Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64835
Kirjoituksia 176342

discovery ei näy



Highlighted

discovery ei näy

Kommentaattori
Viestejä 59 kpl

discovery ei näy

1/248

on vaan ruutu missä lukee kanava pois soneran jakelusta.?

montakohan päivää menee että discoveryn kanavat taas näkyy

sama homma animal planetin kohdalla ja eurosport

Vastaa
0 tykkäystä
247 vastausta
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 4 kpl

101/248

 


Tainnut vaan käydä niin kyseisissä "neuvotteluissa", että SBS on halunnut mahdollisimman laajan levikin kanavilleen kuten libizz kirjoittikin jo mutta nostellaan kummiskin. Esim SBS on halunnut halvimpaan soneran pakettiin mahdollisesti Discoveryn peruskanavan, sonera tuttuun tapaan lyönyt kapuloita rattaisiin, koska haluavat laittaa maksumuurin joka paketin välille ja täten maksimoida voittonsa pakottamalla ottamaan isompi paketti kuin on tarvetta, joten kuluttaja halutessaan joutuu ottamaan useamman paketin, että saa kaikista kanavanipuista helmet talteen, mikä johtaa kasvaneisiin kuluihin kuluttajalle ja samalla maksimoi soneran saatavat. No hyväksytään, että se on bisnestä mutta häilyvällä rajalla kusettamisen kanssa. MITÄ SBS EI NÄEMMÄ SIEDÄ!

 

 


 

Ilman tarkkaa, puolueettomalta taholta tullutta tietoa, tämähän on pelkkää spekulointia. Mutta kun asiaa katsoo tarkemmin, niin on myös todennäköistä, että se on juuri SBS, joka lyö kapuloita Soneran rattaisiin. Soneran halvin pakettihan on Mix S ja se juuri sisälsi Discoveryn peruskanavan.

 

Muilla tarjoajilla on olemassa Discoveryn oma paketti, joka pelkästään maksaa jo tuon Mix S:n verran. SBS saa näiltä operaattoreilta enemmän rahaa per kanava, kuin Soneralta. Mixissä on myös valittavana SBS:n kilpailijan, NatGeon kanavia, joten tämäkin on todennäköisesti vaikuttanut asiaan. Objektiivisesti katsottuna, Mix S on parempi diili asiakkaalle kuin pelkkä Discoveryn paketti, jota muut operaattorit tarjoavat.

 

Toisin kuin muut, itse en syytä Soneraa kanavien poistamisesta, vaan lähinnä surkeasta asiakasviestinnästä. Sääliksi käy niitä palveluneuvojia ja foorumilla pyörivää henkilökuntaa, jotka joutuvat taas kerran ottamaan vastaan kaikki nämä barrikaadeille nousseet asiakkaat. 

 

Jos joku luule, että nykyisessä maksu TV -bisneksessä yksikään yritys, esim. SBS, on jonkinlainen pyhimys estämässä sitä ettei asiakkailta laskuteta liikaa, niin on erittäin väärässä.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 2 kpl

102/248

@SammyH76 kirjoitti:
Haloo sonera!! Noi viasatin *******at näkyy mulla ilman armopaloja! Parempi hyvitys kehiin!

Sama homma täällä, kanavat joista jo maksan eivät käy hyvityksenä...

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Yhteisömanageri
Viestejä 4 049 kpl

103/248
Neuvottulutilanteesta sen verran taustoja että meillä on erilaiset näkemykset siitä miten miten kanavien paketointi tehtäisiin. Me haluamme tarjota palvelun siinä muodossa, joka palvelee asiakkaitamme parhaiten, ilman liian kahlittua niputtamista. Ja haluamme tarjota tv-palveluita asiakkaillemme siten, että he voivat itse valita, mitä kanavia katsovat, milloin katsovat ja mistä maksavat.

Muuta en tiedä sanoa. Ja näistä nyt avatuista kanavista sen verran että ne eivät ole siinä mielessä hyvityksiä vaan väliaikaisratkaisu tähän tilanteeseen. Ensi viikolla kuulemme lisää.
Vastaa
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 10 kpl

104/248

Myönnän libizz, että tuli käytettyä sanomisiasi väärin yön pikkutunneilla, ei ollut tarkoitus vetää sinua mukaan vastarintaan, jonka johdosta pyytelen nöyrimmät anteeksipyynnöt.

Ei varmasti ole mikään kanavantarjoaja pyhimys statuksella liikenteessä saatika palveluntarjoaja, pelkkää bisnestä tämäkin vain on, isot yrityksen kalistelevat peitsiään ja odottavat toisen antautumista.

Mutta itse ongelmaan joka koskettaa tällä hetkellä vain soneraa, neuvottelut käydäänkö niitä ylipäänsä enään? Normaalit yritykset lyövät sopimukset lukkoon hyvissä ajoin tai vähintäänkin INFORMOIVAT ongelmistaan hyvissä ajoin ja tarjoavat tavalla tai toisella täysin vastaavan tuotteen tai mahdollisuuden irtautua sopimuksista lopullisesti. Mikä valitettavinta katkoshan sieltä pääsi "yllättämään", niin ei varmasti ole johtoportaan tasollakaan niin sinisilmäisiä henkilöitä, ettei kyetty ennustamaan, että p***amyrsky on lähes 100% varmaa kyseisen tilanteen sattuessa. Joten on edullisempaa tehdä hätäratkaisu, joka edesauttaa asiakasta vaikka se ei olekkaan itselle erityisen edullinen (lyhyt epäedullinen sopimus, niitä tehdään myös teollisuudessa, rakennusalalla esimerkiksi, missä myös palvellaan asiakasta kaikin mahdollisin tavoin). Joten paketoikaa paketit vaikka SBS:n tahdon mukaan, kunhan kuluttaja tavalla tai toisella saa MAKSAMANSA tuotteen.

