C More suoratoistopalveluun kirjautuminen ei toimi sovelluksessa

  • 11 January 2019
  • 24 kommenttia
  • 106 katselukertaa

  • Anonymous
  • 0 kommenttia

Moi. Huomasin että en pääse enää kirjautumaan C Moren suoratoistopalveluun iPadilla tai iPhonella, selainkirjautuminen onnistui Safarilla. Tietokoneella en onnistu testaamaan, koska kirjautuminen Telia TV sivuston kautta vaatii jotain selainkikkaretta asennettavaksi Chromeen ennen kuin antaa kirjautua sisään  vaikka tarkoitus olisi vain kirjautua ja siirtyä C Moren palveluun (wtf nyt?!)

 Onko jotain yleistä vikaa?


24 kommenttia


@  kirjoitti:

Moi. Huomasin että en pääse enää kirjautumaan C Moren suoratoistopalveluun iPadilla tai iPhonella, selainkirjautuminen onnistui Safarilla. Tietokoneella en onnistu testaamaan, koska kirjautuminen Telia TV sivuston kautta vaatii jotain selainkikkaretta asennettavaksi Chromeen ennen kuin antaa kirjautua sisään  vaikka tarkoitus olisi vain kirjautua ja siirtyä C Moren palveluun (wtf nyt?!)

 Onko jotain yleistä vikaa?


Tämä korjaantuu Telia Tv -sovelluksen päivittämisellä App Storen kautta.

Kiitti vastauksesta, mutta uusin versio oli jo käytössä. Ei auttanut sovelluksen pakkosammuttamiset tai laitteen uudelleenkäynnistys, tokeni loppujen lopuksi sillä että poisti Telia TV-sovelluksen ja asensi uudelleen. No pääasia, että toimii nyt :)

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

@  kirjoitti:

Kiitti vastauksesta, mutta uusin versio oli jo käytössä. Ei auttanut sovelluksen pakkosammuttamiset tai laitteen uudelleenkäynnistys, tokeni loppujen lopuksi sillä että poisti Telia TV-sovelluksen ja asensi uudelleen. No pääasia, että toimii nyt :)




Hyvä kun kirjoittelit tämän vinkin tänne, mikäli joku muukin sattuu taistelemaan samaisen ongelman parissa. Hieno juttu, että lähti toimimaan :smileyhappy:

Tein tuosta samasta virheilmoituksen (kun jäi jumiin kirjautumisessa tuohon Telia TV:n ongelmaan) ja käsittääkseni sen jälkeen tuli pikainen päivitys.

Mutta, asia on vielä kesken, eli päivittäin joutuu ios-laitteilla kirjautumaan uudelleen.

Toisinaan tuntuu että tuntikaupalla Apple TV 4:sella pääsee samalla kirjautumisella katsomaan mutta annas olla, jossakin vaiheessa C More-appia avatessa tulee ilmoitus että pitää kirjautua samassa verkossa olevan iPadin tai iPhonen kautta.

Ihan sama onko laite kiinni jonkin aikaa, bootattu tai pelkkä sovellus suljettuna ja avot taas kysellään kirjautumista.

Miksi tuota ei voida korjata? Kaikki normaalit striimauspalvelut eivät vaadi tuommoista kirjautumisrumbaa päivittäin, itseasiassa mitä nyt olen vuosikymmenen vastaavia käyttänyt, niin juuri ikinä ei tarvitse kirjautua uudelleen, ellei ole joku isompi päivitys tai uudelleenasennus.

C More:n asiakaspalvelusta kertoivat että siellä on bitti tai parikin vakavasti vinossa juuri Telia oman palvelun eli Telia TV:n kautta. Nimittäin käytin aiemmin C Moren omaa palvelua ja toimi aina, kuin se kuuluisa junan vessa.

