Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
soittajaeino
Vakiokalustoa ☆
  • 132 custom-general.kudos
  • 159 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Venäläiset televisiokanavat

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Onko täällä muita, joita venäjänkieliset televisiokanavat kiinnostavat?

Oma kiinnostukseni heräsi, kun kauan sitten paikallisella kaapeliverkolla oli venäläinen Channel One Russia jonkin aikaa ilmaiseksi. Erityisesti sen konsertit kiinnostivat musiikin takia. Palasin nyt aiheeseen kokeillakseni sen katsomista.

Telia tarjoaa kanavapakettia ”Russia” kuukausihintaan 16,90 euroa. Siihen kuuluu 7 erillistä televisiokanavaa. Yksi niistä on tuo mainitsemani TV Channel 1. Toinen on tuttu uutiskanava Euronews ilmeisesti venäjän kielellä.

Ne muut ovat minulle tuntemattomia. Ne ovat Dom Kino. Vremya, Muzika Pervogo, Carousel Intrnational ja Telecafe.

Vertailun vuoksi totean, että Elisan vastaava kanavapaketti on huomattavasti kalliimpi eli 29,90 euroa kuukaudessa. Heillä on muuten samat kanavat, paitsi Euronewsin tilalla on NTV Mir -niminen kanava.

Asiasta voisivat muutkin kertoa kokemuksiaan, jos heitä tässä keskustelussa on mukana.

Huom. En osaa venäjän kieltä.

10 vastausta
soittajaeino
Vakiokalustoa ☆
  • 132 custom-general.kudos
  • 159 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Katson parhaillaan suoraa lähetystä Venäjän Channel One Russia -kaapelikanavalta. Siinä on venäläisten artistien viihdekonsertti ja sali täynnä kannustavaa yleisöä. Kaikki ei ole kuitenkaan hyvin tässä asiassa.

Syynä on se, että en pysty lukemaan venäjänkielisiä ohjelmatietoja tälle kanavalle. Ruotsin tv.nu antaa otsikkotiedot ruotsiksi Channel One Russia kansainväliselle internet-televisiokanavalle eikä kaapelikanavalle, Moskovasta lähetettävälle Venäjän sisäiseen käyttöön + kaapelitelevisioille tarkoitetulle kanavalle. Nyt pitäisi tulla Ruotsin tv.nu tietojen mukaan ohjelma ”Diskussion, Politik”. Ei tule sitä vaan edellä mainittua viihdemusiikkia venäjäksi konserttina.

Kelloaika on korjattu tv.nu ohjelman listauksessa Suomen ajaksi. Eli Venäjän (Moskovan) uutiset tulivat klo 21.00 kuten pitikin. Ongelma ei ole siis kelloaika vaan kaksi erilaista kanavaa, jotka lähetetään eri yleisölle erilaisina. Ohjelmatietoja en löytänyt muulla kielellä kuin venäjäksi eikä se minua tai yleensä suomenkielisiä ihmisiä auta.

Olen sitä mieltä, että on oikein Telialle lähettää kaapelissa juuri tuota alkuperäistä Venäläisille tarkoitettua ykköskanavaa. Nyt siis näen viihdekonsertin sen sijaan että joutuisin kuuntelemaan jotain poliittista  keskustelua Channel One Russian kansainvälisessä internetin versiossa! (Sitäpaitsi en osaa venäjää.)

Lopetan tämän kanavapaketin, jossa on monta venäläistä kanavaa, tilauksen kuukauden lopussa. En siis ohjelmien tason takia - vaan koska en saa sen ohjelmatietoja mistään ymmärtämälläni kielellä edes otsikon tasolla. Politiikalla ei ole tässä merkitystä. Olen kansainvälisen kulttuurin ystävä ilman politiikkaa.