne ovat säätimessä niin pienet ja hankalat, että käytössä pitäisi aina olla kirkkaat valot ja suurennuslasi. Vaikka kaikki tämä toimisi, tekstihaku on äärettömän hankala käyttää valikkoon verrattuna.
 
Ongelma nro 3:
Kiinnostavan ohjelman nimi ei välttämättä muistu mieleen. Kun tallenteita on paljon eivätkä ne ole aikajärjestyksessä, haku on mahdoton.
 
Ongelma nro 4:
Tallennusvaiheessa järjestelmä ei hyväksy läheskään kaikilta kanavilta yksittäisen jakson tallennusta vaan vaatii tallennettavaksi koko sarjan. Tämä lisää tallenteidän määrää tolkuttomasti.
 
Ongelma nro 5:
taannehtivia tallennuksia on tullut valtava määrä automaattisesti. Näyttää siltä, että jos olet tallentanut yksittäisen jakson jostakin sarjasta, systeemi on siitä lähtien tallentanut koko sarjan kaikki jaksot.
 
Päätelmät
Uusi käyttöliittymä on käyttökelvoton. Isot kuvat hukkaavat tallennuskapasiteettia ja tilan ruudulta. Mitään lisäarvoa kuvat eivät tuota vaikka ovatkin muodin mukaisia. Haun kannalta välttämätöntä olisi, että tallennukset näytettäisiin edes aikajärjestyksessä.
 
Järjestelmän pitäisi olla tavallisen kansalaisen kannalta mahdollisimman helppokäyttöisiä. Nyt on tehty kvanttihyppy väärään suuntaan. Miksi yksinkertaisesta ja helppokäyttöisestä tallenteiden listauksesa luovuttiin?
 
Kuten Telialla näyttää olevan tapana, muutos tehtiin tälläkin kertaa kertomatta siitä asiakkaille. Vaikka järjestelmä toimisikin, siitä olisi pitänyt informoida ja sen käyttö olisi pitänyt opastaa ja ohjeistaa. Palvelun tarjoajan on syytä ottaa  huomioon, etteivät läheskään kaikkien asiakkaiden digitaidot riitä monimutkaisen käyttöympäristön omaksumiseen omatoimisesti.
 
Mikäli asiaa ei viipymättä palauteta tai paranneta, joudumme luopumaan Telia-TV:stä, koska palvelu ei enää toimi. Emme myöskään ole valmiita maksamaan sellaisesta palvelusta, jonka toiminta lakkaa kesken sopimuskauden. Toivottavasti tästä ei synny erimielisyyttä, jotta järeämpiin oimiin ei tarvitse ryhtyä. Mainehaitta tästä on Telialle jo joka tapauksessa tullut. Tällaista joululahjaa ei olisi kaivattu.
 

79 kommenttia

Kunniamerkki +3

Telia tv tallennukset eivät enää näy listana vaan kuvakkeina miksi tämmöinen muutos tuli aivan puskista meni vaikeeksi


 


Edit HannaMarikaL: Yhdistetty viestiketju tähän saman aiheen ketjuun.

Kiitos taas kaikille kattavista palautteista, nämä on napattu eteenpäin.


@MinnaLN@  kirjoitti:

Kiitos taas kaikille kattavista palautteista, nämä on napattu eteenpäin.


Tässäpä vielä yksi. Tosiaan, aika hirvitys tämä uusi näkymä missä ovat kaikki pilveen talletut ohjelmat. Ei tämmöinen ns. mobiili-UI sovellu televisioon. Itselläkin on muutama sata tuntia tallennettuja ohjelmia, mitä ehkä joskus vielä katson. Nyt tuskin. Yritäppä siinä selailla katsottavaa, jotka olet tallentanut pari kuukautta sitten.

 

Jos ette parempaan pysty, niin palauttakaa edes se listaversio tuohon rinnalle.

 

Toki tuo teidän kivikautinen UI kaipaa jotain päivitystä, mutta ei tätä. Itse haluaisin, että tallennetut ohjelmat olisivat jotenkin paremmin hallittavissa. Esimerkiksi jonkinlainen hakemisto/favourite-sydeemi, mihin voi tallennettuja ohjelmia liittää, olisi kiva. "Must watch, klassikko leffoja, hyviä dokkareita, lapsille,..."

