peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
57160 Jäsentä
160006 Kirjoitusta

Telia yhteisö on nyt myös laiteyhteisö

Lue lisää
Yhteistyössä OnePlus

Arris vip 4302 ei lataa ohjelmistoa



Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎13-04-2017
Kirjoituksia: 2
1/14

Arris vip 4302 ei lataa ohjelmistoa

Elikkäs tuli postissa tuo uusi arris vip 4302 digiboksi ja kun pistän päälle niin ei suostu lataamaan ohjelmistoa. Hetken aikaa aina jauhaa kunnes lopulta reboottaa ja alottaa alusta. Nettiyhteys siinä pitäis ainakin olla kun avaa system informationin niin näkyy kaikki ip osoitteet sun muut.

Edit Katjane: korjattu otsikkoa

0 tykkäystä
13 vastausta
Asiantuntija
Asiantuntija
Rekisteröitynyt: ‎29-12-2014
Kirjoituksia: 215
2/14

Vs: Arris vip 4302 ei lataa ohjelmistoa

Olihan digiboxilta kaapeli kytketty sinne modeemin LAN-porttiin? Kannattaa myös testata toisella kaapelilla tuota väliä. Jos noistakaan ei ole apua niin resetoi vielä digiboxin näiden ohjeiden mukaan.

 

1. Ota digiboksista virtajohto irti.
2. Paina digiboksin päällä olevaa painiketta pohjassa samalla kun digiboksin virtajohto kytketään takaisin ja pidä painike painettuna niin kauan kunnes etupaneelin valon vilkunta muuttuu vihreästä punaiseksi.
3. Kun TV ruudulle tulee kuva, paina kaukosäätimen INFO-painiketta, niin System Configuration Menu näkymä aukeaa. (INFO-painiketta voi alkaa näpsyttelemään jo sen jälkeen kun digiboksin painikkeesta on päästetty irti).
4. Valitse nuolinäppäimillä valikosta SYSTEM.
5. Valitse nuolinäppäimillä REMOVE SOFTWARE, paina OK, valitse yes ja paina OK.
6. Valitse nuolinäppäimillä FACTORY RESET, paina OK, valitse yes ja paina OK.
7. Navigoi nuolinäppäimillä EXIT-kohtaan ja paina OK.
8. Valitse EXIT OPTIONS -valikosta REBOOT WITHOUT SAVING ja paina OK. (Pitäisi olla automaattisesti valittuna, eikä anna vaihtaa muuksi jos resetointi on onnistuneesti suoritettu).
9. Digiboksi käynnistyy uudelleen ja pyytää syöttämään tunnukset.

Pongasitko hyvän viestin --> klikkaa "Tykkää"
Saitko avun probleemaasi --> klikkaa "Hyväksy ratkaisuksi"
Omilla Sivuilla hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi milloin tahansa. Chat-yhteys asiakaspalveluumme 24/7


 


0 tykkäystä
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎13-04-2017
Kirjoituksia: 2
3/14

Vs: Arris vip 4302 ei lataa ohjelmistoa


@JuhaHyv kirjoitti:

Olihan digiboxilta kaapeli kytketty sinne modeemin LAN-porttiin? Kannattaa myös testata toisella kaapelilla tuota väliä. Jos noistakaan ei ole apua niin resetoi vielä digiboxin näiden ohjeiden mukaan.

 

1. Ota digiboksista virtajohto irti.
2. Paina digiboksin päällä olevaa painiketta pohjassa samalla kun digiboksin virtajohto kytketään takaisin ja pidä painike painettuna niin kauan kunnes etupaneelin valon vilkunta muuttuu vihreästä punaiseksi.
3. Kun TV ruudulle tulee kuva, paina kaukosäätimen INFO-painiketta, niin System Configuration Menu näkymä aukeaa. (INFO-painiketta voi alkaa näpsyttelemään jo sen jälkeen kun digiboksin painikkeesta on päästetty irti).
4. Valitse nuolinäppäimillä valikosta SYSTEM.
5. Valitse nuolinäppäimillä REMOVE SOFTWARE, paina OK, valitse yes ja paina OK.
6. Valitse nuolinäppäimillä FACTORY RESET, paina OK, valitse yes ja paina OK.
7. Navigoi nuolinäppäimillä EXIT-kohtaan ja paina OK.
8. Valitse EXIT OPTIONS -valikosta REBOOT WITHOUT SAVING ja paina OK. (Pitäisi olla automaattisesti valittuna, eikä anna vaihtaa muuksi jos resetointi on onnistuneesti suoritettu).
9. Digiboksi käynnistyy uudelleen ja pyytää syöttämään tunnukset.


 On kytketty ja kokeilin jo toisella kaapelillakin. Ja tuo resetoiminenkaan ei oikeen onnistu noin kun ei se anna poistaa ohjelmistoa koska ei ole mitään ohjelmistoa mitä poistaa. En ole siis missään vaiheessa päässyt syöttämään tunnuksia siihen. Mutta muut vaiheet tosta pystyin tekemään ja sitten laite käynnistyi uudelleen ja jatkoi samaa mitä aikaisemminkin.


 

0 tykkäystä
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎14-02-2017
Kirjoituksia: 4
4/14

Vs: Arris vip 4302 ei lataa ohjelmistoa

Selvisikö onglema? Mulla sama ongelma, ensin vanhan digiboxin kanssa ja nyt minulle lähetetyn uuden digiboxin kanssa, ei mene ihan nappiin Telialla, harmittaa jo nyt, kun vaihdoin erittäin toimivasta Elisa viihteestä Teliaan.

