Copyright Telia Company 2020
03-02-2015
12:55
Muokattu
16-08-2018
14:07
Telia TV uudistuu koko ajan. Julkaisemme tässä keskustelussa tietoa uudistuksista, pienemmistä sekä isommista. Voit kysyä uudistuksista ja kommentoida niitä, toivoa ominaisuuksia ja niin edelleen.
07-08-2018 15:44
Tuleeko Telia tv:n tallennuspalvelu joskus olemaan saumaton? Eli asiakas voisi jatkaa esimerkiksi digiboksilla aloittamaansa tallennetta samasta kohdasta älypuhelimella, tabletilla, tietokoneella tai Apple tv:llä? Ja kyse on siitä, että tallenne jatkuisi SAMASTA KOHDASTA, siitä mihin katselu on jäänyt. Nyt tallennuksia voi katsella kaikilla laitteilla, mutta tallennuksen katselu jatkuu aina tallenteen alusta kun tallennusta yrittää jatkaa toisella laitteella. Tää on siis todella huonosti suunniteltu.
07-08-2018 16:48
Eilen minua ohjeistettiin tekemään häiriöilmoitus tästä saumattomuuden puutteesta tässä Telian muka saumattomassa tallennuspalvelussa, joka tämän palstan "asiantuntijan" mukaan toimii ihan "hienosti". No, sain juuri äsken tällaisen viestin: "Saumattomaan tallennukseen on jossain vaiheessa tulossa parannusta, eli jatkossa pitäisi onnistua saman tallenteen katsomisen jatkaminen toisella laitteella. Tarkempaa aikataulua tälle ei kuitenkaan ole tiedossa." Terveisin Pekka, Telia häiriöilmoitukset
Hauskinta tässä on, että yhteisön asiantuntija ei eilen ollenkaan ymmärtänyt kysymystäni. Uskon, että hän ei ole koskaan käyttänyt Telia tv:n surkeaa tallennuspalvelua, eikä tiennyt siitä yhtään mitään.
Ja kuten saamassani vastauksessa sanotaan, jossain vaiheessa tallennuspalveluun on tulossa parannusta, aikataulua ei ole tiedossa. Eli varmaan 2-3 vuoden kuluttua, jos silloinkaan. Hintaa kuitenkin nostettiin jo 1.7! Älytöntä touhua. Muut operaattorit osaa, Telia ei.
07-08-2018 17:08
@jarkko35@ kirjoitti:
Eilen minua ohjeistettiin tekemään häiriöilmoitus tästä saumattomuuden puutteesta tässä Telian muka saumattomassa tallennuspalvelussa, joka tämän palstan "asiantuntijan" mukaan toimii ihan "hienosti". No, sain juuri äsken tällaisen viestin: "Saumattomaan tallennukseen on jossain vaiheessa tulossa parannusta, eli jatkossa pitäisi onnistua saman tallenteen katsomisen jatkaminen toisella laitteella. Tarkempaa aikataulua tälle ei kuitenkaan ole tiedossa." Terveisin Pekka, Telia häiriöilmoitukset
Hauskinta tässä on, että yhteisön asiantuntija ei eilen ollenkaan ymmärtänyt kysymystäni. Uskon, että hän ei ole koskaan käyttänyt Telia tv:n surkeaa tallennuspalvelua, eikä tiennyt siitä yhtään mitään.
Ja kuten saamassani vastauksessa sanotaan, jossain vaiheessa tallennuspalveluun on tulossa parannusta, aikataulua ei ole tiedossa. Eli varmaan 2-3 vuoden kuluttua, jos silloinkaan. Hintaa kuitenkin nostettiin jo 1.7! Älytöntä touhua. Muut operaattorit osaa, Telia ei.
Pahoittelut tästä väärästä tiedosta. Ymmärsin kyllä kysymyksen, mutta luin aiheeseen liittyen väärää infoa ja oletin tuon siis olevan toiminnassa. Hyvä että Pekka on ansiokkaasti korjannut tiedon Facebookin puolella. Tästä on nyt siis välitetty kehitysehdotusta eteenpäin, joten toivottavasti tilanne muuttuu tulevaisuudessa.
Itselläkin on toki tallennuspalvelu käytössä, kun katselen mobiililaitteilta ohjelmia, joten siinä mielessä tuttu homma.
10-08-2018 18:32
Ehkä modeille pitäs pakottaa vielä tv-boksi kotiinsa, niin senkin käyttö olis tutumpaa?
