BBC Brit


Onkohan Mix-kanavapakettiin tulossa BBC Britin rinnalle toista brittikanavaa (esim BBC HD) korvaamaan muutosta joka tuli, kun Brit tuli BBC Entertainmentin tilalle? BBC Brit ei todellakaan yksinään riitä Entertainmentia korvaamaan, sieltä kun puuttuvat kaikki ns. oikeat sarjat ja sisältö on pelkkiä visailuja, keskusteluohjelmia ja enemmän tai vähemmän tositeeveetä. Eli kaikki oikeasti käsikirjoitettu ja näytelty sisältö puuttuu, mikä oli oleellinen osa Entertainmentin tarjontaa. 

 

Mikäli mitään sarjojen puutetta paikkaavaa kanavaa ei ole tulossa Britin rinnalle, onko tämä kanavamuutos riittävä peruste sanoa irti määräaikainen sopimus Mix-paketista? Minä nimittäin olen tilannut koko kanavapaketin aikanaan yksinomaan BBC Entertainmentin vuoksi, ja tällä hetkellä tuote ei siis enää ole lähelläkään sitä, mitä olen tilannut. Ja Cirkusta on turha tarjota ratkaisuksi, en minä niin tyhmä ole, että syytäisin teille lisää rahaa siitä hyvästä, että olette tietoisesti palvelun laatua heikentäneet.


10 kommenttia

Isosti tervetuloa Klaaniin @Evenna!


Tällä hetkellä ei ainakaan ole tiedossa, että olisi uusia Brittikanavia tulossa näiden jo olemassa olevien tilalle.


Mix-paketteihin lisättiin kanavia viime joulukuussa aika lailla, muunmuassa elokuva-ja dokumenttikanavia. Oletko niihin jo tutustunut?

Olen kyllä valikoimaan tutustunut, mutta yksikään kanava ei ole niin kiinnostava, että kokisin, että kannattaisi enää kanavapaketista maksaa, varsinkaan näin Netflixin aikakautena. Minulla kyllä se 10 kanavaa pakettiini kuuluen on valittuna, mutta ei niistä ole tullut katsottua kuin Britiä, eikä enää sitäkään. Aiemmin minulla oli hyvin usein Enterntainment auki ihan vain taustahälynä silloinkin, kun en sitä katsonut, mutta Britin jatkuvat Pointlessit ja Police interceptorit tulevat jo siinä määrin korvista, että ei pysty enää edes taustahälynä kyseistä kanavaa pitämään. 

 

Eli onko minulla nyt tuotteen muututtua oikeus sanoa määräaikainen sopimukseni irti, kun laatu on oleellisesti muuttunut huonommaksi? Minä maksan tällä hetkellä täysin tyhjästä, kun valikoimassa ei ole enää edes sitä yhtä kanavaa, mitä katsoa. 

Ei taida irtisanomisperusteeksi riittää tuo, kanavavalikoima on kuitenkin edelleen varsin runsas. Tietysti voisi miettiä kanavapaketin vaihtamista toiseen, suurinpiirtein samanhintaiseen. Mitä siitä olet mieltä? Kanavapaketteja löytyy kuitenkin aikalailla, vähän joka makuun.

Tuollaset muutokset on usein ikäviä, varsinkin kun tulevat suoraan ohjelmaa tuottavalta yhtiöltä. Tässäkin tapauksessa, jos muutos olisi Soneran tekemä, voisi palautetta antamalla saada ehkäpä muutoksen takas, mutta lähdeppä Suomesta valittelemaan BBC:lle ni tuskin tulee mitään tapahtumaan. Ymmärrykseni mukaan BBC nimenomaan korvasi pari kanavaa kokonaan uusilla, eli siis tuota Entertaimentia ei ole siis enää edes olemassa. BBC ei enää tuota sitä.

Siksipä olisikin suotavaa, että Sonera toisi Britin rinnalle esim HD:n, jolloin Entertainmentin jättämä aukko tulisi paikattua. Tämänhetkiset kanavat kun kaikessa kattavuudessaan ovat vain kattavasti huonoja, en satu osumaan ensimmäisenkään kohderyhmään. Selailin juuri parin leffakanavan viikon tarjonnan, enkä löytänyt ensimmäistäkään katsomisen arvoista. Ja todellakin nuo brittisarjat olivat tasan ainoa valintakriteeri kanavapaketti tilatessa. Mutta Sonera nyt onkin aiheuttanut minulle pelkkiä ongelmia ja pettymyksiä palvelussaan koko kevään, joten ei varmaan pitäisi yllättyä, ettei tämänkään epäkohdan korjaamiseen löydy halukkuutta, saatika että kelvottomaksi käyneestä palvelusta irti päästettäisiin. 

