Viasat / Viaplay


Arvoisat Soneralaiset. En tiedä mikä on isossa kuvassa teidän halunne tässä asiassa mutta palvelun tuottaja kirjoitti seuraavanlaisen viestin Futisforumin palstalla:

 

"ViasatOfficial

Paikalla Paikalla



Vs: La Ligan ja Serie A:n televisionti (Viasat Sport)
Vastaus #2069 : eilen kello 11:23:29(13-10-15,huom. oma lisäys)
Käyttäjä Incrível: Tällä hetkellä ainoastaan satelliittiasiakkaamme saavat sekä kanavat että Viaplayn yhteen kiinteään kk-hintaan. Meidän toiveissamme on, että jok'ikinen Viasat-asiakas saisi myös Viaplayn käyttöönsä. Suosittelen että olette operaattoriinne yhteydessä ja välitätte myös heille heidän asiakkaansa toiveet asiakkuutensa suhteen.

- Viasatdude"

 

Minä olen nyt välittänyt toiveeni teille. Kaikki onnistuu jos on halua palvella ja siihen ei löydy mitään selitystä. 

Pallo on nyt teillä. Tämä ei teiltä isoja vaadi ja takaan että tämä näkyisi myös teillä positiivisella tavalla.


20 kommenttia

Mäpäs lähetän tästä kyselyä eteenpäin, palataan lisätiedoin!

Viasatin satelliittiasiakkaat saavat Viaplayn käyttöönsä, me operaattorit voimme tarjota Viasatin ohjelmakirjastoa. Sisältö ei ole ihan yks yhteen, mutta periaatteessa vastaava kuitenkin.


 


Viasat myy tällä hetkellä paketteja vain satelliitti asiakkailleen. Neuvotteluja tämänkin asian tiimoilta käydään, mutta ihan mahdoton sanoa, mikä tilanne sopimusneuvottelun puolella tällä hetkellä on. Toivon mukaan saadaan joustava ratkaisu aikaiseksi, on se sitten suoraan Viaplay tai jokin muu korvaava ratkaisu.


Käsittääkseni tilanne on sama kaikilla operaatoreilla?

itse lopetin viasat paketin katselun juuri siitä syystä, että ei tullut viaplay käyttöön vaan kirjasto.ja ei ole kovin lähellä toisiaan. ohjelmakirjastoon ei tule lähellekkään kaikki uutuudet ja sarjat.

Viasat ei ole ainakaan se instanssi josta tämä on kiinni, ainakaan heidän viestinsä perusteella näin ymmärrän. 

Siinä olet oikeassa että ohjelmakirjasto ja Viaplay eivät ole yksi yhteen, käytännössä en edes puhuisi samassa lauseessa näistä, sillä sen verran niissä on eroa. 

Muilla operaattoreilla taitaa olla tosiaan sama tilanne mutta jos haluaa viedä palveluja asiakasystävällisempään suuntaan niin olisiko tässä teillä oiva mahdollisuus olla suunnannäyttäjä? Tiedän että urheiluhullut, kuten itsekin olen, on todellakin hyvin tietoisia mitä kanavarintamalla tapahtuu. Toivottavasti tajuatte mitä tämäkin voisi teille merkitä tuomalla viasat+viapaly-combon asiakkaille sillä moni maksaa mielellään laadusta kuin katselee ilmaisia ja suttuisia streameja. 

Kunniamerkki +5

Kyllähän kaapeli ja viihteen asiakkaille pitää pystyä tarjoamaan samat palvelut kuin sateliitti asiakkaille jos hinnat ovat samat.

Yhä edelleen Viasat kommentoi futisfoorumilla viasatin tilaajille että heidän halunsa olisi olisi että viaplay näkyisi. Saisinko nyt vastauksen jo teiltä mikä on teidän tahtotila asiasta? Myynnin ammattilaisena en vastaa ikinä asiakkaalle että otan selvää tms. ja sen jälkeen ei kuulu useaan päivään mitään. Se on asiakkaan aliarvioimista. Minun asiakkaani ainakin ottaisi palvelut muualta. Itse en tässä niin ole toimimassa mutta toivon että saan suoran vastauksen kysymykseeni.

 jo vastasi tähän kysymykseen saamamme tiedon perusteella, eli näistä käydään neuvotteluita kyllä, mutta mitään varmaa tietoa ei ole aiheesta tässä vaiheessa antaa.


 


Tiedotamme kyllä, mikäli jotain uutta asian suhteen tulee.

No mites ne neuvottelut sujuvat? Olisko jotain kerrottavaa?

Ei oo mitään uutta tällä hetkellä. Tiedotetaan heti, jos jotain muutosta tilanteeseen on tulossa.

Kyselläänpä taas tämän asian edistymisestä. Otin äskettäin Viasatin kanavat kaapelikortilleni ja neiti joka minulle ne möi puhelimessa sanoi, että Viaplay kuuluu samaan pakettiin kaapelikanavien mukana. Hän kehui vielä että Viasatin kanssa tämä homma onnistuu kun se esimerkiksi Nelosen Ruutu+ ei ole mahdollista saada kaapelikanavien mukana. Sekin olisi kyllä hieno homma jos tuon Ruutu+: n saisi samaan hintaan. Olen nimittäin vakaasti harkinnut luopuvani koko kaapelikortista, koska kaikki tarvitsemani kanavat löytyvät nykyään Viaplayn ja Ruutu+:n kautta eikä sillä olisi väliä olenko kotona telkkarin ääressä vai en. Puhuiko myyjänne pehmoisia vai onko palvelutarjontaan tulossa muutoksia lähiaikoina? Samalla voisitte tietysti kuunnella sen nauhan joka keskustelustani myyjän kanssa on nauhoitettu ja kertoa olenko ymmärtänyt asian väärin vai onko virhe ymmärryksessä tapahtunut siellä päässä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei LJA25!


