Häiriö Viihteen tallennuksissa


 Mitä nyt taas??? 14.4 tallennetut ohjelmat kaikki kadonneet listoilta omia aikojaan. Olisi ollut nyt sopivasti aikaa katella niitä. Voitteko selvittää tän heti ja palauttaa ne ohjelmat mieluummiin tän illan aikana. Voi juma............ että alkaa ottaa pattiin! Päivällä ei myöskään ottanu vastaan tallennuksia. Virhekoodia vaan pukkaa. Piuhat on revitty taas moneen kertaan pois ja takas, pois ja takas. Mitä pitää tehdä täällä päässä?Ohjeita kaipaan.


176 kommenttia

En tiedä pitäisikö riemuita vai mitä? Nyt näyttää, että Sonera on ratkaissut meitä jo 3½-kuukautta (07.01.2015 lähtien) piinanneen ongelman. Olemme valittaneet ongelmista tallennuksissa ja etenkin niiden katselussa, mutta tähän mennessä Sonera ei ole pystynyt niitä korjaamaan.

 

Nyt tallennuksia ei pysty tekemään tai ohjelmoidut ohjelmat eivät tallennu ollenkaan. Luovaa ongelmanratkaisua, nyt jäämme jännityksellä odottamaan mitä Sonera keksii ohjelmakirjaston ongelmien kanssa.

Toisen kerran peräkkäin Top Chef Kaksintaistelu jäänyt tallentumatta. Muut ohjelmat tallentuneet. Alkaa kyllästyttää. Voisin katsella sillä aikaa pari vuokraleffaa, kun korjaatte ongelman.

Meillä puolestaan pitkästä aikaa klo 20:30 Simpsonit tallentui eilen - mutta lopusta puuttui osa, että itku lyhyestä ilosta.

Tämän vian on pakko näkyä hyvityksenä laskussa, on tämä niin kauan jo kestänyt ja kuitenkin koko viihteen tärkein ominaisuus kyseessä.

Vikoja ollut tosiaan liikaa, eilenkin tallennettu Lapin poliisit jäi kesken . Täyden hinnan maksaneena odottaisin saavani täydellisen paketin. Tallentava boksi kaikille asiakkaille. Moni varmaan miettii sopimuksen päätyttyä, jatkaako vai vaihtaako palvelun tarjoajaa. Pahoittelut tosiaan eivät riitä korvaukseksi, koska vikaa ollut niin paljon.

Päivitystä tilanteeseen! Alla viesti mikä julkaistu Soneran Facebook-sivuilla

 

Heti aluksi suuret kiitokset Teille kaikille pitkäjänteisyydestänne ja kärsivällisyydestä korjauksen suhteen. Häiriöt Sonera Viihteen tallennuksissa ovat nyt korjattu ja tallenteiden ohjelmointi onnistuu normaalisti digiboksin kautta. Pahoittelemme ettemme pysty häiriön aikana hävinneitä tallenteita palauttamaan takaisin. Olemme myös korjanneet Android-laitteiden Kake-sovelluksen sekä HBO:n ohjelmakirjastoa ja MTV Sport kanavien EPG:tä koskevat ongelmat. Korjauksen alla ovat yhä Omien Sivujen etätallennukseen kohdistuvat ajoittaiset ongelmat.

 

Ymmärrämme tästä syystä aiheutuneen mielipahan jokaisen kohdalla, sillä Viihteen tallennusominaisuudet ovat monista palvelun ominaisuuksista erityisesti tärkeä. Tahtotilamme onkin jatkossa panostaa palvelun toimivuuteen yhä entistä enemmän. Jos tilanteen osalta on jäänyt kysyttävää / haluatte antaa meille vielä palautetta, otamme ne mielellämme vastaan. Teidän palautteenne ja huomionne ovat meille tärkeitä.

 

Jos mieleenne heräsi lisää kysymyksiä asiaan liittyen, suosittelemme teitä ottamaan henkilökohtaisesti yhteyttä vikapalveluumme. Paras keino välittää viesti ilman soittamista, on kirjoittaa tämä palvelupyyntönä Soneran Omien Sivujen kautta.

