Discoveryn kanavat olivat pois jakelusta - 8.3. Kanavat näkyvät taas


Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10

 

Neuvottelemme parhaillaan Discoveryn kanssa uudesta maksukanavien jakelusopimuksesta. Neuvottelujen lopputuloksena voi valitettavasti olla maksullisten Disccovery-kanavien poistuminen tilapäisesti Telia TV-palveluista. Teemme parhaamme, jotta näin ei kävisi.

 

Discoveryn kanavat saattavat poistua TeliaTV-palveluissa ma 2.3. - ti 3.3. välisenä yönä klo 01.00.

Edit: tiistaina klo 09.00 mennessä.

Edit2: Neuvotteluissa ei olla päästy jatkosopimukseen, joten kanavat ovat toistaiseksi poistuneet käytöstä klo 8.45 alkaen.

 

Mahdollisesti pimenevät kanavat ovat Animal Planet, Discovery Channel, Discovery Science, Investigation Discovery, Travel Channel, Eurosport 1 ja Eurosport 2 sekä kyseisten kanavien mahdolliset teräväpiirtoversiot (HD). Myös kanavien ohjelmakirjastot poistuvat käytöstä.

 

Etukäteen KaapeliTV:n tai TeliaTV:n digiboksien kovalevylle tehdyt tallennukset näkyvät mustana kuvana.

 

Kanavien poistuminen koskee Telian Discovery-, Discovery netissä ja mobiilissa-, Surf- sekä MIX S- ja MIX M -kanavapaketteja sekä kaapelikorttiasiakkaita, joilla on Eurosport 1 ja Travel Channel kaapelikortilla. Pahoittelut tilanteesta kaikille asiakkaille!

 

Tätä artikkelia päivitetään neuvottelujen edetessä. Artikkelin päivittäminen on päättynyt. 

 

Edit 8.3:


Kanavat ovat palautuneet katseluun Hymiö Onnellinen


Kanavatiedote telia.fi:llä



15 kommenttia

Jatkuuko neuvottelut vielä? 


@Vanhamummi@  kirjoitti:

Jatkuuko neuvottelut vielä? 




Kyllä jatkuu, tiedotamme esimerkiksi täällä Yhteisössä ja telia.fi:n kanavatiedote-sivulla, mikäli sopuun päästään.

Miten Telia korvaa kadonneet kanavat...ovat paketissani tärkeimmät kanavat, muissa ei paljon katsomista


@pekpep@  kirjoitti:

Miten Telia korvaa kadonneet kanavat...ovat paketissani tärkeimmät kanavat, muissa ei paljon katsomista


HJ

Todellakin, miten telia meinaa korvata asian???. Discoveryn kanavat ovat ainoa syy miksi olen valinnut ko paketin....

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

@HAHE1112@  kirjoitti:


@pekpep@  kirjoitti:

Miten Telia korvaa kadonneet kanavat...ovat paketissani tärkeimmät kanavat, muissa ei paljon katsomista




HJ


Todellakin, miten telia meinaa korvata asian???. Discoveryn kanavat ovat ainoa syy miksi olen valinnut ko paketin....




Tuossa alkuperäisessä artikkelissa on linkki tiedotteeseen, jossa on päivitetty tilannetta tarkemmin. Siellä on myös Q&A osio, jossa myös hyvityksistä kysymys. Kopioin sen tähän alle.


 


Miten tulette hyvittämään tämän asiakkaille?




Pidämme asiakkaita ajan tasalla tällä sivulla ja tiedotamme hyvityksistä suoraan kyseisiä kanavia tilanneita asiakkaita.


 


Discovery ja Discovery netti- ja mobiilipalvelu:
Emme laskuta kanavapaketin asiakkaita 3.3 alkaen siltä ajalta, kun kanavat ovat katkolla.


Kaapelikortti
Avaamme kaikille kaapelikortin asiakkaille C More Hits -kanavan vapaaseen katseluun, kanavapaikka: 131 (SD) ja 141 (HD)


Surf kanavapaketti:
Avaamme kanavapaketin asiakkaille 3.3 alkaen maaliskuun ajaksi seuraavat kanavat:



  • C More Hits, kanavapaikka: 131 (SD) ja 141 (HD)

  • C More Series, kanavapaikka: 133 (SD) ja 143 (HD)

  • C More Stars, kanavapaikka: 132 (SD) ja 142 (HD)

  • C More FIrst, kanavapaikka: 130 (SD) ja 140 (HD)

  • C More Juniori, kanavapaikka: 79 (SD) ja 89 (HD)

  • SF Kanalen, kanavapaikka: 137


MIX S ja MIX M: 
Asiakkaat voivat vaihtaa poistuneiden kanavien tilalle uudet kanavat. Maaliskuun ajan on mahdollista vaihtaa kanavia kerran päivässä.



  • Telia TV digiboksin asiakkaat voivat vaihtaa kanavia suoraan digiboksin käyttöliittymästä. Katso ohje (pdf)

  • Kaapelikortille asiakkaat voivat vaihtaa kanavia kirjautumalla osoitteessa telia.fi. Katso ohje




Mitä järkeä on valita mixpakettiin kadonneiden kanavien tilalle uusia kanavia, joita ei katso...ei se ole mikään hyvitys asiakkaan haluamalle ja maksamalle tilaukselle!

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

@pekpep@  kirjoitti:

Mitä järkeä on valita mixpakettiin kadonneiden kanavien tilalle uusia kanavia, joita ei katso...ei se ole mikään hyvitys asiakkaan haluamalle ja maksamalle tilaukselle!




