Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
juhuri
Kommentaattori
  • 6 custom-general.kudos
  • 33 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Verkkotallennusmaksu

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Talouselämä uutisoi että Viihteen tallennus muuttuu maksulliseksi lisäominaisuudeksi:

 

Sonera Viihteen verkkotallennus muuttuu marraskuun alussa valinnaiseksi palveluksi. Käyttöön otetaan samalla verkkotallennusmaksu.

"Tallennuspalvelulle asetetaan 2,48 euron suuruinen verkkotallennusmaksu"

 

http://www.talouselama.fi/uutiset/sonera+lanseeraa+asiakkailleen+uuden+maksun/a2325483

 

Saisiko tästä lisätietoa?

Vanhat sopimukset pysynee ennallaan?

 

Edit: Muokattu otsikkoa// MiaSL

 

117 vastausta
kjns
Kunniajäsen
  • 717 custom-general.kudos
  • 1282 custom-general.replies
  • 86 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@tomba_76 kirjoitti:

Hei.

Nyt kun puhuttu kanavien tallennuksen tulevan maksulliseksi.

Niin ihmettelenpä vain, et et pitää itse soitella maksulliseen numeroon ja jonottaa jotta saa ko palvelun pois.

Miksei omilla sivuilla voi olla koko asetusta josta se ottaa pois.

 

Eikö tämä ole samalla maaräaikaisuuden irtisanomis peruste, palveluita muutetaan kesken sopimus kauden?

 

Oon kyllä pettynyt ko soneraan..

 

Nyt aspa voisi vastailla tähän.


 

Aspa on jo vastannut kaikkiin esittämiisi kysymyksiin jos olisit vähän haeskellut tietoa ja lukenut tämän ketjun.

 

Tuo asetuksen tekeminen omille sivuille ei ole ihan pikkujuttu näin monimutkaisessa järjestelmässä, joten tällä hetkellä irtisanomiset menevät aspan kautta.

 

Soittaa ei ole pakko, voi laittaa palvelupyynnönkin kuten olkitu tuossa vinkkasi.

 

Irtisanomisoikeus on koska sopimuksen sisältö tai hinta muuttuu.

 

Muutokseen syypäät ovat tekijänoikeusjärjestöt ja sisällöntuottajat, ei Sonera. Sama laki koskee kaikkia toimijoita alalla.

puolituttu
Kommentaattori
  • 9 custom-general.kudos
  • 30 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Äsken soittivat aspasta ja sain irtisanottua kaiken Soneraan viittaavan. Kiitos ja näkemiin. Palvelu pelasi hyvin, HD -kanavat näkyivät lähes pätkimättä, lukuun ottamatta kahden viikon tilttiä viime huhtikuussa. Asiakas itse ei ikävä kyllä tuntunut olevan Soneralle muuta kuin koirankakkaa kengänpohjassa.
arise1
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 14 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ei taida olla vielä vastausta kun ei ole mitään kuulunut. Kävin jo varmuudeksi kääntämässä aneettia, vielä vaatii hienosäädön. Expertti mainosti digiboxia, jossa 3 kanavan yhtäaikainen nauhoitus ja neljättä voi siinä sivussa katsella. Saa myös ulkoisen kovalevyn. Hintaan 229 euroa. Eipä ole mainosten katseluun tarvetta viihteellä. Ps. löytyi jopa 4 samanaikaisen kanavan tallentava  , kympin kalliimpi.

MiaSL
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 113 custom-general.kudos
  • 734 custom-general.replies
  • 49 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@arise1 Ei ole vielä tullut tarkempaa aikataulua mainoshommasta, mutta muutoksista ilman muuta tiedotetaan asiakkaita etukäteen.

 

@puolituttu todella inhottava kuulla, että koet ettei sinua asiakkaana arvosteta! Johtuuko tämä tästä verkkotallennusmaksuasiasta, vai oliko jotain muuta syytä, josta tällainen tunne sinulle jäi?

Pongasitko hyvän viestin --> klikkaa "Tykkää"
Saitko avun probleemaasi --> klikkaa "Hyväksy ratkaisuksi"
Omilla Sivuilla hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi milloin tahansa. Chat-yhteys asiakaspalveluumme 24/7


 


muddis
Uusi keskustelija
  • 6 custom-general.kudos
  • 13 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Jopa oli jälleen lähellä hermojen menetys.

Meillä on viihde olemassa, mutta sitä boxia EMME KÄYTÄ, koska meillä on erillinen kaapeli tv ja siellä kanavapaketti. Jos en olisi tajunnut, niin olis pamahtanut tuosta lasku, VAIKKEI KOKO BOXIA OLE KÄYTETTY KOSKAAN! Eikö teillä näy siellä, ettei me sitä käytetä vai eikö teitä vain kiinnosta?

olkitu
Kunniajäsen
  • 690 custom-general.kudos
  • 4434 custom-general.replies
  • 126 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@muddis kirjoitti:

Jopa oli jälleen lähellä hermojen menetys.

Meillä on viihde olemassa, mutta sitä boxia EMME KÄYTÄ, koska meillä on erillinen kaapeli tv ja siellä kanavapaketti. Jos en olisi tajunnut, niin olis pamahtanut tuosta lasku, VAIKKEI KOKO BOXIA OLE KÄYTETTY KOSKAAN! Eikö teillä näy siellä, ettei me sitä käytetä vai eikö teitä vain kiinnosta?


