Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
JKVA
Kommentaattori
  • 5 custom-general.kudos
  • 59 custom-general.replies
  • 2 custom-general.solutions

discovery ei näy

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

on vaan ruutu missä lukee kanava pois soneran jakelusta.?

montakohan päivää menee että discoveryn kanavat taas näkyy

sama homma animal planetin kohdalla ja eurosport

247 vastausta
Roope2015
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei, Olen myös erittäin pettynyt tilanteeseen. Just niitä kanavia mitä tulee katottua.

MTV Sport 1 näkyminen olisi pitänyt olla 2 kk (jääkiekko MM). Toivottavasti kanavat saadaan takaisin nopeasti.

Snookerin ystävälle eurosport pakollinen ja discoveryllä trokarit

SNOOKERFAN
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei vaan, täällä myös hyvin pettynyt. Kyllä hoiti Sonera tyylikkäästi homman, itsekin maksoin juuri 10 päivää aikaisemmin kaapeli TV:n puoleksi vuodeksi, sitten pimeni ruutu kesken China Open turnauksen kun eurosport katosi.

Nyt on 18.4 alkamassa snookerin MM-kisat, niitä ei ole jäänyt kymmeniin vuosiin näkemättä.

Eipä näistä uusista lohtukanavista ole mulle mitään iloa.

Jollei tällä viikolla tule Soneralta tietoa paremmasta olen pakotettu vaihtamaan kilpailijan verkkoon.

Samalla vaihtuu myös kaksi puhelinliittymää sekä laajakaista kilpailijan verkkoon, onneksi eivät ole määräaikaisia joten pääsee helposti irti ja lopullisesti.

tilasto
Kunniajäsen
  • 1072 custom-general.kudos
  • 1363 custom-general.replies
  • 101 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Itseäni kanssa kovasti harmittaa kun Discoveryn kanavat poistui, ja normaali hinnalla 19,90e/kk paketti on itselleni liian kallis ottaen huomioon, että ko kanavien lisäksi vain pari kolme kanavaa joista jotain katsottavaa tulee. Tarjoushinta 14,90e/kk on ihan kohtuullinen.

Täytyy sen verran kuitenkin Soneraa puolustaa, että kokonaisuutena mix paketti (ja viihdepalvelu) on kuitenkin erittäin hyvä. Vastaavaa kanavien paketointia, jossa itse saa valita kanavat ei kuitenkaan kilpailijoilla taida olla?

Ja vaikka ei nyt aiheeseen liitykään, mutta kovalevyllinen viihde boksi ainakin todella näppärä kun voi tallentaa maksukanavia sekä hd kanavia toisinkuin esim Elisan viihteessä. Käyttöliittymä toimii myös huomattavasti nopeammin (esim epg) tässä Arriksen boksissa kuin vanhemmassa Motorolan boksissa.

eth1.fi

Kaikki oikeudet pidätetään
All rights reserved

tikkakei
Kommentaattori
  • 6 custom-general.kudos
  • 33 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kuinka Elisalla edelleen Discovery paketti saatavilla samalla hinnalla 9.90 kk ja Sonera ei saa sopparia aikaiseksi SBS:nkanssa vai kenen?

NikoNo
Moderaattori
Moderaattori
  • 667 custom-general.kudos
  • 1504 custom-general.replies
  • 95 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Slede kirjoitti:

@libizz kirjoitti:

Ei sieltä Ruotsin lehdistäkään hirveästi enempää tietoa näytä löytyvän. Telian mukaan kyse on siitä, että SBS ei tykkää tavasta ja/tai hinnasta, jolla he paketoivat kyseisiä kanavia. Toisaalta, eihän meille täällä ole kerrottu tämänkään vertaa, vaikka Ruotsin puolella tieto on tullut suoraan Telian mediavastaavan suusta.

 

Joitain otteita svd:n haastattelusta (pahoittelen kielen tasoa, vedetty google translatella):

 

- "The probability that we would find a solution feels quite small, but we have not closed the door to further talks, says Irene Krohn, press officer at Telia."

 

-"Both companies regret that customers are affected, but Telia claims that they can not accept the package of channels the broadcasting company wants to sell and SBS points out in turn that they want a fair valuation of its channels."

 

-"SBS trying to control how we must offer the channels to our customers and we can not accept, says Krohn."

 

 

Korvaavina kanavina siellä tällä hetkellä Fox, NatGeo ja NatGeo Wild, eli ihan sama vaikka lumisadetta tuijottaisi. Mixin omistajillahan nämä on jo muutenkin.