 

Eli ongelma on tämä, ios-laitteillani (iPad Pro, iPhone 6s ja Apple TV 4) ei pysy kirjautuneena, ei ole ylivoimainen juttu tai rasite mutta kätevämpää olisi jos ei aina tarvitsisi erikseen kirjautua. Ja kaikki sovellukset sekä käyttikset laitteissani on viimeisin versio, uudelleenasennuskaan ei ole korjannut joten odotan että tekninen puoli säätäisi jotain siellä Telia TV:n puollella kuntoon. Korjatkaa niin että joutuu korkein kerran viikossa tai kuukaudessa kirjautumaan..nyt päivittäin/tunneittain ei tuota huvittas aina tehdä.

 

Katotaan jospa tämä saataisiin korjattua, tai sitten joutuu harkitsemaan että tilaa palvelun suoraan toimittajalta eli C More:lta.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@Sampppa@  kirjoitti:

Tein tuosta samasta virheilmoituksen (kun jäi jumiin kirjautumisessa tuohon Telia TV:n ongelmaan) ja käsittääkseni sen jälkeen tuli pikainen päivitys.

Mutta, asia on vielä kesken, eli päivittäin joutuu ios-laitteilla kirjautumaan uudelleen.

Toisinaan tuntuu että tuntikaupalla Apple TV 4:sella pääsee samalla kirjautumisella katsomaan mutta annas olla, jossakin vaiheessa C More-appia avatessa tulee ilmoitus että pitää kirjautua samassa verkossa olevan iPadin tai iPhonen kautta.

Ihan sama onko laite kiinni jonkin aikaa, bootattu tai pelkkä sovellus suljettuna ja avot taas kysellään kirjautumista.

Miksi tuota ei voida korjata? Kaikki normaalit striimauspalvelut eivät vaadi tuommoista kirjautumisrumbaa päivittäin, itseasiassa mitä nyt olen vuosikymmenen vastaavia käyttänyt, niin juuri ikinä ei tarvitse kirjautua uudelleen, ellei ole joku isompi päivitys tai uudelleenasennus.

C More:n asiakaspalvelusta kertoivat että siellä on bitti tai parikin vakavasti vinossa juuri Telia oman palvelun eli Telia TV:n kautta. Nimittäin käytin aiemmin C Moren omaa palvelua ja toimi aina, kuin se kuuluisa junan vessa.

 

Eli ongelma on tämä, ios-laitteillani (iPad Pro, iPhone 6s ja Apple TV 4) ei pysy kirjautuneena, ei ole ylivoimainen juttu tai rasite mutta kätevämpää olisi jos ei aina tarvitsisi erikseen kirjautua. Ja kaikki sovellukset sekä käyttikset laitteissani on viimeisin versio, uudelleenasennuskaan ei ole korjannut joten odotan että tekninen puoli säätäisi jotain siellä Telia TV:n puollella kuntoon. Korjatkaa niin että joutuu korkein kerran viikossa tai kuukaudessa kirjautumaan..nyt päivittäin/tunneittain ei tuota huvittas aina tehdä.

 

Katotaan jospa tämä saataisiin korjattua, tai sitten joutuu harkitsemaan että tilaa palvelun suoraan toimittajalta eli C More:lta.


Tukea ei ole AppleTV:n osalta C Moren suoratoistopalvelulle, oheisen kysymys/vastaus-patteristosta pystyt klikkaamaan tästä:  C Moren suoratoistopalvelun kysymyksiä ja vastauksia

 

Laitan kyselyä eteenpäin, missä mennään AppleTV:n kanssa. 

Telian omasta Telia TV-sovelluksesta ei ole mitään hyötyä Apple TV 4:sessa.

Kirjautuminen C More-appiin Apple TV:llä pitää kirjautua samassa verkossa olevan iPadin tai iPhonen avustuksella. C More puolelta kaikki toimii luvatulla tavalla joten jotain Telia itse on sössinyt tässäkin asiassa.

 

 

Kuten sivuilla mainitaan C More itse tukee Apple TV 4:sta aivan hienosti, hyvin toimii ja sivuillakin mainitaan:

https://www.cmore.fi/asiakaspalvelu/Laitteet_ja_tekniikka/Yleist_tekniikasta/Tukemamme-p%C3%A4%C3%A4telaitteet

 

C More on julkaissut Apple TV -sovelluksen Apple TV 4 ja Apple TV 4K -laitteille. Sovellus löytyy App Storesta nimellä C More Suomi.

