HD kanavat MIX M PAKETISSA


Minulla on MIX M paketti. Miksi ei ole mahdollisuuttaa saada Discovery kanavia HD tasoisina ainoastaan Animal kanava on HD ? 


13 kommenttia

Kunniamerkki +14

En ole Telian edustaja mutta ei niitä Suomessa ole lainkaan HD tasoisena saatavilla poislukien Animal Planet ja Discovery HD Showcase sekä Eurosportit. Lisäksi nuo on aina sopimusasioita mitä missäkin jakeluverkossa voidaan esittää ja minkä tasoisena. Kannattaa tiedustella asiaa Discovery Networks Finland Oy:lta onko heillä tietoa saadaanko kyseisiä kanavia kenties joskus suomeenkin hd tasoisena. Itsekin toki sitä toivoisin :)

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

Tuossa @tilasto jo hyvin vastasikin kysymykseen. Meillä tosiaan lisätään jatkuvasti uusia HD-kanavia tarjontaan, mutta kaikista kanavista tällaista vaihtoehtoa ei ole saatavissa ja toisinaan kyse voi olla sopimuksista. Välitän toki tätäkin toivetta eteenpäin, jotta tilanne tulevaisuudessa saadaan kuntoon ja HD-kanavia lisää tarjolle :)


@tikkakei@  kirjoitti:

Minulla on MIX M paketti. Miksi ei ole mahdollisuuttaa saada Discovery kanavia HD tasoisina ainoastaan Animal kanava on HD ? 


On ne ainakin mpeg-4 nykyään.Ilmeisesti noi näkyy hd tasoisina pohjoismaihin mutta vain canal digitalilla?.Kyseessä voi olla joku sopimusjuttu.Sonera/telialla tuntuu olevan jotain ongelmia saada sopimuksia aikaan discoveryn kanssa koska ainakin kerran noikin kanavat on olleet poikki koska eivät ole päässeet sopimukseen.Siinä missä muut kuten dna/elisa pääsee sopimukseen noiden kanssa niin telia taas ei.Esim dna:lla näkyy/saa tilattua Discovery hd se kanavan mutta telialla se on ollut tuolla kanavalistassa jo vuosia mutta sitä ei saa tilattua eikä telia ole tehnyt mitään että sen saisi tilattua.Se näkyy vain niillä jotka sen on tilannut >5v? sitten?.

 

 

/edit

otetaas takaisin

Kunniamerkki +14

Ei ole HD versioita Investigation, World eikä Science kanavista myöskään CD:llä. https://www.canaldigital.fi/tv-kanavat/


https://en.kingofsat.net/find.php?question=discovery vaikkapa tuolta taas voi sitten tutkia satelliitti puolen valikoimaa muualla.

Ehdotuksia millä korvata ruutu+ leffa ja dokkari kanavat?.Onko bbc:llä muissa kuin brit kanavalla suomenkieliset tekstitykset?.

 

telia.fi/mix

Tuolla olevan tiedon mukaan TLC kanavan saisi valittua mix kanaviin.Käsittääkseni toi ns ilmainen kanava.:smileylol:


@arapahoe@  kirjoitti:

Ehdotuksia millä korvata ruutu+ leffa ja dokkari kanavat?.Onko bbc:llä muissa kuin brit kanavalla suomenkieliset tekstitykset?.

 

telia.fi/mix

Tuolla saisi valittua TLC kanavan tohon mutta sehän on käsittääkseni ilmainen?.:smileylol:


BBC:llä on suomitekstit vain Brit kanavalla, Earth kanavalla on ruotsitekstit valittavana, ei suomea. BBC HD-kanavaa joka tuolla listauksessa vieläkin on, ei ole enää pitkään aikaan ollut saatavilla. Huomautin tästä ja tuosta TLC-kanavasta jo tovi sitten, mutta vieläkin näkyy sivuilla. 

 

Leffakanavalle ei ole korvaajaa koska tuo ruutu näytti olevan ainut elokuvakanava valittavana (wtf Telia?!), dokumenttikanavia onkin Viasatilta, Discoveryltä jne.

