Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
BYSIYS
Uusi jäsen
  • 16 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Uusi tallennusnäkymä on käyttökelvoton

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tausta

Telia-TV on ollut hyvä palvelumuoto sen jälkeen kun alkuhankaluuksista on päästy. Meillä sitä on käytetty paljolti niin, että televisioa on katsottu kolmen kuukauden viiveellä. Ts. on tallennettu ohjelmat, jotka saattaisivat kiinnostaa, ja lähellä määräajan päättymistä on katsottu ne, jotka oikeasti ovat olleet kiinnostavia.

 
Uusi käyttöliittymä
Uudessa käyttöliittymässä pitää monimutkaisen näppäilyn jälkeen päästä ensin kohtaan KAIKKI TALLENNUKSET. Sen jälkeen tulee mielettömän pitkä lista tallennuksia kokonaisina sarjoina aakkosjärjestyksessä. Ainoa tapa löytää tietty ohjelma olisi hakea sitä nimellä.
 
Ongelma nro1:
Kun valitsee tekstihakua varten kohdan A-Ö, kaukosäädin ei näytä kirjaimia vaan ainoastaan numeroita. Ohjelmaa ei siis voi hakea edes nimelllä.
 
Ongelma nro 2:
Vaikka kaukosäädin tuottaisi kirjamia, ne ovat säätimessä niin pienet ja hankalat, että käytössä pitäisi aina olla kirkkaat valot ja suurennuslasi. Vaikka kaikki tämä toimisi, tekstihaku on äärettömän hankala käyttää valikkoon verrattuna.
 
Ongelma nro 3:
Kiinnostavan ohjelman nimi ei välttämättä muistu mieleen. Kun tallenteita on paljon eivätkä ne ole aikajärjestyksessä, haku on mahdoton.
 
Ongelma nro 4:
Tallennusvaiheessa järjestelmä ei hyväksy läheskään kaikilta kanavilta yksittäisen jakson tallennusta vaan vaatii tallennettavaksi koko sarjan. Tämä lisää tallenteidän määrää tolkuttomasti.
 
Ongelma nro 5:
taannehtivia tallennuksia on tullut valtava määrä automaattisesti. Näyttää siltä, että jos olet tallentanut yksittäisen jakson jostakin sarjasta, systeemi on siitä lähtien tallentanut koko sarjan kaikki jaksot.
 
Päätelmät
Uusi käyttöliittymä on käyttökelvoton. Isot kuvat hukkaavat tallennuskapasiteettia ja tilan ruudulta. Mitään lisäarvoa kuvat eivät tuota vaikka ovatkin muodin mukaisia. Haun kannalta välttämätöntä olisi, että tallennukset näytettäisiin edes aikajärjestyksessä.
 
Järjestelmän pitäisi olla tavallisen kansalaisen kannalta mahdollisimman helppokäyttöisiä. Nyt on tehty kvanttihyppy väärään suuntaan. Miksi yksinkertaisesta ja helppokäyttöisestä tallenteiden listauksesa luovuttiin?
 
Kuten Telialla näyttää olevan tapana, muutos tehtiin tälläkin kertaa kertomatta siitä asiakkaille. Vaikka järjestelmä toimisikin, siitä olisi pitänyt informoida ja sen käyttö olisi pitänyt opastaa ja ohjeistaa. Palvelun tarjoajan on syytä ottaa  huomioon, etteivät läheskään kaikkien asiakkaiden digitaidot riitä monimutkaisen käyttöympäristön omaksumiseen omatoimisesti.
 
Mikäli asiaa ei viipymättä palauteta tai paranneta, joudumme luopumaan Telia-TV:stä, koska palvelu ei enää toimi. Emme myöskään ole valmiita maksamaan sellaisesta palvelusta, jonka toiminta lakkaa kesken sopimuskauden. Toivottavasti tästä ei synny erimielisyyttä, jotta järeämpiin oimiin ei tarvitse ryhtyä. Mainehaitta tästä on Telialle jo joka tapauksessa tullut. Tällaista joululahjaa ei olisi kaivattu.
 
79 vastausta
Baron
Vakiokalustoa ☆
  • 45 custom-general.kudos
  • 183 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Omaan silmään pisti myös telialaisen vastaus. Luulisi että hän työn puolesta olisi kiinnostunut mikä vaikeuttaa käyttöä asiakkaalla. On huono merkki kehityksestä jos työntekijä pyytää vaan tottumaan. 

apasse
Kommentaattori
  • 8 custom-general.kudos
  • 27 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@madass@  kirjoitti:

@HannaSu@  kirjoitti:

@apasse@  kirjoitti:

Tämä uudistus oli täysi *******a. Nyt joudut pomppii sinne jne en jaksa edes valittaa.


