Häiriö Viihteen tallennuksissa


 Mitä nyt taas??? 14.4 tallennetut ohjelmat kaikki kadonneet listoilta omia aikojaan. Olisi ollut nyt sopivasti aikaa katella niitä. Voitteko selvittää tän heti ja palauttaa ne ohjelmat mieluummiin tän illan aikana. Voi juma............ että alkaa ottaa pattiin! Päivällä ei myöskään ottanu vastaan tallennuksia. Virhekoodia vaan pukkaa. Piuhat on revitty taas moneen kertaan pois ja takas, pois ja takas. Mitä pitää tehdä täällä päässä?Ohjeita kaipaan.


176 kommenttia

Tässä alkaa olemaan jo mahdollisuus purkaa sopimus, tosin Sonera ei tähän helposti suostu. Kiva huomata muutaman päivän päästä että tallennus ei toiminut jne.

On tämä aivan käsittämätöntä! Jääkiekon MM-kisojen tallennuksistakin jää minuutteja erän lopusta puuttumaan! Eikö Sonera todellakaan pysty palkkaamaan asiantuntijoita korjaamaan näitä aivan ilmeisimpiä vikoja! Vai onko kaikki jo saneerattu tiehensä?

Onhan tämä nyt naurettavaa pelleilyä?. Onneli ja Anneli?. V...ttaa ja väsyttää koko firma!

Kuinka pitkään tuota uutta PIN koodia pitää odottaa, että voi edes katsoa jotain noista leffoista?

Pari kertaa jo tilannut kännykkään, mutta mitään ei tapahdu?

 

Puhutaanko tunneista vaiko kenties päivistä? Menee meinaa kohta määräaikakin umpeen...

 

 

Veikkaan että pin-koodi tulee perille välittömästi sen jälkeen, kun "lahjaleffojen" (lue roskan) määräaikaisuus on mennyt umpeen.

Tallennus ei taasen toimi, YLE1, George Gently...

ja etätallennus ei _taaskaan_ toimi, mitäs saadaan hyvityksenä, 3min aikarajalla nähtäväksi -74 vuodelta pekka ja pätkä lyhytelokuva, vai meneekö jo liian hyväksi? naurettavaa toimintaa... ei palvelun laatu voi oikeasti olla näin surkeaa enää.

Todellakin ihan p...ka korvaus/hyvitys, tuolla aikajanalla ja noilla elokuvilla. Pitäkää tunkkinne, ei tämä kyllä miksikään muutu. Aina samaa asiakkaiden aliarviointia?

Yritin katsella yhtä näistä "hienoista korvauksista", mutta vaatii pinkoodin. Mikähän se on? 

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

Se löytyy jokaisen omista sopimuspapereista,muusta en sit tiedä.


@arise1 kirjoitti:

Yritin katsella yhtä näistä "hienoista korvauksista", mutta vaatii pinkoodin. Mikähän se on? 


Omat Sivut --> Sonera viihde --> Tilaa PIN-koodi tai salasana

 

Minulla ohjelmat ovat tallentuneet nyt, vaikka Omien sivujen tallennus antaa virheen.

Tallennukset eivät näy Omilla sivuilla.

 

Miksi lahjaleffoissa näkyy hinta 4,90 e? Jos se peritään, niin...

"Yritin katsella yhtä näistä "hienoista korvauksista", mutta vaatii pinkoodin. Mikähän se on? "

 

Voit tilata uudet PIN-koodit kännykkään, mutta varaudu siihen, että voit joutua odottamaan seuraavaan aamuun. Soneran robotit työskentelevät näköjään vain virka-aikana...

 

Ainakin itselläni meni seuraavaan aamuun ennen kuin tuli uudet PIN-koodit... Olisi tullut varmaan postitse melkein yhtä "nopeasti"...

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Itseasiassa tässä on taustalla tiettyjen järjestelmien logiikka, tuli ilmi kun kaivelin just tätä salasana-asiaa joku aika sitten.


