Ääni pätkii Telia TV:n tallennuksissa

  • 5 April 2018
  • 7 kommenttia
  • 22 katselukertaa

Moi ilmennyt seuraavanlainen ongelma kun alan katsomaan tallennettua ohjelmaa, Ääni ei ala kuulumaan heti vaan pätkii jonku aikaa myös kuva pätkii joskus, Laitteet Arris VIP4302 Digiboxi


Palvelureititin Thomson TG789vn reititin useamman vuoden vanha....


Edit RaMaria: Otsikko


7 kommenttia

Kunniamerkki +14


@kardu kirjoitti:

Moi ilmennyt seuraavanlainen ongelma kun alan katsomaan tallennettua ohjelmaa, Ääni ei ala kuulumaan heti vaan pätkii jonku aikaa myös kuva pätkii joskus, Laitteet Arris VIP4302 Digiboxi


Palvelureititin Thomson TG789vn reititin useamman vuoden vanha....


Edit RaMaria: Otsikko




Onko kyseessä verkkotallenteet vai kovalevytallenteet? Onko digiboksia kokeiltu resetoida? Jos ei, toimi alla olevan ohjeen mukaan.


 


Suosittelen myös resetoimaan palvelureitittimen pitämällä reset painiketta esim. klemmarilla noin. 30s painettuna. Mikäli resetoinnista ei ole apua, suosittelen tekemään vikailmoituksen Telialle.


 



  1. Ota palvelun mukana toimitetusta digiboksista sähköjohto irti.

  2. Ota kaukosäädin valmiiksi ulottuvillesi.

  3. Kytke virta takaisin digiboksiin. Samalla osoita kaukosäädin digiboksia kohti ja Paina kaukosäätimen INFO-nappia, kun "Tervetuloa Telia TV -palveluun" tulee näkyviin.

  4. Ruudulle aukeaa ”Firmware Configuration Menu”.

  5. Valitse SYSTEM-valikko ja paina OK.

  6. Valitse REMOVE SOFTWARE ja paina OK.

  7. Digiboksi varmistaa vielä poiston, valitse YES ja paina OK.

  8. Navigoi nuolinäppäimillä kohtaan EXIT ja paina OK.

  9. Valitse valikosta REBOOT WITHOUT SAVING ja paina OK.

  10. Homma on valmis! Digiboksi käynnistyy nyt uudestaan. Syötä Telia TV -käyttäjätunnus ja -salasana tarvittaessa.


https://www.telia.fi/asiakastuki/tv-ja-viihde/telia-tv/kaytto-ja-tilanteet-tv?utm_source=some&utm_medium=social&utm_campaign=aspa&utm_content=someid_AS80420

Kiitti näillä tomenpiteillähän se korjaantui ....


@kardu@  kirjoitti:

Kiitti näillä tomenpiteillähän se korjaantui ....





@kardu@  kirjoitti:

Kiitti näillä tomenpiteillähän se korjaantui ....


Eihän se lopulta korjaatunutkaan vaikka resetoitiin ym tehtiin.. Olin yhteydessä asiantuntijaan niin tuli viesti että ongelma on tiedossa ja yritetään korjata,,, No tämä ongelma on jatkunut jo varmaan yli kuukauden ärsyttää.... Voiko tuota ongelman korjaamista seurata mistään ? Onkos muilla kyseistä vikaa laiteessa ?


@kardu@  kirjoitti:

@kardu@  kirjoitti:

Kiitti näillä tomenpiteillähän se korjaantui ....


Eihän se lopulta korjaatunutkaan vaikka resetoitiin ym tehtiin.. Olin yhteydessä asiantuntijaan niin tuli viesti että ongelma on tiedossa ja yritetään korjata,,, No tämä ongelma on jatkunut jo varmaan yli kuukauden ärsyttää.... Voiko tuota ongelman korjaamista seurata mistään ? Onkos muilla kyseistä vikaa laiteessa ?


Toimiiko kaikki muu Telia TV:ssä normaalisti, eli onko ongelma ainoastaan noiden tallenteiden alussa? Onko kaikissa tallenteissa sama ja onko tallenteet tosiaan verkkotallenteita? Onko sinulla digiboksi kytkettynä suoraan verkkokaapelilla modeemiin vai onko käytössä esim. datasähkölaitteet?

Kyllä toimii muuten normaalisti mutta aina silloin kun kelaa tallenetta, ja laittaa toiston päälle niin silloin kuva voi tärist' ja ääni ei kuulu heti....kyseessä on niin sanottu langaton systeemi... On toiminut täysin moitteettomasti varmaan 3. 4 vuotta ....Niin kuin sanoin sain tekstiviestin että ongelma on  tiedossa eli onkos muillakin samaa vikaa ??? Mutta menee vaan pitkään enkä mistään ole löytänyt selitystä että olis yleisempi vika...

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10

Moi @kardu, väliaikatietona, että laitoin tästä nyt vähän kyselyä eteenpäin. Palataan asiaan.

Vastaa