Häiriö Viihteen tallennuksissa


 Mitä nyt taas??? 14.4 tallennetut ohjelmat kaikki kadonneet listoilta omia aikojaan. Olisi ollut nyt sopivasti aikaa katella niitä. Voitteko selvittää tän heti ja palauttaa ne ohjelmat mieluummiin tän illan aikana. Voi juma............ että alkaa ottaa pattiin! Päivällä ei myöskään ottanu vastaan tallennuksia. Virhekoodia vaan pukkaa. Piuhat on revitty taas moneen kertaan pois ja takas, pois ja takas. Mitä pitää tehdä täällä päässä?Ohjeita kaipaan.


176 kommenttia

Pitääkö nyt tehdä sitten oikea reklamaatio, kun itseä ei tuo hyvitys tyydytä, kun maksan tästä palvelusta sen 95 € / kk. Viikonloppu meni mökillä, joten ei ollut edes mahdollisuutta katsoa leffoja. Mutta vaikka leffat ois ehtinytkin katsomaan niin ainakaan itselle tuo 10-20 % hyvitys kuukausihinnassa ei oikein lämmitä, kun ne ohjelmat ovat jääneet tulematta verkkoon mitä olisi pitänyt tulla. Omasta mielestä hyvitys pitää olla luokkaa 30 - 50 % / kk, jotta ollaan jossain suhteessa siihen ongelman laajuuteen.

Vastahan tässä tulee neljä (4) kuukautta täyteen tallennus- ja ohjelmakirjasto-ongelmien kanssa. Tosin viikolla 20 on luvattu toimenpiteitä ongelman korjaamiseksi. Henkilökohtaisesti Soneran tarjoama korvaus jatkuvista ja pitkittyneestä ongelmasta tuntuu enemmän loukkaukselta kuin hyvitykseltä. Jotenkin tuntuu, että Soneran toimintamalliin kuuluu mennä sieltä missä rima on matalin, tuntematta häivääkään noloutta tai häpeää.

Mulla toi  Chrome-selain + KotiRuutu ToolKit.yhdistelmä antaa saman virheilmoituksen kuin ennenkin.

Joskut tosin nauhoitukset onnistuu vaikka kyseinen virheilmoitus tuleekin? mystistä!!!

 

Kuka tätä oikeasti yrittää korjata, kun mitään muutosta ei tapahdu?

Eikös sen vanhan koodin voisi palauttaa varmistuksilta joka joskus toimi, ainakin siksi aikaan se joku yrittää korjata sitä nyt viallista versiota?

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

Selvästi tämä tarjottu hyvitys ei ole tuntunut suuren joukon mielestä riittävän hyvältä ratkaisulta. Olen tästä välittänyt palautteen nyt eteenpäin meidän talon sisällä, joten asioista päättävät tahot tietävät nyt mielipiteenne. Ymmärrän hyvin, että näin pitkään jatkuneet ongelmat Viihdepaketin tallennuksissa ja toiminnoissa on ollut ikävää aikaa. Ongelmien kimpussa kuitenkin työskentelee jatkuvasti joukko ammattilaisia ja vikatilanne halutaan saada kuntoon mahdollisimman pikaisesti. Tällaiset tv-järjestelmät eivät vain ole yhtä simppeleitä systeemejä, kuin joku yksittäinen nettisivu tms.

Etätallennus ja ohjelmien liian nopeasti päättyvä tallennus ovat jo korjauksessa. Mikäli havaitselle Viihdepaketissa jotakin muuta erikoista tai jokin ei toimi, niin voitte jättää helposti vikailmoituksen omien sivujen kautta, jolloin tieto saadaan heti meidän teknisen puolen henkilöille.

Herätys siellä norsunluutornissa, käsittääkseni asiakaspalvelun tehtävä ei ole kritisoida asiakkaiden toimenpiteitä ja sanomisia vaikka pahalta tuntuisikin.

 

Tässä ei ole tarkoituksena kritisoida ammattitaitoista kenttähenkilökuntaa viankorjauksessa vaan Soneran tiedotus- ja asiakaspalvelukulttuuria.

 

Omaan ongelmaamme olemme viikoittain tiedustelleet ja lähettäneet reklamaatiota Soneralle (Tammikuun alusta lähtien), vihdoinkin viime viikolla saimme vastauksen, että ongelmamme aiotaan korjata viikolla 20. Olemme joutuneet tähän asti kuulemaan tuota samaa vakuuttelua, että yksittäinenkin asiakas on tärkeä ja teemme kaikkemme ongelmienne ratkaisemiseksi.

 

Nyt pää pois siltä pensaasta ja miettimään miten vikatiedoitusta voidaan parantaa, jotta asiakkkaalle voidaan välitetään reaaliaikaista tietoa ongelmatilanteista ja korjausaikatauluista. Meidän tapauksen kohdalla tieto kentältä ei ole kulkeutunut vikapalveluun tai ei ole kehdattu myöntää, että ongelmalle ei voi toistaiseksi tehdä mitään.



