C-More ja HBO-Nordic kokeilu.

  • 5 April 2019
  • 5 kommenttia
  • 14 katselukertaa

Asioin tässä reilu kuukausi sitten Telia Asiakaspalvelun kanssa. Ystävällinen neito siinä kysyi, haluaisinko ilmaisen kuukauden kokeilujakson Hbo-Nordicia. Tietysti halusin. Kun reilun viikon kuluttua ajattelin kokeilla sitä, eipä se toiminutkaan. Soitin asiakaspalveluun.  Pahoiteltiin ja luvattìn että kohta toimii. Viikon päästä totesin ettei toimi. Soitin taas. Pahoiteltiin ja sanottiin että joku bitti oli väärinpäin; kohta toimii. Luvattiin, että se kuukausi alkoi siitä kun he lopulta saivat sen toimimaan. Samassa yhteydessä sanottiin, että minulla on ollut saman ajan käytössäni CMore, adia josta en tiennyt mitään. Mutta sen katseluoikeus loppuisi jo viikon kuluttua. Vaikkei se ollutkaan näkynyt....

Tällaista samantyyppistä sekoilua ja täyttä pelleilyä oli viime syksynä adsl-yhteyden päivittäminen hybridilaajakaistaan. 

Taitaa olla parempi, etten tilaa yhtään mitään enää ikinä koskaan Telialta, koska mikään ei kuitenkaan toimi...


5 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Ikävä kuulla, että maksuttoman kanavapaketin kokeilu ei mennyt ihan putkeen. Tätä kautta en pääse käsiksi asiakastietoihisi, jotta voisin selvittää tarkemmin, miksi kanavapaketti ei ole ensimmäisellä kerralla kytkeytynyt oikein. Asiakaspalvelun kanssa keskustellessa ei siis tästä C Moresta ollut mitään puhetta? Tuosta C Moresta pitäisi myös tulla erillinen tilausvahvistus, kun se on tilattu, joten saitko sen kuitenkin esimerkiksi sähköpostiisi?


@SaJoonas@  kirjoitti:

Ikävä kuulla, että maksuttoman kanavapaketin kokeilu ei mennyt ihan putkeen. Tätä kautta en pääse käsiksi asiakastietoihisi, jotta voisin selvittää tarkemmin, miksi kanavapaketti ei ole ensimmäisellä kerralla kytkeytynyt oikein. Asiakaspalvelun kanssa keskustellessa ei siis tästä C Moresta ollut mitään puhetta? Tuosta C Moresta pitäisi myös tulla erillinen tilausvahvistus, kun se on tilattu, joten saitko sen kuitenkin esimerkiksi sähköpostiisi?


Tuon C Moren osalta ei  tullut koskaan mitään vahvistusta. Satuin näkemään, että se toimi laitteessani, kun yritin löytää Hbo-Nordicia .

Tuolta jostain löytyy aloittamani keskustelu viime syksyltä, kun löin käteni sontaan ja tilasin Telialta hybridilaajakaistan, jonka myötä taivasten piti aueta minulle... eipä toimi yhtään sen paremmin tai joutuisammin kuin vanhakaan ja toimitus oli täysi kahden kuukauden farssi.

Telia alkaa selvästikin kärsiä mammuttitaudista, uusia asiakkaita haalitaan kaksin käsin eri lahjoin ja kylkiäisin, mutta päivittäisten rutiinien ja toimitusten suorittamiseen ja valvomiseen ei panosteta.

Olen jo eläkkeellä, tein lähes 40-vuotisen työuran horeca-alan johtotehtävissa. Toki sielläkin oli tärkeää saada kasvua aikaan hankkimalla uusia asiakkaita, mutta vähintään yhtä tärkeää oli/on pitää kiinni nykyisistä, uskollisista vakioasiakkaista.

Tämä on ajatus, jota Telian myynti- ja markkinointi ei tähän päivään mennessä ole herännyt huomaamaan. Toisaalta, he varmaan ajattelevat: "Mitäs tuollaisen vanhan ukonkäppänän ajatuksista kannattaa välittää, sehän näyttää olevan tollainen pienasiakas, kolme kännykkää, mobiilidata, kiinteä adsl ja telia viihde, vain 160 euroa kuussa..."

