Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64313
Kirjoituksia 174947

Viasat ja puuttuvat ohjelmatiedot



Viasat ja puuttuvat ohjelmatiedot

Uusi keskustelija
Viestejä 10 kpl

Viasat ja puuttuvat ohjelmatiedot

1/6

Viasat kulta, tallentava digiboksi (uudenmallinen) ja iptv. Tässä ollut tuo paketti jo usemman vuoden ajan. Koko sen ajan ollut tämä ongelma ohjelmatiedoissa (on juuri tällä hetkelläkin).

 

Ohjelmatiedot on eri kanaville normaalisti 6-7 päivää eteenpäin, mutta mm. Viasat jääkiekko HD, Viasat jalkapallo HD ja Viasat urheilu HD kanavilta ne puuttuvat aina maanantaista eteenpäin eli jos hyvin käy ohjelmatiedot ilmestyy sunnuntaina tai maanantai yöllä (kun muilla kanavilla ne tiedot ovat jo olleet sen 5-6 päivää + niissä näkyy ohjelmatiedot 5-6 päivää maanantaista eteenpäin). Nyt on jo maanantai klo 11.15 mutta noissa kolmessa kanavassa ei ole mtään ohjelmatietoja milleenkkään päivälle.

 

Ja korostan tämä ei ole yksi eikä kaksi kertaa vaan ihan joka ikinen viikko sama puute (ehkä yhdellä kädellä laskettavissa ne kerrat kun ohjelmatiedot on olleet kunnolla ja ajoissa usemman vuoden ajalla).

 

Mikä siis siinä on, että aina samat puuttuneet samoilla kanavilla ohjelmatiedoissa vuodesta toiseen? Voisiko ongelman ja puutteet korjata jotenkin ettei enää jatkossa tarvitse samaa ongelmaa katsella? Samaan aikaan kun ohjelmatiedot puuttuvat telialta niin ne on kuitenkin nähtävissä esim. antennipuolen tv:ssä sekä Viasatin kotisivulla eli ei ne ohjelmatiedot kokonaan puutu (niitä ei vaan näy tallentassa digiboksissa).

0 tykkäystä
5 vastausta
Highlighted

Telialainen
Viestejä 348 kpl

2/6

Hei @keytronic123, Viasatin kanavien Ohjelmaoppaassa havaittiin ongelma ja se on korjauksessa.

Ohjelmatiedot puuttuvat Viasat Jalkapallo, Urheilu ja Jääkiekko HD- kanavilta. Digiboksin ohjelmaoppaan kautta ei tällä hetkellä kanavalle pääse. Kanavalle pääsee valitsemalla kaukosäätimestä numeronäppäimillä kanavan numeron (180, 185 tai 187).

0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa ☆☆
Viestejä 270 kpl

3/6

Hidasta tuntuisi korjaustyö olevan vaikka epg tiedot ihan peruskauraa. Missä mennään?

 

Lisäksi havaittu discovery science kanavalla tekstityksessä sellainen ongelma että näkyy pelkät mustat ääriviivat mutta valkoinen tekstin "täyttö" puuttuu. Lisäksi kanavan ohjelmatietoihin olisi mukava saada tieto sisältääkö tekstitystä vai ei?

0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 347 kpl

4/6

Edelleen tuo EPG-tietojen puuttuminen vaivaa ainakin kanavia Urheilu SD/HD, Viasat Jalkapallo HD, Viasat Jääkiekko HD. Tilanne on yhdessä toimittajan kanssa selvityksessä.

 

Oliko sinulla käytössä tuo Discoveryn paketti nyt Telia TV sovelluksessa vai tässä Digiboksilla? Tästä olisi hyvä tehdä ihan oma vikailmoituksensa niin voidaan tarkemmin rajata vielä laite/palvelukohtaisesti tämä läpi.


Tuosta ohjelmatietojen päivitysehdotuksesta tekstitysten osalta laitan kanavataoimittajalle vinkkiä eteenpäin! Pääosin taitaa olla nykyään niin, että siitä on erikseen maininta jos ohjelmassa on Suomenkielinen tekstitys. Jos tekstitystä ei ole niin silloin siitä ei ole mitään mainintaa ohjelmatiedoissa.

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 10 kpl

5/6

Viasat kanavien ohjelmatiedot on virheellisiä (tulee muuta ohjelmaa kuin mitä ohjelmaoppaan mukaan pitäisi tulla). Koskee mm. hockey, jääkiekko, urheilu, sport, fotboll, jalkapallo, history, explore, premiere kanavia. Eli NHL pelien tallenuksetkin siten pilalla kun ne on tehty virheellisten ohjelmatietojen perusteella jne.

 

Esim. antenni puolen televisiossa ohjelmaopas on paikkaan pitävä viasat kanavien osalta eli ongelma on Telia tv ohjelmaoppaassa (tallentava digoboksi siis) ei viasat tiedoissa sinsänsä. Myös ohjelmakirjastossa samat virheet kun ne tallentaa virheellisten ohjelmatietojen perusteella. Kellon kanssa taidettiin tehdä jotain vai miten se meni.

 

Mutta voisiko tuon korjata kun se esim. antennipuolella on kuitenkin kunnossa niin miksei sitten täälläkin voisi olla heti pikapuolin kun ihan perusasioista on kuitenkin kyse?

0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 733 kpl

6/6

@keytronic123  Perusasioista tosiaan kyse siltäkin osin, että talviaikaan siirtyminen sekoitti ohjelmaoppaita ja ohjelmatiedot näyttivät virheellisiltä. Nämä ovat harmillisia tilanteita toki asiakkaillemme. Häiriötilanne on meillä tiedossamme ja se on korjauksen alla. Sama koski tosiaan myös tallennuksia ja se asia on tiedossamme.

0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.