Suosittelemme päivittämään sovelluksen aina uusimpaan App Storessa saatavilla olevaan versioon. Tunnista Apple TV:si sukupolvi Applen sivuilla.

Tukea tuolle C More + Telia Tv yhdistelmälle ei ole vielä: "Apple TV: Käyttö ei ole vielä mahdollista Apple TV:n kautta, mutta kerromme sinulle heti kun se onnistuu." Laitoin tästä kyselyä että mikä tuon suhteen on tilanne.

 

Tehdään tästä häiriöilmoitus tutkintaan että saadaanko ongelma toistettua.

 

Voitko kokeilla että loppuuko kirjautumisongelma jos otat Apple tv:n väliaikaisesti pois yhtälöstä? On mahdollista että Apple tv sotkee nyt tuon kirjautumisen kun se ei ole vielä tuettuna.

Se on tehnyt tätä samaa ongelmaa kokoajan, päivittäin joutuu kirjautumaan. Ihan sama ottaako mitään pois ja kun jättää kirjautuneena sovelluksen auki taustalle, niin ios-laitteille ei vaan pysy kirjautuneena.

Varmaan jos saatte täyden tuen Apple tv:lle niin luulis jossain vaiheessa ratkeavan, en muilla laitteilla katso joten Apple Tv-sovelluksen oikea toimivuus toivottavinta tässä vaiheessa.

Okei, selvä homma. Tutkimme asiaa. Onko muuten muilla iOS-käyttäjillä (ping ) ollut tätä samaa uloskirjautumisongelmaa kuin @Sampppa'lla?


@Pekka_Koo@  kirjoitti:

Okei, selvä homma. Tutkimme asiaa. Onko muuten muilla iOS-käyttäjillä (ping ) ollut tätä samaa uloskirjautumisongelmaa kuin @Sampppa'lla?


Itseasiassa kyllä on. En tosin päivittäin ole käyttänyt, mutta joka kerta kun olen tuon C Moren avannut olen joutunut kirjautumaan uudelleen. Viimeeksi kirjauduin toissa päivänä ja kun äsken testasin niin ilmoitti "kirjautuminen epäonnistui" ja piti kirjautua uudelleen.

 

Olen luullut että on operaattoritunnusten "ominaisuus" kun ei pysy pitkään kirjautuneena ja kirjautuminen tapahtuu nopeasti 'hyppäämällä' Telia TV sovelluksen kautta. Ennen Telian operaattoritunnistautumista C More kyllä muisti henkilökohtaiset tunnukseni vaikka en sovellusta ollut ikuisuuksiin käyttänytkään.

 

Kiitoksia ja @Sampppa vielä lisätiedoista! Selvitämme tilannetta.


@  kirjoitti:

@Pekka_Koo@  kirjoitti:

Okei, selvä homma. Tutkimme asiaa. Onko muuten muilla iOS-käyttäjillä (ping ) ollut tätä samaa uloskirjautumisongelmaa kuin @Sampppa'lla?


Itseasiassa kyllä on. En tosin päivittäin ole käyttänyt, mutta joka kerta kun olen tuon C Moren avannut olen joutunut kirjautumaan uudelleen. Viimeeksi kirjauduin toissa päivänä ja kun äsken testasin niin ilmoitti "kirjautuminen epäonnistui" ja piti kirjautua uudelleen.

 

Olen luullut että on operaattoritunnusten "ominaisuus" kun ei pysy pitkään kirjautuneena ja kirjautuminen tapahtuu nopeasti 'hyppäämällä' Telia TV sovelluksen kautta. Ennen Telian operaattoritunnistautumista C More kyllä muisti henkilökohtaiset tunnukseni vaikka en sovellusta ollut ikuisuuksiin käyttänytkään.