 

 


@hakore9@  kirjoitti:

Telia tv tallennukset eivät enää näy listana vaan kuvakkeina miksi tämmöinen muutos tuli aivan puskista meni vaikeeksi


Hirvitys on.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Minusta tämä uudistus on ihan hyvä. Kun menee kohtaan yksittäiset tallennukset, niin sieltä pääsee kyllä nuolinäppäimillä nopeasti listan loppuun - eli niihin tallenteisiin jotka on tallentanut kolme kuukautta sitten, ja jotka ovat kohta poistumassa. Todella helppoa käyttää. Ja parasta on ehdottomasti tässä uudistuksessa tämä sarjatallennus - se, että suoraan boksilta voi asettaa jatkuvat tallennukset, ja jatkuvassa tallennuksessa olevat sarjat löytyvät omista "laatikoistaan" - ja laatikon sisällä on sitten sarjan kaikki tallennetut jaksot. Kätevää. Olenko tosiaan ainoa joka on tyytyväinen tähän uudistukseen? Toivoisin kuitenkin, että Telia toisi Tallennukset- valikkoon "Katselussa olevat"- listan, josta olisi helppo jatkaa katselussa olevien tallenteiden katselua. Olisiko tämä mahdollista toteuttaa?


@jarkko35@  kirjoitti:

Minusta tämä uudistus on ihan hyvä. Kun menee kohtaan yksittäiset tallennukset, niin sieltä pääsee kyllä nuolinäppäimillä nopeasti listan loppuun - eli niihin tallenteisiin jotka on tallentanut kolme kuukautta sitten, ja jotka ovat kohta poistumassa. Todella helppoa käyttää. Ja parasta on ehdottomasti tässä uudistuksessa tämä sarjatallennus - se, että suoraan boksilta voi asettaa jatkuvat tallennukset, ja jatkuvassa tallennuksessa olevat sarjat löytyvät omista "laatikoistaan" - ja laatikon sisällä on sitten sarjan kaikki tallennetut jaksot. Kätevää. Olenko tosiaan ainoa joka on tyytyväinen tähän uudistukseen? Toivoisin kuitenkin, että Telia toisi Tallennukset- valikkoon "Katselussa olevat"- listan, josta olisi helppo jatkaa katselussa olevien tallenteiden katselua. Olisiko tämä mahdollista toteuttaa?


Olet. Meillä muilla on joulu pilalla :´(

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@jarkko35@  kirjoitti:

Minusta tämä uudistus on ihan hyvä. Kun menee kohtaan yksittäiset tallennukset, niin sieltä pääsee kyllä nuolinäppäimillä nopeasti listan loppuun - eli niihin tallenteisiin jotka on tallentanut kolme kuukautta sitten, ja jotka ovat kohta poistumassa. Todella helppoa käyttää. Ja parasta on ehdottomasti tässä uudistuksessa tämä sarjatallennus - se, että suoraan boksilta voi asettaa jatkuvat tallennukset, ja jatkuvassa tallennuksessa olevat sarjat löytyvät omista "laatikoistaan" - ja laatikon sisällä on sitten sarjan kaikki tallennetut jaksot. Kätevää. Olenko tosiaan ainoa joka on tyytyväinen tähän uudistukseen? Toivoisin kuitenkin, että Telia toisi Tallennukset- valikkoon "Katselussa olevat"- listan, josta olisi helppo jatkaa katselussa olevien tallenteiden katselua. Olisiko tämä mahdollista toteuttaa?




Et ole ainoa myös minusta tämä uusi systeemi on ollut kätevä käyttää sekä boksilla että puhelimen sovelluksella 🙂>


@kiisseli67@  kirjoitti:

@jarkko35@  kirjoitti:

Minusta tämä uudistus on ihan hyvä. Kun menee kohtaan yksittäiset tallennukset, niin sieltä pääsee kyllä nuolinäppäimillä nopeasti listan loppuun - eli niihin tallenteisiin jotka on tallentanut kolme kuukautta sitten, ja jotka ovat kohta poistumassa. Todella helppoa käyttää. Ja parasta on ehdottomasti tässä uudistuksessa tämä sarjatallennus - se, että suoraan boksilta voi asettaa jatkuvat tallennukset, ja jatkuvassa tallennuksessa olevat sarjat löytyvät omista "laatikoistaan" - ja laatikon sisällä on sitten sarjan kaikki tallennetut jaksot. Kätevää. Olenko tosiaan ainoa joka on tyytyväinen tähän uudistukseen? Toivoisin kuitenkin, että Telia toisi Tallennukset- valikkoon "Katselussa olevat"- listan, josta olisi helppo jatkaa katselussa olevien tallenteiden katselua. Olisiko tämä mahdollista toteuttaa?


