peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
59201 Jäsentä
164076 Kirjoitusta

Telia yhteisö on nyt myös laiteyhteisö

Lue lisää
Yhteistyössä OnePlus

Arris VIP 4302 kaukosäädin, bluetooth paritus (?)

Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎11-01-2016
Kirjoituksia: 21
1/30

Arris VIP 4302 kaukosäädin, bluetooth paritus (?)

Moi,

olen yrittänyt parittaa kaukosäädintä ja Arris VIP 4302 boxia bluetoothilla yhteen ohjeen mukaisesti. En ole onnistunut tässä.

Keskustelevat keskenään edelleen infrapunalla. Vinkkejä?

-Hemppa-

0 tykkäystä
29 vastausta
Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎16-12-2014
Kirjoituksia: 801
2/30

Vs: Arris VIP 4302 kaukosäädin, bluetooth paritus (?)

Moi @Hemppavalokuitu! Äkkiseltään vaikuttaa siltä, että joko boksissa tai kaukosäätimessä on jotain vikaa. Jätätkö meille häiriöilmoituksen kirjautumalla telia.fi:hin, niin päästään tutkimaan asiaa tarkemmin, kiitos!

Telia Yhteisö on nyt myös Laiteyhteisö.jpg
0 tykkäystä
Highlighted
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎05-12-2017
Kirjoituksia: 14
3/30

Minulla on täsmälleen sama ongelma ja olen ollut yhteydessä telian asiakaspalveluun sekä vikapalveluun puhelimitse, mutta ongelmaa ei tahdota oikein uskoa vikapalvelun päässä.

Olen nyt soitellut n. 10 kertaa samasta aiheesta ja viimeksi minulle tuli tekstiviesti jossa sanottiin että ”vaihda patterit ja lue käyttöohjetta”!?!

Eli kun boksin resetoi niin että alkaa lataamaan käyttistä, bluetooth vielä toimii  eli vihreä valo vilkahtaa kaukosäätimessä kun painaa jotain nappia ja boxin merkkivalo vilkahtaa myös vaikka seinän  takaa kokeilisi. 

Kun boxi sitten käynnistyy uudelleen softan latauksen ja käyttöönoton jälkeen, lakkaa bluetooth toimimasta. Punainen merkkivalo vilahtaa kaukossa jotain näppäintä painettaessa eikä bt tietenkään toimi.

Olen yrittänyt ehkä noin 30 kertaa parittaa säädintä nollaten välillä bt parituksen kaukosäätimen 7 ja 9-näppäimiä painamalla, sekä parittaa boottivaiheessa painamalla stanby ja nuoli takaisin-näppäimiä yhtaikaa, eikä lähde toimimaan. Telian vikapalvelijan kanssa koitettiin paritusta niin että kohta kohdalta mentiin kaikki vaiheet läpi yhdessä, hän kertoi mitä pitää tehdä ja samaan aikaan teki samat toimenpiteet heidän päässään samanlaiselle boxille. Heidän päässään bluetooth-yhteys toimi heittämällä, minulla taas ei.

Eli bt-yhteys toimii jossain vaiheessa ja ”paritusnapit” (standby + nuoli takaisinpäin) ovat oikein koska näitä painamalla myös puhelin löytää ruwidon säätimen bluetoothin kautta.

Mitä seuraavaksi, kun ei apua saa mistään? Sopimus purkuun vai esimiestasolle kyselemään että mikä mättää vikapalvelun asenteissa?

Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎21-12-2014
Kirjoituksia: 40
4/30

Kun yritin saada bluetoothin toimimaan niin bootin jälkeen Arris VIP 4302 pyytää kuvan mukaan Käyttäjätunnusta ja salasanaa??? Mitä pitäisi tehdä?

Minulla on Teliatunnukset muttei niitä voi antaa kun Arris ei hyväksy kuin numeroita?

Minunkaan kaukosäädin ei ole koskaan toiminut bluetoothina eikä parituskaan ole onnistunut?

Menikö Arris Rikki ja voinko lähettää laitteet takaisin korjattavaksi - jos niin minne ja miten?

20171206_091823 (2).jpg

0 tykkäystä
Kommentaattori
5/30

@esapit kirjoitti:

Kun yritin saada bluetoothin toimimaan niin bootin jälkeen Arris VIP 4302 pyytää kuvan mukaan Käyttäjätunnusta ja salasanaa??? Mitä pitäisi tehdä?

Minulla on Teliatunnukset muttei niitä voi antaa kun Arris ei hyväksy kuin numeroita?

Minunkaan kaukosäädin ei ole koskaan toiminut bluetoothina eikä parituskaan ole onnistunut?

Menikö Arris Rikki ja voinko lähettää laitteet takaisin korjattavaksi - jos niin minne ja miten?

Etsivä löytää - löysin telian sähköpostin joka sain kun liityin TeliTV:n asiakkaaksi ja siellähän nämä 10 numeroiset koodit löytyi.

EIKÄ TIETENKÄÄN tämän jälkeenkään kaukosäädin suostu toimimaan bluetoothina ! ! !

Romu mikä romu.