Ketä kiinnostaa käytättekö vai ette? Palvelu on tilattu joten se pitää olla saatavilla joten siitä veloitetaan. Jos et käytä Viihdettä, irtisano se heti tietenkin. Sinua ei kiinnostaa että sulla Sonera Viihde ja ei kiinnosta olla maksamatta siitä joten miksi valitat?

Onko heikko matkapuhelimen kuuluvuus? Mittaa matkapuhelinverkon kuuluvuuksia Cellmapper-sovelluksella, saatavilla täältä ja ohje .
kiisseli67
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 2533 custom-general.kudos
  • 3890 custom-general.replies
  • 334 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Lisätietoa verkkotallennusmaksusta : https://www.sonera.fi/asiakastuki/ajankohtaista/asiakastiedotteet/verkkotallennus%20muuttuu?someid=1...

Eli jos sinulla on verkkotallennus käytössäsi ja haluat sen lopettaa, sinun pitää ottaa yhteys asiakaspalveluun. Jos haluat jatkaa verkkotallennuksen käyttöä, sinun ei tarvitse tehdä mitään.

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
kjns
Kunniajäsen
  • 717 custom-general.kudos
  • 1282 custom-general.replies
  • 86 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@muddis kirjoitti:

Jopa oli jälleen lähellä hermojen menetys.

Meillä on viihde olemassa, mutta sitä boxia EMME KÄYTÄ, koska meillä on erillinen kaapeli tv ja siellä kanavapaketti. Jos en olisi tajunnut, niin olis pamahtanut tuosta lasku, VAIKKEI KOKO BOXIA OLE KÄYTETTY KOSKAAN! Eikö teillä näy siellä, ettei me sitä käytetä vai eikö teitä vain kiinnosta?


 

Sitä vartenhan Sonera lähetti kaikille Viihde-asiakkaille tiedotteen asiasta, jotta jokainen huomaisi viimeistään kotiin tulleesta kirjeestä muutoksen.

 

Ja ei, Sonera ei tarkkaile käytätkö tilaamaasi palvelua vai et. Saat käyttää tai olla käyttämättä palvelua ihan oman harkinnan mukaan operaattorin siihen puuttumatta.

jepjep11
Kommentaattori
  • 11 custom-general.kudos
  • 79 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

niinkuin edellä on jo todettu, boksi sisältyy palveluun, josta maksetaan.eihän se ole soneran tehtävä valvoa kuka käyttää boksia ja kuka ei.

tvih84
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Josko sitä tähän rustaisi niin ei tartte uutta ketjua aloittaa...

 

Eli mulla oli tää homma mennyt ihan täysin ohi. Ihmettelin uusimmassa laskussa verkkotallennusmaksua joka lisäsi laskun hintaa. Googlettelin sitten, että jahas tämmöinen. No enhän minä tämmöisestä lisää maksaa halunnut kun määräaikaisuuden ideana oli osittain että hinta ei ainakaan nousisi, ja toisaalta muutenkin jo kadutti että edellisen muuton yhteydessä otin uudestaan Viihteeseen määräaikaisen - sitä siis olisi jäljellä vielä noin puoli vuotta. Koti-TV:lle on vaan ollut niin vähän käyttöä että se hukkaan heitettyä rahaa, ja nyt sitten pitäisi maksaa lisää. Ilman verkkotallennusta se kun vaan on täysin turha palvelu, näkyy ne TV-ohjelmat TV:stä ilmankin.

 

No, yritin sitten irtisanoa kun piti joidenkin kommenttien mukaan olla mahdollista, mutta asiakaspalvelu sanoi kuulemma olisi pitänyt irtisanoa kuukauden sisään verkkotallennusmaksusta kertovan asiakastiedotteen saapumisesta. Eihän siinä, ei vaan mokomaa tiedotetta ole minulle koskaan postissa tullut, joten miten olisin siihen voinut reagoida? (Ja kuten mainittua, jostain syystä en tähän liittyyvään uutisointiin ollut törmännyt muutenkaan.) Mutta ehei, ei voi irtisanoa. Ja sitten päälle vielä ruvetaan tyrkyttämään jotain puhelinliittymää vaikka sanoin jo alkuun että olen tyytyväinen nykyiseeni, ja Viihteestä tyydytään vaan sanomaan että no tutustu vielä sen ominaisuuksiin, onhan siinä kaikenlaista. Joo, mulla on ollut se lähes neljä vuotta, joten ehkä ne ominaisuudet on jo aika tuttuja. Pakkoko sitä aikaani vielä tuhlata tämmöisellä kun ei kerran edes voi auttaa asiassa josta olin yhteydessä.

 

Sen voin ainakin sanoa että tällä tavalla ei asiakkaita pidetä asiakkaina pitkässä juoksussa. Se on ihan varma että minun asiakkuuteni Soneralla ei tämän pohjalta todellakaan jatku kunhan tästä Viihteestä viimein pääsen eroon. Onko tämä sitten yritykselle sen väärti että saa vielä muutamat kuukausimaksut nyhdettyä? Ilmeisesti, mutta (tulevan ex-)asiakkaan näkökannalta: Ei näin, Sonera.