 


Eli eli, sama järjestelmä joka lähettää esim. uusien laajakaistojen tunnukset yms yms asiakkaalle tekstarina, lähettää myös tuon PIN-koodin jos se on unohtunut. Järjestelmään on konffattu aikarajoitus, että se ei lähetä tekstareita ilta/yöaikaan ja näin häiritsisi asiakkaita ehkä juur siihen siihen kellonaikaan epäoleellisilla viesteillä (esim. klo 2400 tulisi tekstari jossa sanotaan että "laajakaistan toimituksesi etenee").


 


Tämä toi mukanaan sen että myös noita PIN-koodeja ei lähde ilta/yöaikaan vaikka asiakas itse on sen erikseen tilannut. Ja tätä asiaa lähdettiin meillä tutkimaan että mitä asialle on tehtävissä, toistaiseksi illalla/yöllä tilatut salasanat toimitetaan seuraavana aamuna.

Aikamoista kuraa tää soneran viihde. Eikä pariin vuoteen tullut parannusta tallennukseen ja nyt sitten verkkotallennus mahdotonta. Onneks löytyy kilpailevia toimivia tv- ja matkapuhelintoimittajia.

Hoi Sonera!

 

ootteko muuten huomannu, että tuo etätallennus ei toimi vieläkään? pitäskö asialle tehdä jotain?

ai mutta eihän se kiinnosta teitä ku laskut tulee ajallaan kyllä ja ihmisille voi tarjota hyvityksenä *******aa pitki naamaa, kiitos ja anteeks.

Ei onnistu enää edes boxin kautta tallentaa. Huonompaan päin vaan menee. Pääsi jo jossain vaiheessa boxin kautta tallentaan. Vapun aikana ei enää. Taitaa olla vappuriennot käynnissä Soneralla.

Minulle tuli hyvityksenä 4 ennaltamäärätyn vuokrauksen lisäksi 10 vapaavalintaista vuokraa. Ehkä voitin jonkun vuoden valittajapalkinnon, kun niin ahkerasti jaksoin soitella ja kirjoitella. Nyt voi katsoa muutakin kuin #mielensäpahoittajan. Kiitos!

Että valitusta vain kehiin, jos lisähyvitystä haluaa. Hiljaisille ei tipu mitään, vaikka yhtä paljon tästä pas kasta kärsivät.

 

Edit: Viestin lähetyksen jälkeen huomasin, että psk muuttuu itsestään seitsemäksi tähdeksi - välilyönnillä ohitamme sen; sana on melkein vapaa!

Itse odotan vastausta soneralta hyvityksiin liittyen ja jos todella hyvityksenä on vain nuo 4 ennalta valittua elokuvaa, niin sitten seuraavaksi otan yhteyttä kuluttajaneuvojaan, sillä hyvitys ei todellakaan ole kohtuullinen, niin isosta ja oleellisesta viasta oli kyse. Suosittelen samaa muille, mitä useampi valittaja niin jossain vaiheessa soneran on pakko alkaa kohtelemaan asiakkaitaan kunnolla.

Kunniamerkki +14

@TeroRe kirjoitti:

Itseasiassa tässä on taustalla tiettyjen järjestelmien logiikka, tuli ilmi kun kaivelin just tätä salasana-asiaa joku aika sitten.

 

Eli eli, sama järjestelmä joka lähettää esim. uusien laajakaistojen tunnukset yms yms asiakkaalle tekstarina, lähettää myös tuon PIN-koodin jos se on unohtunut. Järjestelmään on konffattu aikarajoitus, että se ei lähetä tekstareita ilta/yöaikaan ja näin häiritsisi asiakkaita ehkä juur siihen siihen kellonaikaan epäoleellisilla viesteillä (esim. klo 2400 tulisi tekstari jossa sanotaan että "laajakaistan toimituksesi etenee").

 

Tämä toi mukanaan sen että myös noita PIN-koodeja ei lähde ilta/yöaikaan vaikka asiakas itse on sen erikseen tilannut. Ja tätä asiaa lähdettiin meillä tutkimaan että mitä asialle on tehtävissä, toistaiseksi illalla/yöllä tilatut salasanat toimitetaan seuraavana aamuna.


Ideana hyvä, mutta eiköhän jokainen osaa laittaa puhelimensa äänettömälle (tai kokonaan kiinni) jos viestit häiritsee öiseen aikaan.. Minä ainakin toimin näin, lisäksi useissa puhelimissa on mahdollista asettaa vain tietyt numerot äänettömäksi jne.