 

Vaatisi kyllä hieman päivittelyä nuo valittavat kanavat :robotlol:

Kunniamerkki +14

Juu, 



@  kirjoitti:


@arapahoe@  kirjoitti:

Ehdotuksia millä korvata ruutu+ leffa ja dokkari kanavat?.Onko bbc:llä muissa kuin brit kanavalla suomenkieliset tekstitykset?.


 


telia.fi/mix


Tuolla saisi valittua TLC kanavan tohon mutta sehän on käsittääkseni ilmainen?.:smileylol:




BBC:llä on suomitekstit vain Brit kanavalla, Earth kanavalla on ruotsitekstit valittavana, ei suomea. BBC HD-kanavaa joka tuolla listauksessa vieläkin on, ei ole enää pitkään aikaan ollut saatavilla. Huomautin tästä ja tuosta TLC-kanavasta jo tovi sitten, mutta vieläkin näkyy sivuilla. 


 


Leffakanavalle ei ole korvaajaa koska tuo ruutu näytti olevan ainut elokuvakanava valittavana (wtf Telia?!), dokumenttikanavia onkin Viasatilta, Discoveryltä jne.


 


Vaatisi kyllä hieman päivittelyä nuo valittavat kanavat :robotlol:




Ei ole tosiaan korvaajaa oikein noille.. Parhaat dokkarit tulee Discoveryn kanavilta (science, world, investigation), ja leffat ehkä löytyy Viasat paketista parhaimmat ja uusimmat. Mix pakettien kanavat ovat aika pitkälti Astra satelliitin 19 east ilmaiskanavia kun sieltä pikkuhiljaa tippuu pois näitä maksullisia sisältöjä. Tulisi ehdottomasti lisätä laadukasta tarjontaa paketteihin. :)

Yksi muukin outous noissa kanavapaketeissa on. Surf-paketin "mainoskuvana" on TCM kanavan logo, kanavan jota ei ko. paketissa ole, saatika valittavissa näihin MIX-paketteihin :D

Kunniamerkki +9

Hei

Muutin asuntoa jokin aika sitten ja siirryin uuden taloyhtiöni kaapelitv -valinnan ansiosta DNA tv -katsojasta Telia tv -katsojaksi.Siksi minulla on harvinainen tilaisuus vertailla niitä toisiinsa.

 

Musiikin harrastajana minulla on selvä ja kiistämätön kokemus Telia tv MIX M -kanavien hyväksi. Sitä voisi jääkiekko ym mainontanne lisäksi tuoda enemmän esille kulttuurin kuluttajia varten.

 

Ne ovat kaapelikanavat MEZZO ja MEZZO LIVE HD. Ne molemmat puuttuvat dna MIX 4, 8 ja 12 -paketeista, jotka vastaavat Telian MIX S ja M -valikoimia. Kyseessä on klassisen musiikin 2 kanavaa, joilla on kummallakin oma viikko-ohjelmistonsa. Se tarkoittaa, että klassisen musiikin katselija asettuessaan konserttinautintoa varten olohuoneensa mukavimmalle tuolille voi valita kumman kanavan ohjelma sillä hetkellä tuntuu paremmalta. Molemmilta kanavilta löytyy klassista piano- ja konserttimusiikkia, oopperoita, balettia ja hienostunutta jazzia.

 

Kiitän Teliaa hienoista konserttieläymyksistä joita olen kokenut näiltä kanavilta. En katso niitä kumpakaan tällä hetkellä, mutta palaan niiden pariin varmaankin lähitulevaisuudessa.

 

PS. Uusina vaihtoehtoina pyytäsiin valikoimiinne sekä saksankielistä ZDF että englaninkielistä SKY News -kanavaa. Molemmat ovat korkeatasoisia ja suosittuja omassa kotimaassaan.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Kiitoksia @soittajaeino oikein mukavasta palautteesta :smileyhappy: Mahtava kuulla, että olet ollut tyytyväinen MIX -kanavapakettiin ja sieltä löytyvään musiikkikanavatarjontaan.



Laitoin toiveesi eteenpäin Sky Newsiä ja ZDF-kanavaa koskien.


 

Kunniamerkki +9

Hei

Tein helpon keksinnön, jolla saan kohtuullisella hinnalla valita uusia ulkomaisia kanavia kaapeliTv -tarjontaan. Se on seuraava:

 

Nykyinen MIX M tarjoaa 10 valinnaista ja 2 lisäkanavaa (Travel ja Eurosport 1).