Hei @apasse,

 

Kiitos palautteestasi. Harmillista, että uudistus ei ole ollut mieluinen. Ymmärrän, että selaaminen voi olla haastavaa - varsinkin, jos tallenteita on ehtinyt kertyä talteen paljon. Uuteen näkymään tottuminen voi myös viedä jonkin aikaa, mutta siihen varmasti tottuu mitä enemmän palvelua käyttää. 


Tämä vastaus on todella hyvä! Jos fillarista on viety kumit vanteilta, niin aina voi lohduttaa näin: Onpa harmillista varsinkin jos ajat paljon. Mutta uuteen tilanteeseen varmasti tottuu, kunhan vaan jatkaa ajamista.

 


Telialaisen vastaus oli kyllä huvittava, suurinpiirtein itke ja kärsi.

SaJoonas
Moderaattori
Moderaattori
  • 293 custom-general.kudos
  • 636 custom-general.replies
  • 69 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Baron@  kirjoitti:

Omaan silmään pisti myös telialaisen vastaus. Luulisi että hän työn puolesta olisi kiinnostunut mikä vaikeuttaa käyttöä asiakkaalla. On huono merkki kehityksestä jos työntekijä pyytää vaan tottumaan. 


Tottakai olemme kiinnostuneita meidän tarjoamien palveluiden käyttökokemuksesta ja haluamme ilman muuta, että käyttäjät ovat tyytyväisiä käyttämiinsä palveluihin. Mielestäni on hienoa, että Yhteisöön on saatu erillinen ketju Telia TV:n kehitystä varten, jossa voi esittää toiveita palvelun kehittämiseksi ja sinne ollaan saatu tuotteen kehityksestä vastaava henkilökin vastailemaan. Kollegani varmaankin viittasi siihen kommentillaan, että välitöntä muutosta tuohon tallennusnäkymään tuskin on tulossa. Ja onhan se aika usein niin, että erilaisten muutosten yhteydessä ottaa jonkin aikaa tottua uudistukseen. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, että tallennusnäkymä olisi lopullisesti tuollainen. Siksi on tärkeää, että näistä asioista keskustellaan ja käyttäjien kommentit auttaa meitä palvelun kehittämisessä.

apasse
Kommentaattori
  • 8 custom-general.kudos
  • 27 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@SaJoonas@  kirjoitti:

@Baron@  kirjoitti:

Omaan silmään pisti myös telialaisen vastaus. Luulisi että hän työn puolesta olisi kiinnostunut mikä vaikeuttaa käyttöä asiakkaalla. On huono merkki kehityksestä jos työntekijä pyytää vaan tottumaan. 


Tottakai olemme kiinnostuneita meidän tarjoamien palveluiden käyttökokemuksesta ja haluamme ilman muuta, että käyttäjät ovat tyytyväisiä käyttämiinsä palveluihin. Mielestäni on hienoa, että Yhteisöön on saatu erillinen ketju Telia TV:n kehitystä varten, jossa voi esittää toiveita palvelun kehittämiseksi ja sinne ollaan saatu tuotteen kehityksestä vastaava henkilökin vastailemaan. Kollegani varmaankin viittasi siihen kommentillaan, että välitöntä muutosta tuohon tallennusnäkymään tuskin on tulossa. Ja onhan se aika usein niin, että erilaisten muutosten yhteydessä ottaa jonkin aikaa tottua uudistukseen. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, että tallennusnäkymä olisi lopullisesti tuollainen. Siksi on tärkeää, että näistä asioista keskustellaan ja käyttäjien kommentit auttaa meitä palvelun kehittämisessä.


Käviskös tähän keskusteluun sanonta: valikoiva kuulo?

 Onko asiakkaat tosiaan toivoneet kyseistä uudistusta vaiko onko ihan teidän oma ajatus?

SaJoonas
Moderaattori
Moderaattori
  • 293 custom-general.kudos
  • 636 custom-general.replies
  • 69 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@apasse@  kirjoitti:

Onko asiakkaat tosiaan toivoneet kyseistä uudistusta vaiko onko ihan teidän oma ajatus?


Melkein lähtisin tätä kysymystä kysymään tuolta toisesta ketjusta, jossa tuotekehityksemme vastailee Telia TV -palveluun liittyvissä kysymyksissä. 

apasse
Kommentaattori
  • 8 custom-general.kudos
  • 27 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

M


@SaJoonas@  kirjoitti:

@apasse@  kirjoitti:

Onko asiakkaat tosiaan toivoneet kyseistä uudistusta vaiko onko ihan teidän oma ajatus?


