Harju & Pöntinen ei näy, vaikka Soneran Kaapeli tv.

  • 31 October 2016
  • 9 kommenttia
  • 2 katselukertaa

  • Anonymous
  • 0 kommenttia

Muutin viime keväänä asunnosta, missä Kaapeli TV:n palveluntarjoaja kilpailutuksen jälkeen oli Sonera.
Ja tuon myötä alkoi näkymään myös Harju & Pöntinen.

Muuton jälkeen, siis huhtikuussa 2016, tämä kanava ei ole näkynyt vaikka myös tässä asunnossa saman kilpailutuksen myötä Kaapeli TV:n palveluntarjoajana Sonera.

Mistä johtuu ?

TV:n kanavahaku on tehty neljä kertaa ja kahdesti TV:n tehdasasetusten palautukset.

Molemmat asunnot ovat Tampereen Kaupungin ja alueellinen ero hyvin lyhyt, vajaa 8 km.


9 kommenttia

Harjua&Pöntistä ei meidän kaapelissa ole tarjolla, eikä ole itse asiassa ollut aiemminkaan. Nyt täytyy tunnustaa, etten hoksaa, miten se on vanhassa asunnossa voinut meidän kaapelin kautta näkyä.


@MiaSL kirjoitti:

Harjua&Pöntistä ei meidän kaapelissa ole tarjolla, eikä ole itse asiassa ollut aiemminkaan. Nyt täytyy tunnustaa, etten hoksaa, miten se on vanhassa asunnossa voinut meidän kaapelin kautta näkyä.


Ihme juttu tosiaan koska näin oli (vai näinkö unta) että minulla alkoi tuo kanava näkymään siitä päivästä, jolloin sanottiin että KaapeliTV palveluntarjoajana jatkaisi Sonera.

Siitä tuli ennen tuota vaihdosta esite, missä kerrottiin muutoksesta ja vaadittavista toimenpiteistä sekä oli lista perus- ja lisäkanavista. Ja siinäkin oli mainittu tuo edellä mainittu kanava.

Voisin muuten lähettää sen tiedotteen tähän, muta se jäi tietysti sen asunnon kodinkansioon, mistä muutin.

 

Muistan kun myös internetyhteyteni nopeus laski sadan megan valokuituyhteydellä kymmeneen megaan.

Syy oli siinä että Sonera oli kytkenyt myös minut käyttämään taloliittymää, vaikka en ollut antanut lupaa, koska maksoin  ElisaViihteestä ja netistä Elisalle enkä halunnut siirtyä vapaaehtoisesti Soneralle.

Tiedotteessa luki että internetyhteys jatkuisi "nykyisellä palveluntarjoajalla", mikäli ei tee tilausta siitä Soneralle. ja en tietenkään soittanut enkä tehnyt tilausta, mutta niinpä vaan Sonera omavaltaisesti otti myös netin haltuunsa.

Elisan mies tuli sitten vaihtamaan jakamosta piuhat oikeille paikoille.

 

Tyhmä kysymys, mutta menkööt sekin tähän samaan konkurssiin:

Eihän KaapeliTV:n ja käytössä olevalla internetyhteystekniikalla ole mitään tekemistä keskenään  ?

Kun usein kysytään TV palvelukysymyksissä minkälainen verkkoyhteys on esim. Elisa/Sonera viihteessä.

Sen ymmärrän että Viihdepalvelut tarjoutuvat verkon kautta, mutta myös televisiota voi katsoa ilman että olisi mitään viihdepalvelua päällä, ilman digiboxia siis.

 

Mistähän tätä asiaa pitäisi lähteä tutkimaan ? Kirjoitin jo Elisallekin tästä aiheesta, niin voitte päättää kumpi osaa loppujen lopuksi vastata.

 

 

Melkoisen mielenkiintoinen juttu, sillä Harju ja Pöntinen näkyy käsittääkseni vain antenniverkossa, ainakin aikaisemmin.

Kaapeli-TV ja valokuitu eivät vaikuta toisiinsa, vaan ne tulevat eri väylää pitkin. Ei tyhmä kysymys lainkaan :)

Mitä tuohon nopeuden laskuun tulee, niin luultavasti kyseessä on kommukaatiokatkos tai asentajalle käynyt inhimillinen virhe ja hän on kytkenyt meidän 10M yhteyden päälle, vaikka näin ei ollut tarkoitus. Emme toki pakota ketään käyttämään Soneran yhteyksiä vaikka taloyhtiöön meidän liittymäsoppari tulisikin.

