Häiriö Viihteen tallennuksissa


 Mitä nyt taas??? 14.4 tallennetut ohjelmat kaikki kadonneet listoilta omia aikojaan. Olisi ollut nyt sopivasti aikaa katella niitä. Voitteko selvittää tän heti ja palauttaa ne ohjelmat mieluummiin tän illan aikana. Voi juma............ että alkaa ottaa pattiin! Päivällä ei myöskään ottanu vastaan tallennuksia. Virhekoodia vaan pukkaa. Piuhat on revitty taas moneen kertaan pois ja takas, pois ja takas. Mitä pitää tehdä täällä päässä?Ohjeita kaipaan.


176 kommenttia

Tervehdys!

 

Viimeiset viikot ovat ovat olleet yhtä tuskaa Sonera viihteen kanssa. Tekniseen tukeen on hankala saada yhteyttä ja palaute on aina sama, "olettehan tehneet kaikki toimenpiteet? Kyllä se kuntoon saadaan." Seuraavassa viimeisen kahden viikon antia, puran sen täällä kun kukaan mukaan muukaan teknisellä puolella ei ole ollut siitä kiinnostunut.

 

VIKA HUOMATTU ALUN PERIN KESKIVIIKKONA 07.01.2015

 

Siitä lähtien tallennuksien ja ohjelmakirjaston katsominen ollut käytännössä mahdotonta. Kuva katkeilee ja nykii, sekä menee välillä täydeksi ”pixelimössöksi”. Internet toimii moitteetta, mutta S-postit takeltelevat eli lähetä/vastaanota-kuvaketta tarvitsee painaa useamman kerran, että saa ladattua kaikki S-postit.

 

Perjantaina 16.01. tehty vikailmoitus Soneralle. Aiemmin tehty useampaan kertaan ”vikalistan” toimenpiteet ja resetoinnit (Virrat pois, sekä asetuksista uudelleen käynnistys), sekä otettu lankapuhelin pois verkosta. Ei apua. Tehty myös netissä nopeustestejä, joiden tulokset ovat vaihdelleet seuraavasti: Ping 12 – 19 ms, Lataus 14 – 19 mbps ja lähetys 1.7 – 1.9 mbps.

 

Lauantai 17.01. - Sunnuntai 18.01. ei katselua, mutta lauantaina yhteyden otto Soneralta ja lupasivat selvittää vikaa.

 

Maanantai 19.01. samat ongelmat jatkuvat.

 

Tiistaina 20.01. katsominen onnistuu ongelmitta.

 

Keskiviikko 21.01. klo 20.30–01.00
Tallennus: Doc Martin (pätkii ja katkeilee)
Solsidan (pätkii ja katkeilee)
Lilyhammer (pätkii ja katkeilee)
Kaukasia 30 päivässä (pätkii ja katkeilee)

Ohjelmakirjasto: The Monuments men (pätkii ja katkeilee)

 

Torstai 22.01. klo 07.30-08.40 ohjelmakirjaston katselu toimi moitteettomasti. Klo 21.40 tallennus ei näytä listausta tallennetuista eikä ohjelmoinneista, mutta verkko-palkissa näkyy, että tallenteita on 1210 h. Vasta 20 min. säätämisen jälkeen listaukset löytyivät.

Klo 22.10 tallennuksista katsottava Doc Martin pätkii ja takeltelee koko ajan, häviää välillä ”pixelimössöksi”.

klo 23.15-00.30 katsottu Doc Martin uudestaan ja Solsidan, ei ongelmia. Tällä viikolla s-posti ja kaikki tv-kanavat ovat toimineet ja näkyneet normaalisti.

 

Perjantai 23.01. klo 22.00 tallennukset pätkivät (ääni ja kuva), eivät ole katsomiskelpoisia (Solsidan ja Doc Martin). Huomioita, palvelut toimivat OK aamulla ja päivällä, mutta illalla (n. 20.00-23.00) yleensä katsomiskelvottomia.

klo 23.30 tallennuksia pystyy katsomaan normaalisti.