Nyt jos joku Telian markkinoinnista sattuisi tämän lukemaan, hän ajattelisi:

"Onhan meillä tarjouksia olemassa oleville asiakkaille..."

On joo, jos joku siirtää vaikka kilpailijalta 25 euron liittymänsä Telialle, hän saa Xbox-pelikoneen, mutta uskolliselle asiakkaalle tarjotaan viiden euron alennusta 300 euron puhelimesta...

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +15

@Jaskaukki  kirjoitti:

Nyt jos joku Telian markkinoinnista sattuisi tämän lukemaan, hän ajattelisi:


"Onhan meillä tarjouksia olemassa oleville asiakkaille..."


On joo, jos joku siirtää vaikka kilpailijalta 25 euron liittymänsä Telialle, hän saa Xbox-pelikoneen, mutta uskolliselle asiakkaalle tarjotaan viiden euron alennusta 300 euron puhelimesta...




Kaikista kanavapaketeista pitäisi tulla erikseen vahvistus, mutta nämä saattavat edetä roskapostiinkin ja jäävät siitä syystä huomaamatta. Se ei tietysti sitä seikkaa poista, että sekin on jäänyt hämärän peittoon missä kohtaa tämä on sinulle lisätty, jos vain HBO:sta oli puhe. Voimme asiakaspalvelun kautta kyllä selvittää mistä ja milloin tämä on sinulle lisätty, jos sitä ei ole vielä katsottu.


 


Onko tuota Hybridi-nettiä meidän päässä selvitelty, että olisiko sille yhteydelle jotakin tehtävissä? Millaisia nopeuksia sillä saat?


 


Nykyiset asiakkaat ovat meille erittäin tärkeitä, ja pohdimmekin koko ajan uusia tapoja muistaa myös jo olemassaolevia asiakkaitamme. Se on totta, että meillä oli hiljattain uusille laajakaistaliittymän tilaajille Xbox kaupan päälle, mutta tämä myös edellytti 24kk määräaikaista sopimusta laajakaistasta, ja muutama muukin edellytys oli tilattavan netin suhteen. Kannattaa uusasiakastarjouksista aina muistaa sekin, että lähes tulkoon jokainen on jollakin tällaisella uusasiakastarjouksella palvelun alunperin ottanut, eli sikäli on päässyt myös jossain kohtaa sellaisen itse hyödyntämään.


 


Nykyisille asiakkaille tarjoamme monesti juuri erilaisia kanavapaketteja maksutta kokeiluun, sekä joistain kanavapaketeista on ajoittain saatavilla myös edullisempia hintoja. Mobiilinettiliittymistä meillä on pysyvänä etuna saatavilla edullisempi hinta laajakaista- tai matkapuhelinasiakkaille, ja usein siihen on saatavilla myös tabletti asiakasetuhintaan. Uusimpana nykyisille asiakkaille tarjottavana etuna on myös 3 vuoden pidennetty laitetakuu. Näitä kehitämme tosiaan koko ajan eteenpäin, ja nimenomaan pitääksemme myös teidät olemassaolevat asiakkaamme tyytyväisinä. :smileyhappy: Meille saa myös mieluusti heitellä ideoita miten haluaisi tulla muistetuksi! Välitämme aina saamamme toiveet eteenpäin ja niitä otetaan mahdollisuuksien mukaan huomioon uusia etuja kehitettäessä.


@Jaskaukki@  kirjoitti:

@SaJoonas@  kirjoitti:

Ikävä kuulla, että maksuttoman kanavapaketin kokeilu ei mennyt ihan putkeen. Tätä kautta en pääse käsiksi asiakastietoihisi, jotta voisin selvittää tarkemmin, miksi kanavapaketti ei ole ensimmäisellä kerralla kytkeytynyt oikein. Asiakaspalvelun kanssa keskustellessa ei siis tästä C Moresta ollut mitään puhetta? Tuosta C Moresta pitäisi myös tulla erillinen tilausvahvistus, kun se on tilattu, joten saitko sen kuitenkin esimerkiksi sähköpostiisi?


