Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
gismo58
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

kaapelitv vika

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tänään hävisi kaikki kanavat 17.40. Vikapalveluun soitettu useita kertoja puhelu katkaistaan ennen asikaspalvelijan vastausta. Koneen kanssa saa kyllä jutella. Joutuuko tässä olemaan koko joulun ilman kanavia.

8 vastausta
NikoNo
Telialainen
Telialainen
  • 457 custom-general.kudos
  • 1504 custom-general.replies
  • 95 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@gismo58 kirjoitti:

Tänään hävisi kaikki kanavat 17.40. Vikapalveluun soitettu useita kertoja puhelu katkaistaan ennen asikaspalvelijan vastausta. Koneen kanssa saa kyllä jutella. Joutuuko tässä olemaan koko joulun ilman kanavia.


Vikapalveluhan meni kiinni klo 18. Siellä toki automaatti vastaanottaa asiakkaiden vikailmoituksia, mutta se ei tietysti tässä tapauksessa asiaan auta. Katosiko teillä myös peruskanavat?

HeliHak
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tuttua toimintaa. Meillä häviää osa kanavista, kun yrittää tallentaa boksille.

Mukavaa kun vaihtui Soneran kaapeliksi niin tallentavalla digiboksilla ei teekkään enää mitään.

Tai joo, voi katsella sen mitä katselee, mutta tallentaa ei enää tarvi.

Todella ikävää, että nää päätökset taloyhtiöissä tehdään ilman keneltäkään kysymättä.

Jos olisin tiennyt, että Soneran takia tallentava digiboksi on vain digiboksi, olisin halunnut pitää Elisan.

NikoNo
Telialainen
Telialainen
  • 457 custom-general.kudos
  • 1504 custom-general.replies
  • 95 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Olikos sinulla @HeliHak minkä merkkinen ja mallinen digiboksi käytössäsi?

Voitaisiin ensin tarkistella, että kaapelit on oikein siellä digiboksin takana kytkettynä. Toinen temppu olisi sitten palauttaa digiboksi tehdasasetuksille, jos sillä olisi asiaan vaikutusta. Kyllähän tuohon joku ratkaisu löytyy ja saadaan tallennuskin taas toimimaan.

HeliHak
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@NikoNo  Digiboksin merkki on  Handan DVB-C 9800

Boksi on kertaalleen jo palautettu tehdasasetuksiin.

Sitä mietin, miten nuo kaapelit boksin takana vaikuttaa, että ne toimi Elisan aikana, mutta ei kuitenkaan Soneran aikana. Siinä välissä kuitenkaan noihin piuhoihin ei kukaan koskenut.

 

RaMaria
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 471 custom-general.kudos
  • 1346 custom-general.replies
  • 100 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kyseisellä boksilla pitäis kyllä pelittää. Jos tehdasasetuksien palautuksestakaan ei hyötyä ole, itselläni loppuu keinot tähän.

Osaisko @NikoNo kommentoida tähän lisää? 🙂

 

 

Paina peukkua jos tykkäsit vastauksesta!

NikoNo
Telialainen
Telialainen
  • 457 custom-general.kudos
  • 1504 custom-general.replies
  • 95 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@HeliHak Tässä on tuon laitteen ohjekirja http://www.handan.fi/tuotetuki/ohjekirjat/DVB-C_9800%20_70918.pdf

 

Itse epäilen, että tuon digiboksin "LOOP-kaapeli" on jostain syystä irti tai sitä ei ole kytketty lainkaan. Tarkista tuon ohjekirjan mukaan, että kytkentä on oikein ja piuhat kunnolla kiinni.

 

Sanallisesti selittäen vielä: Seinästä kaapelijohto CABLE 1 IN-liittimeen (nro 14). Tässä ensimmäinen viritin saa signaalin. Kytket "LOOP-kaapelin" RF LOOP 1 OUT-liittimestä (nro 14 alapuolella) CABLE 2 IN-liittimeen (nro 10). Tällä saat toisen virittimen aktivoitua. RF LOOP 2 OUT-liittimen (nro 10 alapuolella) televisioon kiinni.