Jos haluat selvitellä näitä asioita tarkemmin, niin otahan yhteyttä asiakaspalveluumme.

https://palsta.elisa.fi/kaapeli-tv-17/elisan-vai-soneran-kaapelitv-ja-kanavatarjonta-503124#post528236

 

Koska mulla tuo Sonera Viihde kanava paikalla 41, niin sen mukaan olisin Soneran KaapeliTV:ssä niinkun olen ajatellutkin, mutta nyt lukemattomien kanavahakujen jälkeen sain näkymään myös Harju & Pöntinen -kanavan kanavapaikalla 505, mitä Soneran kaapeliverkossa ei teidän mukaanne pitäisi näkyäkään.
Tuo Harju & Pöntinen kanava näkyy vain Elisa Viihde boxin kautta. Jos avaan pelkästään television niin TV kanavalistaan tulee vain nuo Sonera Viihde ja Sonera Bonuskanavat.

Mitä tuota S Bonuskanavaa taas ei näy Elisa Viihde boxilla.

Ota nyt näistä selvää :cathappy:

mystiseen asiaan voisi olla tuossa linkittämässäni Elisa Palsta keskustelussa käyttäjän nistopin vastaus (mikä on merkitty parhaimmaksi vastaukseksi ja siis siten raameissa merkitty.

 

En katso tarpeelliseksi Soneran asiakaspalveluun soittaa, koska ei he siellä yhtään sen viisaampia ole kuin tekään.

 

Minulle riittää tällä kertaa se että vaikka minä olen kaiken mukaan Soneran Kaapelissa, minulla näkyy siis sekä Sonera Viihde kanava että Harju & Pöntinen.

 

Muille se voisi olla tärkeä tieto, kun tämän kanavan perään on monet muutkin kyselleet.

Ei kannata siis heillekään sanoa että se on kiveen hakattu asia, että kanavaa ei näkyisi vaikka asuisikin osoitteessa missä on Soneran KaapeliTV.

Tulkitsenko oikein, että sinulla on meidän kaapeli-TV, joka on kytketty suoraan telkkariin sekä Elisa Viihteen digiboksi, joka toimii valokuidun tai ADSL-yhteyden kautta? Nämähän ovat kaksi erillistä asiaa ja molemmissa omat kanavansa (toki suurin osa peruskanavista samoja). Sanoit että Harju & Pöntinen näkyy vain silloin, kun Elisa Viihteen digiboksi on päällä eli tällöin se tulee Elisalta, ei meiltä. Kun sinulla on pelkästään televisio päällä, niin silloin sieltä pitäisi näkyä nämä kanavat meidän kaapeli-TV:n kautta: https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/Soneran-TV:n-kanavapaikat?id=1505&someid=3490&somecat=100

Pääasia toki, että sait haluamasi kanavan näkymään :)

Tässä pitkä loppuselvitys ja litanja, mutta jos joku muukin tätä asiaa ihmettelee ja kyselee (kuten olen laittanut merkille vuosien aikana) niin toivottavasti löytävät tämän ketjun. Ja toivottavasti tästä on apua myös muille käyttäjille.

Pahoittelen useimmista saman asian toistoista, mutta en jaksa alkaa tätä siivoamaan. Artikulointi on ehkä vähän epäselvää ja sekaista, mutta toivottavasti tästä jotain tolkkua kuitenkin saa.


@IlariJR kirjoitti:

Tulkitsenko oikein, että sinulla on meidän kaapeli-TV, joka on kytketty suoraan telkkariin sekä Elisa Viihteen digiboksi, joka toimii valokuidun tai ADSL-yhteyden kautta? Nämähän ovat kaksi erillistä asiaa ja molemmissa omat kanavansa (toki suurin osa peruskanavista samoja). Sanoit että Harju & Pöntinen näkyy vain silloin, kun Elisa Viihteen digiboksi on päällä eli tällöin se tulee Elisalta, ei meiltä.



 tämän sain selville nyt ja näköjään sinä olet asian ytimessä.

Tätä ei vain kukaan ole osannut aikaisemmin minulle kertoa.

