discovery ei näy


  • Uusi jäsen
  • 39 kommenttia

on vaan ruutu missä lukee kanava pois soneran jakelusta.?

montakohan päivää menee että discoveryn kanavat taas näkyy

sama homma animal planetin kohdalla ja eurosport


247 kommenttia

EU:sta tuli mieleen, että onkohan tämä ihmisoikeusrikkomus. Määräaikaissopimuksen kanssa naimisissa olevia ihmisiä pakotetaan maksamaan ja pysymään asiakkaana vastoin omaa vapaata tahtoa (against own free will), vaikka maksettua palvelua ei enää tarjotakaan. Vain pelkkiä ehdollisia lupauksia mahdollisesta paremmasta tulevaisuudesta.
Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

@puolituttu kirjoitti:
EU:sta tuli mieleen, että onkohan tämä ihmisoikeusrikkomus. Määräaikaissopimuksen kanssa naimisissa olevia ihmisiä pakotetaan maksamaan ja pysymään asiakkaana vastoin omaa vapaata tahtoa (against own free will), vaikka maksettua palvelua ei enää tarjotakaan. Vain pelkkiä ehdollisia lupauksia mahdollisesta paremmasta tulevaisuudesta.

Siitä lähdetään, että kanavat saadaan pian takaisin näkyville. Alkuviikosta meillä on varmasti jo uutta kerrottavaa tästä asiasta. Neuvottelut ohjelmayhtiön kanssa on kuitenkin meneillään ja kyllä siellä pian ratkaisuun päästään.


@NikoNo kirjoitti:
Siitä lähdetään, että kanavat saadaan pian takaisin näkyville. Alkuviikosta meillä on varmasti jo uutta kerrottavaa tästä asiasta. Neuvottelut ohjelmayhtiön kanssa on kuitenkin meneillään ja kyllä siellä pian ratkaisuun päästään.

Pitäisiköhän tähän sanoa: Mitä minä sanoin 03-04-2015 08:43


@Infernoo kirjoitti:

Ja ensi viikolla sanotaan että menee seuraavaan viikkoon?


 Eli alkuviikosta kerrotte, että neuvottelut jatkuvat ja palataan asiaaan loppuviikosta tai loppuvuodesta?


@NikoNo kirjoitti:

@t4l4v1510 kirjoitti:
Ja mainitaan nyt samalla, että surkeaa katsoa kun Terot, Sonerapartiot jne tekevät somessa/netissä kaikkensa saadakseen firmaa asiakasystävällisemmäksi ja läheisemmäksi, niin joku asiakkaiden käyttäytymisestä tai mistään muustakaan mitään ymmärtämätön suippokorva on työpöytänsä äärellä saanut kerralla kaikki asiat aivan katolleen ja ison damagen koko brandiin. Koko tapaus kertoo jälleen kerran firman sisällä olevasta osaamattomuudesta, haluttomuudesta ja/tai ahneudesta. Ei muusta.

Pakko hieman korjata tätä mielikuvaa. Meillä on töissä todella ammattitaitoista porukkaa ja johtotasolla tiedetään erittäin hyvin asiakkaiden toiveet. Moni tuotepäällikkö ja johtotason ihminen seuraavat Klaanin keskusteluita, sekä saavat aktiivisesti tietoa sometiimiltä asiakkaiden palautteista. Kuten aiemminkin olen tässä ketjussa maininnut, niin nämä kanavasopimukset on monimutkainen paletti. Tarjolla on monia ohjelmayhtiöitä ja eri toimijat haluavat tarjota erilaisia paketteja ja hinnoitteluja. Tässä viidakossa sitten Sonera pyrkii sopimaan sellaisia diilejä, jotta asiakkaat saisivat meidän kautta tilattua mahdollisimman hyvin juuri sellaisia kanavanippuja mitä haluavat. Teidän asiakkaiden palautteilla on ihan aidosti merkitystä, mutta asiat ei aina muutu niin nopeasti kuin itsekkin haluttaisiin.


Hieman taas pistää silmään kommenttisi.

