Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Katti37
Uusi keskustelija
  • 9 custom-general.kudos
  • 16 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Uusimpien verkkotallennusten katselussa ongelmia

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Meillä on ilmennyt Telia tv:n verkkotallenteiden katselussa ajoittain ongelmia marraskuulta 2017 lähtien. Kun yritämme katsoa uusimpia tallenteita (noin viikon sisään tallennettuja ohjelmia), ilmenee kuvan ja äänen pätkintää. Kaikki tallenteet eivät siis pätki, vanhemmat näkyvät ihme kyllä ihan normaalisti. Olemme resetoineet sekä digiboksin että reitittimen, mutta vika ei korjaantunut. Vikaa on ollut ainakin Ylen, Maikkarin ja Nelosen ohjelmissa. Tallenne saattaa näkyä aluksi ongelmitta, mutta alkaa jossain vaiheessa pätkiä tai pätkii heti alusta alkaen.

 

Mistä ihmeestä tällainen vika voi johtua? Onko tälle ylipäätään mitään tehtävissä? Vaikeuttaa kyllä arkea, kun joutuu miettimään, milloin voi katsoa mitäkin tallenteita. Ei kai vika voi olla kytkennöissä tai laitteissa, kun kaikkien tallenteiden ääni ja kuva ei pätki eikä television katselussa muuten ole ongelmia? Voiko se vaikuttaa, jos samaan aikaan on käynnissä tallennus useammalta kanavalta? Mutta tällöinkään ongelmaa ei ilmene vanhempien tallenteiden kanssa. Käytössämme on valokuitu 24 Mbit/s. Kuinka paljon kaistaa verkkoon tallennus ja verkkotallenteiden katselu vievät? Onko valokuituyhteytemme yksinkertaisesti vain liian huono?

6 vastausta
tilasto
Kunniajäsen
  • 1084 custom-general.kudos
  • 1363 custom-general.replies
  • 101 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Katti37 kirjoitti:

Käytössämme on valokuitu 24 Mbit/s. Kuinka paljon kaistaa verkkoon tallennus ja verkkotallenteiden katselu vievät? Onko valokuituyhteytemme yksinkertaisesti vain liian huono?


Verkkotallennus tapahtuu Telian servereillä, eikä se kuluta lainkaan käyttäjän kaistaa. Verkkotallenteen katselu toki sd laadullakin vaatii tilaajaliittymästäkin kaistaa mutta 24M riittää siihen kyllä, ellei verkkoa yhtäaikaa kuormiteta. Silloin tuo 24M alkaa olla liian hidas jos muutakin yhtäaikaista käyttöä.

 

Mitä tulee itse ongelmaan, niin suosittelen tekemään Telialle vikailmoituksen asiasta kun kerran laitteita on yritetty resetoita eikä ongelmat sillä poistu 🙂

eth1.fi

Kaikki oikeudet pidätetään
All rights reserved

Katti37
Uusi keskustelija
  • 9 custom-general.kudos
  • 16 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kiitoksia, pitää tehdä uusi vikailmoitus. Ajattelin, josko täällä olisi jollakin ollut samantyyppistä ongelmaa. Ongelma on niin erikoinen, kun se ei edes toistu aina samanlaisena. Ikään kuin kellonaika, viikonpäivä tms. vaikuttaisi asiaan jotenkin, mutta tämä on vain mutu-tuntumalla sanottua. Useimmiten ei edes ole muuta yhtäaikaista käyttöä, välillä toki läppäri ja netti auki. Telia tv on ollut meillä käytössä pian kuusi vuotta, nykyisessäkin osoitteessa jo reilut kaksi vuotta eikä aiemmin ole ollut tämänkaltaisia ongelmia. 

tilasto
Kunniajäsen
  • 1084 custom-general.kudos
  • 1363 custom-general.replies
  • 101 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ei ainakaan minulla ole vastaavaa ongelmaa tullut esille, Telia TV palvelu ollut käytössä kanssa reilusti yli 6 vuotta varmasti.