Et ole ainoa myös minusta tämä uusi systeemi on ollut kätevä käyttää sekä boksilla että puhelimen sovelluksella 🙂>


@jarkko35, et ehkä syventynyt ongelmalistaani. Nuolinäppäimillä ei pääse loppuun, koska tallenteet ovat aakkos- eikä aikajärjestyksessä. Jossakin vaiheessa valikossa vilahti "pian poistuvat". Siinäkin lista oli aakkosjärjestyksessä ja pitkä, koska systeemi oli omin päin ladannut sinne paljon tavaraa (kaikki sarjoina). Sekin valikko on häipynyt pois. Ainoa tapa hakea on plärätä nuolinäppäimillä aakkosia. Jos hakukohde sattuu olemaan aakkosten keskellä, menee helposti vartti ennen kuin pääsee edes oikeaa alkukirjaimeen. Meillä televisioa ei katsota puhelimella vaan kaukosäätimen avulla boksin kautta. Ja sen toiminta on totaalisesti jumissa.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@TohtoriJoku@  kirjoitti:


@MinnaLN@  kirjoitti:

Kiitos taas kaikille kattavista palautteista, nämä on napattu eteenpäin.




Tässäpä vielä yksi. Tosiaan, aika hirvitys tämä uusi näkymä missä ovat kaikki pilveen talletut ohjelmat. Ei tämmöinen ns. mobiili-UI sovellu televisioon. Itselläkin on muutama sata tuntia tallennettuja ohjelmia, mitä ehkä joskus vielä katson. Nyt tuskin. Yritäppä siinä selailla katsottavaa, jotka olet tallentanut pari kuukautta sitten.


 


Jos ette parempaan pysty, niin palauttakaa edes se listaversio tuohon rinnalle.


 


Toki tuo teidän kivikautinen UI kaipaa jotain päivitystä, mutta ei tätä. Itse haluaisin, että tallennetut ohjelmat olisivat jotenkin paremmin hallittavissa. Esimerkiksi jonkinlainen hakemisto/favourite-sydeemi, mihin voi tallennettuja ohjelmia liittää, olisi kiva. "Must watch, klassikko leffoja, hyviä dokkareita, lapsille,..."


 




Tämä palaute on viety eteenpäin myös 🙂>

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@jarkko35@  kirjoitti:

Minusta tämä uudistus on ihan hyvä. Kun menee kohtaan yksittäiset tallennukset, niin sieltä pääsee kyllä nuolinäppäimillä nopeasti listan loppuun - eli niihin tallenteisiin jotka on tallentanut kolme kuukautta sitten, ja jotka ovat kohta poistumassa. Todella helppoa käyttää. Ja parasta on ehdottomasti tässä uudistuksessa tämä sarjatallennus - se, että suoraan boksilta voi asettaa jatkuvat tallennukset, ja jatkuvassa tallennuksessa olevat sarjat löytyvät omista "laatikoistaan" - ja laatikon sisällä on sitten sarjan kaikki tallennetut jaksot. Kätevää. Olenko tosiaan ainoa joka on tyytyväinen tähän uudistukseen? Toivoisin kuitenkin, että Telia toisi Tallennukset- valikkoon "Katselussa olevat"- listan, josta olisi helppo jatkaa katselussa olevien tallenteiden katselua. Olisiko tämä mahdollista toteuttaa?




Kiva kuulla, että pidät uudistuksista. 🙂> Vien toiveesi tuollaisesta "katselussa olevat" -listasta eteenpäin asiasta vastaavalle taholle, kiitos palautteesta.