22-08-2018 15:13
Tämän vuoden tammikuussa on täällä yhteisössä vastattu, että HD-verkkotallennus on työstössä ja tulossa jossain vaiheessa. Ihmeen kauan Telia sitä työstää, kun tammikuusta on reilusti yli puoli vuotta aikaa. Muut operaattorit ovat voineet tarjota HD-verkkotallennusta jo muutaman vuoden. Ja lisää sovelluksia tähän "mediaboksiin" on lupailtu sen julkaisusta asti, eikä niitäkään ole näkynyt. Telia antaa katteettomia ja tyhjiä lupauksia, ettei tilaajat lähtisi, mutta mitään ei tapahdu. Miksi Telia ei täytä lupauksiaan ja tuo Telia tv:n digiboksille HD-verkkotallennusta ja lisää sovelluksia? Missä mättää? Myös tuota verkkotallennuksen säälittävää 90 päivän tallennusaikaa pitäisi ehdottomasti pidentää. Siitä on vinguttu täällä palstalla jo 5-6 vuoden ajan, mutta Telia vähät välittää.
08-09-2018 20:09
Olisiko mahdollista lisätä TeliaTV-sovellukseen (iOS ja tvOS) mahdollisuus järjestellä ja vaikkapa myös piilottaa kanavia samoin kuten TeliaTV-boksillakin? Nyt kun Liigakanavien myötä kanavalista alkaa olla melkoisen pitkä, laittaisi mielellään kanavat omaan järjestykseen.
09-09-2018 12:19
@JuhaPN@ kirjoitti:
Olisiko mahdollista lisätä TeliaTV-sovellukseen (iOS ja tvOS) mahdollisuus järjestellä ja vaikkapa myös piilottaa kanavia samoin kuten TeliaTV-boksillakin? Nyt kun Liigakanavien myötä kanavalista alkaa olla melkoisen pitkä, laittaisi mielellään kanavat omaan järjestykseen.
Tämä on ihan hyvä ajatus kyllä. Välitän toivetta eteenpäin kehitysporukalle.
Toki tuossa Telia TV -sovelluksen kanavalistalla näkyy vain ne kanavat, jotka on itselä tilattuna. Mikäli sattuisi olemaan kaikki mahdolliset kanavat tilattuna, niin lista on valtavan pitkä
09-09-2018 19:27
@NikoNo@ kirjoitti:Mikäli sattuisi olemaan kaikki mahdolliset kanavat tilattuna, niin lista on valtavan pitkä
Vaikka ei olisi kuin peruskanavat, Viasat ja Liiga, niin on niitä aika paljon... 😃
14-10-2018 20:17
Soneran aikaan kerättiin myös noita kehitysideoita muistaakseni vuonna 2011-2012
(sittemmin lista on poistettu, miksiköhän?).
Jo silloin oli toiveissa että tallennuksia voisi kansioida tai hakea järkevästi.
Tätä ei ole toteutettu digiboksilla vieläkään, vaikka tallennustilaa on ns. riittävästi.
Minulla menee jatkuvaan tallennukseen kaikilta kanavilta Elokuva-alkuiset ohjelmat.
Tällä hetkellä näitä tallennuksia on 821 kappaletta (yhteensä tallennuksia 1293)!
Onkohan Telian väki koittanut koskaan selata tällaista määrää ja etsiä sieltä haluttua ohjelmaa, kun lajittelua ei voi tehdä kuin nimen mukaan nousevasti tai laskevasti ja uusin ensin/ensin poistuvat ensin?
Ei tekstihaun tekeminen pitäisi olla mitenkään kauhean haastavaa. Vaikkei mitään ohjelmointikokemusta olisi, niin kuudessa vuodessa sellaisen pystyisi tekemään ihan nollistakin lähtemällä. Mikä tässä on liian vaikeaa? Tätä on kuitenkin jo vuosia toivottu.
Tähän tulee tietysti vakiovastaus, että viedään asiaa eteenpäin.
Mutta se ei nyt enää riitä, tälle pitäisi myös tehdä jotain!
15-10-2018 07:37
2 -Juuri nyt ei ole antaa aikataulua, mutta tiedotamme kun on jotain tiedotettavaa. Anna meille sähköpostiosoitteesi, niin kerromme sinulle ensimmäisenä.
3 -Kehitämme Telia Tv:tä, mutta jossain muualla.
Plus syyt, joita emme koskaan saa lukea täällä.