 

Eli googletin Elisa Kaapelitv:n ja siellä oli eri vaihtoehdot eri dibiboxeille. Ja tuon kanava löytyykin Netgem n7700 boxin kanavaluettelosta. Yhteydellä ei ole merkitystä, onko valokuitu vaiko ADSl -yhteys, koska nämä kaksi eri yhteyttä minulla on ollut käytössä tämän Netgem boxin kanssa.

Valokuidullakin tuo näkyi siisi muutaman kuukauden ja nyt ADSL yhteydellä täällä.

 

Aikaisemmin Elisaltakin sanottiin vaan että heidän kaapeliverkossa tuota kanavaa ei pitäisikään näkyä, Soneralta oltiin sanottu samaa.

Vaikka oli tiedossa ja sen ilmoitin mikä boxi mulla on käytössä, sanottiin että sillä ei ole merkitystä kun on kysymys televisiokanavista, jotka tulevat tietysti antennipistokkeen kautta.

 

Minulla on ollut siis tämä Elisa viihde palvelu jo vuosia ja tämä nykyinen digiboxi jo reilun vuoden.

Mutta joka paikassa olivat sanoneet vain että minulla ei kuuluisikaan tuo kanava näkyä.

 

Ihme se on että sen muutaman kuukauden ajan mitä kerkisin edellisessä asunnossa asumaan Sonera kaapeli TV:n aikana, niin tuo kanava näkyi (Elisa Viihde valokuituyhteydellä). Ei ennen sitä, eikä sitten taas kun muutin tähän (Elisa Viihde ADSL2 -yhteydellä)  missä kuitenkin oli ja on sama Sonera KaapeliTV.

Sillä yhteydellä ei ollut tässä asiassa siis mitään merkitystä.

Eli kanavat ovat eri vaan sen mukaan mikä Viihde digiboxi on käytössä, ei sen mukaan mitä yhteyttä käytetään.

 

VAsta nyt kun varmaan kahdeksannetta kertaa laitoin boxiin uuden kanavahaun niin se tuli näkyviin.

Että sillain.

Toivottavasti tätä nyt lukee sitten ne, jotka ovat puineet tätä samaa asiaa, ja joille on sanottu, että "ei pitäisikään näkyä, kun antenniverkossa". Se ei siis pidä välttämättä paikkansa.

Oltiin myös aina sanottu että TV kanavatarjontaan ei vaikuta se, onko Viihdepalvelu Elisalta vai Soneralta.


Eli Harju & Pöntinen löytyy Netgem N7700 kanavapaikasta 17. Vaikka mulla onkin tuo kanava eri kanavapaikassa, niin tosiaan tuon olisi pitänyt näkyä jo aikoja sitten, kun tuo Netgem boxi mulla on ollut reilun vuoden jo.
Vaikka täällä on siis Soneran kaapeliTV, mutta minulla on käytössä Elisalta ElisaViihde ja tuo musta Netgem N7700 digiboxi, niin sillä tuo kanava näkyy ElisaViihteen kautta, mutta ei television kanavalistassa.
Tuosta olisi hyvä ilmoittaa muillekin tämän boxin käyttäjälle, kun tästä on ollut puhetta.
En tiedä onko tätä Netgen boxin kanavalistaa kuinka päivitetty eli onko tuo uusi asia. Tästä ei ainakaan silloin Elisalta tiedetty kun tästä oli puhetta noin vuosi sitten. Sanottiin vaan että ei ole saatavilla, vaikka kerroin silloinkin mikä boxi mulla on käytössä ja he toki näkivät sen itsekin.

Tässä Elisa Viihteen Netgem N7700 boxin kanavapaikat:
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/viihde/ohje/kanavapaikat/

Myös Elisa KaapeliTV verkossa tuo H & P kanava pitäisi näkyä, vaikka ennen kun asuntoni vaihtui Soneran kaapeliTV palveluun, tuo ei näkynyt. Ja tosiaan Elisalta sanottiinki että ei pitäisikään näkyä.
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/kaapeli-tv/ohje/kanavapaikat/

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@IlariJR kirjoitti:

Melkoisen mielenkiintoinen juttu, sillä Harju ja Pöntinen näkyy käsittääkseni vain antenniverkossa, ainakin aikaisemmin.


Kyllä Harju & Pöntinen näkyy monissa kaapeli-tv-verkkoissa, kuten esimerkiksi Dna, Elisa, Kaisanet, Karjaan Puhelin, Laitilan Puhelin, Paraisten Puhelin, Pohjois-Hämeen Puhelin ja Vakka-Suomen Puhelin.


kirjoitti:

Muuton jälkeen, siis huhtikuussa 2016, tämä kanava ei ole näkynyt vaikka myös tässä asunnossa saman kilpailutuksen myötä Kaapeli TV:n palveluntarjoajana Sonera.