Kerrot johtoportaan ja tuotepäälliköiden seuraavan jupinaamme, mutta minkä ihmeen takia kyseiset henkilöt eivät osallistu omalla panoksellaan keskusteluun? Hieman korkeamman tittelin omaava henkilö toisi hieman vakuuttavuutta vastauksiin joita meille tarjoillaan, vaikka jatkuvasti niitä täällä joudutaankin kalastelemaan, että joku selvyys asioihin saataisiin. Tosin usein saamme ympäripyöreitä vastauksia, mitkä saattavat johtaa ihan mihin tahansa lopputulokseen.

 

Enkä nyt vähättele teitä tai teidän titteleitänne, mutta useinhan sitä halutaan keskustella hieman korkeamman tahon kanssa, mikäli halutaan saada rattaat pyörimään.

Sonera voisi nyt ottaa pisteet kotiin ja näyttää välittävänsä asiakkaistaan.

Vuosikausia on pyydetty,kyselty,aneltu etc. jonkinlaista infoa mm. viihteen kehityksestä, ilman tulosta. Ei tarvinne muistuttaa, että tähän saakka käytännössä kaikki ongelmat ja kehitysideat on välitetty eteenpäin ja sen jälkeen niistä ei ole juuri kuultu.

 

Jos jollakulla päällikkötason jäsenellä (joka siis seuraa tarkasti näitäkin keskusteluja) olisi hiukan munaa, hän voisi ilmoittaa heti maanantai-aamuna järjestävänsä sopivaksi katsomanaan päivänä vaikka nettikeskustelun, jossa asiakkaat voisivat kysellä tilaamiensa palveluiden nykytilasta ja kehityksestä.

 

Haluaisin tietää, tiedettiinkö Soneralla etukäteen että kanavat katkeaa, tai jos tiedettiin, miksi ei varoitettu?

 

Jostain tältä foorumilta (tai fb:sta) bongasin että "Ei haluttu huolestuttaa asiakkaita". No sehän on hyvä selitys, nythän asiakkaat on tyytyväisiä, kun ei etukäteen tarvinnut huolehtia...


Joudun toistamaan hieman itseäni 😉 . Mielestäni on erikoista että jos tiedetään etukäteen että kanavaneuvottelut menee heikosti niin päätetään olla kertomatta. Tuskin neuvottelujen vastapuolikaan puskista on omia vaatimuksiaan ja haluamisiaan esittänyt.

 

Kertokaa nyt oikeasti se että ruotsalaiset on ne neuvottelut hoitaneet (eivätkä ole informoineet soneraa siitä että huonosti menee) ja suomessa on odotettu sormi suussa. Ja nyt ruotsalaisten hanskat on tippuneet käsistä kun heillä kanavat näkyy. Täällä edelleen odotellaan...

 

Ei taida näkyä paris - roubaix sunnuntaina!

Vuosi sitten vaihdoin elisalta soneralle juuri sen takia, että elisa ei saanut Eurosportteja näkymään minulle häiriöttömästi. soneralta näkyi 11 kuukautta häiriöittä, mutta sitten tuli puukkoa selkään. Ja soneran mielestä tämä petos ei ole sopimuksen purun arvoista, vaikka parhaat urheilukanavat ei näy. Pienehkö osahyvitys voisi olla esim. jääkiekon SM -finaalipelien näyttäminen ilmaiseksi, mutta sonera vain haistattaa sontaa maksaville asiakkailleen ja tarjoaa täysin marginaalikanavia. Onko lisää kanavia pimenemässä vai ilmoitetaanko vasta huomenna, että eilen pimeni taas muutama kanava?

Alla valmistelemani teksti kuluttajariitalautakunnalle. Lomakkeen saat osoitteesta

http://www.kuluttajariita.fi/material/attachments/kuluttajariitalautakunta/kril/lomakkeet/6IiKiMQKt/Valitus-palvelusta.pdf.

Asian voi saattaa vireille sähköpostitse: kril@oikeus.fi.