0 tykkäystä
Uusi keskustelija
6/30

Mielestäni ongelma liittyy nyt johonkin ohjelmistopäivitykseen jonka ongelmaa ei telia ole joko tunnistanut tai sitten ei halua myöntää ja korjailevat kaikessa hiljaisuudessa...

Törmään tähän samaan ongelmaan töissäni, jossa toimimme toisen suomalaisen operaattorin kanssa läheisessä yhteistyössä: jotain järjestelmää päivitetään kertomatta kenellekään, mitä on muutettu ja kun ongelmia tulee, kielletään kaikki ja jossain vaiheessa ongelmat vain poistuvat ”itsestään”...

Minun mielestäni olisi parempi, jos asiakkaalle suoraan myönnettäisiin että ongelmaa on ja että sitä ollaan korjaamassa, elkä pyöritellä asiakasta vain edes takaisin eri instanssien läpi jossa lopputulema on se, että asiakkaan kanssa ei olla enää missään tekemisissä kun ei haluta nähdä vaivaa. Tämä turhauttaa varmasti, voin kertoa omasta kokemuksesta.

Olen nyt 2 kuukautta yrittänyt selvittää mystistä äänen pätkimisongelmaa käytettäessä digitaalista äänilähtöä erilliselle viritinvahvisimelle viasatin ja cmoren kanavilla ja olin todella lähellä jo irtisanoa koko palvelun, koska lopulta minulle sanottiin vikapuolella että ”mitään laitteita ei enää lähetellä ja että vika on asiakkaan omissa laitteissa”?!? Kumma kyllä, jos vika on siis omissa laittessa ja vielä kahdessa eri merkkisessä laitteessa, että kyseiset kanavapaketit olivat ainoita joiden kanavissa ongelmaa ilmeni. Esim. MTV Live-kanavalla, BBC Primella, YLE HD-kanavilla yms. dolby digital toimi moitteetta. Ilmeisesti minulla on vikapalvelun mielestä sattunut hieman valikoivia viritinvahvistimia...

Pitkän taistelun jälkeen sain kuitenkin Arris 4302:n testiin, jolla ääniongelma vihdoin ratkesi, mutta tällä sain toisen ongelman tilalle... Itse tosin luulen että vika saattoi olla myös vanhan boxin kovalevyssä, koska kaikki bittivirtahan kierrätetään kovon kautta, jotta esim.  ajansiirrot ja takaisinkelaukset jo menevällä lähetyksellä olisi mahdollista. Tai sitten vanhan Arris vip 2853:n muistikapasiteetissa, vaikea sanoa… Uutta kovalevyäkään eivät vaan missään vaiheessa suostuneet lähettämään...

Näitä vastaavia ongelmia on varmasti enemmänkin mutta suurin osa ”perusjampoista” ei edes osaa kaivata esim. bluetooth-ominaisuutta, koska harvemmilla on tarvetta käyttää boxia niin, ettei näköyhteyttä boxiin ole.

Uusi keskustelija
7/30

Tutkin tässä muitakin keskusteluita joissa samaa ongelmaa on käsitelty, kumma juttu että aina kun ongelmaa ei saada ratkaistua, niin kommentointi mystisesti vain loppuu ns. ” Telian asiantuntijoilta”?

Esimerkki: https://yhteiso.telia.fi/t5/Telia-TV/Arris-VIP4302-Digiboxi-kaukosaatimen-ohjelmointi-televisoille/t...

Uusi keskustelija
8/30

Niillä keillä tuo bluetooth oikeasti toimii, vilkahtaako kaukosäätimessä oleva valo vihreänä vai punaisena kun painaa jotain näppäintä?

0 tykkäystä
Kunniajäsen
Rekisteröitynyt: ‎21-02-2015
Kirjoituksia: 1 361
9/30

@Yynghnuy kirjoitti:

Niillä keillä tuo bluetooth oikeasti toimii, vilkahtaako kaukosäätimessä oleva valo vihreänä vai punaisena kun painaa jotain näppäintä?

Vihreänä ainakin mulla kun tuon wlan Arris pilotin aikana käytin boksia.

eth1.fi

Kaikki oikeudet pidätetään
All rights reserved

Kommentaattori
10/30

@Yynghnuy kirjoitti:

Kun käynnistän Arriksen aivan alusta astin painamalla laitteessa olevaa painiketta kokoajan ja samalla laittamalla virrat päälle ja sitten kun keltainen palkki alkaa lataamaan, niin siinä vaiheessa kun painaa kaukosäätimen painiketta, kaukosäätimen valo palaa vihreänä. Sitten kun lataukset on ohi ja kanavat näkyvät taas, niin se valo palaa punaisena kaukosäädintä käytettäessä.

Ja vaikka kuinka Telian antamien ohjeiden mukaan yrittää saada takaisin timimaan bluetoothina niin se ei onnistu?

Haiskahtaa että laitteeni on jollain tavoin ns. "maanantain päivän" laite ja ei toimi niinkuin sen pitäisi.

Voisin kyllä hyvin mielelläni kokeilla sitä uudempaa laitetta jossa on wlan liitäntä, josko se toimisi.

0 tykkäystä