Etätallennus ja ohjelmien liian nopeasti päättyvä tallennus ovat jo korjauksessa. Mikäli havaitselle Viihdepaketissa jotakin muuta erikoista tai jokin ei toimi, niin voitte jättää helposti vikailmoituksen omien sivujen kautta, jolloin tieto saadaan heti meidän teknisen puolen henkilöille.


Miten tuo "#¤%&n kelaus, korjataanko se entiselleen?!

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

@hillevii kirjoitti:




Etätallennus ja ohjelmien liian nopeasti päättyvä tallennus ovat jo korjauksessa. Mikäli havaitselle Viihdepaketissa jotakin muuta erikoista tai jokin ei toimi, niin voitte jättää helposti vikailmoituksen omien sivujen kautta, jolloin tieto saadaan heti meidän teknisen puolen henkilöille.




Miten tuo "#¤%&n kelaus, korjataanko se entiselleen?!




Millainen probleema sinulla on kelauksen osalta? Onko kelausongelma tallenteissa, ohjelmakirjastossa vai vuokravideoissa?

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

@Caacao73 kirjoitti:

Herätys siellä norsunluutornissa, käsittääkseni asiakaspalvelun tehtävä ei ole kritisoida asiakkaiden toimenpiteitä ja sanomisia vaikka pahalta tuntuisikin.


 


Tässä ei ole tarkoituksena kritisoida ammattitaitoista kenttähenkilökuntaa viankorjauksessa vaan Soneran tiedotus- ja asiakaspalvelukulttuuria.


 


Omaan ongelmaamme olemme viikoittain tiedustelleet ja lähettäneet reklamaatiota Soneralle (Tammikuun alusta lähtien), vihdoinkin viime viikolla saimme vastauksen, että ongelmamme aiotaan korjata viikolla 20. Olemme joutuneet tähän asti kuulemaan tuota samaa vakuuttelua, että yksittäinenkin asiakas on tärkeä ja teemme kaikkemme ongelmienne ratkaisemiseksi.


 


Nyt pää pois siltä pensaasta ja miettimään miten vikatiedoitusta voidaan parantaa, jotta asiakkkaalle voidaan välitetään reaaliaikaista tietoa ongelmatilanteista ja korjausaikatauluista. Meidän tapauksen kohdalla tieto kentältä ei ole kulkeutunut vikapalveluun tai ei ole kehdattu myöntää, että ongelmalle ei voi toistaiseksi tehdä mitään.




Ei meidän asiakaspalvelussa tietenkään ole tarkoitus kritisoida asiakkaita. En tiedä millaisesta asiasta tässä sinun tapauksessa on ollut kysymys. Tietysti positiivista jos tilanne ratkeaa ensi viikolla, kuten sinulle on nyt lupailtu. Vikatiedotuksessa on varmasti parantamisen varaa edelleenkin vaikka sen eteen on toki töitä jo tehtykkin.


@NikoNo kirjoitti:

@hillevii kirjoitti:


Etätallennus ja ohjelmien liian nopeasti päättyvä tallennus ovat jo korjauksessa. Mikäli havaitselle Viihdepaketissa jotakin muuta erikoista tai jokin ei toimi, niin voitte jättää helposti vikailmoituksen omien sivujen kautta, jolloin tieto saadaan heti meidän teknisen puolen henkilöille.


Miten tuo "#¤%&n kelaus, korjataanko se entiselleen?!


Millainen probleema sinulla on kelauksen osalta? Onko kelausongelma tallenteissa, ohjelmakirjastossa vai vuokravideoissa?


Ongelma on tässä:

http://klaani.sonera.fi/t5/Tekninen-keskustelu/P%C3%A4ivityksen-my%C3%B6t%C3%A4-muuttunut-kelaus/td-p/101831

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

Tuo uusi kelaustoiminto on itseasiassa ominaisuus, siinä ei siis ole mitään korjattavaa. Tästä voi tietenkin palautetta laittaa tulemaan jos tuntuu, että se on nyt heikompi kuin aikaisemmin.

Palautetta on kirjoitettu täällä jo monta sivua, mutta taitaa olla väärä paikka kun ei kelpaa ?

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

@VT3280 kirjoitti:

Palautetta on kirjoitettu täällä jo monta sivua, mutta taitaa olla väärä paikka kun ei kelpaa ?




Kelpaa tottakai ja palautteita on välitetty eteenpäinkin.


@NikoNo kirjoitti:

Tuo uusi kelaustoiminto on itseasiassa ominaisuus, siinä ei siis ole mitään korjattavaa. Tästä voi tietenkin palautetta laittaa tulemaan jos tuntuu, että se on nyt heikompi kuin aikaisemmin.


Laitetaan palautetta. Ominaisuus on suoraan sanottuna surkea. Edellinen oli hyvä, kun sitä oppi käyttämään. Tässä uudessa ei ole mitään järkeä. Yritä nyt katsoa tuollaista neljän tunnin NHL-tallennusta ja kelata siitä mainoskatkot ja erätauot pois. Se ei vaan onnistu. 


@NikoNo kirjoitti:

Tuo uusi kelaustoiminto on itseasiassa ominaisuus, siinä ei siis ole mitään korjattavaa. Tästä voi tietenkin palautetta laittaa tulemaan jos tuntuu, että se on nyt heikompi kuin aikaisemmin.