 

 

KULUTTAJARIITALAUTAKUNNALLE

   

Valitus

Asia               Kaapeli-TV kanavien poistaminen, hyvitys kuukausimaksuista

 

Osapuolet

Kuluttaja

xxxx


Elinkeinonharjoittaja

TeliaSonera Finland Oyj, Teollisuuskatu 15, 00510 Helsinki, ts-email@teliasonera.com 
 

Vaatimukset
 

Elinkeinonharjoittaja tulee maksaa hyvityksenä kuluttajalle 139,30 EUR. Hyvitysvaatimuksen perusteet ovat seuraavat:

 

Sonera MIX M kanavapaketti

 

Hinta 19,90 EUR /kk. Hyvitys 3 kk kuukausimaksu = 59,70 EUR. Mikäli tilanne kolmen kuukauden jälkeen laskettuna 1.4.2015 lähtien jatkuu samanlaisena, 30 % hyvitys seuraavien kuukausimaksujen hinnasta. Vaatimus perustuu virhettä vastaavaan hinnanalennukseen.

 

Sonera HD kanavapaketti

 

Hinta 19,90 EUR/kk. Hyvitys 4 kk kuukausimaksu = 76,60 EUR. Mikäli tilanne neljän kuukauden jälkeen laskettuna 1.4.2015 lähtien jatkuu samanlaisena, 36,4 % hyvitys seuraavien kuukausimaksujen hinnasta. Vaatimus perustuu virhettä vastaavaan hinnanalennukseen.

 

Yhteensä 59,70 EUR + 76,60 EUR = 139,30 EUR.

 

Lisäksi elinkeinonharjoittaja on velvoitettava maksamaan viivästyskorkoa siitä lähtien kun elinkeinonharjoittaja on poistanut kaapeli-TV kanavat kuluttajalle toimittamistaan palveluista.

Yhteenveto vaatimusten perusteista

 

Elinkeinonharjoittaja on toiminut sopimusehtojen vastaisesti

 

Elinkeinonharjoittaja poisti 1.4.2015 myymistään kaapeli-TV paketeista seuraavat kanavat: Animal Planet, Discovery Channel, Discovery Science, Discovery World, Investigation Discovery, TLC, Eurosport (SD), Eurosport (HD), Eurosport 2 (SD) Eurosport 2 (HD), Animal Planet HD ja Discovery Showcase HD.

 

Elinkeinonharjoittajan sopimusehtojen mukaan elinkeinonharjoittaja ilmoittaa asiakkaalle hänen vahingokseen tehtyjen viestintäpalveluiden sopimusehtojen, palveluiden tai maksujen muutoksesta, muutoksen perusteista ja asiakkaan oikeudesta irtisanoa palvelu kirjallisesti tai sähköisesti esimerkiksi laskun yhteydessä tai sähköpostilla, viimeistään kuukautta ennen muutoksen voimaantuloa.

 

Elinkeinonharjoittaja on toiminut sopimusehtojensa vastaisesti poistamalla kanavat 1.4.2015 ilman mitään ennakkoilmoitusta.
 

Sopimusrikkomuksen olennaisuus

 

Kuluttajan käytössä olevista Sonera MIX M ja Sonera HD kanavapaketeista poistuneet kanavat vastasivat seuraavin prosenttiosuuksin kuluttajan käytössä olleita kanavia:

Sonera MIX M -kanavapaketti

Kanavat

Tilanne 1.4.2015 jälkeen

10 %

BBC HD

paketissa

10 %

BBC World News

paketissa

10 %

CNN

paketissa

10 %

Discovery Channel

poistunut paketista 1.4.2015

10 %

Discovery Science

poistunut paketista 1.4.2015

10 %

Discovery World

poistunut paketista 1.4.2015

10 %

H2 HD

paketissa

10 %

National Geographic

paketissa

10 %

Viasat Explore

paketissa

10 %

Viasat History

paketissa


Pakettiin valituista kanavista elinkeinonharjoittaja poisti 1.4.2015 30 %. Elinkeinonharjoittajan poistamien kanavien prosenttiosuus olisi voinut olla enimmillään 70 % (Animal Planet, Discovery Channel, Discovery Science, Discovery World, TLC Eurosport 2 ja Eurosport 2 HD; seitsemän kanavaa valittavana olevista kymmenestä kanavasta).