Kunniamerkki +14

Kilpailu- ja kuluttajaviraston (KKV) ohjeistuksessa ajatellaan myös vähän sitä asiakkaankin näkökulmaa, ei pelkästään sitä, onko paketin sisältö operaattorin mielestä pysynyt riittävän laajana. Ohjeistuksessa lähdetään liikkeelle siitä, onko sisältö säilynyt samankaltaisena ja vastaako se sisällöllisesti asiakkaan alunperin tekemää sopimusta.

 

Äkkiseltään tuntuisi, ettei samankaltaisuus enää välttämättä täyty, jos tv-sarjoja näyttävä kanava poistuu paketista ja tilalle tulee visailuja, keskusteluohjelmia ja tosi-tv hömppää.

 

Toisin sanoen, jos asiakas on hankkinut kyseisen paketin BBC Entertainment kanavan ja sen tarjonnan vuoksi, ja kyseinen kanava poistuu paketista kokonaan ilman, että vastaavaa tulee tilalle, voisi se olla peruste irtisanoa määräaikainen sopimus. Määräaikaisen sopimuksen lähtökohta kun yleensä on se, että sopimuksen ajan palvelun sisältö ja hinta säilyvät muuttumattomana. Vaikka muutos ei olekaan Soneran itsensä tekemä, ei se tarkoita sitä, että muutos voidaan jättää asiakkaan vahingoksi ihan tosta noin vaan.

 

Edelleenkin suosittelen näissä määräaikaisten puruissa olemaan yhteydessä suoraan Soneran asiakaspalveluun ja keskustelemaan asia siellä halki. Jos ei heti onnistu, niin sitten perusteltu kirjallinen reklamaatio sisään ja katsotaan mitä tapahtuu.

 

----------------------------------------------------------

KKV: Maksullisten tv-palveluiden irtisanominen

Maksu-tv-palveluille on luonteenomaista, että niiden sisältö voi muuttua ilman, että kyseessä olisi sopimusehtojen muuttaminen.

Kuluttaja ei voi yleensä irtisanoa määräaikaista sopimusta ennen sovitun kauden päättymistä poikkeustilanteita lukuun ottamatta.

  • Kuluttaja voi yleensä maksu-tv-palveluita koskevien sopimusehtojen mukaan irtisanoa määräaikaisen sopimuksen kesken sopimuskauden, jos kanavapakettien sisältö ei pysy mahdollisimman samanlaisena ja riittävän monipuolisena, eikä enää vastaa kuluttajan alun perin hankkimaa palvelua.
  • Kuluttajalla on yleensä oikeus irtisanoa sopimus, jos kuluttaja on joutunut maksuvaikeuksiin sairauden, työttömyyden tai muun itsestään riippumattoman syyn takia. Kyse on ns. sosiaalisesta suoritusesteestä. Tällöin yrityksellä on oikeus periä vain sopimuksen päättymiseen saakka kertyneet maksut.

Lähde: http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/maksu-tv/

----------------------------------------------------------

 

Lähetin kysymystä etiäpäin, että joskos meille olisi tuo BBC HD tulossa jossain vaiheessa. Jos ei oo tulossa, niin on ainakin toivomus kanavasta sitten tiedossa. :)


 


Irtisanomisiin vaikuttaa tietenkin se, millainen sopimus siellä alla on. Tapauskohtaisesti näitäkin voidaan katsoa, tai vaihtaa toiseen saman hintaluokan pakettiin. Täällä Klaanissa emme voi oikein näihin sanoa tällä perusteella juuta tai jaata, kun emme noiden asiakastiedojen kanssa täällä häärää. :)


 


Eli kuten @kjns tuossa jo myös ehdottikin, kannattaa asiakaspalveluun näissä olla yhteydessä. Tämä hoituu esimerkiksi Omien Sivujen kautta tai soittamalla.

Lomakausi teki tepposen, ja vastaus tähän BBC HD-kanava-asiaan viivästyi, pahoittelut!


Tämä kanava poistui meidän kanavavalikoimasta teknisistä syistä, ja itseasiassa kyseinen kanava on pian poistumassa koko BBC:n kanavarepertuaarista. Eli jakeluun sitä ei enää ole tulossa, koska pian koko kanava lakkaa olemasta.

Olenko ainoa jolla BBC Britin äänenvoimakkuus on kaikkia muita kovemmalla? Aina kun ko. kanavalle siirtyy joutuu vahvistimesta laskemaan äänenvoimakkuutta. Oikeastaan samalla äänentasolla saisi olla kyllä kaikki muutkin kanavat.

 

Kaapeli-TV, Tampere.

Tekeekö sulla  samaa, jos äänet tulee suoraan telkkarin kautta?

Vastaa