0 tykkäystä
Asiantuntija
Asiantuntija
Rekisteröitynyt: ‎13-10-2017
Kirjoituksia: 236
5/14

Vs: Arris vip 4302 ei lataa ohjelmistoa

Moi @SauliKL, olethan kytkenyt digiboksin palvelureitittimen keltaiseen porttiin verkkokaapelilla? Toista verkkokaapeliakin on hyvä kokeilla. Palvelureititin kannattaa resetoida, jos digiboksi ei lähde hakemaan ohjelmistoa. Ohjeita erilaisten palvelureititinten resetointeihin löydät tästä. Mikäli boksi ei kaikesta huolimatta lataa ohjelmistoa, niin olethan yhteydessä häiriöilmoituksiin. Tavoitat meidät chatistä etusivun alareunasta, voit soittaa meille 020 690 400 (mpm/pvm) ma-pe 8-20 ja la 9-16.30 tai voit jättää häiriöilmoituksen tästä.

Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎14-02-2017
Kirjoituksia: 4
6/14

Vs: Arris vip 4302 ei lataa ohjelmistoa

moi! Reitittimen resetointi ei auttanut, 4302:n Digiboksi "Arris" ei silti lataa ohjelmistoa vaan luuppaa samaa kehää: Käynnistyy, sammuu, käynnistyy sammuu. Verkkojohto on täysin uusi, digiboksi on toiminut aikaisemmin ihan hyvin, nyt yhtäkkiä ei enää toimi, mitään säätöjä/johdonpaikkoja en ole muuttanut. MInulle lähetettiin uusi digiboksi, siinä sama juttu. Netti toimii talossa muuten ihan hyvin, vain digiboksin kanssa se ei juttele. Eli osaako joku neuvoa, mitä tehdä? Onko näin käynyt joillekin muille?

0 tykkäystä
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎14-02-2017
Kirjoituksia: 4
7/14

Vs: Arris vip 4302 ei lataa ohjelmistoa

Nyt sain digiboksin toimimaan. En tiedä oikein mitä tapahtui, mutta pistin vanhan zyxelin modeemin reitittimeksi ja kokeilin sillä, sama homma, digiboksi ei alkanut ladata ohjelmistoa. Liitin jälleen Telialta tulleen Technicolor TG799 TSF palvelureitittimen. Jotain tapahtui tässä välillä, kun kikkailin kodin netin uudelleen päälle kaikkiin laitteisiimme ja viimeiseksi sitten digiboksiin. Digiboksi aloittikin lataamaan Telian ohjelmiston. Eli summa summarum, ongelma ei alkujaankaan ollut itse digiboksissa, vaan palvelureitittimessä, näin päättelen.

Asiantuntija
Asiantuntija
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 528
8/14

Vs: Arris vip 4302 ei lataa ohjelmistoa

@SauliKL Palvelureititin toimii siinä tärkeässä roolissa, kun sen kautta TeliaTV:n yhteydetkin tulevat nettiyhteyden lisäksi. Pääpointtina on se, että jos ei resetit auta kumpaankaan laitteeseen (digiboxi ja palvelureitin), sen jälkeen katsoo kaapelit ja kytkennät. Jonkin aikaa kestää myös ohjelmiston päivittäminen ja se käynnistää digiboxia omaa tahtia, mihin menee pari minuuttia.

 

Hienoa on kuitenkin se, että sait homman toimimaan.

0 tykkäystä
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎14-02-2017
Kirjoituksia: 4
9/14

Vs: Arris vip 4302 ei lataa ohjelmistoa

Sama homma taas, kanavat lopettivat näkymisen, hetken toimi kuitenkin mm. viaplayn katsominen sekä tallenteiden katselu, vaikkeivat kanavat näkyneet. Mutta nyt sekään ei ole pariin kuukauteen toiminut. Katselen televisiota nyt TV:n oman digiboksin kautta Hymiö Surullinen Maksan siis turhasta, jonottaminen palvelu-chattiin on puuduttavaa, istut pitkälti yli puolituntia per kerta, jotta joku asiantuntija sanoo samat asiat, kuin mitä olet jo tehnyt. Toimiiko muilla Telia Tv ihan moitteettomasti? 

0 tykkäystä
Asiantuntija
Asiantuntija
Rekisteröitynyt: ‎18-12-2014
Kirjoituksia: 347
10/14

Vs: Arris vip 4302 ei lataa ohjelmistoa

Jos ongelma jatkui heti tuon edellisten temppujen jälkeen ja nyt pari kuukautta ongelmaa ollut niin ei se oikein verkosta voi johtua, jokin ongelma siellä laitteiden välillä nyt syntyy. Jos Chat / puhelinsoitto ei nappaa niin jätä tuosta AnneAn ehdottamasta linkistä suoraan häiriöilmoitus tutkintaan niin saadaan yksityiskohtaisemmin tätä tutkia.

 

 

@AnneAn@  kirjoitti:

 Tavoitat meidät chatistä etusivun alareunasta, voit soittaa meille 020 690 400 (mpm/pvm) ma-pe 8-20 ja la 9-16.30 tai voit jättää häiriöilmoituksen tästä.


 

0 tykkäystä