                     

Sonera HD kanavapaketti

Kanavat

Tilanne 1.4.2015 jälkeen

9,1 %

Discovery HD Showcase

poistunut paketista 1.4.2015

9,1 %

Animal Planet HD

poistunut paketista 1.4.2015

9,1 %

Eurosport HD

poistunut paketista 1.4.2015

9,1 %

FashionTV HD

paketissa

9,1 %

MTV LIVE HD

paketissa

9,1 %

SVT1 HD

paketissa

9,1 %

National Geographic HD

paketissa

9,1 %

National Geographic Wild HD

paketissa

9,1 %

Outdoor HD

paketissa

9,1 %

Silver HD

paketissa

9,1 %

Eurosport 2 HD

poistunut paketista 1.4.2015


Pakettiin kuuluvista kanavista elinkeinonharjoittaja poisti 1.4.2015 36,4 %.

 

Kyseessä on kuluttajan kannalta olennainen sopimusmuutos.

 

Korvaavat kanavat

 

Elinkeinonharjoittaja ilmoitti verkkosivullaan 7.4.2015 huhtikuun 2015 ajan tarjoamistaan korvaavista kanavista. Elinkeinonharjoittaja avasi kaikille kaapeli-tv-asiakkailleen Viasat History, Viasat Explore, Viasat Nature/Crime ja MTV Sport 1 kanavat.

 

Kuluttajan kannalta hyvityksellä ei ole merkitystä. Kuluttajalla oli jo ennen kanavien poistamista käytettävissään Viasat History ja Viasat Explorer kanavat. Kahdentoista poistamansa kanavan tilalle elinkeinonharjoittaja tarjosi neljää kanavaa.

 

[paikka ja päivämäärä] 

 

 

Allekirjoitus

 

Liitteet

Liite 1:          Kuluttajariitalautakunnan lomake: valitus palvelusta, täytettynä.
Liite 2:          TeliaSonera Finland Oyj:n lasku.
Liite 3:          Kanavapaketin Sonera MIX M kanavat.
Liite 4:          Kanavapaketin Sonera HD kanavat.
Liite 5:          TeliaSonera Finland Oyj:n 1.4.2015 poistamat kanavat.
Liite 6:          TeliaSonera Finland Oyj, yleiset toimitusehdot kuluttajille.

 



 

 

No niin, alkuviikko on nyt, mutta missäs uudet uutiset asiasta on?

Ei ole ja tuskin tulee.

Tämä seuraava bongattu Facebookista.

 

"Tilanne Eurosportin ja Discoveryn osalta on vielä avoin ja siitä syystä emme ole tehneet vielä päätöksiä kaikista hyvityksistä. Kunhan kokonaisuus on selvillä, tulemme tiedottamaan asiakkaitamme. Olisi mukava jos odottaisit irtisanomisen suhteen vielä tämän viikon. "

 

MONTAKO VIIKKOA tässä pitää odottaa korvauksia, kun innokkaasti kyllä laskuja tipahtelee postiluukkuun?

Snookerin MM-kisat alkaa lauantaina. Eurportiltahan noita on katteltu useampana vuonna. Suomen Robin Hull on yhden voiton pääässä pääsystä mukaan ja tuossa pelissä vastassa on itseään huonommin rankattu pelaaja, eli mahdollisuudet päästä mukaan on hyvät. Eurosport näytti ainakin viime vuonna lähes kaikki pelit, eli jos Robin pääsee mukaan, niin on pienen tauon jälkeen mahdollista nähdä Suomalainen snookerpelaaja telkkarissa. Ainakin niillä, jotka eivät ole soneran asiakkaita.

