Venäjän kanavat Ukrainan sodan aikana

  • 17 March 2022
  • 3 kommenttia
  • 22 katselukertaa

Hei!

Miksi Telia lähettää edelleen 1TV.liveä Sieltä tulee jatkuvasti sotaan liittyvää vääristelyä. Se on valtiollinen kanava venäjällä!

Poistitte kuitenkin  jo RT.n  nyt olisi ykköskanavan aika . Tietoa Wikipediasta:

Vuodesta 2000 alkoi prosessi, jonka seurauksena Berezovski pakotettiin luopumaan televisiokanavan osakkeista vuonna 2001. Oligarkki Roman Abramovitš osti osakekannan Berezovskilta ja Badri Patarkatsišvililta 150 miljoonan US-dollarin hintaan ja maksoi heille lisäksi 14 miljoonaa kaupan menemiseksi läpi.[2] Rekisteriin oli omistajaksi merkitty kaksi tuntematonta offshore-yhtiötä.[3]

Uusi johto muutti vuonna 2002 kanavan nimeksi Pervyi kanal, suomeksi Ykköskanava. Samalla kanava lopetti Venäjän poliittisen johdon kritisoimisen


3 kommenttia

Kunniamerkki +9

Onko kyseessä RUSSIA-paketti? Kokeilin sitä viime vuonna 1 kk koetilauksella ja kirjoitin kokemuksiani tänne silloin. Suurin ongelma minulla oli venäjän kielen taidon puute. Se haittasi ohjelmatietojen hakemista mm. tuolla mainitulla Venäjän 1tv kanavalla katsomista.

 

Sanoisin, että Telian ei tarvitse sulkea näitä kanavia. Se on sulkenut jo kaksi venäläistä ilmaiskanavaa eli RT NEWS ja RU-musiikkikanavan. Asiasta on ilmeisesti sovittu EU:n sisällä, joten se on ylempää määrätty.

 

Jos DNA ja ELISA jatkavat maksettavien venäläisten kanavien lähettämistä, voi  mielestäni Telia tehdä samoin. Miksi se toimisi toisin? Asiakkat päättävät itse, mitä kanavia tilaavat. Asia on ehkä tärkeä Suomessa asuville venäläisille. En tosin tunne heistä ketään. 

 

Toiseksi: Kokeilin iPadillä internetistä katsoa tuota Venäjän kanavaa 1 ilmaiseksi. Se onnistui heti helposti. Ei kai internettiä voi sulkea osittain?

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Kyllä internetinkin käyttöä voidaan rajoittaa. Monet eurooppalaiset operaattorit, Telia mukaanlukien, ovat estäneet pääsyn Russia Today sivustolle Euroopan Unionin asetuksen 2022/350 pohjalta.

No minä sattumoisin ymmärrän hyvin Venäjää ja sieltä tulevat ajankohtais ohjelmat käsittelee vain Venäjän erikoisoperaatiota ja jne.

Länsi maita nauretaan ja jne.

Se ei ole yhtään sen ihmeellisempi kanava kuin RT toiminta tulee Saksan kautta!! Propaganda kanava.

 

 

Vastaa