Meillä on ilmennyt Telia tv:n verkkotallenteiden katselussa ajoittain ongelmia marraskuulta 2017 lähtien. Kun yritämme katsoa uusimpia tallenteita (noin viikon sisään tallennettuja ohjelmia), ilmenee kuvan ja äänen pätkintää. Kaikki tallenteet eivät siis pätki, vanhemmat näkyvät ihme kyllä ihan normaalisti. Olemme resetoineet sekä digiboksin että reitittimen, mutta vika ei korjaantunut. Vikaa on ollut ainakin Ylen, Maikkarin ja Nelosen ohjelmissa. Tallenne saattaa näkyä aluksi ongelmitta, mutta alkaa jossain vaiheessa pätkiä tai pätkii heti alusta alkaen.
Mistä ihmeestä tällainen vika voi johtua? Onko tälle ylipäätään mitään tehtävissä? Vaikeuttaa kyllä arkea, kun joutuu miettimään, milloin voi katsoa mitäkin tallenteita. Ei kai vika voi olla kytkennöissä tai laitteissa, kun kaikkien tallenteiden ääni ja kuva ei pätki eikä television katselussa muuten ole ongelmia? Voiko se vaikuttaa, jos samaan aikaan on käynnissä tallennus useammalta kanavalta? Mutta tällöinkään ongelmaa ei ilmene vanhempien tallenteiden kanssa. Käytössämme on valokuitu 24 Mbit/s. Kuinka paljon kaistaa verkkoon tallennus ja verkkotallenteiden katselu vievät? Onko valokuituyhteytemme yksinkertaisesti vain liian huono?