 

Meidän perheessä katsotaan Snookerin MM-kisoja tänäkin vuonna, oli siellä Suomalainen mukana tai ei. Nyt on soneralla se viimeinen mahdollisuus vaikuttaa asiaan. Jos pikapuolin tulee ilmoitus MIX paketin rahallisista hyvityksistä, käytän erotuksen eurosport player maksuihin ja katson kisat netistä. Muussa tapauksessa olen pakotettu kääntymään kilpailijan puoleen. Toki eurosportin palauttaminen pikaisesti on myös vaihtoehto.

Eurosport playeriin ei kannata rahoja tuhlata,onnettoman huono kuvanlaatu,korkeintaan pieneltä ruudulta kärsii katsella.

Onneksi itseltä löytyi vielä Maxivisionin boxi,siellä Eurosport 1 HD ja Discovery kuuluvat peruspalveluun 6e/kk.

Ainoa mikä vielä pitää Sonera viihteen asiakkaana on HD kanavien tallennus mahdollisuus.

Mikä täällä Suomessa oiken kestää kun Ruotsissa jo kanavat näkyvät!? TOIMINTAA SONERA!


@mico_s kirjoitti:

Eurosport playeriin ei kannata rahoja tuhlata,onnettoman huono kuvanlaatu,korkeintaan pieneltä ruudulta kärsii katsella.

Onneksi itseltä löytyi vielä Maxivisionin boxi,siellä Eurosport 1 HD ja Discovery kuuluvat peruspalveluun 6e/kk.

Ainoa mikä vielä pitää Sonera viihteen asiakkaana on HD kanavien tallennus mahdollisuus.

Mikä täällä Suomessa oiken kestää kun Ruotsissa jo kanavat näkyvät!? TOIMINTAA SONERA!


Jahhas, kiitos tiedosta. Mäkin olen tässä odotellut, kun katson kuitenkin mielummin kaapelikanavia oman digiboksin kautta ilman rajoituksi tallennuksiin yms. Lisäksi nuo viihde-palvelujen käyttöliittymät on aika syvältä. Sonera kun sai kusetettua taloyhtiölle oman diilinsä, niin vaihtoehtona on nyt vain elisa-viihde paketti. Nyt alkaa kuitenkin mitta täyttyä. Osaako kukaan kertoa kuika kauan Helsingissä kestää Elisa-viihde paketin kytkeminen toimivaksi. Jos tänään tilaa, niin onko viikonloppuna eurosport näkyvissä?

Kunniamerkki +5

@Anssi5 kirjoitti:
Osaako kukaan kertoa kuika kauan Helsingissä kestää Elisa-viihde paketin kytkeminen toimivaksi. Jos tänään tilaa, niin onko viikonloppuna eurosport näkyvissä?

Paikkakunta yleensä ei vakuta linjojen kytkemiseen. Nyt oletko tilaamassa kokopakettia vai pelkän viihteen ilman laajakaistaa. Täysverisen paketin kytkemiseen menee helposti pariviikkoa. Jos tyydyt mahdollisesti  hieman heikompaan kuvanlaatuun (awr), niin silloin vaihtoehtona on Elisa Viihde ilman laajakaistaa tai Maxivision. Molemmat ovat operaattorivapaita. Samoin toimivuus on käytännössä heti kun laitteen hakee kaupasta ja kytkee verkkoon.


@finlemon kirjoitti:

@Anssi5 kirjoitti:
Osaako kukaan kertoa kuika kauan Helsingissä kestää Elisa-viihde paketin kytkeminen toimivaksi. Jos tänään tilaa, niin onko viikonloppuna eurosport näkyvissä?

Paikkakunta yleensä ei vakuta linjojen kytkemiseen. Nyt oletko tilaamassa kokopakettia vai pelkän viihteen ilman laajakaistaa. Täysverisen paketin kytkemiseen menee helposti pariviikkoa. Jos tyydyt mahdollisesti  hieman heikompaan kuvanlaatuun (awr), niin silloin vaihtoehtona on Elisa Viihde ilman laajakaistaa tai Maxivision. Molemmat ovat operaattorivapaita. Samoin toimivuus on käytännössä heti kun laitteen hakee kaupasta ja kytkee verkkoon.