Jos tuntuu?! Aikuisten oikeasti: kokeile vaikka itse kelata esim. parin tunnin ohjelma alusta puolivälin paikkeille.

Täällä kelaa ihan hyvin!  Ylen uutisten ja Urheluruudun tallennukset katkesi taas kesken. Ärsyttää tosi

 

paljon! Lahjaleffat, mistä ne löytää?

Puhutkohan samasta kelauksesta (hyppy, ei kuva). No mutta lahjaleffat oli ja meni:

http://klaani.sonera.fi/t5/Tv-ohjelmat-leffat-ja/Aika-heikko-esitys-nuo-soneran-hyvitykset/m-p/102967

Onko tälle tapahtunut mitään?

 

Ollut ns. radiohiljaisuus jo useita päiviä.

Minulla ei ainakaan vielä toimi.

 

Ei voi tallentaa.

Ei näytä tallennettuja ohjelmia.

Ei näytä tietenkään ohjelmoituja tallennuksia, kun niitä ei ole onnistuttu tekemään :(

 

Boxista tallennetut ohjelmat loppuu kesken, eli se 10 minsaa puuttuu edelleen tallennusten lopuista.

 

 

Ei oo kuulunu mitään, jospa sitä ajankuluks lätkis uusia vikailmotuksia ?

Hiljaista varmasti on koska on avattu toinen keskustelu, nimi sama mutta 2.0.


@JUNNU1059 kirjoitti:

 Mitä nyt taas??? 14.4 tallennetut ohjelmat kaikki kadonneet listoilta omia aikojaan. Olisi ollut nyt sopivasti aikaa katella niitä. Voitteko selvittää tän heti ja palauttaa ne ohjelmat mieluummiin tän illan aikana. Voi juma............ että alkaa ottaa pattiin! Päivällä ei myöskään ottanu vastaan tallennuksia. Virhekoodia vaan pukkaa. Piuhat on revitty taas moneen kertaan pois ja takas, pois ja takas. Mitä pitää tehdä täällä päässä?Ohjeita kaipaan.


Jee!! Nyt on jo useamman päivän toiminut etätallennus sekä suoraan boxlta tallennus. Tallenteita ei ole myöskään kadonnut. Muutenkin systeemi on nyt toiminut kiitettävästi! Toivotaan että homma pelaa nyt

jatkossakin

Syytä olla onnellinen. Täällä ei edes tallennusvalikossa näy ohjelmat, joten tallenusten tekeminen on kovin vaikeaa.

Vika on suurelta osin korjattu (Tosin se kesti viisi kuukautta), kiitos Sonera.

 

Aiemmin luvattiin hyvityksiä, kun toimenpiteet oat saavuttaneet kuluttaa hyväksyttävän ratkaisun. Monen yhteydenoton jälkeen sain Soneran edustan tavoitettua ja hyvityksiä tiedusteltuani sain seuraavaan kommentin. "" Olisiko kolme (3) ilmaista leffalippua mitään? Hämmästyksestäni toivuttuani totesin, ei näin. Pitkän väännön jälkeen luvattiin ilmainen ilmainen kuukausi (Vrt, +90 euroa) ilman laajakaistaa ja Viihde Palveluita koskeviin kuluihin. Olisin halunnut enemmän, mutta tyly ilmoitus oli, että valtuudet ei riitä. Yllätys on se, että eihän tuo hyvitys seuraavassa laskussa näkynyt, vaan on taas yritettävä tiedustella, koska tuon hyvityksen voisin saada. Pitääkö kaikki hoitaa aina vaikeimmannan kautta ja uuvuttaa asiakas, että ei kyselisi oikeuksiensa perään?

Kyllähän tuo on juuri Soneran taktiikka, että väsytetään asiakkaat. Siinä säästää, kun osa ei sitten jaksa vängätä muutaman kympin takia. Ei esim. jonkun 30 euron hyvityksen takia käytetystä ajasta kovin kummoisille tuntipalkoille pääse. Vielä kun ottaa huomioon, että hyvitys kuuluisi ainakin minun oikeistajuni mukaan tulla ilman sen suurempia ponnistuksia.

@Caacao73 jos saamasi hyvitys ei jostain syystä laskulla näy, niin voipi olla että se on mennyt vikaan, tai on tulossa myöhemmin. Melkeinpä sinuna ottaisin yhteyttä Omien Sivujen kautta joko Chatilla (kysy meiltä) tai palvelupyynnöllä.


 


Emme tietenkään tahallamme asiakkaitamme pyri uuvuttamaan, vaan päin vastoin. Haluamme tarjota hyvää ja sujuvaa palvelua jokaisessa kanavassa.


Virheitä ja kämmejä sattuu, mutta kyllä niistä aina selvitään. 🙂 Ei me tahallamme täällä ketään kiusata. :)


 


 

Tänään 27.7.2015 ei ole tallennuksessa olevien ohjelmien katsominen onnistunut klo 16 jälkeen. Vikakoodi on 521, Mitähän tuo tarkoittaa?

Vastaa