Ymmärrän toki, että kaikille tuolta kattavalta kanavalistalta ei välttämättä löydy mieleisiä kanavia tilalle. Käytännössä nuo Mix -kanavapaketit tarjoaa kuitenkin kuukausimaksulle vastinetta, koska sinne saa valittua tilalle muita kanavia. Esimerkiksi Discoveryn kanavapakettiin asiakkailla ei puolestaan ole mahdollista valita mitään muuta tilalle, joten siksi tuota pakettia ei veloiteta siltä ajalta kun kanavat ovat pimeänä.

Onko vastine siis sitä, että tarjoatte haluamieni kanavien tilalle kanavia, joita en edes halua katsoa...ja maksan niistä täyden hinnan.

Mitähän kuluttajaviranomaiset ajattelevat tästä.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +6

@pekpep@  kirjoitti:

Onko vastine siis sitä, että tarjoatte haluamieni kanavien tilalle kanavia, joita en edes halua katsoa...ja maksan niistä täyden hinnan.

Mitähän kuluttajaviranomaiset ajattelevat tästä.


Kerrankin näin jälkiviisaana, olen tyytyväinen että näen Eurosportit Canalin sateliitin kautta. Full HD kuva vajaalla 20 eurolla. Mutta jännästi ne "neuvottelut" oikeuksista menevät silleen, että aina jollain toimijalla näkyvät kanavat joita haluat katsoa. Sattumaako? Bisnestä se on.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

@pekpep@  kirjoitti:

Onko vastine siis sitä, että tarjoatte haluamieni kanavien tilalle kanavia, joita en edes halua katsoa...ja maksan niistä täyden hinnan.


Mitähän kuluttajaviranomaiset ajattelevat tästä.




Käytännössä tämä on se mitä tuohon tilanteeseen voidaan tarjota. Toki voit olla myös yhteydessä meidän asiakaspalveluun jos haluaisit vaihtaa jonkun kokonaan toisen kanavapaketin käyttöösi. Näitä kyseisiä Discoveryn kanavia ei kuitenkaan millään paketilla tällä hetkellä meidän kautta näe, mutta pyritään saamaan toki sopimukset kuntoon mahdollisimman pian. Meidän toiveissa on asian nopea ratkaisu.

Kunniamerkki +3

Tämä tilanne uusiutui taas. En tiedän kumman neuvottelutaktiikkaa on jättää viime tinkaan ja sitten sulkea palvelut. Ainakin itse harkitsen siirtymistä Elisalle jos sopimukseen ei päästä.

En haluaisi näin tehdä.

Mun puolesta saa noiden kanavapakettien hinta vaikka nousta kunhan pääsette sopimukseen.

Tai sitten teette oman kanavapaketin noista kanavista.

Formulat lähtee Viasatille 2022 joten asiakkaista kannattaisi pitää nyt kiinni.

Enpä halua enää mitään uusia paketteja Telialta...eilen oli viimeinen päivä lätkäpaketteja...viime viikolla loppui hybriditv ( surkea hankinta, mikään ei toiminut luvatusti), kaksi puhelinliittymää siirtynyt Moille, kolmas lähtee heti kun määräaikaisuus loppuu (monen kympin säästö/kk). Syksyllä päättyy Teliatv määräaikaisuus, heippa sillekin.

Laskeskelin, että olen maksellut Telialle  paljon yli 1500€ vuodessa...on vähän liikaa tällaisista toimimattomista palveluista.

Edeltävän sopimuksen mentyä katkolle lähdetään solmimaan uutta sopimusta, jonka täytyy olla liiketoiminnallisesti järkevä molemmille osapuolille. En osaa sanoa onko sitten mahdotonta jo ennakkoon lähteä setvimään ehtoja, mutta olisihan se ilman muuta parempi. Sopimuksen tarkempaa sisältöä tietämättä sanoisin, että sopimuksessa on varmasti myös mukana muita asioita, kuin vain raha. Meidän palveluihin kuuluu esimerkiksi se, että sisältöä voi katsoa missä vain ja milloin vain. Tilannetta päivitetään tähän tiedotteeseen verkkosivuillamme.


 



@zahadum@  kirjoitti:

Tämä tilanne uusiutui taas. En tiedän kumman neuvottelutaktiikkaa on jättää viime tinkaan ja sitten sulkea palvelut. Ainakin itse harkitsen siirtymistä Elisalle jos sopimukseen ei päästä.


En haluaisi näin tehdä.


Mun puolesta saa noiden kanavapakettien hinta vaikka nousta kunhan pääsette sopimukseen.


Tai sitten teette oman kanavapaketin noista kanavista.


Formulat lähtee Viasatille 2022 joten asiakkaista kannattaisi pitää nyt kiinni.




@pekpep Todella ikävä kuulla kohdallesi osuneista ongelmista. Lisäksi ymmärrettävästi harmittaa tämä meneillään oleva sopimuskiista. Toivottavasti nyt pikimmiten saadaan sopimukset solmittua ja pääset katselemaan Discoveryn sisältöä Telia Tv:ssäsi ainakin sopimuksen loppuajan. 

Kunniamerkki +1

Paras kanavapaketti joka on ollu mulla jo vuosia..toivon mukaan sopimus saahaan uusittua pikaisesti...

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

Hyviä uutisia! Eilen on saatu sopimus Discoveryn kanssa tehtyä ja kanavat palautettua takaisin katseluun :)
Tästä tiedote on päivitetty ajantasalle verkkosivuillemme. Huomioitavaa, että Discoveryn kanavien tallennuksissa ajalla 3.-8.3. näkyy kanavatiedote jakelun keskeytymisestä, josta myös häiriötiedote sivuillamme.

Vastaa