Nöyrimmät kiitokset avusta. Täytynee ensi hätään ottaa sitten toi ilman laajakaistaa ja pätkäistä soneran laajakaista pois snooker kisojen jälkeen. Tuo Maxivision on mulle ihan uus tuttavuus, täytyypä siihenkin tutustua. onko kellään kokemuksia Maxivisionista?

Kovin on hiljaista jälleen "tiedotus" rintamalla?? Lasku kyllä kolahti luukusta ja mix-m 19.90....

Hiljaiseksi on mennyt.

Ei ole uutta tietoa tullut neuvottelujen kulusta.

Ei voi kuin ihmetellä, miten ne ruotsalasiet neuvottelijat

tiesivät niin nopeasti mikä heidän asiakkailleen

on parasta ja tärkeintä.

Ei olla yhtä tärkeitä me.

Ainakin sen tunteen on jo saanut.

Olen Lotta ja vastaan Sonerassa mm. kanavapakettien sisällöstä niin Sonera Viihteessä kuin kaapeli-tv:ssäkin.

 

Olen todella pahoillani kanavien poistumisesta syntyneestä tilanteesta. Vaikka tilanne on edelleen kesken eikä minulla ole oikeastaan uutta kerrottavaa mitä kollegat eivät jo olisi kertoneet, haluan kertoa lyhyesti mistä tilanteessa on kysymys.

 

SBS Discoveryn sopimus oli katkolla maaliskuun lopussa ja uskoimme loppuun saakka että sopu syntyy ja että kanavien jakelu jatkuu ennallaan. Yleisesti ottaen, erilaisia sopimuksia on katkolla koko ajan ja yleensä ne jatkuvat vanhaan malliin. Sen vuoksi sopimusneuvotteluista tai katkoajoista ei ole tapana viestiä, kuten ei monilla muillakaan aloilla. Sopimuksien yksityiskohtia emme luonnollisesti julkisesti voi kommentoida, ne ovat liikesalaisuuksia.

 

Sopimukset ovat aina kokonaisuuksia ja niitä neuvotellaan niin yrityksen kun asiakkaankin näkökulmasta järkeväksi kokonaisuudeksi. Tässä tapauksessa emme päässeet sopuun mutta neuvottelut jatkuvat edelleen koko ajan ja teemme kaikkemme että lopputulos olisi kaikkien kannalta mahdollisimman hyvä.

 

Tiedotimme Suomessa asiakkaille katkosta välittömästi kun vahvistui, että emme päässeet sopimusneuvotteluissa kaikkia osapuolia tyydyttävään ratkaisuun. Ruotsissa tiedotettiin asiasta asiakkaille vuorokautta ennen Suomea, mutta Ruotsi ja Suomi eivät ole kulkeneet ihan käsi kädessä näissä neuvotteluissa. Valitettavan myöhään tiedottaminen meni, mutta päätimme odottaa kun toivoa ratkaisusta vielä oli. Varoittelu vuorokautta aikaisemmin ei olisi juuri tilannetta parantanut, tiedottaminen olisi ollut myöhässä joka tapauksessa.

 

Toivomme, että tällä viikolla saamme viestittyä tarkemmin tilanteen ratkaisusta. Vielä ei ole sopimusta jonka nojalla voisimme kertoa lopullisesta tuloksesta joten joudumme kaikki odottamaan vielä hetken aikaa.

 

Olen ja olemme tilanteesta hyvin pahoillamme ja voin kertoa että olemme oppineet tästä tapauksesta paljon. Toivon että maltatte odottaa vielä hetken, sitten tiedämme miten tulemme etenemään asioiden suhteen tästä eteenpäin.

 

Yhteistyöterveisin,

Lotta Perander

 

 

Niinkuin tässä on kirjoiteltu, snookerin MM-kisat alkaa 18.4 ja katson ne varmasti. Ellei Eurosportin palauttamisesta kuulu torstaihin mennessä mitään uutta siirryn kilpailijan verkkoon ja se koskee kaikkia sonera-liittymiäni.