 

Lauantai 23.01. yritimme katsoa tallennuksista klo 22.10 Upeat Skandikodit, yritykseksi jäi.

Klo 01.20 (Su 24.01.) George Gentlyn (Tallennukset) katselu onnistuu moitteitta.

 

Sunnuntai 25.01. klo 21.00 yritimme katsoa ohjelmakirjastosta Yukonin miehiä, mutta pätkimisen ja katkeilun vuoksi oli keskeytettävä.

Klo 21.30 Solsidanin katselu tallennuksista on lopetettava pätkimisen ja katkeilun vuoksi.

Klo 22.50 tallennuksista George Gently, katsottavissa, mutta pieniä katkeiluja. Klo 23.30 lähtien toisto toiminut moitteitta.

 

Maanantai 26.01. klo 00.30-03.30 katsottu Verikyynel 1 ja 2 tallennuksista ilman ongelmia.

Klo 15.30 tallennukset ja ohjelmakirjasto toimivat moitteita.
Klo 23.45 Doc Martinia pystyy katsomaan ongelmitta tallennuksista.

 

Tiistai 27.01. Klo 22.20 - 00.30 katsottu tallennuksista Lilyhammer ja ohjelmakirjastosta Kultakuume, ei ongelmia.

 

Keskiviikko 28.01. Klo 09.00 – 10.00 katsottu ohjelmakirjastosta Kiinan vaarallisimmat käärmeet, ei ongelmia.

klo 10.30 internet, eikä Sonera Viihde toimi ollenkaan. Klo 10.50 yhteydet palautuivat.

Klo 21.15 katsotaan Komisario Frost ohjelmakirjastosta, ohjelmassa satunnaista pätkimistä. Sama ohjelma ja äänen, sekä kuvan pätkimiset jatkuvaa klo 21.30 lähtien, mutta vielä katsottavan rajoissa.

Klo 22.10 katsotaan Doc Martin tallennuksista ja kuva, sekä ääni pätkii. klo 22.25 katsominen lopetettu jatkuvien ongelmien vuoksi. Virrat pois laitteista ja uudelleen käynnistys 22.30, ei apua. Tv kanavat ja netti toimivat normaalisti.

Klo 23.00 – 00.50 katsoimme The monumentsmen ohjelmakirjastosta. Alun 15 min takelteli, mutta sitten näkyi ongelmitta.

 

Torstai 29.01. Klo 07.45 – 08.30 katsottu tallennuksista Doc Martin, ei ongelmia.

Klo 12.00 Tv toimii normaalisti, mutta sähköposti tarjoaa lähetys- ja vastaanottovirhettä eri tileille aina avatessa.

Klo 17.00 sähköpostit toimivat taas.

Klo 22.20 yritimme katsoa ohjelmakirjastosta Beck-Rum 302, ei toimi, kuva ja ääni pätkii koko ajan.

Klo 23.50 aloitettu katsomaan ohjelmakirjastosta Beck-Rum 302m toimii moitteitta.

Perjantai 30.01. Klo 01.30 aioin katsoa ohjelmakirjastosta Solsidan 03/03, mutta ohjelmapaikalta tulikin Banaanipojat hula-hula-saarella.

 

Perjantai-iltana 30.01. ja lauantaina 31.01. ei tv:n katselua.

 

Sunnuntai 01.02. Klo 15.00 katsomme ohjelmakirjastosta Bear Grylls (Channing Tatum), pientä pätkimistä, josta ei suurempaa haittaa katseluun. Klo 22.00 usealta kanavalta puuttuu ohjelmatiedot (esi. TCM, Showtime, Nat. Geographic, jne.).

 

Maanantai 02.02. Klo 22.55 katsomme tallennuksista Doc Martin. Ohjelmassa pientä pätkimistä, mutta ei haittaa katsomista.

