E-laskun kytkennässä ongelmia

  • 7 January 2019
  • 8 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Hei !  Mikähän siellä teliassa mättää, on tilattu jo syksyllä e-lasku, kaikki piti olla kunnossa telialta tuli viesti, että näkyy e-lasku heillä, mutta jo kolme paperilaskua tullut sen jälkeen. Olin yhteydessä teliaan käskivät käydä pankissa, kävin siellä näkyi että e-lasku jo tehty syksyllä, Huomenna olis taas paperilaskun eräpäivä :(


 


Edit NikoNo: muokattu otsikkoa kuvaavammaksi


8 kommenttia

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

Mokka @Kapuli68 ja tervetuloa Yhteisöön keskustelemaan!


 


Tässä on nyt varmaan käynyt jokin pieni kömmähdys. Tätä ei oikeastaan ole mahdollista korjata muutoin, kuin kytkemällä e-lasku uudelleen verkkopankissa. Suosittelen toimimaan niin, että poistat nykyisen e-laskusopimuksen kokonaan ja odotat seuraavaan päivään, jolloin lisäät sopimuksen sinne uudelleen.


 


Tärkeää on huomioida, että laskuissa on tuotekohtaisia eroja, kuinka kytkentä pitää tehdä. Tärkeää on myös valita oikea laskuttaja, kun Teliaa hakemalla löytyy usein monta vaihtoehtoa. 


 


Täältä löydät tarkat e-laskun kytkentäohjeet, joiden perusteella ei voi mennä vikaan.

Hei ! Olen kolme kertaa tehny e-lasku sopimuksen, ja poistanu entisen, ja telialta on tullut toisen e-lasku sopimuksen jälkeen viesti, että näkyy heillä, josta mulla kopio.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

@Kapuli68@  kirjoitti:

Hei ! Olen kolme kertaa tehny e-lasku sopimuksen, ja poistanu entisen, ja telialta on tullut toisen e-lasku sopimuksen jälkeen viesti, että näkyy heillä, josta mulla kopio.




Jokin siinä on kuitenkin mennyt pieleen, kun paperilaskua pukkaa edelleen. E-lasku on kuitenkin pankkien palvelu, joten sitä ei meidän toimesta voida kytkeä. Tämä saadaan ratkaistua varmasti kuntoon kun kytketään e-lasku sinun verkkopankista uudelleen.


 


1. Poista nykyinen e-laskusopimus verkkopankista ja odota seuraavaan vuorokauteen


2. Valitse oikea laskuttaja ja oikea tuote


3. Kytke e-lasku uusimman laskun viitteellä ja yksilöintitiedolla (tarkat ohjeet yllä)


 


Näiden toimenpiteiden jälkeen e-lasku näkyy meidän järjestelmässä noin viikon kuluessa, jolloin seuraava lasku tulee e-laskuna suoraan verkkopankkiin.


@Kapuli68@  kirjoitti:

Hei !  Mikähän siellä teliassa mättää, on tilattu jo syksyllä e-lasku, kaikki piti olla kunnossa telialta tuli viesti, että näkyy e-lasku heillä, mutta jo kolme paperilaskua tullut sen jälkeen. Olin yhteydessä teliaan käskivät käydä pankissa, kävin siellä näkyi että e-lasku jo tehty syksyllä, Huomenna olis taas paperilaskun eräpäivä :(

 

Edit NikoNo: muokattu otsikkoa kuvaavammaksi


Samoin on käynyt myös minulla. Ei ole tullut verkkopankkiin e-laskua vaan on lähetetty paperinen ja paperilasku lisällä. E-lasku tilattu syksyllä ja aspa väittää että heillä on tiedoissa että e-lasku on tilattu. Minulla verkkopankissa näkyy e-lasku tilattuna. Paperilaskua vaan pukkaavat näköjään väkisin.


@NikoNo@  kirjoitti:


@Kapuli68@  kirjoitti:

Hei ! Olen kolme kertaa tehny e-lasku sopimuksen, ja poistanu entisen, ja telialta on tullut toisen e-lasku sopimuksen jälkeen viesti, että näkyy heillä, josta mulla kopio.




Jokin siinä on kuitenkin mennyt pieleen, kun paperilaskua pukkaa edelleen. E-lasku on kuitenkin pankkien palvelu, joten sitä ei meidän toimesta voida kytkeä. Tämä saadaan ratkaistua varmasti kuntoon kun kytketään e-lasku sinun verkkopankista uudelleen.


 


1. Poista nykyinen e-laskusopimus verkkopankista ja odota seuraavaan vuorokauteen


2. Valitse oikea laskuttaja ja oikea tuote


3. Kytke e-lasku uusimman laskun viitteellä ja yksilöintitiedolla (tarkat ohjeet yllä)


 


Näiden toimenpiteiden jälkeen e-lasku näkyy meidän järjestelmässä noin viikon kuluessa, jolloin seuraava lasku tulee e-laskuna suoraan verkkopankkiin.




@NikoNo puhuu puuta heinää. Juuri näin on toimittu, silti lähetätte paperilaskun. Lähettäisit edes sen sähköpostilaskun josta on alunperin sovittu. Syytätte asiakastanne näistä ongelmista. Telian tapako ?


 


Edit ReOlivia: Korjattu tägäys

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

@Vikatila@  kirjoitti:
Niko No puhuu puuta heinää. Juuri näin on toimittu, silti lähetätte paperilaskun. Lähettäisit edes sen sähköpostilaskun josta on alunperin sovittu. Syytätte asiakastanne näistä ongelmista. Telian tapako ?

En mä sentään höpöjä puhu :smileyhappy:


E-lasku on pankkien palvelu. joten se täytyy siksi kytkeä omatoimisesti verkkopankissa. Onko sinulle @Vikatila kertaakaan lasku e-laskuna, vai tuleeko aina paperisena?


 


Jos se ei ole kertaakaan vielä toiminut, niin kannattaisi tehdä kytkentä uudelleen, kuten tuossa aiemmin ohjeistin. Tiedän kokemuksesta, että tämän tyyppiset tilanteet on saatu ratkaistua kyseisellä tempulla.

Olen yrittänyt tilata e-laskun todella useaan kertaan enkä kertaakaan ole onnistunut. Lasku tulee sentään mailiin, mutta unohtuu säännöllisesti maksaa... kokeilenpas kerran noilla Nikon pettämättömiksi väitetyillä ohjeilla...

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

@Mlindy@  kirjoitti:

Olen yrittänyt tilata e-laskun todella useaan kertaan enkä kertaakaan ole onnistunut. Lasku tulee sentään mailiin, mutta unohtuu säännöllisesti maksaa... kokeilenpas kerran noilla Nikon pettämättömiksi väitetyillä ohjeilla...




Moikka @Mlindy ja tervetuloa Yhteisöön keskustelemaan!


 


Kiva kun löysit täältä nämä ohjeistukset, niin saadaan varmasti tuo sinunkin e-laskutus rullaamaan oikein. Olisi kiva kuulla, että saitko e-laskun näillä tiedoin aktivoitua vai tuliko vielä jotakin haasteita vastaan? :smileyhappy:

Vastaa