Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
juhuri
Kommentaattori
  • 6 custom-general.kudos
  • 33 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Verkkotallennusmaksu

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Talouselämä uutisoi että Viihteen tallennus muuttuu maksulliseksi lisäominaisuudeksi:

 

Sonera Viihteen verkkotallennus muuttuu marraskuun alussa valinnaiseksi palveluksi. Käyttöön otetaan samalla verkkotallennusmaksu.

"Tallennuspalvelulle asetetaan 2,48 euron suuruinen verkkotallennusmaksu"

 

http://www.talouselama.fi/uutiset/sonera+lanseeraa+asiakkailleen+uuden+maksun/a2325483

 

Saisiko tästä lisätietoa?

Vanhat sopimukset pysynee ennallaan?

 

Edit: Muokattu otsikkoa// MiaSL

 

117 vastausta
uno_mas
Uusi keskustelija
  • 7 custom-general.kudos
  • 13 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Mä voisin tuon 2,48€ hinnan korotuksen vielä sulattaa, mutta pakkomainoksia en. Juuri mainosten ohittamiseksi olenkin ohjelmat tallentanut.

Kirjeessä lukee aika selkeästi: Lakimuutos tuo tallenteille mukaan mainoksia, joiden yli ei voi kelata.

 

 

Voisikos joku asiantuntija varmistaa.

Vaikuttaako tuo lakimuutos ohjelmakirjastoon? Eikös ohjelmakirjasto ole eri asia kuin verkkotallennus?

 

Vaikuttaa aika paljon siihen irtisanonko vain tallennuksen vai koko sonera viihteen.

arise1
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 14 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

tämä mainosten kelaus on itselläkin vahva syy pysyä sonera viihteessä. Jos tämä ominaisuus poistuu, siirryn takaisin antenniin ja digiboxiin. Tuon 2.48 euroa vielä sietää, mutta ei pakkomainoksille.

Areare123
Uusi jäsen
  • 5 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Lisämaksu ei ole merkittävä tekijä, aika se ja sama lopulta maksaako tuosta 10€ vai 12,5€/kk. Pakolliset mainokset sen sijaan on. Viimeinen niitti päätökseeni on tämä Soneran tapa tiedottaa: Tiedotteessa kerrotaan, että mainokset tulee ja täällä (ja kuulemma myös aspassa) kerrotaan ettei ne nyt heti tule ja yritetään siten saada ihmiset pysymään palvelun tilaajina. Aika kieroa mielestäni: Hinnan nousun myötä määräaikainen sopimus on mahdollista irtisanoa nyt, mutta ei enää myöhemmin.

Jos mainokset tulevat käyttöön esimerkiksi tammikuussa, ei määräaikaisen sopimuksen irtisanominen enää onnistu, koska kuluttaja on silloin käyttöä jatkamalla jo hyväksynyt uudet sopimusehdot.

VMJ
Vakiokalustoa ☆☆
  • 30 custom-general.kudos
  • 385 custom-general.replies
  • 2 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Tympäisee tällaiset muutokset. Elisaviihde ei ole vaihtoehto koska jostain luin että sen kautta ei näe peruskanavia? Luinko oikein. Sonera viihteen otin koska antennilähetysten suhteen asun katveessa ja kaapelia ei ole tarjolla.

Sitten kun mainokset tulevat pakkokatselulle niin käännyn toisen Elisan tuotteen pariin, Elisa kirja tabletissa niin voi kesken elävän kuvan katsomisen aina välillä 5 minuuttia lukea jotain hyvää kirjaa:-) Tai ehtiinä siinä poiketa eriössä tai keittää kahvit. Mainoksia alkaa jo olla niin paljon, että lopetin listan pitämisen tuotteista ja kauppaliikkeistä joita boikotoin.
NikoNo
Moderaattori
Moderaattori
  • 665 custom-general.kudos
  • 1503 custom-general.replies
  • 95 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Areare123 kirjoitti:
Lisämaksu ei ole merkittävä tekijä, aika se ja sama lopulta maksaako tuosta 10€ vai 12,5€/kk. Pakolliset mainokset sen sijaan on. Viimeinen niitti päätökseeni on tämä Soneran tapa tiedottaa: Tiedotteessa kerrotaan, että mainokset tulee ja täällä (ja kuulemma myös aspassa) kerrotaan ettei ne nyt heti tule ja yritetään siten saada ihmiset pysymään palvelun tilaajina. Aika kieroa mielestäni: Hinnan nousun myötä määräaikainen sopimus on mahdollista irtisanoa nyt, mutta ei enää myöhemmin.

Jos mainokset tulevat käyttöön esimerkiksi tammikuussa, ei määräaikaisen sopimuksen irtisanominen enää onnistu, koska kuluttaja on silloin käyttöä jatkamalla jo hyväksynyt uudet sopimusehdot.



Mainosten näyttämisestä on sovittu osana verkkotallennuksen uusia pelisääntöjä, eli ilman mainontaa ei jatkossa olisi myöskään verkkotallennusta. Tämä koskee kaikkia verkkotallennuksen tarjoajia, samalla tavalla kuin tekijänoikeusjärjestöille maksettava korvaus verkkotallennuksesta.