 


Aivan, se niinkuin hyppää Telia TV-sovelluksen kautta ennenkuin C More avautuu tunnuksella.

Kun olin yhteydessä C More-asiakaspalveluun, he sanoivat että kun olin Windows 10 tietokoneella Telian tunnuksella kirjautuneena heidän palveluunsa, niin jokin siinä oli ettei heidän järjestelmässä näkynyt kirjautuminen ja tunnus kuten pitäisi (eli jospa siellä on jotain ongelmia).

Jospa tuo Telian kirjautuminen ja asiakkaan "näkyminen" siellä C More-palvelimella ei näy täysin valtuuksin ja samalla tavalla toimi kuten heidän oma asiakkaansa on kirjautuneena.

Androidilla sama homma. Pitkän castauksen jälkeen saattanut kirjautua ulos ja pitää uudelleen kirjautua että pääsee sulkemaan ohjelman yms.

Tuli nyt vielä testattua ja tosiaan eilinen kirjautuminen on jo kadonnut:

 


@  kirjoitti:

Tuli nyt vielä testattua ja tosiaan eilinen kirjautuminen on jo kadonnut:

 


Jotain timeouttia tuossa kirjautumisen osalta tosiaan tulee, osassa testeissä kirjautumistieto pysyy sovelluksessa tunteja ja osassa saattaa hävitä minuuteissa. Asia otettu pöydälle eilen ja selvitellään mistä on kyse. Käyttökokemuksen kannalta heikentävä asia kyseessä vaikka sovellukset sitten muuten toimiikin normaalisti..

Onko päivityksen tulemisesta mitään tietoa? Milloin asia saadaan korjattua?


@Sampppa@  kirjoitti:

Onko päivityksen tulemisesta mitään tietoa? Milloin asia saadaan korjattua?


Asiaa tutkitaan parhaillaan. Tarkempaa aikataulutusta ei valitettavasti vielä selvinnyt. Keskustelua käydään C Moren kanssa ja pyritään saamaan kuntoon mahdollisimman pikaisesti.


@MikaelMu@  kirjoitti:

@Sampppa@  kirjoitti:

Onko päivityksen tulemisesta mitään tietoa? Milloin asia saadaan korjattua?


Asiaa tutkitaan parhaillaan. Tarkempaa aikataulutusta ei valitettavasti vielä selvinnyt. Keskustelua käydään C Moren kanssa ja pyritään saamaan kuntoon mahdollisimman pikaisesti.


Laittakaas tänne jotain mainintaa kun on korjausta saatu aikaiseksi.

Ja nimenomaan painotan sitä että tarpeena on siis Apple TV 4-appsin kirjautuminen.

Näyttäs olevan päivitys Apple TV 4:sen appsiin joten ehkäpä nyt on saatu tuo kirjautumiseen liittyvä bugi korjattua. Pitääkin testailla ja seurailla onko vielä ongelmia.

Nyt on tuotu tuki Apple Tv:lle tämän CMoren osalta mutta tuon kirjautumisongelman selvitys jatkuu vielä.

Nyt on toistaiseksi pysynyt kirjautuneena, kokeilen huomenna perjantaina aamulla uudelleen ja katsotaan onko bitit menneet vinoon yön aikana.

Ei näytä valitettavasti toimivan, eli kirjautumista kyselee edelleen.

Toivottavasti tuo saadaan korjattua.

Joo edelleen tuo on tutkinnassa.Toivotaan tosiaan että saataisiin piakoin selvitettyä että mistä tuo johtuupi ja korjattua kuntoon.

Juu, hieno että juttu että tutkitte ja arvostan sitä että korjaatte palveluista löytyviä vikoja/bugeja.

Ainoastaan siis se kirjautumisen pysymättömyys aiheuttaa yhden ylimääräisen pikku jutun mutta eipä tuo maailmaa kaada.

Toimiihan tuo muutoin ihan mainiosti jo nyt ja kiva että saatiin kaapelitv-asiakkaatkin C More: striimauspalvelun piiriin.

Vastaa