Usealta kanavalta puuttuu edelleen ohjelmatiedot, sekä usealla kanavalla ohjelmatietojen aikataulu heittää tunnilla (Jäljessä).

 

Tiistai 03.02. Klo 22.00 tallennuksista ja ohjelmakirjastosta katsottavat ohjelmat toimivat normaalisti. Ohjelmatiedot edelleen puutteellisia ja alkamisajat heittävät edelleen.

 

Keskiviikko 04.02. Klo 23.00 aloitettu katsomaa tallennuksista Doc Martin. Kuva ja ääni katkeilee, vielä katsomiskelpoisen rajoilla, mutta häiritsevää. ½-tunnin katselun jälkeen pätkiminen pahenee, jolloin katkominen käytännössä mahdotonta. Joillain kanavilla ohjelmatiedot edelleen puutteellisia ja alkamisajat heittävät edelleen.

 

Terveisin!

 

Caacao

Kyllä näin yksityiskohtainen tieto kiinnostaa aina. Jos yhteydenotto tekniseen tukeen puhelimitse tuntuu vaikealta, vikailmoituksen voi jättää myös kirjallisesti Omilta Sivuilta http://bit.ly/1AlMNEy. Tässä tapauksessa kun lisätietoa on näin paljon, Omien Sivujen kautta jätetty ilmoitus on kätevämpi. Voit vaikka copypastettaa tämän mitä olet nyt kirjoittanut.

Puhelimitse asioiminen ei ole ongelma vaan oikean tahon löytäminen. Vihdoin Soneran otettua yhteyttä asia ei vaan kiinnostanut teknisessä tuessa, koska osaavat hoitaa asiansa ilman asiakkaan "apua". Lopputuloksena viesti, "Olemme suorittanneet korjaavia toimenpiteitä, vian jatkuessa jätä viesti" ja yllättäen asiakkaan ongelmat jatkuvat edelleen.

 

Kiitos neuvosta ( http://bit.ly/1AlMNEy ), mutta jopa minäkin löydän ja pääsen omille sivuille. Ongelmana on edelleenkin löytää oikea palautesivu, puhelinnumero, sähköpostiosoite, joku faktinen paikka johon voisi jättää oikean viestin. Ehkä kaikki asiakkaat eivät vaan pysty ajattelemaan kuin Soneralainen ja löytää omilta sivuilta selkeää kohtaa asakaspalautteeseen.

 

 

 

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

@Caacao73 kirjoitti:
Kiitos neuvosta ( http://bit.ly/1AlMNEy ), mutta jopa minäkin löydän ja pääsen omille sivuille. Ongelmana on edelleenkin löytää oikea palautesivu, puhelinnumero, sähköpostiosoite, joku faktinen paikka johon voisi jättää oikean viestin. Ehkä kaikki asiakkaat eivät vaan pysty ajattelemaan kuin Soneralainen ja löytää omilta sivuilta selkeää kohtaa asakaspalautteeseen.

 




Palautetta voit laittaa Omien sivujen kautta tällaista reittiä Palvelupyyntö -> Jätä palvelupyyntö -> Laajakaista-asiat -> Muita asioita -> Aloita


Toinen vaihtoehto olisi kirjoittaa palaute Soneran Facebook-sivun kautta privaattiviestillä.

Ihan vain tiedoksi. Asiani on liian laaja (Iso) lähetettäväksi antamaanne väylää pitkin (Palvalupyyntö). Joten ei tästäkään apua ollut. Kaikki eivät muuten käytä Facebookia, kuten minä. Voisikohan tähän todeta, että alkaa kyllästytämään vieläkin enemmän.

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
Millä tavalla laaja, tarkoitatko että merkkimäärä tulee täyteen vai? Jos näin on niin kirjaa Omilta Sivuilta palvelupyyntö ja täytä sinne pääpiirteittäin tiedot ja laita vielä linkki tuohon sinun aloituspostaukseen jossa on kattavammat tiedot.

Viimeinen konsti on se että soitat vikapalveluun ja kerrot että lisätiedot ovat tässä ketjussa.