Nyt tallennuskuvakkeet on laitettu aikajärjestykseen aakkosjärjestyksen sijaan. Se tekee hakemisesta mahdollisen siltä osin, kuin kysymys on poistuvista tallennuksista. Muilta osin haku on vanhaan, selkeäään listanäkymään verrattuna toivoton. Listaan verrattuna ruudulle mahtuu kerrallaan vain pieni määrä tallenteita. Esim. Juice-elokuvan haku kesti minulta yli puoli tuntia, kun se sijaitsi jossain tallenteiden puolivälissä. Laittakaa nyt kuntoon kaukosäätimen tekstihaku. Kun nyt ruudulta valitsee kohdan A-Ö, kaukosäädin tulostaa vain numeroita, ei kirjaimia. Jos tämä ei onnistu nykyisillä laitteilla, toimittakaa sellaiset uudet, joissa tämä ominaisuus toimii. Sen jälkeen uudistuksen kanssa voinee elää.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

@BYSIYS@  kirjoitti:

Nyt tallennuskuvakkeet on laitettu aikajärjestykseen aakkosjärjestyksen sijaan. Se tekee hakemisesta mahdollisen siltä osin, kuin kysymys on poistuvista tallennuksista. Muilta osin haku on vanhaan, selkeäään listanäkymään verrattuna toivoton. Listaan verrattuna ruudulle mahtuu kerrallaan vain pieni määrä tallenteita. Esim. Juice-elokuvan haku kesti minulta yli puoli tuntia, kun se sijaitsi jossain tallenteiden puolivälissä. Laittakaa nyt kuntoon kaukosäätimen tekstihaku. Kun nyt ruudulta valitsee kohdan A-Ö, kaukosäädin tulostaa vain numeroita, ei kirjaimia. Jos tämä ei onnistu nykyisillä laitteilla, toimittakaa sellaiset uudet, joissa tämä ominaisuus toimii. Sen jälkeen uudistuksen kanssa voinee elää.




Kiitokset palautteesta. Ymmärrän tuon haasteen, kun tallenteita on kertynyt paljon. Tällä hetkellä tähän ei ole antaa mitään vinkkiä tai ratkaisua, mutta välitän tämänkin ajatuksen kehityksen puolelle pohdittavaksi.

Olisiko hyvä idea palauttaa vanha listaus tallenteista takaisin?

Mobiilissa ihan toimiva ja hieno, mutta TV:n puolella todella surkea... Palauttakaa vanha tai laittakaa toiseksi vaihtoehdoksi vanhan tyylinen lista.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15
@Tumpa@  kirjoitti:

Olisiko hyvä idea palauttaa vanha listaus tallenteista takaisin?




Olemme vieneet tästä palautetta eteenpäin asiasta vastaaville tahoille. Nyt en kuitenkaan uskalla luvata, että vanhan mallinen listaus tallenteiden osalta palautuisi takaisin. Mutta katsotaan, mitä tuleman pitää. 🙂>


 



@Makelel3@  kirjoitti:

Mobiilissa ihan toimiva ja hieno, mutta TV:n puolella todella surkea... Palauttakaa vanha tai laittakaa toiseksi vaihtoehdoksi vanhan tyylinen lista.




Kiva kuulla, että mobiilin puolella ole tyytyväinen uudistukseen. Vien tämän palautteesi eteenpäin, jotta saadaan myös TV:n puolella uudistus toimivaksi.


 


Nämä palautteet ovat meille tärkeitä ja ehdottomasti niitä saa ja kannaattakin meille laittaa 🙂> 

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

Kirjoitin jo toiseen ketjuun, että olen tämän uudistuksen jälkeen valmis palaamaan VHS-tallennukseen. Kasetin päälle voi kätevästi kirjoittaa, että mitä siinä on ja missä kohtaa. Ei tarvitse ihmetellä, että WTF??


@BYSIYS@  kirjoitti:

Tausta

Telia-TV on ollut hyvä palvelumuoto sen jälkeen kun alkuhankaluuksista on päästy. Meillä sitä on käytetty paljolti niin, että televisioa on katsottu kolmen kuukauden viiveellä. Ts. on tallennettu ohjelmat, jotka saattaisivat kiinnostaa, ja lähellä määräajan päättymistä on katsottu ne, jotka oikeasti ovat olleet kiinnostavia.

