Arris vip2853 ei enää tallenna HD kanavia

  • 22 September 2018
  • 10 kommenttia
  • 8 katselukertaa

  • Savumerkittäjä
  • 172 kommenttia

Onko tuttu kenellekään? Digiboksi ei edes yritä tallentaa HD kanavia. Vanhat HD tallennukset voi kyllä katsoa. Ja tilaa on. Pilveen voi tallentaa sd kanavia. Eikä ajansiirto toimi millään kanavalla. Mobiili tallennus puhelimella toimii. 


10 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Moi, pari vinkkiä joita voisi kokeilla. Mulla ei tuota boksia ole, mutta yleisesti:


 


Jos koetat tyhjentää sieltä jotain tarpeetonta (jos on) ja sitten tallentaa uudelleen? Suostuuko tuo tallentamaan tavallisia kanavia? Oletko jo kokeillut resetoida arriksen, eli siis palauttaa tehdasasetukset? Voihan olla, että joko tuo boksi tai sitten kovo on tullut tiensä päähän. Mun mielestä noita bokseja sai vaihdettua uusiin jollain kampanjalla, mutta sitä en nyt muista, että mikä hinta oli. Kovossahan on tietääkseni jatkuva takuu, eli jos se hajoaa, niin sen saa vaihdettua uuteen. Harmillisesti tallenteita ei tietääkseni saa siirrettyä, pois lukien ehkä jokin epävirallinen kikkailu.

Siis tilaa on levyllä. Boksi ei tallenna mitään. Ongelma tuli kun modeemi vaihtui hybridiin. Pitääpä kokeilla vielä vanhaa modeemia, joka pitäisi Telian pyynnöstä lähettää heille takaisin näitä aikoja. 

Kunniamerkki +14

Tuolla https://yhteiso.telia.fi/t5/Telia-TV/Arris-VIP4302W-Digiboxi-ei-tallenna-kovalevylle/m-p/173601 oli ollut jollain ongelmia kanssa Arris 4302 (eri boksi) kovalevytallennuksen kanssa kun oli vaihtunut hybridilaajakaistaan. Ratkaisu oli vikailmoitus Telialle, eli sellaisen suosittelen tekemään.


 


Asetukset-->Järjestelmä-->Aloita kovalevyn tarkistus voit tarkistaa kovalevyn kunnon, mikäli palautetta ei tule on kovalevy boksin mielestä kunnossa..


 


Toi tarkistus menee tosin niin äkkiä läpi että se varmaankin tarkistaa vain tiedostojärjestelmän eheyden.. Koska itsellänikin oli korruptoituneita tallenteita levyllä tuossa aiemmin, eikä tarkastus niistä välittänyt.

Telia sai kovalevytallennuksen taas toimimaan. Mitään tietoa ei tullut missä oli vika tai mitä tehtiin. Jos minun firmassa olisi tällaista asiakaspalvelua, niin keksisin jonkun syyn vaihtaa työntekijän avoimempaan yksilöön. 

@Baron: Vikailmoitusta en pääse tästä katsomaan, mutta ota yhteys chatissa, omien sivujen kautta, niin katsotaan mitä korjauksia kovalevytallennukselle on tehty.

Telian kanssa on  chattailtu jo liikaakin. Kun vikahenkilöt kuitenkin lähettivät viestin että vika on korjattu ja käynnistä laitteet uudelleen bla bla, niin samalla voisivat kertoa oma-aloitteisesti mitä on tehty. 

Vikailmoituksia ei täältä yhteisön kautta nähdä kuten ei muitakaan asiakastietoja joten täysin 100% varmaa vastausta ei tässä ole. Itse epäilen että tunnuksesi kohdalla on käyty vain korjaamassa kiintolevytallennuksen mahdollistava asetus voimaan.

 

Hide content

Käyttäjätunnus: xxxxxxxx
Kiintolevytallennus = 0 <-- tuo nolla korjattu '1" jolloin tunnukselle on kiintolevytallennus aktivoitu.

Lähtökohaisesti aika moni vikailmoitus kuittaantuu tuolla automaattisella viestillä missä ei eriteltynä ole tuota vikasyytä. Tottakai vikakäsittelijältä saa lisätietoja aiheesta kun vastaa kuittausviestin ohjeen mukaan vielä takaisin lisätiedoin "tahdon lisätietoja korjauksesta" tai sitten Chatin kautta myös voidaan selvittää.

Laitoin kehityspalautteen tuon osalta eteenpäin kuitenkin, kiitos tästä!

 

 

Onkohan siellä Telialle huonot palkat. Tämä "kukaan ei ollut kiinnostunut katsoa onko asetukset kunnossa" tapahtui samaan aikaan myös Hbo katselussa. Kolmeen viikkoon ei näkynyt mobiilissa Hbo koska joku Telialle ei tehnyt sitä asetuksissa. 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10

Pahoittelut, että näitä virheitä sattui kohdallesi useampi samaan syssyyn. Laitan palautetta menemään eteenpäin. Chatissämme kanavapakettiasiat pystytään korjaamaan nopeasti kuntoon.

Se on totta, chatissa kannattaa hoitaa. Muillekin tiedoksi. Hbo korjaantui 15 minuutissa

Vastaa