Kyllähän tähän konsti löytyy, elähän revi pelihousujasi 🙂

Mikähän se konsti mahtaa olla, jolla ongelmani korjataan? Vastahan tässä tulee kolme (3) kuukautta täyteen, kun vikaa korjataan. Viimeksi maanantaina 30.03.2015 sain viestin: Hei, vianselvitys jatkuu edelleen. Ilmoitamme, kun vika on korjattu. T.Sonera.

 

Olisiko tämä viimeinen naula arkkuun, kun Sonera ilmoittaa, että Discoveryt, Animal ja Eurosportit poistuvat jakelusta, ilman ennakkoilmoitusta. Tätä voi kutsua jo osaamiseksi.

@Caacao73 Kolme kuukautta ON pitkä viankorjausaika, nyt kävi ihan kiinnostamaan mikä tilanne tuon kanssa on. Facebookin kautta voisit melkeinpä kysäistä vielä lisätietoa viankorjauksesta, joku syyhän tuohon venymiseen täytyy olla.


Discoveryn ja Eurosportin suhteen pakko todeta, että kyllähän ne jakelusta poistui viime yönä, kariutuneiden sopimusneuvotteluiden vuoksi. Laitoimme sivuillemme tästä tiedotteen. Täällä ollaan erittäin pahoillaan koko hommasta, pyrimme saamaan kaikkia osapuolia tyydyttävän ratkaisun aikaiseksi asap!

Tuntuu erikoiselta tämä asettelu. Käsittääkseni minä olen asiakas ja te olette tavarantoimittaja. Te ette pysty toimittamaan tavaraa ja minun pitäisi selvittää miksi te ette pysty toimittamaan tavaraa. Yleensä tavarantoimittaja ilmoittaa puutteista ja viivästyksistä. Ilmeisesti Sonera-maailmassa kaikki on toisin. Edelleen tiedoksi, kaikki eivät käytä facebookia.

Olet oikeassa @Caacao73 , facebook ei asiointikanavana ole kaikille sopiva tai mahdollinen. Ajattelin vain, että koska sinulla on se käytössä, saisit viankorjauksesta enemmän tietoa, kuin mitä tekstari on antanut :smileyhappy:

Samat ongelmat vaan jatkuvat. Sonerasta luvattu ottaa henkilökohtaisesti yhteyttä, mutta odottaminen jatkuu edelleen. Muuttukohan tämä tilanne ikinä? Huomenna taitaa tulla kolme (3) kuukautta täyteen saman vian kanssa.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

Vikatilanteen korjaamiseksi tehdään varmasti kaikki voitava. Tuossa on kyllä ikävästi kestänyt jo melko kauan. Vikapalveluun 020 690 101 soittamalla saisit varmasti tarkempaa tietoa, että miksi korjaus kestää (ellet siis ole vielä saanut). Toivotaan, että tilanne saataisiin kuntoon piakkoin!

Vihdoinkin Sonera otti yhteyttää ja antoi ensimmäisen aikamääreen vian korjaamiseksi, joka oli keväämmällä. Aika sanattomaksi tämä vetää.

Vikapalveluun soittamalla.... jos lukee viestiketjua taaksepäin, mielestäni Caacao73 kirjoittaa sen oleellisimman asian. HÄN on ostanut palvelun, ei kuulu hänelle, soitella / ottaa yhteyttä. Palvelunumero joka maksaa, ehhei kuullosta asialliselta.

 

Haloo!! Eikö oo ketään asiantuntijaa hereillä enää?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
Ei ole ei, Asiantuntijat kun puhutaan meidän vikapalvelun kavereista he ovat paikalla täällä asiakaspalvelun aukiloaikojen puitteissa. Jotkut muut kuten minäkin notkumme täällä myös vapaa-ajalla 🙂
Ohjelmaopas sekaisin ja tallennukset katoaa omia aikojaan. Onneksi ei ole montaa kuukautta jäljellä 2 vuoden diilistä niin voi luopua tästä Soneran roskasta. Viime kuukausina jatkuvasti jotain ongelmaa jossain.