Lasku tuli kuitenkin täydestä hinnasta. Missä hyvitys??
Mulle tuli lasku tädestä hinnasta! Ei mitään hyvityksiä ???

@Leonwilmer Laskussa taitaa olla kuukausimaksut maaliskuulta, ne yleensä laskutetaan aina jälkikäteen. Tarkista vielä, siellä erittelyosassa pitäisi näkyä laskun ajanjakso :smileyhappy:

Jo tuota "vielä hetken" -fraasia olette hokeneet kaksi viikkoa. Ottakaa mallia Ruotsista ja kysykää sieltä millaisen sopparin ne teki. Ei luulis olevan avaruustiedettä...
No kun ei ollut kk-maksu vaan VELOITUS Mix M -paketista. Ei meitä asiakkaita kannata sentään tyhminä pitää!

@Lotta_P kirjoitti:

Olen Lotta ja vastaan Sonerassa mm. kanavapakettien sisällöstä niin Sonera Viihteessä kuin kaapeli-tv:ssäkin.

 

Olen todella pahoillani kanavien poistumisesta syntyneestä tilanteesta. Vaikka tilanne on edelleen kesken eikä minulla ole oikeastaan uutta kerrottavaa mitä kollegat eivät jo olisi kertoneet, haluan kertoa lyhyesti mistä tilanteessa on kysymys.

 

SBS Discoveryn sopimus oli katkolla maaliskuun lopussa ja uskoimme loppuun saakka että sopu syntyy ja että kanavien jakelu jatkuu ennallaan. Yleisesti ottaen, erilaisia sopimuksia on katkolla koko ajan ja yleensä ne jatkuvat vanhaan malliin. Sen vuoksi sopimusneuvotteluista tai katkoajoista ei ole tapana viestiä, kuten ei monilla muillakaan aloilla. Sopimuksien yksityiskohtia emme luonnollisesti julkisesti voi kommentoida, ne ovat liikesalaisuuksia.

 

Sopimukset ovat aina kokonaisuuksia ja niitä neuvotellaan niin yrityksen kun asiakkaankin näkökulmasta järkeväksi kokonaisuudeksi. Tässä tapauksessa emme päässeet sopuun mutta neuvottelut jatkuvat edelleen koko ajan ja teemme kaikkemme että lopputulos olisi kaikkien kannalta mahdollisimman hyvä.

 

Tiedotimme Suomessa asiakkaille katkosta välittömästi kun vahvistui, että emme päässeet sopimusneuvotteluissa kaikkia osapuolia tyydyttävään ratkaisuun. Ruotsissa tiedotettiin asiasta asiakkaille vuorokautta ennen Suomea, mutta Ruotsi ja Suomi eivät ole kulkeneet ihan käsi kädessä näissä neuvotteluissa. Valitettavan myöhään tiedottaminen meni, mutta päätimme odottaa kun toivoa ratkaisusta vielä oli. Varoittelu vuorokautta aikaisemmin ei olisi juuri tilannetta parantanut, tiedottaminen olisi ollut myöhässä joka tapauksessa.

 

Toivomme, että tällä viikolla saamme viestittyä tarkemmin tilanteen ratkaisusta. Vielä ei ole sopimusta jonka nojalla voisimme kertoa lopullisesta tuloksesta joten joudumme kaikki odottamaan vielä hetken aikaa.

 

Olen ja olemme tilanteesta hyvin pahoillamme ja voin kertoa että olemme oppineet tästä tapauksesta paljon. Toivon että maltatte odottaa vielä hetken, sitten tiedämme miten tulemme etenemään asioiden suhteen tästä eteenpäin.

 

Yhteistyöterveisin,

Lotta Perander

 

 


Onko teillä jotkut jonotusnumerot siellä neuvotteluissa SBS:n kanssa. Ruotsalaiset on jo sopimuksensa hoitaneet. Onko sopimusvaatimukset Telialla ja Soneralla muka niin erilaisia?

Vastaa