 

Pidetään täälläkin keskustelu avoinna. Ehkäpä saadaan lisää tietojakin tähän liittyvistä asioista myöhemmin.

Onko verkkotallenteiden varmuusyliaika korjattu?

Nii. Milloin tiedotatte hyvityksistä? Tosin turha varmaan edes kysyä, kun pelkkää tyhjää sieltä tulee kuitenkin.

On aika kusetettu olo tiedän puolelta. Voisin sanoa että nauratte päin naamaa asiakkaillenne. Juuri sain tiedon ettei minulta veloiteta discovery jupakasta huhtikuun kuukausimaksua. NO HUI, sehän on minulla muutenkin jo ilmaiseksi ensi lokakuuhun asti. Eli ei mitään muutosta, muuta kuin että KANAVAT EIVÄT NÄKYNEET. Viime lokakuussa sain vuoden discoveryt ilmaiseksi jos jatkan sopimusta kahdella vuodella.

 

Tietääkö kukaan onko jollain muulla operaattorilla toimivampi palvelu?

Verkkotallenteiden "ylivarmuusaika" on myös korjattu eli nyt tallenteet ei lopu kesken häntäpäästä. Tiedotamme vielä lisää mahdollisista hyvityksistä todennäköisesti huomenna.

 

 

Henkilökohtaisesti voisin vielä sanoa, ettei ole paljon naurattanut tämä tilanne :smileyindifferent:. Harmitus on varmasti molemminpuolin aikamoinen eikä kukaan tällaisesta tilanteesta hyödy. Vaikeudet on kuitenkin nyt selätetty, hoidetaan nyt jälkitoimenpiteet vielä loppuun.

Hienoa, että taas toimii. Paras hyvitys on hyvä asiakaspalvelu, joka pitää tiedotuksen ajantasalla.

Sama juttu täälä, Discovery ilmaiseksi määräaikaisuutta vastaan.

Eli ei hyvityksiä. Ja nyt näkyy jokin eläin kanava ja Viasathuuhaata. Eikö nämä viat ja sekoilut jo ole sopimusrikkomus. Jos minä teen ainoan virheen mitä voin tehdä, en maksa laskua tai haluan irtisaoa määräaikaisen, olen rikkonut sopimuksen. Josta penalttia kanavat ja laajakasita poikki ja loppu sopimuskausi maksua Soneralle? Ehhei, kyllä jos Sonera ilmiselvästi on rikkonut sopimusta, eikä vain tätä nykyistä, vaan myös edellistä samoin tavoin poistamalla sisältöä, tulee myös määräaikaisella olla oikeus sopipmusten purkamiseen ilman velvoitetta korvauksista.

Jos tätä ei laskussa hyvitetä, niin itsellä loppuu ainakin samantien viihteen tilaus, ihan selvä sopimusrikkomushan tämä. Sinä joka kirjoitit että paras hyvitys on hyvä asiakaspalvelu,taidat olla joko trolli tai soneralla töissä 😉
Eipä ainakaan eilisissä tallennuksissa ole yliaikaa sekuntiakaan.

Vielä on häikkää, vaikka jo ehdittiin hurraata huutaa täällä. Uusista verkkotallenteista puuttuu edelleen kymmenen minuutin lisäaika ohjelman lopusta, ja nyt tätä kuumeisesti ollaan säätämässä kuntoon. Pahoittelen että ehdimme iloitella liian aikaisin!

Ja ilmeisesti myös Virhekoodi 3 on ilmestynyt osaan tallenteista. Varsinkin klo 9.00 ja klo 21.00 alkaviin tallennuksiin. Näiden osalta siis vianselvitys jatkuu. Isoimmat häiriöt ovat kuitenkin korjattu kuten aiemmin kerrottu.

Hyvitysten suhteen siis joudutaan vielä tietoja odottelemaan hetken aikaa lisää koska vika jatkuu ainakin osittain.

Niin pitäisikö jo pystyä tallentamaan netin kautta, täällä kyllä näyttää punaista lätkää, ettei onnistu. Ei ole onnistunut aikoihin. Telkun kautta kyllä onnistuu, vihdoinkin.