Nyt on kahden päivän tallennukset kadonneet (14. ja 15. päivä). Hermot on niin tiukalla näiden ongelmien kanssa ettei mitään määrää. Ja ihmettelen suuresti ettei näistä ongelmista nyt ole tullut mitään tiedotteita???? Olisikohan joku niin reipas ja tiedottaisi jotain. Tämän hienon "uudistuksen" myötä (noin vuosi sitten?) välillä tallentuu mitä sattuu (yleensä edellinen ohjelma) tai sitten tallenus vain katoaa yhtäkkiä. ja nyt sitten vielä nämä ongelmat tähän päälle. Valitettavasti on vielä melkein vuosi jäljellä sopimusta, mutta jos mitään parannusta ei tule nopeasti, niin kyllä voi olla varmaa että uutta sopimusta ei tule.

Sama homma täällä. kahen päivän tallenteet nyt kadonnut.

Hassu ongelma, kun kuitenkin katsottaessa toimivat ihan hyvin, mitä niistä nyt ehdin jo eilen katsomaan, ja tänä aamuna, kun ajattelin katsoa, niin hupsista keikkaa kaikki oli taas kadonnut.. Nyt tylsistyneenä ja näreissäni kirjottelen tänne.

 

,,,,Olisi kiva saada jotain väliaika tietoja ongelman korjaustilanteesta?

Alkaa tuo uusintojenkin tallentaminen olemaan turhaa, jos nekin kuitenkin häviävät ennenkuin niitä ehtii kattomaan.

@MegaMind ja @asiakkaanne tervetuloa Klaaniin!


 


Vikaa tallennuksissa korjataan parhaillaan. Pyrimme saamaan sen kuntoon mahdollisimman nopeasti. Vika- ja häiriötiedotteita voi seurata täällä.

Kaikki eilisen ongelmat vaan jatkuu. Tallennuksia ei voi ohjelmoida, mutta sehän on oikeastaan ihan sama, kun ne häviäisivät kuitenkin itsestään...
Aina samat löpinät, "mahdollisimman pian" oli kyseessä tunti tai vuosi... Lotto vetää soneralla ja ketään ei kiinnosta ku laskut rullaa vaan, semmonenhan taas tipahti s-postiin taidan sen jättää teknisen vian takia maksamatta ja korjaan tilanteen "mahdollisimman pian" ei kiinnosta tämä potaska enää....

Sonera Viihteessä on tosiaan häiriöitä liikaa säännöllisen epäsäännöllisesti.

Välillä tallentaminen ei onnistu virhekoodia pukkaa välillä tallenteiden katsominen ei onnistu virhekoodia pukkaa....jne...

 

No hei! Eilen tein vikailmoituksen tästä tallennussähläyksestä. Kolmatta päivää jatkunut tämä vika.

 

Eipä oo kuulunut mitään sieltäpäin. Soitin äsken vikapalveluun. Ei mitään muuta. kun että vikaa korjataan.

 

Mikä se vika on? Mikä on se Helpson, kun on niin kallis puheluhinta. Saako sitä kautta laadukkaampaa tietoa ja

 

apua?

Helpsonista lisätietoa löydät täältä. Helpson siis auttaa kaikenlaisissa asennus-, käyttö- ja ongelmatilanteissa. Lähinnä siis, jos tarvitsee apua esimerkiksi erilaisten ohjelmien asennukseen, tarvitsee apua vaikkapa puhelimen käyttöönottoon tai jokin laite ei toimi, esimerkiksi tietokone.


Mutta esimerkiksi tähän kyseiseen tallennusongelmaan he eivät voi vaikuttaa kun kyse on kuitenkin häiriöstä meidän palvelussa.


 


Nämä tallennushässäkät on on meillä parhaillaan korjauksessa.

Vastaa