 

En nyt lähde vastarintaan libizz sinua kohtaan, mutta väitätkö ettei joka ikisellä palvelualalla joskus joudu kohtaamaan epämiellyttävän MAKSAVAN asiakkaan, jolla on mahdottomat vaateet tai edes yritystä saada maksamansa tuotteen. Eiköhän se kuulu alaan kuin alaan missä tavalla tai toisella joutuu asiakkaan kanssa tekemisiin, välillä vain joutuu kohtaamaan henkilöitä jolla on virtsarakko päässyt täyttymään yläkertaan asti.

 

Mitä itseeni tulee maksan tyhmyyttäni kolmenumeroisen summan joka ikinen kuukausi, että saan kokonaisvaltaisen katselukokemuksen kaikista seuraamistani urheiluista ja katsomistani sarjoista, aivan olen joko täysi idiootti maksaessani summaa edelleen vaikka paketista on viety osa pois, tai taistelen oikeuksieni puolesta. Hymm kummankohan valitsen?

 

Ja mitä asiakaspalveluun yleisesti, niin kyllähän se p***a aina tuppaa valumaan alaspäin, tässä tapauksessa valitettavasti asiakaspalvelulla pitäisi olla kyky siirtää se ylempiin portaisiin, että saadaan se ratkaisu pikapuoliin. En suinkaan ole ainoa joka meuhkaa asiasta vaikka kärjistänkin asioita muita suuremmalla äänellä mahdollisesti.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 10 kpl

105/248

Mikäli kyseessä olisi alimman paketin kanavat niin ihmettelen. Sillä sen valikoima on huonompi kuin ttv vastaava paketti selkeesti. Ohessa linkki kilpailijan alimman paketin valikoimasta joka on jo sekin monipuolinen ja lisäksi mahdollista lisätä kanavia lisäkanavana http://www.ttv.fi/elisaskanavapaketti.htm

 

Mikäli siis peruste on monipuolisuus asiakkaan valita niin sitten en kyllä ole ihan kartalla. Montako lastenkanavaa löytyy mix s pakettiin? Kilpailijalla on ne kaikki mahdollista saada pakettiin ja discoveryn kanavatkin ovat perustana paketille.

 

Olisi pieni kilpailijan tutkimisen paikka ennenkuin puhuu laajuudesta ja valinnanvapaudesta! Lisäksi se olisi selkeesti hyvä tajuta että poistuneita kanavia ei korvaa mikään muu kuin niiden saaminen takaisin. Kaikilla ei ikävä kyllä ole valinnan mahdollisuutta kun kaapeleita ei voi olla taloyhtiössä kuin yksi.

Vastaa
Highlighted

Poistettu käyttäjä
 
Viestejä 0 kpl

106/248

Kun sanoin irti Mix paketin chatin kautta, niin vieläkin on kanavat auki. Eräs tutttunikin sanoi Mix paketin irti chatin kautta ja kanavat poistui samana päivänä.

 

Kuinka kauan kestää, että Mix paketti ei enää näy?

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 26 kpl

107/248

Mulle tää tuli ajankohtana jolloin ei pitäisi. On Erittäin vahvasti kusetettu fiilis.

Vaihdoin Elisan vastaavan Sonera Viihteeseen, ja uusi palvelu toimintaan 31.3.

Jouduin tyytymään hitaampaan nettiyhteyteen nykyliittyumällä (vdsl/adsl) koska tuota vdsl:ää ei näköjään enää saa.

Kolme mulle tärkeää kanavaa (Discovery Chanel, Eurosport ja Eurosport 2) lähti tässä samassa rytäkässä.

Aivan turha lässyttää Soneran puolesta etteivät ole tienneet kanavien poistumisesta mitään.

Jos tavallinen tallaaja myisi tuotetta jota ei ole olemassa syytettäisiin petoksesta, mutta tällä yrityksellä näyttää mahtuvan komeasti toimintastrategiaan. ...v*ttu joo...

 

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Poistettu käyttäjä
 
Viestejä 0 kpl

108/248

Onhan tässä jotain hyvääkin, ei tarvitse olla iltaisin tv:n ääressä ja aikaa jää muihin juttuihin. 

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 10 kpl

109/248

Sama vika talon kaapeli muuttui 4.3 ja oli pakko irtisanoa Elisa kun ei näy. Sonera voitti kilpailutuksen no joo. nyt on sellainen fiilis että pissittiin kilpailutuksessa silmään kun kanavavalikoima supistui alle kk.

 

Toisaalta onhan se aika noloa ettei noin isossa firmassa saada sopimuksia tehtyä ajoissa ja kilpailijoilla ne näkyy. Lisäksi tehdään isoja sopimuksia jonka ehdot muuttuu alle kk heikommiksi.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Poistettu käyttäjä
 
Viestejä 0 kpl

110/248

Nyt vihdoinkin Sonera pisti poikki Mix paketin. 

 

Kortti jää vielä minulle.

 

Kiitos! 

Vastaa
0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.