HBO Soneran viihteessä ja viihteen mobiiliversiossa

  • 15 October 2016
  • 3 kommenttia
  • 107 katselukertaa

Otin kokeiluun HBO:n. Viihteen Digiboxin kautta katsottuna toimii mutta kun menen mobiiliviihteen puolelle niin ilmoittaa 'Tarvitset kanavapaketin katsoaksesi tätä sisältöä'. Tarkoitetaankohan kanavapaketilla jotain kokonaisuutta johon HBO kuuluu? Tällaista pakettia ei ole Digibox-viihteen puolellakaan minulla.

 

Vai onko tosiaan niin, että mobiiliviihde on ihan oma maailmansa verrattuna Digibox-viihteeseen ja sinne on omat sopimuksensa?  Tässähän palvelu on HBO ja ei niillä siellä HBO:lla pitäisi olla mitään väliä millä välineellä asiakas palvelua käyttää. Vai miltä kuulostaisi jos Netflixiin pitäisi aina eri sopimukset AppleTVhen, PC:n selaimeen,kännykän mobiilioperaattoriin, jne? Onko tämä Soneran kyvyttömyyttä teknisesti tai juridisesti tarjota käyttäjäystävällistä palvelua? Vai peräti keinotekoisesti laskuttaa samasta palvelusta eri teknisten medioiden toteutusten mukaan?


3 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei Marduke ja tervetuloa Klaaniin!


 


Seuraavaa lukee asiakastuen sivuilla: 


Minulla on jo Sonera Viihde ja olen tilannut kanavapaketteja TV-­käyttöä varten. Saanko kanavapaketit käyttööni myös mobiilipalveluun?



  • Mikäli käytössäsi on Sonera Viihde ja siihen tilattuna kanavapaketteja digiboksi- tai kaapeli-tv-palvelussa jotka ovat saatavilla myös mobiilipalvelussa, voit tilata vastaavan kanavapaketin käyttöösi mobiilipalvelussa veloituksetta niin kauan, kun kyseisen kanavapaketin tilaus on voimassa. Tilaaminen onnistuu helposti Omilta Sivuilta. Maksat siis kanavapaketista kerran ja voit käyttää sitä kaikilla laitteilla.

  • Seuraavat Sonera Viihteen kanavapaketit ovat saatavilla Sonera Viihteen mobiilipalvelussa:HBO Nordic, Lasten paketti, Surf, Discovery, MTV Total, MTV Total Sport, C More Film jaCirkus.

  • Lisäksi Viasat Kulta, Viasat Viihde ja Viasat Sport ­kanavien ohjelmat ovat katseltavissa myös mobiilipalvelusta, mikäli kanavapaketti on tilattu Sonera Viihteen digiboksille tai kaapelikortille. Huomioithan, että kyseiset kanavapaketit eivät ole erikseen myytävissä mobiilipalveluun, ja sisältävät vain Viasatin omia kanavia.


Minulla on Sonera Viihde ja olen tilannut kanavapaketteja TV-käyttöä varten. Tilasin samat paketit myös mobiilipuolelle normaalihintaan. Miten saan minulle kuuluvat veloituksettomat kanavapaketit käyttöön?


Jotta saat kyseisen kanavapaketin käyttöösi kaikilla laitteilla yhdellä kuukausimaksulla, toimi näin:



  1. Kirjaudu Omille Sivuille Sonera Tunnuksellasi

  2. Mene kohtaan Sonera Viihde netti- ja mobiilipalvelut

  3. Valitse Kanavapaketit ja valitse Käytössäsi nyt

  4. Valitse kanavapaketti, jonka haluat vaihtaa veloituksettomaksi netti- ja mobiilipalvelussa

  5. Kohdassa "Haluatko jatkaa sopimusta" valitse En ja Vahvista

  6. Irtisanominen on onnistunut mikäli saat tiedon "Tiedot päivitetty OK"

  7. Tiedot Omilla Sivuilla päivittyvät vasta, kun kirjaudut ulos Omilta Sivuilta ja odotat noin viisi minuuttia

  8. Kirjaudu uudestaan Omille Sivuille

  9. Valitse Kanavapaketit ja valitse Saatavilla

  10. Valitse kanavapaketti hintaan 0 €

  11. Vahvista valintasi


Hieman työläältä vaikuttaa kieltämättä verrattuna esim. DNA TV:hen. Meille kun ei saa Sonera Viihdettä kiinteästi, niin meillä käytössä DNA:n antennikanavat ja DNA:n TV-sovellus jonka kautta näkyy suoraan TV-kortin maksetut kanavat. Tosin piti tunnukset sinnekin muistaakseni luoda ;)

Kiitos hyvästä vastauksesta.

 

Epäilykseni on siis puoliksi totta. Mielestäni olisi nykymaailmassa helppoa järjestää niin että eri luvitukset olisivat yhdenmukaiset palveluntarjoajan eri mediatyyppien välillä. Itse asiassa ei tarvittaisi eri luvituksia vaan niiden pitäisi olla samassa paikassa vain kerran.

 

Tuo ohjeesi tössää kohtaan 4 sillä 'Käytössäsi nyt'-valinnoissa ei näy HBO:ta. Saatavilla-näytön kautta HBO on näkyvillä ja siellä palvelu tietääkin että minulla on sopimus ja tarjoaa HBO:ta ilmaiseksi niin kauan kuin perussopimus on voimassa. Hienoa että homma onnistuu mutta miksiköhän tästä on tehty niin vaikeaa? Digibox-viihteessä palvelua voi käyttää vain yhden laitteen kautta mutta mobiilissa käyttäjiä voi olla enemmänkin (vai voiko?), johuisiko tästä?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Mobiilissa viihdettä voi käyttää yksillä tunnuksilla 4:llä eri laitteella, mutta vain yhdellä laitteella kerrallaan ...

Vastaa