 

Tuo kuvailemasi ongelma kuvastaisi sitä, että digiboksi hyödyntää vain toista viritintä jolloin ei voi tallennuksen aikana katsoa muuta kanavaa. Se yleensä liittyy juurikin tämän LOOP-kaapelin puuttumiseen.

 

Toinen vaihtoehto on se, että boksin ohjelmisto on vanhentunut, eikä tue nykyistä kaapeliverkon tekniikkaa. Tuohon on saatavilla ohjelmistopäivitys kyllä ja veikkaisin, että teillä on alkuperäinen ohjelmisto sisällä. Tässä vielä linkki, jonka kautta on mahdollista ladata boksiin päivitetty ohjelmisto http://www.handan.fi/tuotetuki/DVB-C_9800_ohjelmisto.php

 

Toivottavasti näistä vinkeistä olisi apua. Kerro jos jäi epäselväksi, niin yritetään uudelleen 🙂

HeliHak
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kiitos tuhannest @NikoNo .

Ohjelmistopäivitys olikin kyllä katsottuna, että se oli viimeisin mahdollinen.

Tilatessani Soneralta kaapelikortin, piti etsiä digiboksista valmistusnumeroa tai joku muu vastaava millä hd-kanavat olisi saanut näkyviin. Tuota numeroa en silloin löytänyt, mutta otin tuon pienen johdon pätkän irti, enkä tietenkään katsonut, että oliko se miten ja miten piti laittaa takaisin.

Vika oli siis siinä. Ainakin näin nopeasti testattuna nauhoitus toimii ja kanavat ei huku välittömästi 🙂

 

Kiitos oikein paljon ja mukavia välipäiviä. 🙂

Vika oli siis asentajassa, ei Sonerassa 😄

NikoNo
Telialainen
Telialainen
  • 457 custom-general.kudos
  • 1504 custom-general.replies
  • 95 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@HeliHak kirjoitti:

Kiitos tuhannest @NikoNo .

Ohjelmistopäivitys olikin kyllä katsottuna, että se oli viimeisin mahdollinen.

Tilatessani Soneralta kaapelikortin, piti etsiä digiboksista valmistusnumeroa tai joku muu vastaava millä hd-kanavat olisi saanut näkyviin. Tuota numeroa en silloin löytänyt, mutta otin tuon pienen johdon pätkän irti, enkä tietenkään katsonut, että oliko se miten ja miten piti laittaa takaisin.

Vika oli siis siinä. Ainakin näin nopeasti testattuna nauhoitus toimii ja kanavat ei huku välittömästi 🙂

 

Kiitos oikein paljon ja mukavia välipäiviä. 🙂

Vika oli siis asentajassa, ei Sonerassa 😄


Hieno juttu, että selvisi näinkin helposti ja laitteessa ei ole vikaa!
Siellä on asiakasneuvoja pyytänyt sinulta siis laitteen linkitysnumeroa, jotta saataisiin HD-kanavat toimimaan. Tuo sinun käytössäsi oleva digiboksi ei tue HD-kanavien vastaanottoa, eli niistä joutuu luopumaan ja katsomaan tavallisella kuvanlaadulla.

 

Täältä testatutlaitteet.fi sivustolta voi tarkistaa, mitkä digiboksit tukevat HD-maksukanavia. Tämä on tietysti ikävää kun laitteita jää vanhaksi ja joutuu aina hankkimaan uusia kalliita tilalle. Tästä syystä Sonera Viihde on monille helppo ratkaisu, kun Sonera vastaa laitteista, niin asiakkaalla on aina toimivat ja ajantasalla olevat laitteet käytössään. Kannattaa sitä harkita 🙂

 

Mukavaa viikonloppua @HeliHak