Kanavapaketti MIX S sisältää 6 valinnaista ja samat 2 lisäkanavaa.

 

Kohtuullisella hinnalla 10 euroa kuukaudessa sain nostettua kanavien määrän 16 valinnaiseen kanavaa, koska kiinnostusta asiaan on riittänyt. Minulla on nyt ollut jonkin aikaan siis molemmat vaihtoehdot tilattuna. Valittavana olevien kanavien joukosta on tiputettu automaattiseti ne 10 kanavaa, jotka ovat MIX M valikoimassani. Jäljelle jäävistä valitsin 6 lisäkanavaa.

 

Koska voin joka kuukausia vaihdella kanavia toisiin on järjestelmä ihanteellinen kulttuurin, luonnon, historian yms harrastajalle. Tässä mainitsen niitä kanavia, joihin tutustuin uudella järjestelyllä.

 

France 2.  -  ranskankielinen yleiskanava, tekstitys vain ranskaksi. Tilasin sen vaimoani varten.

H2 HD      - History kanavan vaihtoehto, joka on mielestäni selvästi sitä parempi ja kiinnostavampi.

                   Se on englanninkielinen ja tekstitetty suomekisi.

Animal Planet - Vanha tuttavuus monen vuoden takaa, johon saatoin nyt palata uudelleen.

                    Se on englanninkielinen ja tekstitetty suomeksi.

 

BBC Earth. - Englanninkielinen ja tekstitetty ruotsiksi. Koska minulla on ennestään 2 historian ja 2    eläinkanavaa, on minulla tiedeohjelmia tarpeeksi. Siksi vaihdan tämän kanavan joulukuun alussa kanavaksi

 

BBC World News. -  Englanninkielinen jatkuvan uutisvirran kanava ilman tekstitystä (Ruudulla näkyvät otsikot helpottavat asian ymmärtämistä.)

 

Mezzo ja Mezzo Live HD. -  klassisen musiikin harrastajan unelmia toisiaan täydentäen

 

Huom.

Nimimerkkini "soittajaeino" takana on eläkkeellä oleva akateemisesti koulutettu mieshenkilö.

 

 

 

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Morjesta!


 


Hieno homma, että mielenkiintoista katseltavaa on löytynyt. Olen itse kahden vaiheilla, että tilaanko erään kilpailijan kaapelikortin, josta saisi noita uutiskanavia ja sellaisen perinteisen musavideoita näyttävän kanavan, kuten MTV joskus aikanaan oli. Telialta minulla on AIPTV -boksi, johon ei harmillisesti aivan kaikkea tarjontaa saa - ainakaan tällä hetkellä. 

Kunniamerkki +9

Hei MIX - kanavista kiinnostuneet!

 

Tein joitakin vertailuja aikaisemmin Telian ja DNAn kilpailevista kanavavalikoimista. Tein silloin vain eräitä huomioita en kokonaisvertailua. Käsittelen nyt Elisan tarjontaa Telian verrattuna kaapelikanavien tarjonnassa.

 

Telian MIX S sisältää 6+2 kanavaa, MIX M puolestaan 10+2 kanavaa. Minulla on molemmat eli yhteensä 16+2 kanavaa kulttuurista, tieteestä ym.

 

Elisan MIX S sisältää  2 valinnaista + 10 vakiokanavaa. Elisan MIX M sisältää 6 valinnaista + 17 vakiokanavaa. Elisa MIX L sisältää 33 vakiokanavaa, mutta ei yhtään valinnaista. Hinnaltaan ne vastaavat Telian MIX S, M ja S+M vaihtoehtoja.

 

Olen tyytyväinen Telian tarjoamaan ratkaisuun. Syynä on ennen kaikkien sen antama selvästi suurempi valinnan vapaus. Elisan puolella saisin lukumääräisesti enemmän kanavia, mutta se ei minua auttaisi, koske en ole suurimmasta osasta niistä kiinnostunut. Telialta Saab paremman vastauksen tarpeisiini. Olen mielummin Telian kuin Elisan asiakas. 

 

 

 

 

 

Vastaa