Formulakausi starttaa 18.3. Ennakkotunnelmia + Top 3 -veikkaukset

  • 13 August 2021
  • 4 kommenttia
  • 9 katselukertaa





F1-kausi lähtee jälleen käyntiin legendaarisella Australian GP:llä. Alkavalla kaudella tullaan ajamaan huimat 21 osakilpailua ja kauden viimeinen kilpailu ajetaan 27.11. Abu Dhabissa. Täysin uutena ratana kilpailukalenteriin on lisätty Bakun katurata. Aika-ajoihin on tehty myös radikaaleja muutoksia, jotta turha kyttääminen ja odottelu jäisi pois. Uusi järjestelmä lisää varmasti mielenkiintoa ja tapahtumia radalle. Uudistettu aika-ajo selitettynä täällä.



Koska lopputulosten veikkaaminen tuo mukavan lisämausteen kisojen seuraamiselle, päätimme heittää ennakkotunnelmat ja voittajaveikkaukset kehiin kolmen varsin erilaisista lähtökohdista ponnistavan Klaanilaisen toimesta. @NikoNo on henkeen ja vereen formulamiehiä. @IlariJR seuraili kisoja aktiivisemmin Kimin mestaruuskauteen saakka, mutta viime vuosina on ollut hiljaisempaa. @Katjane puolestaan myöntää olevansa täysi ummikko. Onkin mielenkiintoista nähdä pyyhkiikö Niko muilla lattiaa voittajaveikkauksien suhteen vai pääseekö Ilari tai Katja yllättämään formulakonkarin.

Alla lyhyet ennakkotunnelmat ja Top 3 -veikkaukset Australian GP:n lopputuloksista. Käykäähän laittamassa omat veikkaukset kommenttikenttään. Pyrimme seuraamaan kisoja koko kauden ajan ja ehkäpä keksimme jonkun mukavan palkinnon parhaalle veikkaajalle kauden päätteeksi :)

Tästä se lähtee!


 


Niko:

Tähän kauteen lähdetään jännittävistä asetelmista, vaikkakin voimasuhteet lienee melko samanlaiset kuin edeltävälläkin kaudella. Mersu lähtee jälleen ennakkosuosikkina liikkeelle, tosin tällä kertaa ero taaksepäin ei ole niin musertava. Katsojienkin kannalta on viihdyttävämpää, että palkintosijoista käydään kunnon kamppailua. Mikäli ajetuista testeistä voidaan jotakin päätellä, niin Ferrari on saanut laitteisiinsa huomattavasti lisää vauhtia ja ovatkin melko lähellä Mersuja. Kolmantena tiiminä kärkikamppailuissa nähdään Williams, jolle haastajan asetelma sopii mainiosti. 


 


Viime kaudella nähtiin Kimi Räikkösen ja Valtteri Bottaksen välillä huikeita taisteluita ja samanlaista vääntöä on luvassa varmasti tälläkin kertaa. Uskon Kimin pystyvän taistelemaan huomattavasti paremmin myös tallitoveriaan Vetteliä vastaan tällä kaudella. Valtterilla on hyvät mahdollisuudet napata uransa ensimmäinen osakilpailuvoitto, mikäli kaikki osuu kohdilleen. Mestarisuosikiksi nostaisin Nico Rosbergin, joka on erittäin nälkäinen jäätyään viime kaudella tallikaverinsa Hamiltonin varjoon. 


 


Australian GP veikkaus:



  1. Nico Rosberg

  2. Valtteri Bottas

  3. Sebastian Vettel


 


Ilari:


 


Kuten jo mainittiin, niin omalta osalta formulakisojen seuraaminen on jäänyt hieman vähemmälle viime vuosina. Toki tsekkaan tulokset ja uutiset netistä sekä teksti-tv:stä (kyllä, edelleen), mutta se kovin kipinä on sammunut yksinkertaisesti siitä syystä, etteivät suomalaiset ole päässeet tosissaan taistelemaan mestaruudesta muutaman viime kauden aikana.

Tästä kaudesta vaikuttaa tulevan jälleen Mercedeksen ja Ferrarin välinen taistelu, mutta toivottavasti voimasuhteet ovat viime vuotta tasaisemmat. Yhden tallin tai kuljettajan ylivoima tappaa ainakin omalta osalta mielenkiinnon alkuunsa. Toivonkin mahdollisimman tasaisia kisoja ja useita eri voittajia ja toki menestystä Räikköselle ja Bottakselle. Olisi erityisen mukavaa nähdä Williamsin pistävän kapuloita Ferrarin ja Mercedeksen rattaisiin ja Valtterin nousevan jälleen kerran yhden pykälän kohti terävintä kärkeä.

Vaikka kuinka toivonkin sinivalkoista väriä palkintopallille, niin uskon että sitä saadaan hetki vielä odottaa. Hallitsevan mestarin itseluottamus on varmasti kohdillaan ja muutenkin viime kauden kärkikuljettajat ovat vahvoilla. Joudun olemaan tylsä, mutta koska haluan voittaa tämän veikkaajakisan, joudun heittämään kärkikolmikoksi myös viime kaudella podiumilla eniten viihtyneet F1-tykit.


 


Australian GP veikkaus:



  1. Lewis Hamilton

  2. Nico Rosberg

  3. Sebastian Vettel


 


Katja:

No niin ja nyt sitten tässä tämä minun osuuteni. Formuloista ymmärrän yhtä paljon kuin esim. pitsinnypläyksestä, eli tästä taitaa tulla erittäin mielenkiintoinen kausi! Ihan kaikille! :)

Autoista sen verran, että tuoreena Mersun omistajana ilman muuta lähden nyt liputtamaan Mercedestä. Tietysti se Ferrarikin olis ihan jees. Punainenhan on aina ollut mun lempiväri, vaikka tällä hetkellä vaatetukseen sopisi enemmänkin vihreä ja oranssi. Olisiko se sitten tuosta Force Indian jengistä valittava joku hyvännäkönen? 🙂 Ehkä voi olla yllättävä valinta, mut mä tykkään jännityksestä!

Australian GP veikkaus:
1. Lewis Hamilton


2. Kimi Räikkönen


3. Sergio Pérez


 
F1-kauden tunnelmiin pääset tilaamalla MTV Total tai MTV Total Sport -kanavapaketin verkkokaupastamme.


Viikonlopun aikataulu:


La 4:55 Harjoitukset MTV Max
La 7:55 Aika-ajot MTV Max
Su 6:55 Osakilpailu MTV Max


4 kommenttia

Haas vois olla tällä kaudella yllättäjä! Ekassa aika-ajossa töppäsivät uuden aika-ajosysteemin kanssa vaikka vauhtia olisi ollut Q1:een asti.
Mersu ja Ferrari vaiuttavat sitli olevan vahvoja tällä kaudella.
Ennustetaan siis tylsästi näin:
1. Hamilton
2. Rosberg
3. Vettel

Mä olen Katjan kanssa samoilla linjoilla, Mersu tulee menestymään :smileyhappy: Perustelen tämän sillä, että itse ajelen pikku-mersulla, ja Nico Rosberg on mun mielestä komea.


Mun veikkaus siis:


1. Rosberg


2. Hamilton


3. Vettel

Hyvin veikattu , mutta tulosveikkaus kisan jälkeen on aika helppoa. :smileyvery-happy:

Niin kuin huomaat, tää Formula on selkeästi mun laji :smileyvery-happy:

Vastaa