Ei tuu mitään tuosta Soneran touhusta. Onkohan siellä oikein ammattilaiset asialla? Taas häiriöitä. Tällä menolla tulee kova asiakaskato. 

etätallennus lottoaa leffojen kanssa hienosti, noin joka toisen leffan sai laitettua tallentumaan, loput tarjos erroria... oivoi

 

joo-o, asiakaspalvelu voisi soittaa 15:30 jälkeen, eikä keskellä työpäivää, niin puheluihin voisi olla mahdollisuus vastata, vaikka samaa huuhaata sieltä tarjotaan, mitä täälläkin ku viat jatkuu ja jatkuu ja jatkuu ja jatkuu ja jatkuu

No niin! Toimihan se jonkin aikaa. Etätallennus ei pelitä PC: n kautta enää. Suoraan tv: n kautta kyllä toimii.

 

 

Ongelmat vain jatkuu. Sonera sais alkaa tehdä uusia sivuja tallenukselle ja heittää vanhan roskikseen. Eipä taida muuten ongelmat poistua.

Täällä myös häiriö jatkuu, vaikka Sonera väittää että vika on korjattu.

 

PC:llä talennettaessa antaa tuon virheilmoituksen, ettei tallennus onnistu.

Joskus tosin vaikka antaa tämän ilmoituksen tallennus on onnistunut? Ei voi siis luotaa ollenkaan tähänkään virheilmoitukseen. Boxin kautta tallennukset nyt onnistuvat.

 

Harmittavasti tuli juuri jatkettua Sonera sopimusta juuri ennen näitä häiriöitä. Harvinaisen huonoa palvelua ja hidasta korjaamista asioissa. 

Luojan kiitos itsellä on kesän alussa soppari katkolla ja niin nopiaa vaihtuu toisen palveluntarjoajan tuotteeseen tuo sonera viihde. Maksan enemmän mielelläni siitä, että saan _TOIMIVAN_ paketin.

 

Mikään voima maailmassa ei saa enää minua hankkimaan soneraa tämän jälkeen. Tätä palvelua en voisi suositella edes pahimmalle vihamiehelleni... Niin paha ei hän edes ole. Tosin taivaspaikka on varma tämän jälkeen, tuplana jos ajais vielä fordilla =)

 

 


@LiAntti kirjoitti:

Ja ilmeisesti myös Virhekoodi 3 on ilmestynyt osaan tallenteista. Varsinkin klo 9.00 ja klo 21.00 alkaviin tallennuksiin. Näiden osalta siis vianselvitys jatkuu. Isoimmat häiriöt ovat kuitenkin korjattu kuten aiemmin kerrottu.

Hyvitysten suhteen siis joudutaan vielä tietoja odottelemaan hetken aikaa lisää koska vika jatkuu ainakin osittain.


Pitääkö tästä tehdä reklamaatio vai tuleeko hyvitykset automaattisesti kaikille? Itseä ainakin *******ttaa kuin pientä oravaa tällä hetkellä, kun ei koskaan tiedä mikä tallennus onnnistuu ja mikä ei. 

Kunniamerkki +10

Koskeeko tämä tallennusongelma vain tallenteita, jotka tehdään netin sivujen kautta?

 

Itse en ole kovin montaa tallennetta sieltä asettanut, mutta viimeksi sellaisen tehtyäni (varmaan kohta liki pari kuukautta sitten) oli juuri tuo ongelma, että alkoi ja loppui väärään aikaan (liian aikaisin)

Nyt viimeksi perjantaina tallensin ohjelman suoraan viihdeboksin ohjelmaoppaan kautta ja meni ihan oikein.

Kyllä korpeaa. Välillä näyttää tallentavan, mutta ei tallennakaan. Perjantaina jäi Pressiklubi tallentamatta, aiemmin Teeman elokuva, jonka sain tallennettua onneksi myöhemmin, kun se tuli uusintana.

Kyllä tämä on sellaista lottoa, että Elisa Viihde kutsuu, kun sopimukseni Soneran kanssa päättyy.

Ruotsalaiset eivät näemmä hallitse näin "monimutkaista" asiaa, kuin pilvipalvelujen ohjelmointi...

 

Jätänkö kuun vaihteen laskun maksamatta, kun palvelu ei toimi?

 

Pännii pahasti!

Vastaa