 

Eiköhän ongelma saada ratkaistua Telian toimesta, mahdollisimman tarkka vikakuvaus vaan ja vaikka linkki tähän ketjuun jos netissä omilta sivuilta teet vikailmoituksen 😊

eth1.fi

Kaikki oikeudet pidätetään
All rights reserved

TuomasHog
Telialainen
Telialainen
  • 40 custom-general.kudos
  • 93 custom-general.replies
  • 16 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Katti37kirjoitti:

Meillä on ilmennyt Telia tv:n verkkotallenteiden katselussa ajoittain ongelmia marraskuulta 2017 lähtien. Kun yritämme katsoa uusimpia tallenteita (noin viikon sisään tallennettuja ohjelmia), ilmenee kuvan ja äänen pätkintää. Kaikki tallenteet eivät siis pätki, vanhemmat näkyvät ihme kyllä ihan normaalisti. Olemme resetoineet sekä digiboksin että reitittimen, mutta vika ei korjaantunut. Vikaa on ollut ainakin Ylen, Maikkarin ja Nelosen ohjelmissa. Tallenne saattaa näkyä aluksi ongelmitta, mutta alkaa jossain vaiheessa pätkiä tai pätkii heti alusta alkaen.

 

Mistä ihmeestä tällainen vika voi johtua? Onko tälle ylipäätään mitään tehtävissä? Vaikeuttaa kyllä arkea, kun joutuu miettimään, milloin voi katsoa mitäkin tallenteita. Ei kai vika voi olla kytkennöissä tai laitteissa, kun kaikkien tallenteiden ääni ja kuva ei pätki eikä television katselussa muuten ole ongelmia? Voiko se vaikuttaa, jos samaan aikaan on käynnissä tallennus useammalta kanavalta? Mutta tällöinkään ongelmaa ei ilmene vanhempien tallenteiden kanssa. Käytössämme on valokuitu 24 Mbit/s. Kuinka paljon kaistaa verkkoon tallennus ja verkkotallenteiden katselu vievät? Onko valokuituyhteytemme yksinkertaisesti vain liian huono?


Hei Katti37 ja tervetuloa Telia Yhteisöön 🙂 Hyvä kun otit yhteyttä.

Verkkoon tallentaminen ei varaa teidän kaistaa lainkaan, vaan tallenteet tehdään suoraan Telian palvelimille. Telia TV varaa kaistaa katseltavasta sisällöstä riippuen 3,5-8,5Mbps ja tuon yhteyden pitäisi kyllä selvitä siitä taakasta muitta mutkitta. Tästä ongelmasta olisi syytä napata meille ilmoitus tutkintaan. Asia saadaan kätevästi meille selvitykseen jos piipahdat vaikka meidän chatissa, minne pääset kirjautumalla itsepalveluun. Itsepalvelusta voit jättää myös suoraan häiriöilmoituksen asian tiimoilta palvelupyynnön muodossa.

Sekunti
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1789 custom-general.kudos
  • 2276 custom-general.replies
  • 179 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@TuomasHog kirjoitti:

Asia saadaan kätevästi meille selvitykseen jos piipahdat vaikka meidän chatissa, minne pääset kirjautumalla itsepalveluun. Itsepalvelusta voit jättää myös suoraan häiriöilmoituksen asian tiimoilta palvelupyynnön muodossa.

Liittymäni ja palveluni > Liittymä

 

Liittymän hallintasivu Telian Omilla Sivuilla

Suora linkki lomakkeeseen:
https://www.telia.fi/kirjautuneille/lomakkeet/palvelupyynto

 

Helpompi tapa kuin jonottaa chatissa ja odottaa vastauksia Hymiö Onnellinen

¸¸.•*¨*•♫Telia 5G lähettiläs 2021¸¸.•*¨*•♫
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich
Katti37
Uusi keskustelija
  • 9 custom-general.kudos
  • 16 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kiitoksia, laitoinkin jo aamulla vikailmoituksen Omien sivujen kautta.