 
Uusi käyttöliittymä
Uudessa käyttöliittymässä pitää monimutkaisen näppäilyn jälkeen päästä ensin kohtaan KAIKKI TALLENNUKSET. Sen jälkeen tulee mielettömän pitkä lista tallennuksia kokonaisina sarjoina aakkosjärjestyksessä. Ainoa tapa löytää tietty ohjelma olisi hakea sitä nimellä.
 
Ongelma nro1:
Kun valitsee tekstihakua varten kohdan A-Ö, kaukosäädin ei näytä kirjaimia vaan ainoastaan numeroita. Ohjelmaa ei siis voi hakea edes nimelllä.
 
Ongelma nro 2:
Vaikka kaukosäädin tuottaisi kirjamia, ne ovat säätimessä niin pienet ja hankalat, että käytössä pitäisi aina olla kirkkaat valot ja suurennuslasi. Vaikka kaikki tämä toimisi, tekstihaku on äärettömän hankala käyttää valikkoon verrattuna.
 
Ongelma nro 3:
Kiinnostavan ohjelman nimi ei välttämättä muistu mieleen. Kun tallenteita on paljon eivätkä ne ole aikajärjestyksessä, haku on mahdoton.
 
Ongelma nro 4:
Tallennusvaiheessa järjestelmä ei hyväksy läheskään kaikilta kanavilta yksittäisen jakson tallennusta vaan vaatii tallennettavaksi koko sarjan. Tämä lisää tallenteidän määrää tolkuttomasti.
 
Ongelma nro 5:
taannehtivia tallennuksia on tullut valtava määrä automaattisesti. Näyttää siltä, että jos olet tallentanut yksittäisen jakson jostakin sarjasta, systeemi on siitä lähtien tallentanut koko sarjan kaikki jaksot.
 
Päätelmät
Uusi käyttöliittymä on käyttökelvoton. Isot kuvat hukkaavat tallennuskapasiteettia ja tilan ruudulta. Mitään lisäarvoa kuvat eivät tuota vaikka ovatkin muodin mukaisia. Haun kannalta välttämätöntä olisi, että tallennukset näytettäisiin edes aikajärjestyksessä.
 
Järjestelmän pitäisi olla tavallisen kansalaisen kannalta mahdollisimman helppokäyttöisiä. Nyt on tehty kvanttihyppy väärään suuntaan. Miksi yksinkertaisesta ja helppokäyttöisestä tallenteiden listauksesa luovuttiin?
 
Kuten Telialla näyttää olevan tapana, muutos tehtiin tälläkin kertaa kertomatta siitä asiakkaille. Vaikka järjestelmä toimisikin, siitä olisi pitänyt informoida ja sen käyttö olisi pitänyt opastaa ja ohjeistaa. Palvelun tarjoajan on syytä ottaa  huomioon, etteivät läheskään kaikkien asiakkaiden digitaidot riitä monimutkaisen käyttöympäristön omaksumiseen omatoimisesti.
 
Mikäli asiaa ei viipymättä palauteta tai paranneta, joudumme luopumaan Telia-TV:stä, koska palvelu ei enää toimi. Emme myöskään ole valmiita maksamaan sellaisesta palvelusta, jonka toiminta lakkaa kesken sopimuskauden. Toivottavasti tästä ei synny erimielisyyttä, jotta järeämpiin oimiin ei tarvitse ryhtyä. Mainehaitta tästä on Telialle jo joka tapauksessa tullut. Tällaista joululahjaa ei olisi kaivattu.
 

Täysin samaa mieltä. Tämä päivitys oli suuri pettymys. Nähtäväksi jää toimiiko Telia vai onko itse tehtävä ratkaisu.

Vanha verkkoon tallennettujen lista takaisin heti!

Parantakaa sitä jatkossa, mutta nykyinen pitää hylätä välittömästi.

 

Tämä uusi kuvakkeisiin perustuva sisältää hyvin paljon toiminnallisia virheitä, esimerkiksi joitakin jo katsottuja tallenteita ei saa poistettua. Tallenteiden kestoa ei kerrota kuin otsikon jatkona ja silloin se näkyy vain jos otsikko on kovin lyhyt. 

En tee IT-ammattilaisena ilmaista työtä ja kerro teille kaikkia vikoja. Teidän tulee ne ITSE SELVITTÄÄ!

Tämä uusi versio on selvästi ei-ammattilaisen tekele ja aivan testaamaton!