Tuon C Moren osalta ei  tullut koskaan mitään vahvistusta. Satuin näkemään, että se toimi laitteessani, kun yritin löytää Hbo-Nordicia .

Tuolta jostain löytyy aloittamani keskustelu viime syksyltä, kun löin käteni sontaan ja tilasin Telialta hybridilaajakaistan, jonka myötä taivasten piti aueta minulle... eipä toimi yhtään sen paremmin tai joutuisammin kuin vanhakaan ja toimitus oli täysi kahden kuukauden farssi.

Telia alkaa selvästikin kärsiä mammuttitaudista, uusia asiakkaita haalitaan kaksin käsin eri lahjoin ja kylkiäisin, mutta päivittäisten rutiinien ja toimitusten suorittamiseen ja valvomiseen ei panosteta.

Olen jo eläkkeellä, tein lähes 40-vuotisen työuran horeca-alan johtotehtävissa. Toki sielläkin oli tärkeää saada kasvua aikaan hankkimalla uusia asiakkaita, mutta vähintään yhtä tärkeää oli/on pitää kiinni nykyisistä, uskollisista vakioasiakkaista.

Tämä on ajatus, jota Telian myynti- ja markkinointi ei tähän päivään mennessä ole herännyt huomaamaan. Toisaalta, he varmaan ajattelevat: "Mitäs tuollaisen vanhan ukonkäppänän ajatuksista kannattaa välittää, sehän näyttää olevan tollainen pienasiakas, kolme kännykkää, mobiilidata, kiinteä adsl ja telia viihde, vain 160 euroa kuussa..."

Nyt jos joku Telian markkinoinnista sattuisi tämän lukemaan, hän ajattelisi:

"Onhan meillä tarjouksia olemassa oleville asiakkaille..."

On joo, jos joku siirtää vaikka kilpailijalta 25 euron liittymänsä Telialle, hän saa Xbox-pelikoneen, mutta uskolliselle asiakkaalle tarjotaan viiden euron alennusta 300 euron puhelimesta...


Soitin syksyllä hitaasta hybridimodeemista ties monennenko kerra asiakaspalveluunne. Neuvoton naishenkilö siirsi puhelun jollekin teknisen tuen nenäkkäälle nörtille. Sanoin hänelle suoraan, että tunnen tulleeni huijatuksi ja haluaisin jopa perua koko vaihdon.

Tuo jeppe alkoi kiljua minulle: "Sinulla ei ole mitään oikeutta perua tilaustasi. Päinvastoin, MEILLÄ on oikeus mitata  linjan toimivuus. Teemme sen MINÄ soitan sinulle kahde viikon sisällä. 

Nyt tuosta puhelusta on kulunut puoli vuotta ja minä odottelen puhelua tuolta nörtiltä edelleen...

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +15

@Jaskaukki@  kirjoitti:
Soitin syksyllä hitaasta hybridimodeemista ties monennenko kerra asiakaspalveluunne. Neuvoton naishenkilö siirsi puhelun jollekin teknisen tuen nenäkkäälle nörtille. Sanoin hänelle suoraan, että tunnen tulleeni huijatuksi ja haluaisin jopa perua koko vaihdon.

Tuo jeppe alkoi kiljua minulle: "Sinulla ei ole mitään oikeutta perua tilaustasi. Päinvastoin, MEILLÄ on oikeus mitata  linjan toimivuus. Teemme sen MINÄ soitan sinulle kahde viikon sisällä. 


Nyt tuosta puhelusta on kulunut puoli vuotta ja minä odottelen puhelua tuolta nörtiltä edelleen...




Kun on määräaikaisesta sopimuksesta kyse, meillä on tosiaan oikeus yrittää saada ensin yhteys toimimaan sopimuksen mukaisesti ennen sen purkua. Emme pääse näin Yhteisön kautta suoraan asiakastietoihisi käsiksi, mutta haluamme ehdottomasti tämän nyt selvittää.


Pystyisitkö laittamaan meille asiakassivuille kirjautumisen jälkeen chatin kautta viestiä, tai sitten täyttämään täältä häiriöilmoituksen? Voimme samalla katsoa mihin asia tyssäsi edellisellä kerralla.

Vastaa