 



- Asiakastietoja ja tunnistautumista vaativissa ongelmatilanteissa saat avun Omien Sivujen chatista 24/7 tai muista Soneranasiakaspalvelukanavista

Hei ! Valitettavasti asiassa ei ole tapahtunut konkreettista muutosta. Meidän tahtotila on löytää tähän jokin ratkaisu, mutta sopimusneuvottelut ovat edelleen kesken. Tällä hetkellä tilanne siis tämä.

Ja kuten  jo neuvoikin, niin kannattaa ottaa asiakaspalveluumme yhteyttä, mikäli haluat selvitellä myyntitilannetta tarkemmin.

Onko tässä tapahtumassa mitään kehitystä?

Sitä, että Viasat Kultaan ei sisälly oikeutta Viaplayhin ei suoranaisesti ilmaistu kun Kulta-pakettia minulle kaupiteltiin. Eli siitä vaiettiin tehokkaasti.

Oletus oli, että 30 euron kuukausimaksulla saisi myös palvelun verkkoversion käyttöön. Miksi muuten edes ottaisin palvelua Sonera Viihteen kautta, etenkin kun tarjonta on Viaplayssa vielä parempi...

 tervetuloa Klaaniin, kiva että olet messissä!


Ei ole tilanteessa tullut muutoksia ViaPlayn suhteen, se ei sisälly edelleenkään Viasatin paketteihin, paitsi Viasatin satelliittitilaajille.

Oisko tulossa muutosta! Telialla näyttää kestävän sopimusten kanssa.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

@rouvitu@  kirjoitti:

Oisko tulossa muutosta! Telialla näyttää kestävän sopimusten kanssa.




Viaplayn osalta olemme käyneet sopimusneuvotteluja, mutta tässä kohtaa asiasta ei ole uutta kerrottavaa. Keskusteluja kuitenkin jatketaan, ja pyrimme löytämään molemmille osapuolille sopivan ja mieluisan ratkaisun. Toistaiseksi tällaista ei tosiaan ole löytynyt!


 


Viaplaysta keskusteltiin tovi sitten myös Telia TV & Liiga -kyselytunnilla, ja tiedostamme kyllä että tämä on kovasti toivottu palvelu. Toivotaan että tämän suhteen sopimus vielä syntyisi, tiedotamme varmasti täällä asiasta jos tilanteeseen saadaan muutosta!

Hämmästyttävää asiakkaiten aliarvioimista ja halveksuntaaTelian taholta. Tätä viestiketjua kun lukee, niin Viaplay palvelua Viasat paketin tilaajille on kyselty vuodesta 2015 lähtien? Mitään ei ole tapahtunut neljään (4) vuoteen?????, paitsi se että kilpailijat ovat ottaneet Viaplay palvelun osaksi Viasat paketin tilausta.

 

Kysynkin vaan Telialta, mitä te pelleilette? Uskoisin monella olevan johtopäätösten aika...

Hei @kayttaja2525 ja tervetuloa Yhteisöön! Neuvottelupöydässä on aina kaksi osapuolta ja paljon asioita, joista pitää päästä yhteisymmärrykseen. Sen tarkemmin emme voi neuvottelujen sisältöä avata, mutta näillä näkymin Viaplay ei ole tulossa asiakkaillemme ainakaan ihan lähiaikoina. Sopimukseen toki pyritään jatkossakin, mutta aikataulua emme pysty lupaamaan. Tiedän, ettei tämä ole se vastaus mitä moni toivoisi, mutta tämä on tilanne tällä hetkellä.

Ymmärrän,

kiitos nopeasta vastauksesta.

 

Tämän ketjun ensimmäinen viesti 4-vuotta sitten. Onkohan oikeasti neuvoteltu?

Muut operaattorit ovat neuvotelleet Viaplayn tilaukseen kuuluvaksi, mutta Teliassa neuvoteltu 4-vuotta ja jatkuu ja jatkuu...

 

Noh, melko helppo arvata kenen halukkuudesta Viaplayn lisääminen Viasat pakettiin tämä kertoo?


@IlariJR@  kirjoitti:

Hei @kayttaja2525 ja tervetuloa Yhteisöön! Neuvottelupöydässä on aina kaksi osapuolta ja paljon asioita, joista pitää päästä yhteisymmärrykseen. Sen tarkemmin emme voi neuvottelujen sisältöä avata, mutta näillä näkymin Viaplay ei ole tulossa asiakkaillemme ainakaan ihan lähiaikoina. Sopimukseen toki pyritään jatkossakin, mutta aikataulua emme pysty lupaamaan. Tiedän, ettei tämä ole se vastaus mitä moni toivoisi, mutta tämä on tilanne tällä hetkellä.


Aikataulua emme pysty lupaamaan. Ainoa asia joka näiden vuosien varrella on telian suunnalta pystytty lupaamaan on juurikin että emme lupaa mitään...Emme kerro aikatauluja kun niitä ei ole...Emme kerro muuta kuin että palvelua kehitetään vaikka mitään ei oikeasti tapahdu.. Aiptv boksi palvelu ei kehity mihinkään.. Siinä on yksi fakta. Kanavia ei tule lisää. Ei tule netflixiä. Ei tule areenaa.. ei tule kanavia lisää.. Ja hei tiedätekö mitä? Kohta lanseerataan uusi boksimalli ja sitten siihen tulee niitä ominaisuuksia tulevaisuudessa...

Vastaa