 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

Palautetta saa laittaa jatkossakin ja kiitos siitä tähän asti. Vanhaa näkymää ei olla näillä näkymin tuomassa takaisin ja uuteen tottuminen vie varmasti aikansa. Tallenteen keston näkyvyydestä vien palautetta meillä eteenpäin, josko sen saisi muovattua tulevaisuudessa paremmin näkyville. 

Onko @SpurenVonNussen käytössäsi Telia TV Digiboksi laajakaistalla -palvelu? Siinä on havaittu häiriöitä joidenkin yksittäisten tallenteiden poistossa ja se on korjauksen alla. 

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

@JoonasLam@  kirjoitti:

Palautetta saa laittaa jatkossakin ja kiitos siitä tähän asti. Vanhaa näkymää ei olla näillä näkymin tuomassa takaisin ja uuteen tottuminen vie varmasti aikansa. Tallenteen keston näkyvyydestä vien palautetta meillä eteenpäin, josko sen saisi muovattua tulevaisuudessa paremmin näkyville. 

Onko @SpurenVonNussen käytössäsi Telia TV Digiboksi laajakaistalla -palvelu? Siinä on havaittu häiriöitä joidenkin yksittäisten tallenteiden poistossa ja se on korjauksen alla. 


Tottumista nopeuttaisi paljon se, että päivitys olisi edes likimain valmis ennen, kuin se jaetaan asiakkaille. Ja että epäjohdonmukaisia ominaisuuksia korjattaisiin rivakkaan tahtiin. 

Niin paljon huonoa ja laiskaa koodamista ja testaamista...

On varmasti hankalaa yhteistyö, kun koodarit on jossain Romaniassa ja testaajat täällä kotisoffalla, mutta kuitenkin.


@JoonasLam@  kirjoitti:

Palautetta saa laittaa jatkossakin ja kiitos siitä tähän asti. Vanhaa näkymää ei olla näillä näkymin tuomassa takaisin ja uuteen tottuminen vie varmasti aikansa. Tallenteen keston näkyvyydestä vien palautetta meillä eteenpäin, josko sen saisi muovattua tulevaisuudessa paremmin näkyville. 

Onko @SpurenVonNussen käytössäsi Telia TV Digiboksi laajakaistalla -palvelu? Siinä on havaittu häiriöitä joidenkin yksittäisten tallenteiden poistossa ja se on korjauksen alla. 


On minulla käytössä Telia TV Digiboksi laajakaistalla -palvelu. Se ei liity tähän, se sentään näyttää toimivan edelleen.

Uusi tallennusratkaisu sisältää hyvin paljon toimintavirheitä, sellaista ei olisi pitänyt edes ottaa käyttöön. Selvää on, että sitä ei ole testattu ennen käyttöön ottoa.

Minä olen käyttänyt Telian tallennuspalvelua vuosia ja minulla on jatkuvasti kymmeniä tallenteita verkossa. 

Pari esimerkkejä erilaisista virheistä, joita riittää:

1) On tallenteita, jotka on katsottu, mutta niitä ei saa poistettua millään tavalla.

2) Tänään tallensin Yle uutiset klo 20.25, siis minuuttia ennen sen alkamista. Kun halusin alkaa katsoa sitä klo 20.45, se ei ollut katsottavissa, mutta ilmestyi vasta klo 21 jälkeen. Ei tällaista ennen ole sattunut. Samanlainen tapaus sattui toistamiseen.

 

En tee teille ilmaista työtä, koska ongelmien selvittäminen teidän olisi pitänyt tehdä eikä kiusata asiakkaita kelvottomalla tuotteella.

Harkitsen operaattorin vaihtoa yli 25 vuoden Teilia-asiakkuuden jälkeen, koska ette ota tätä tosissanne. Selvittelen muita vaihtoehtoja.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@SpurenVonNussen@  kirjoitti:


@JoonasLam@  kirjoitti:

Palautetta saa laittaa jatkossakin ja kiitos siitä tähän asti. Vanhaa näkymää ei olla näillä näkymin tuomassa takaisin ja uuteen tottuminen vie varmasti aikansa. Tallenteen keston näkyvyydestä vien palautetta meillä eteenpäin, josko sen saisi muovattua tulevaisuudessa paremmin näkyville. 