 

Näissä jutuissa saattaa olla kyllä jotain perääkin. Esim. Toisen operaattorin vastaavissa paketeissa on huomattavasti enemmän Discoveryn kanavia/paketti + Eurosport, eikä näitä hirveästi ole laitettu yhteen NatGeo -kanavien kanssa, verrattuna esim. Mixiin. Sieltä löytyy myös erillinen Discovery -paketti, joka Sonerallakin oli joskus tarjonnassa vuosia sitten.


Tainnut vaan käydä niin kyseisissä "neuvotteluissa", että SBS on halunnut mahdollisimman laajan levikin kanavilleen kuten libizz kirjoittikin jo mutta nostellaan kummiskin. Esim SBS on halunnut halvimpaan soneran pakettiin mahdollisesti Discoveryn peruskanavan, sonera tuttuun tapaan lyönyt kapuloita rattaisiin, koska haluavat laittaa maksumuurin joka paketin välille ja täten maksimoida voittonsa pakottamalla ottamaan isompi paketti kuin on tarvetta, joten kuluttaja halutessaan joutuu ottamaan useamman paketin, että saa kaikista kanavanipuista helmet talteen, mikä johtaa kasvaneisiin kuluihin kuluttajalle ja samalla maksimoi soneran saatavat. No hyväksytään, että se on bisnestä mutta häilyvällä rajalla kusettamisen kanssa. MITÄ SBS EI NÄEMMÄ SIEDÄ!

 

NikoNo:lle kysymys:

Tässä kun sattumoisin ylimääräistä aikaa on ilmaantunut jostain kumman syystä, muuten olisin todennäköisesti naulittuna sohvanpohjalle tuijottamaan laatuviihdettä, mutta tulen sittenkin tänne vielä tilittämään tunteitani teitä kohtaan. Joten kysyisimpä tässä silmiini pistänyttä kommenttiasi

@NikoNo kirjoitti:

Neuvotteluja käytiin aidosti ja oikeasti aivan viime hetkille saakka, joten siksi ei ollut tarvetta lietsoa epätietoisuutta asiakkaisiin etukäteen. Toki myös ajatus oli se, että sopimusasiat saadaan kuntoon ilman että kanavia tarvitsee sulkea. Tämä on erittäin ikävä tilanne kanavien katselijoiden kannalta. Tässä kohtaa maltti on kuitenkin valttia, koska kanavat halutaan varmasti takaisin näkyville. Toivotaan, että nämä neuvottelut etenee ja ratkaisuja saadaan pikaisesti!

Näytät omaavan tarkan tietämyksen sopimuksenteon etenemisestä. Onko neuvottelut edelleen käynnissä, pyhienkin yli? Vai onko tämä niin toissijainen sopimus soneran mielestä, että katsellaan sopimusta sitten syksymmällä.

 

T___________Asiasta ihan toiseen-->

Hieman huvitti, kun tutustuin omiin sivuihini tarkemmin, niin sinne oli merkitty laitteiston omistajaksi sonera, vaikka laskun taisitte laitteista lähettää ja myyjä joka kyseiset romut minulle myi väitti, että omaksi jäävät. Eli eiköhän tulla niistäkin vielä kättä vääntämään, mihin lie vuokrasopimukseen taas on tullu kädet upotettua. Tyhmä kysymys mihin H********N tarvitsette jo muutaman vuoden ikäistä laitteistoa?

 

Ei pitäisi tonkia tunkiolla, kun ei sieltä mitään muuta kuin p****a näytä löytyvän.


Tokihan en itse ole neuvotteluissa mukana ollut, mutta saan kyllä aina tilannepäivitystä asiasta (kuten koko Soneran sometiimi) jotta voidaan tilanteesta viestiä eteenpäin teille kaikille. Tänään ei ole vielä tilanteeseen tullut mitään uutta päivitystä, mutta tiedotetaan tähänkin ketjuun heti kun jotakin lisätietoa saadaan. Tämä ei tietenkään ole meille toissijainen asia, vaan kanavat halutaan toki näkyville pian takaisin.