Nämä ovat ne pelisäännöt joiden kanssa joudutaan toimimaan. Mitään aikataulua ei toki vielä ole, että milloin tällaisia mainoksia alkaisi tallenteisiin tulemaan, mutta muutoksista toki tiedotetaan asiakkaita.

Areare123
Uusi jäsen
  • 5 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

NikoNo kirjoitti:

Mainosten näyttämisestä on sovittu osana verkkotallennuksen uusia pelisääntöjä, eli ilman mainontaa ei jatkossa olisi myöskään verkkotallennusta. Tämä koskee kaikkia verkkotallennuksen tarjoajia, samalla tavalla kuin tekijänoikeusjärjestöille maksettava korvaus verkkotallennuksesta.

Nämä ovat ne pelisäännöt joiden kanssa joudutaan toimimaan. Mitään aikataulua ei toki vielä ole, että milloin tällaisia mainoksia alkaisi tallenteisiin tulemaan, mutta muutoksista toki tiedotetaan asiakkaita.


Tähän juuri viittasinkin viestilläni: Mainokset ja tekijänoikeuskorvaus ovat asioita joiden kanssa on vain elettävä tai lakattava käyttämästä verkkotallennusta. Mainokset ovat tulossa, aikataulu vain on vielä avoinna. On halpamaista yrittää pitää mainoksista närkästyneet asiakkaat tyytyväisinä vähättelemällä asiaa "ei ne vielä tule eikä ole päätetty koska tulee"-viestinnällä. Kuten itsekin toteat, mainonta on tulossa.

 

Asiakkaat voivat irtisanoa palvelun nyt. Kun mainokset aikanaa tulevat, ei irtisanominen enää onnistu niihin vetoamalla. Asiakasta, jota pakolliset mainokset harmittavat niin paljon että haluaisi irtisanoa palvelun, muttei sitä tee nyt vähättelynne ansiosta, saattaa ihan jonkun verran harmittaa jos/kun mainokset tulevat esimerkiksi ensi keväänä. Siinäpä sitten makselee määräaikaisuuden vuoksi esimerkiksi yli vuoden verran palvelusta, jota ei enää haluaisi. Tämä on tilanne omalla kohdallani: uusi 24kk sopimus on tehty elokuussa, enkä aio ottaa sitä riskiä, että joudun maksamaan useita kuukausia palvelusta, johon tulee minun käyttötarpeeni huomioiden erittäin oleellinen heikennys.

 

Ymmärrän, ettei Sonera ole syypää näihin muutoksiin eikä voi niille mitään, samat säännöt pätevät muillekin operaattoreille. Kritiikkini kohdistuukin pyrkimykseenne harhaanjohtaa asiakkaitanne.

 

arise1
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 14 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Olisi hyvä tietää tuleeko ne mainokset ensikuun alussa vai ensi keväänä, vai keskellä talvea. Pitäisi käydä antenni kääntämässä lapuan suuntaan. Korkealle katolle meno hirvittää muutenkin, varsinkin kun on pakkaset ja katto liukas. Emännän kanssa keskusteltiin ja tultiin siihen tulokseen että mainoksia ei aleta katselemaan tallennuksissa vaan otetaan taas oma digoboxi käyttöön, samalla nettiyhteydeksikin kelpaa hitaampi ja halvempi versio.

uno_mas
Uusi keskustelija
  • 7 custom-general.kudos
  • 13 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Itse en jäänyt arpomaan pidempään mitä tehdä.

 

Poikkesin kauppareissulla sonera kaupassa ja irtisanoin tallennuksen 1.11 alkavaksi.

Sonera kaupasta sain siihenkin varmistuksen ettei pakkomainoksia ole tulossa ohjelmakirjastoihin.

 

Vanha topfield kiinni telkkuun sonera viihteen rinnalle niin ei tule pakkomainoksia ja pystyy kelaamaan. Discoveryllä on onneksi niin kattava ohjelmakirjasto, ettei sen tallennus mahdollisuutta ole edes kaivannut.

tomba_76
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei.

Nyt kun puhuttu kanavien tallennuksen tulevan maksulliseksi.

Niin ihmettelenpä vain, et et pitää itse soitella maksulliseen numeroon ja jonottaa jotta saa ko palvelun pois.

Miksei omilla sivuilla voi olla koko asetusta josta se ottaa pois.

 

Eikö tämä ole samalla maaräaikaisuuden irtisanomis peruste, palveluita muutetaan kesken sopimus kauden?

 

Oon kyllä pettynyt ko soneraan..

 

Nyt aspa voisi vastailla tähän.

olkitu
Kunniajäsen
  • 699 custom-general.kudos
  • 4442 custom-general.replies
  • 126 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Voit totta kai tehdä palvelupyynnön omilta sivuilta ja sitten Soneran asiakaspalvelu ottaa yhteyttä.

 

Lisäksi on turha tehdä uusia ketjuja kun on olemassa tähän liittyvä: https://klaani.sonera.fi/t5/Tv-ohjelmat-leffat-ja/Koti-TV-tallennus-maksulliseksi-ominaisuudeksi/m-p...

Onko heikko matkapuhelimen kuuluvuus? Mittaa matkapuhelinverkon kuuluvuuksia Cellmapper-sovelluksella, saatavilla täältä ja ohje .