Onko @SpurenVonNussen käytössäsi Telia TV Digiboksi laajakaistalla -palvelu? Siinä on havaittu häiriöitä joidenkin yksittäisten tallenteiden poistossa ja se on korjauksen alla. 




On minulla käytössä Telia TV Digiboksi laajakaistalla -palvelu. Se ei liity tähän, se sentään näyttää toimivan edelleen.


Uusi tallennusratkaisu sisältää hyvin paljon toimintavirheitä, sellaista ei olisi pitänyt edes ottaa käyttöön. Selvää on, että sitä ei ole testattu ennen käyttöön ottoa.


Minä olen käyttänyt Telian tallennuspalvelua vuosia ja minulla on jatkuvasti kymmeniä tallenteita verkossa. 


Pari esimerkkejä erilaisista virheistä, joita riittää:


1) On tallenteita, jotka on katsottu, mutta niitä ei saa poistettua millään tavalla.


2) Tänään tallensin Yle uutiset klo 20.25, siis minuuttia ennen sen alkamista. Kun halusin alkaa katsoa sitä klo 20.45, se ei ollut katsottavissa, mutta ilmestyi vasta klo 21 jälkeen. Ei tällaista ennen ole sattunut. Samanlainen tapaus sattui toistamiseen.


 


En tee teille ilmaista työtä, koska ongelmien selvittäminen teidän olisi pitänyt tehdä eikä kiusata asiakkaita kelvottomalla tuotteella.


Harkitsen operaattorin vaihtoa yli 25 vuoden Teilia-asiakkuuden jälkeen, koska ette ota tätä tosissanne. Selvittelen muita vaihtoehtoja.




Näistä epäkohdista on otettu koppia eli asia on selvityksessä. Kyllä näistä asiat selvitetään ja  tarkoituksenamme ei ole aiheuttaa asiakkaillemme harmia, päinvastoin. On tullut vastaan näitä tilanteita päivityksen jälkeen tallennuspalvelussa, mitkä viedään eteenpäin todettuamme että eivät ole toimivia ratkaisuja. 

No nyt hävisi boksista kaikki tallenteet eikä anna tallentaa mitään.


@JoonasLam@  kirjoitti:

Palautetta saa laittaa jatkossakin ja kiitos siitä tähän asti. Vanhaa näkymää ei olla näillä näkymin tuomassa takaisin ja uuteen tottuminen vie varmasti aikansa. Tallenteen keston näkyvyydestä vien palautetta meillä eteenpäin, josko sen saisi muovattua tulevaisuudessa paremmin näkyville. 



Tuo se on oikea asenne palveluntarjoajalta. Asiakkaiden mielipiteet eivät merkitse mitään. ME olemme oikeassa ja tyytykää siihen, te kurjat väärässä olevat asiakkaat!

 

Enpä muista, milloin viimeksi olisin missään törmännyt näin päin p...tä menneeseen "uudistukseen". Yleensä ohjelmien päivitykset parantavat käytettävyyttä ja tuovat parannuksia. Nyt niin ei todellakaan käynyt.


@Jarsut@  kirjoitti:


@JoonasLam@  kirjoitti:

Palautetta saa laittaa jatkossakin ja kiitos siitä tähän asti. Vanhaa näkymää ei olla näillä näkymin tuomassa takaisin ja uuteen tottuminen vie varmasti aikansa. Tallenteen keston näkyvyydestä vien palautetta meillä eteenpäin, josko sen saisi muovattua tulevaisuudessa paremmin näkyville. 




Tuo se on oikea asenne palveluntarjoajalta. Asiakkaiden mielipiteet eivät merkitse mitään. ME olemme oikeassa ja tyytykää siihen, te kurjat väärässä olevat asiakkaat!


 


Enpä muista, milloin viimeksi olisin missään törmännyt näin päin p...tä menneeseen "uudistukseen". Yleensä ohjelmien päivitykset parantavat käytettävyyttä ja tuovat parannuksia. Nyt niin ei todellakaan käynyt.




Hei @Jarsut ja tervetuloa Yhteisöön!


Tottahan asiakkaidemme mielipiteet merkkaavat ja voit olla varma, että me viemme näitä fiiliksiä eteenpäin täältä Yhteisöstä. Vanhaan näkymään ei olla palaamassa, mutta tätä uutta kehitetään.

Vastaa