Tuosta laitteistoasiasta. Sinulla on ilmeisesti Viihdepaketti käytössä, jolloin siinä on mukana aina Soneran omistuksessa olevat laitteet jotka palautetaan mikäli sopimuksen jossain vaiheessa lopettaa. Tämä siitä syystä, että laitteet voidaan laittaa kenties uudelleen kiertoon ja käyttöön jollekin toiselle asiakkaalle. Asiakas ei voisi mitenkään hyödyntää laitteita, mikäli käytössä ei ole Soneran liittymää ja voimassaolevaa Viihdepaketin sopimusta. Olisivat turhan arvokkaita verkonpainoja, joten haluamme ne siksi aina takaisin 🙂

PetettyAsiakas
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Sopimus irtisanottu kesken kauden eli onneksi Sonera ei turhaan rupea pakolla pitämään soppareita voimassa... Samoin Soneran muutkin liittymät vaihtuvat ja tilalle Elisa Viihde ja myös toimiva 4G-verkko myös meidän alueella.  Soneran kannattaisi keksiä jotakin ja nopeasti, esim. kaikki kanavat auki kuukaudeksi ja sinä aikana jokin parempi ratkaisu...

NikoNo
Moderaattori
Moderaattori
  • 667 custom-general.kudos
  • 1504 custom-general.replies
  • 95 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ymmärrän aivan täysin, että tämä kanavatilanne harmittaa asiakkaita. Toivoisin kuitenkin vielä malttia palveluiden irtisanomisten suhteen. Tässä on tavoite saada kanavat mahdollisimman pian takaisin toimintaan, joten ei kannata heittää kirvestä kaivoon.

Varttii
Uusi keskustelija
  • 5 custom-general.kudos
  • 18 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Ei tuo kaikki kanavat auki auta yhtään mitään, kun siltikään se discovery ei näy.
Jotain korvaavaa kilpailijaa tässä on etsittävä jos ei huomiseen mennessä selviä aikataulu milloin Sonera ne saa näkyviin. Tv:ssä ei yksinkertaisesti ole mitään muuta katsottavaa, kuin discovery ja eurosport.

Ja kokemuksesta tiedän, että soneralla ei mikään tapahdu niin nopeasti. Tai laskutus kyllä, mutta ei mikään asiakaspalveluun liittyvä.
uno_mas
Uusi keskustelija
  • 7 custom-general.kudos
  • 13 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Mix M paketti irtisanottu ja kanavakortti palautettu sonerakauppaan.

 

Hiukan erimieltä tuosta maltista ja odottelusta.

Miksi maksaa soneralle kanavapaketista josta puuttuu tärkeimmät kanavat? Ainahan tuon kaapelikortin voi uudestaan ottaa mikäli discovery alkaa näkymään.

 

Anssi5
Kommentaattori
  • 21 custom-general.kudos
  • 37 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@NikoNo kirjoitti:

Tokihan en itse ole neuvotteluissa mukana ollut, mutta saan kyllä aina tilannepäivitystä asiasta (kuten koko Soneran sometiimi) jotta voidaan tilanteesta viestiä eteenpäin teille kaikille. Tänään ei ole vielä tilanteeseen tullut mitään uutta päivitystä, mutta tiedotetaan tähänkin ketjuun heti kun jotakin lisätietoa saadaan. Tämä ei tietenkään ole meille toissijainen asia, vaan kanavat halutaan toki näkyville pian takaisin.


No jos mä vaikka kerron, kun teille ei näköjään kovin aktiivisesti tiedoteta. Ruotsin lehdissä kerrotaan tänään mm seuraavaa:

"En lösning ser inte ut att vara nära. I stället erbjuder Telia nu sina kunder ett antal ersättningskanaler.

— Förhandlingen är avslutad, även om vi är öppna för framtida samtal, säger Iréne Krohn, presschef på Telia.

SBS-kanalerna fortsätter att sändas hos andra operatörer och det har redan skett en kundmigration från Telia till andra distributörer.

— Vi uppmuntrar våra kunder att titta igenom det nya innehållet innan de bestämmer sig, säger Iréne Krohn.

Enligt Dan Panas ser tv-bolaget ingen anledning till att de inte skulle kunna finnas hos Telia.

— Vår dörr står öppen, säger han."

 

Tässä vielä linkki lähteeseen: http://www.folkbladet.nu/1464426/telia-forhandlingen-ar-avslutad-2

 

Suomeksi: Neuvottelut on poikki ja ratkaisua ei ole näkyvissä. Telian ovet on toki auki, jos SBS haluaa neuvotella. Telia tarjoaa vaihtoehtoehtoisia kanavia tilalle ja toivovat, että asiakkaat tutustuvat niihin, ennenkuin häippäsevät. Lähtijöitä on ollut.

 

Oletan edelleen, että tilanne ratkaistaan Ruotsissa ja soneralla ei ole tähän juurikaan sananvaltaa. Korjatakaa sieltä soneralta toki, jos olen väärässä.