Melkein lähtisin tätä kysymystä kysymään tuolta toisesta ketjusta, jossa tuotekehityksemme vastailee Telia TV -palveluun liittyvissä kysymyksissä. 


Melkeinpä taidan lähteä Telialta....

tonitakala
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

 


@BYSIYS@  kirjoitti:

Tausta

Telia-TV on ollut hyvä palvelumuoto sen jälkeen kun alkuhankaluuksista on päästy. Meillä sitä on käytetty paljolti niin, että televisioa on katsottu kolmen kuukauden viiveellä. Ts. on tallennettu ohjelmat, jotka saattaisivat kiinnostaa, ja lähellä määräajan päättymistä on katsottu ne, jotka oikeasti ovat olleet kiinnostavia.

 
Uusi käyttöliittymä
Uudessa käyttöliittymässä pitää monimutkaisen näppäilyn jälkeen päästä ensin kohtaan KAIKKI TALLENNUKSET. Sen jälkeen tulee mielettömän pitkä lista tallennuksia kokonaisina sarjoina aakkosjärjestyksessä. Ainoa tapa löytää tietty ohjelma olisi hakea sitä nimellä.
 
Ongelma nro1:
Kun valitsee tekstihakua varten kohdan A-Ö, kaukosäädin ei näytä kirjaimia vaan ainoastaan numeroita. Ohjelmaa ei siis voi hakea edes nimelllä.
 
Ongelma nro 2:
Vaikka kaukosäädin tuottaisi kirjamia, ne ovat säätimessä niin pienet ja hankalat, että käytössä pitäisi aina olla kirkkaat valot ja suurennuslasi. Vaikka kaikki tämä toimisi, tekstihaku on äärettömän hankala käyttää valikkoon verrattuna.
 
Ongelma nro 3:
Kiinnostavan ohjelman nimi ei välttämättä muistu mieleen. Kun tallenteita on paljon eivätkä ne ole aikajärjestyksessä, haku on mahdoton.
 
Ongelma nro 4:
Tallennusvaiheessa järjestelmä ei hyväksy läheskään kaikilta kanavilta yksittäisen jakson tallennusta vaan vaatii tallennettavaksi koko sarjan. Tämä lisää tallenteidän määrää tolkuttomasti.
 
Ongelma nro 5:
taannehtivia tallennuksia on tullut valtava määrä automaattisesti. Näyttää siltä, että jos olet tallentanut yksittäisen jakson jostakin sarjasta, systeemi on siitä lähtien tallentanut koko sarjan kaikki jaksot.
 
Päätelmät
Uusi käyttöliittymä on käyttökelvoton. Isot kuvat hukkaavat tallennuskapasiteettia ja tilan ruudulta. Mitään lisäarvoa kuvat eivät tuota vaikka ovatkin muodin mukaisia. Haun kannalta välttämätöntä olisi, että tallennukset näytettäisiin edes aikajärjestyksessä.
 
Järjestelmän pitäisi olla tavallisen kansalaisen kannalta mahdollisimman helppokäyttöisiä. Nyt on tehty kvanttihyppy väärään suuntaan. Miksi yksinkertaisesta ja helppokäyttöisestä tallenteiden listauksesa luovuttiin?
 
Kuten Telialla näyttää olevan tapana, muutos tehtiin tälläkin kertaa kertomatta siitä asiakkaille. Vaikka järjestelmä toimisikin, siitä olisi pitänyt informoida ja sen käyttö olisi pitänyt opastaa ja ohjeistaa. Palvelun tarjoajan on syytä ottaa  huomioon, etteivät läheskään kaikkien asiakkaiden digitaidot riitä monimutkaisen käyttöympäristön omaksumiseen omatoimisesti.
 
Mikäli asiaa ei viipymättä palauteta tai paranneta, joudumme luopumaan Telia-TV:stä, koska palvelu ei enää toimi. Emme myöskään ole valmiita maksamaan sellaisesta palvelusta, jonka toiminta lakkaa kesken sopimuskauden. Toivottavasti tästä ei synny erimielisyyttä, jotta järeämpiin oimiin ei tarvitse ryhtyä. Mainehaitta tästä on Telialle jo joka tapauksessa tullut. Tällaista joululahjaa ei olisi kaivattu.
 

Moi

 

Piti ihan valittamisen ilosta liittyä tänne, että pääsee avautumaan.

 

Olisipa pelkkä tallennusnäkymä käyttökelvoton, mutta kun on koko tallennus ihan kuralla. telia.fi, tv.telia.fi, puhelinsovellus ja boksi ei synkkaa yhtään keskenään. Toisella tallennat ja toisella katsot, tai sitten et katso.