Mistä johtuu ?


Onko talon antenniverkko jo ikääntynyt tai käytössäsi vanhat antennikaapelit? Jos asut riittävän lähellä antenni-tv lähetintä, signaali voi vuotaa vanhoista kaapeleista tai/ja huonoista liitoksista sisään.

 

Uudet televisiot ovat lähes poikkeuksetta DVB-T & DVB-C kaksinormivastaanottimia, joten televisio on saattanut edellisessä asunnossa virittää sekä kaapeli- että maanpäälliset kanavat. Uusi asunto todennäköisesti sijaitsee kauempana lähetysasemasta tai sen yhteisantenniverkko on paremmassa kunnossa kuin edellisessä asunnossa ollut.


@irritus kirjoitti:


@IlariJR kirjoitti:

Melkoisen mielenkiintoinen juttu, sillä Harju ja Pöntinen näkyy käsittääkseni vain antenniverkossa, ainakin aikaisemmin.




Kyllä Harju & Pöntinen näkyy monissa kaapeli-tv-verkkoissa, kuten esimerkiksi Dna, Elisa, Kaisanet, Karjaan Puhelin, Laitilan Puhelin, Paraisten Puhelin, Pohjois-Hämeen Puhelin ja Vakka-Suomen Puhelin.






Okei, kiitos korjauksesta! Tämä oli hieman epäselvää itsellenikin :)


Kyllä Harju & Pöntinen näkyy monissa kaapeli-tv-verkkoissa, kuten esimerkiksi Dna, Elisa, Kaisanet, Karjaan Puhelin, Laitilan Puhelin, Paraisten Puhelin, Pohjois-Hämeen Puhelin ja Vakka-Suomen Puhelin.


Onko talon antenniverkko jo ikääntynyt tai käytössäsi vanhat antennikaapelit? Jos asut riittävän lähellä antenni-tv lähetintä, signaali voi vuotaa vanhoista kaapeleista tai/ja huonoista liitoksista sisään.

 

Uudet televisiot ovat lähes poikkeuksetta DVB-T & DVB-C kaksinormivastaanottimia, joten televisio on saattanut edellisessä asunnossa virittää sekä kaapeli- että maanpäälliset kanavat. Uusi asunto todennäköisesti sijaitsee kauempana lähetysasemasta tai sen yhteisantenniverkko on paremmassa kunnossa kuin edellisessä asunnossa ollut.


Lisäksi Harju & Pöntinen näkyy ainakin siskollani joka asuu Pälkäneellä ja sillä on Soneran kaapeliTV.
Tuossa on väärin käsitys. Päin vastoin kun useimmat ihmiset, muutin uudemmasta asunnosta paljon vanhempaan. Edellinen asuntoni oli vain pari vuotta vanha sinne muuttaessani, ja asuinkin siinä vain pari vuotta. Tämä nykyinen asuntoni on yli 20 vuotta vanhassa talossa.
Epäilen kyllä että täällä on verkot ja piuhat sekaisin.
Kirjoittelin tuonne Elisa Palstallekin, enkä jaksa samaa tekstiä laittaa tähän, mutta käykää katsomassa jos kiinnostaa. Tässä linkki tuohon kyseenomaiseen uusimpaan viestiini:  https://palsta.elisa.fi/kaapeli-tv-17/elisan-vai-soneran-kaapelitv-ja-kanavatarjonta-503124#post528341
Eritoten tuo että minulla näkyy Sonera Viihde -kanava (kanavapaikka 41). Vaikka näkyy H & P kanavakin, joskin eri paikalla mitä kuuluisi, mutta kuitenkin. Muutenkin kanavat ovat ihan sekaisin.
Haluaisin ne periaatteessa kuntoon, kun mulla ei enää näy MTV 3, MTV3 HD eikä Yle Fem.
Tässä teillekin kuva tuosta Sonera Viihde kanavasta, vaikka mulla on Elisa, johtuiskohan tämä nyt siitä kun tämä talo kuuluu Soneran kaapeliverkkoon, mutta tuo kanava näkyy Elisan viihdeboxin kautta.

 

Vastaa