Vaihtoehtoisesti voisitte laittaa nämä koodit ja tunnukset suoraan näkyviin omille sivuille, ettei niitä tarvitsisi tilailla yöllä. Onneksi tästä viisastuneena olen dymonnut boksin päälle käyttäjätunnuksen, salasanan ja pin koodit niin löytyy myös yöllä jos/kun boksi tarttee resettiä ja softan uudelleen latausta ;)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
Hyviä vinkkejä tilasto, laitan eteenpäin työryhmälle jonka kanssa tästä juttelin 🙂

@TeroRe kirjoitti:
Hyviä vinkkejä tilasto, laitan eteenpäin työryhmälle jonka kanssa tästä juttelin :)

kerrotko samalla, että nuo tallenteet ei oikein skulaa?


@Shaquel kirjoitti:

Hoi Sonera!

 

ootteko muuten huomannu, että tuo etätallennus ei toimi vieläkään? pitäskö asialle tehdä jotain?

ai mutta eihän se kiinnosta teitä ku laskut tulee ajallaan kyllä ja ihmisille voi tarjota hyvityksenä *******aa pitki naamaa, kiitos ja anteeks.


Testailin selaimella tallennuksien tekemistä. Pelkkä selain (Internet Explorer, Firefox tai Chrome) antaa tallennuspyyntöön "Virhe! Toiminnon suorittaminen ei onnistunut." -ilmoituksen.

 

Ikävää, kieltämättä. Tilanne ei tietenkään saa jäädä tällaiseksi. Vaan seuraavalla tavalla onnistuin tekemään tallennusohjelmointeja. Eri käyttäjillä virheitä on näkynyt vähän eri tavalla, niin toivottavasti joku saa tästä avun itselleen.

 

Käytä yhdistelmää Chrome-selain + KotiRuutu ToolKit. Kannattaa kokeilla ensin Chromella ilman KotiRuutua. Mutta tässäkin yhdistelmässä (ja nimenomaan tässä tilanteessa - ei siis normaalisti) on sellainen paha puute, että aikaisemmin tehdyt tallennusohjelmoinnit eivät näy selaimessa - eli lähtötilanne on selaimen mielestä se, että mitään tallennusohjelmointeja ei ole tehty.

 

Selaimella tehty tallennuspyyntö menee kuitenkin perille ilman virheilmoitusta ja merkkautuu nimen viereen pallukalla. Ohjelmointi on nähtävissä kutakuinkin heti digiboksin Tallennukset / Ohjelmoinnit -listassa. Vaan kun selaimessa vaihtaa päivää, selain unohtaa tallennusmerkinnän, mutta se ei vaikuta varsinaiseen tallennusohjelmointiin.

 

Tallennuspyyntöjä voi siis käydä klikkailemassa varmuuden vuoksi, jos ei halua digiboksista samalla katsella, mitä ohjelmointeja on tehty ja mitä ei - kunhan muistaa nämä:

 

  • Pallukka ohjelman nimen kohdalla: tallennusohjelmointi on tehty - klikkaus poistaa tallennusohjelmoinnin.
  • Ei pallukkaa ohjelman nimen kohdalla: tallennusohjelmointia ei ole tehty tai selaimella ei ole asiasta tietoa. Klikkaus tekee tallennusohjelmoinnin vaikka se olisi jo ollut olemassa.

Tallennusohjelmointien poistoa edes em. yhdistelmällä tässä tilanteessa ei voi tehdä muuta kuin silloin, kun on juuri tehnyt ohjelmoinnin ja nimen kohdalla vielä näkyy pallukka.

 

Minulla toimii myös tallennusohjelmointien tekeminen ja niiden poistaminen digiboksista.

Virhe! Toiminnon suorittaminen ei onnistunut.
tällaista tulee mulla. pariin viikkoon ei ole tallennukset pysyneet. luulin että 4 elokuvan ilmaiset vuokrat koskivat jo menetettyjä tallennuksia... nauratti kun juuri kun läksimme lomalle muualle tuli tarjous voimaan ja kestää loman ajan 😃 eli myöskään itärajalla ei tallennukset ole onnistuneet aikoihin.

Vastaa