Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64408
Kirjoituksia 175165

Uusia ominaisuuksia Telia TV:een



Highlighted

Uusia ominaisuuksia Telia TV:een

Yhteisömanageri
Viestejä 4 037 kpl

Uusia ominaisuuksia Telia TV:een

1/389

 

Uusia ominaisuuksia Telia TV.jpg 

 

 

Telia TV uudistuu koko ajan. Julkaisemme tässä keskustelussa tietoa uudistuksista, pienemmistä sekä isommista. Voit kysyä uudistuksista ja kommentoida niitä, toivoa ominaisuuksia ja niin edelleen.

 

  • Telia TV ja boxi
  • Telia TV -sovellus
  • Kaapeli-TV
388 vastausta
Highlighted

Vakiokalustoa ☆☆
Viestejä 455 kpl

331/389

Osataanko Telian puolelta vastata, miksi tallennuspalvelu ei toimi saumattomasti? Miksi sitä mainostetaan saumattomana, miksi uudistus julkaistiin keskeneräisenä, oliko syynä vain rahanahneus? Miksei tallennuspalvelua kehitetty ensin toimimaan saumattomasti eri alustoiden välillä - tallentaminen - tallenteiden katselu - tallennusten hallinnointi? Miksei jatkuvia tallennuksia sarjojen osalta voi tehdä sovelluksessa vieläkään? Onko palvelu jätetty hunningolle vai tapahtuuko kehitystä? Ja nouseeko hinta tuosta 6,50 e/kk esimerkiksi 10e/kk kun tallennuspalvelu sitten ehkä parin vuoden päästä toimii saumattomasti?

Highlighted

Vakiokalustoa ☆☆
Viestejä 455 kpl

332/389

Ei mikään yllätys, että tätä Tallennuspalvelun saumattomuuden puutetta tallenteiden katselussa ei kukaan Telian edustaja halua kommentoida. Kyllä minuakin hävettäisi myydä näin alkeellista palvelua, joka ei ole lähelläkään kilpailijoiden tallennuspalveluita.

0 tykkäystä
Highlighted

Yhteisömanageri
Viestejä 4 037 kpl

333/389

@jarkko35 ei tässä ole muuta taustalla kuin että modet eivät ole vielä kerenneet tähän keskusteluun mukaan. Vastauksien hakeminen ottaa myös oman aikansa joten rauhoituhan hetkeksi, infoa tulee kyllä.

0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa ☆☆
Viestejä 455 kpl

334/389

Ei tätä touhua voi käsittää. Puhutaan saumattomasta tallennuspalvelusta, mutta asiakas joutuu muistelemaan ja kelailemaan tallenteita eri laitteiden välillä löytääkseen sen kohdan mihin katselussa eri alustalla jäi. Saumaton tallennuspalvelu on sellainen mikä kaikilta muilta operaattoreilta löytyy, eli tallenteiden katselua voi jatkaa siitä kohdasta mihin katselussa on jäänyt, kaikilla alustoilla. Nyt digiboksi, älypuhelin, tabletti, tietokone sekä Apple tv:n sovellus eivät kommunikoi keskenään. Miksi saumattomuus puuttuu? Kuinka vaikeaa se voi olla, kun kilpailijat ovat voineet tarjota saumatonta tallennuspalvelua sekä HD-verkkotallennusta jo vuosia.

0 tykkäystä
Highlighted

Moderaattori
Viestejä 1 481 kpl

335/389

@jarkko35@  kirjoitti:

Ei tätä touhua voi käsittää. Puhutaan saumattomasta tallennuspalvelusta, mutta asiakas joutuu muistelemaan ja kelailemaan tallenteita eri laitteiden välillä löytääkseen sen kohdan mihin katselussa eri alustalla jäi. Saumaton tallennuspalvelu on sellainen mikä kaikilta muilta operaattoreilta löytyy, eli tallenteiden katselua voi jatkaa siitä kohdasta mihin katselussa on jäänyt, kaikilla alustoilla. Nyt digiboksi, älypuhelin, tabletti, tietokone sekä Apple tv:n sovellus eivät kommunikoi keskenään. Miksi saumattomuus puuttuu? Kuinka vaikeaa se voi olla, kun kilpailijat ovat voineet tarjota saumatonta tallennuspalvelua sekä HD-verkkotallennusta jo vuosia.


Saumattomuus pitäisi toimia tällä hetkellä eri laitteiden välillä ihan hienosti. Ainoastaan telia.fi/tallennus kautta tehdyt tallennukset näkyy vain boksilla. Palvelua kehitetään jatkuvasti ja siinä mielessä kaikki palautteet on tervetulleita.