Tällä hetkellä tv.telia.fi-sivuilla on yksi tallenne katsottavissa ja boksilla on noin kymmenkunta. Tulevia tallennuksia ei sivustolla näy vaikka kaksi näkyy boksilla ja sovelluksessa niin kuin pitääkin. Osaa tallenteista ei saa poistettua.

 

Tallennan aina vain yhden jakson, mutta silti tulee ihan randomisti jotain uusintoja. Nyt kun viimeksi testasin, että laitan boksilta ja sovelluksesta tallenteet tuplana niin osa jäi tulematta kokonaan.

 

Nämä on nyt kestänyt kaksi kuukautta ja vika-ilmoituksia olen tehnyt 3-4 kpl ja uudet lisätään kyllä vanhan perään, mutta kyllä tämä on päivityksen jälkeen mennyt niin kuralle, että huomenna soittaakin Elisan tyyppi ja tekee tarjouksen vastaavasta laitteistosta. Pahoin kyllä pelkään, että taloyhtiön netti (Telia) pilaa tämänkin mahdollisuuden kun hinta nousee turhan korkeaksi? Saa nähdä?

 

Ennen päivitystä olin todella tyytyväinen, mutta nyt en todellakaan enää. En halua maksaa toimimattomasta palvelusta. Mitään kompensaatiotakaan ei ole tarjottu!

 

 

 

Edit HannaSu: korjattu lainausta

HannaSu
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 128 custom-general.kudos
  • 561 custom-general.replies
  • 19 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@tonitakala@  kirjoitti:

 

Moi

 

Piti ihan valittamisen ilosta liittyä tänne, että pääsee avautumaan.

 

Olisipa pelkkä tallennusnäkymä käyttökelvoton, mutta kun on koko tallennus ihan kuralla. telia.fi, tv.telia.fi, puhelinsovellus ja boksi ei synkkaa yhtään keskenään. Toisella tallennat ja toisella katsot, tai sitten et katso.

Tällä hetkellä tv.telia.fi-sivuilla on yksi tallenne katsottavissa ja boksilla on noin kymmenkunta. Tulevia tallennuksia ei sivustolla näy vaikka kaksi näkyy boksilla ja sovelluksessa niin kuin pitääkin. Osaa tallenteista ei saa poistettua.

 

Tallennan aina vain yhden jakson, mutta silti tulee ihan randomisti jotain uusintoja. Nyt kun viimeksi testasin, että laitan boksilta ja sovelluksesta tallenteet tuplana niin osa jäi tulematta kokonaan.

 

Nämä on nyt kestänyt kaksi kuukautta ja vika-ilmoituksia olen tehnyt 3-4 kpl ja uudet lisätään kyllä vanhan perään, mutta kyllä tämä on päivityksen jälkeen mennyt niin kuralle, että huomenna soittaakin Elisan tyyppi ja tekee tarjouksen vastaavasta laitteistosta. Pahoin kyllä pelkään, että taloyhtiön netti (Telia) pilaa tämänkin mahdollisuuden kun hinta nousee turhan korkeaksi? Saa nähdä?

 

Ennen päivitystä olin todella tyytyväinen, mutta nyt en todellakaan enää. En halua maksaa toimimattomasta palvelusta. Mitään kompensaatiotakaan ei ole tarjottu!

 

 

 

Edit HannaSu: korjattu lainausta


 

Hei @tonitakala ja tervetuloa Telia Yhteisöön!

 

Tämä ongelma on meillä tiedossa ja pyrimme korjaamaan asian mahdollisimman pian. Mainitsen vielä tuosta erillisestä Telia TV:n kehitystä varten perustetusta ketjusta, johon tuotekehitystiimimme vastailee Telia TV:seen liittyviin kysymyksiin sekä huomioi antamanne palautteen. Suosittelen ehdottomasti ottamaan tämän ketjun seurantaan!

| Telia Yhteisön moderaattori |
Turkulainen100
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tällainen näkymä tänään 😄

Hyvinkö toimii?

SaJoonas_0-1613542011265.jpeg

 

Edit SaJoonas: upotettu kuva

SaJoonas
Moderaattori
Moderaattori
  • 293 custom-general.kudos
  • 636 custom-general.replies
  • 69 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Turkulainen100 Siellä on näköjään mennyt Palsanmäet sekaisin Panttilainaamon kavereiden kanssa. Kyseinen häiriö on meillä tutkinnassa ja pyrimme saamaan kuvakkeisiin liittyvän häiriön kuntoon mahdollisimman pian