 

Mikäli sinulla on tuon saumattomuuden kanssa haasteita, niin siitä olisi hyvä jättää häiriöilmoitus kirjautumalla telia.fi sivuille tai tällä lomakkeella, niin päästään tutkimaan asiaa tarkemmin.

0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa ☆☆
Viestejä 455 kpl

336/389

Eikä taaskaan ymmärretty asiaa. Ettekö itse käytä Telia tv:n tallennusta? Olette varmasti sen verran fiksuja, että olette tilanneet Elisa Viihteen. Onnittelut siitä. Telia tv:llä ei voi jatkaa tallennuksien katsomista eri alustoiden välillä siitä kohdasta mihin on tallennuksessa jäänyt. Ymmärsittekö? Kuten Telian digiboksin "Tietoa palvelusta" kohdassa lukee verkkotallennuksesta: "Jos keskeytät tallenteen katsomisen, voit jatkaa katselua SAMALLA LAITTEELLA myöhemmin samasta kohdasta mihin jäit. TOISELLA LAITTEELLA katsottaessa tallennus alkaa alusta"

 

Miksi tallenteita ei voi jatkaa toisella laitteella siitä kohdasta mihin on toisella jäänyt? Muilla operaattoreilla näin on, ja se on saumaton tallennuspalvelu. Eli kun asiakas on aloittanut tallenteen katselun vaikka digiboksilla niin hän voi jatkaa tallenteen katselua vaikka reissussa älypuhelimella/tabletilla samasta kohdasta, eikä joudu etsimään oikeaa kohtaa! Täällä ei ymmärretä kysymystä! Miksi saumattomuutta tallenteiden katsomisessa eri alustoiden välillä ei ole?

Highlighted

Vakiokalustoa ☆☆
Viestejä 270 kpl

337/389

Tuo @jarkko35@ "huutaminen" ja piikittely ei varmaan edistä/nopeuta mitään asiaa millään tavalla. Lähinnä tuollaiset palautteet ohitetaan olkia kohauttamalla ja annetaan ympäripyöreä vastaus että päästään eteenpäin. Kritiikkiä ja palautetta saa ja pitääkin antaa mutta mielellään asialliseen sävyyn.

 

 

0 tykkäystä
Highlighted

Moderaattori
Viestejä 1 481 kpl

338/389

Kyllä @jarkko35 ymmärsin sinun kysymyksen aivan oikein ja vastasinkin juuri siihen, mitä tarkoitit. Näin se saumaton tallennus tosiaan kuuluu toimia, kuten asian kuvasitkin.

 

Mikäli siinä on siis ongelmaa, niin aiheesta kannattaa jättää häiriöilmoitus antamieni ohjeiden mukaisesti, niin meidän tekninen puoli pääsee paneutumaan asiaan ja saat korjauksen jälkeen vielä kuittauksen tekstiviestillä.

Highlighted

Vakiokalustoa ☆☆
Viestejä 455 kpl

339/389

Minkä takia Telia tv:n digiboksin tietoa palvelusta-kohdassa, jossa kerrotaan odotetuista parannuksista verkkotallennukseen sitten sanotaan: "Jos keskeytät tallenteen katsomisen, voit jatkaa katselua samalla laitteella myöhemmin samasta kohdasta mihin jäit. Toisella laitteella katsottaessa tallennus alkaa alusta"

 

Itselläni kun katson jotakin sarjaa digiboksilla tiettyyn kohtaan, ja yritän jatkaa sitä myöhemmin muualla kuin kotona älypuhelimen telia tv-sovelluksen kautta niin jakso alkaa alusta, eikä siitä kohdasta mihin olen jäänyt. Eli juuri niin kuin palvelun kuvauksessa sanotaan. Miksi Telia ei siis tarjoa saumatonta tallenteiden katselua asiakkailleen, vaan asiakkaan pitää aina etsiä oikea kohta tallenteesta? Ei kovin kätevää.

Highlighted

Vakiokalustoa ☆☆
Viestejä 455 kpl

340/389

No niin. Sain Telian Facebookin asiakaspalvelijalta tähän aiheeseen tällaisen vastauksen: Verkkotallennukseen on tuotu ominaisuus, että voit asettaa tallennuksen joko digiboksilta tai sovelluksesta ja se on katsottavissa molemmilla palveluilla. Tällä hetkellä ei ole tietoa, koska tallennuksen katsomista voisi jatkaa toisella laitteella samasta kohdasta. Kirjasin tästä kehitysehdotuksen eteenpäin!

 

Joten tämmönen saumaton tallennuspalvelu Telialla. Vähän on jäänyt puolitiehen. No, eroaa ainakin kilpailijoiden tallennuspalveluista. Harmi kun ei edukseen.

0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.