Hybridi ja Telia TV

  • 21 February 2019
  • 6 kommenttia
  • 1 katselukerta

Rupesi vaan ihmetyttämään kun asiakaspalvelusta kysyin että onko hybridiin saatavana tuota Telian viihdepakettia tallennuksella ja vastaus oli että ei.  Sen nyt kuitenkin saa adsl liittymään ja 4g liittymään. 


6 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

@pasihav@  kirjoitti:

Rupesi vaan ihmetyttämään kun asiakaspalvelusta kysyin että onko hybridiin saatavana tuota Telian viihdepakettia tallennuksella ja vastaus oli että ei.  Sen nyt kuitenkin saa adsl liittymään ja 4g liittymään. 




Kyllähän Telia TV -palvelu on saatavilla Hybrid-netillekin, ainakaan itse en äkkiseltään muista minkäänlaista poikkeusta tähän. 


Jos syötät osoitteesi tämän sivun ylälaidassa näkyvään saatavuushakuun, niin millaisia ehdotelmia saat? Siellä pitäisi näkyä myös paketit Telia TV -palvelun kanssa.

Kyllähän se saatavuus löytyi,  seuraava kysymys kannattaako,  kun nyt adsl yhteys on vaihtelee noin 14-18mbit välillä,  se muuttuisi 1-8mbits adsl +4g joka heittelee välillä 3g: n puolelle,  ainakin puhelimissa.  Ja lisäksi telia tv: ltä ei vois kattoo nelosta kun tallennukselta ?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Minulla ainakin hybridissä onnistuu Nelosen katselu ilman mitään tallennuskikkailuja. Vain AIPTV:ssä eli ilman Telian kiinteää nettiä toimitettavassa tuo rajoitus on, mutta hybridiin saa IPTV:n, eli aivan samalla lailla toimisi kuin pelkällä ADSL:llä ilman hybriditoiminnetta.


 


Mitenkös tuo ADSL nopeus noin tippuisi? Outoa.

Näin mulle myyjä ilmoitti, kun sitä kävin kysymässä. Vähän harmittaa kun valokuitu ois mahollista ottaa , mut hintaa on noin 1300€, ja tossa parinsadan metrin päässä ois hinta 650€ 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

@pasihav@  kirjoitti:

Kyllähän se saatavuus löytyi,  seuraava kysymys kannattaako,  kun nyt adsl yhteys on vaihtelee noin 14-18mbit välillä,  se muuttuisi 1-8mbits adsl +4g joka heittelee välillä 3g: n puolelle,  ainakin puhelimissa.  Ja lisäksi telia tv: ltä ei vois kattoo nelosta kun tallennukselta ?




Tuollainen ADSL-yhteyden nopeuden lasku kuulostaa kyllä erikoiselta. Toki nyt ei tarkemmin tätä kautta päästä osoitetietojesi kanssa asiaa tarkastamaan että mikä tähän on syynä.


 


Hybrid-yhteys on päivitetty saataville osoitteisiin, joissa hybridin ominaisuuksien avulla olisi mahdollista päästä entistä nopeampiin ja vakaampiin yhteyksiin. Sikäli siis nopeuksien ei pitäisi kyllä vaihdoksen myötä heikentyä. Pääsisitkö vielä esimerkiksi chattailemaan kanssamme, ja voisimme sitä kautta vielä katsoa kotiosoitteesi tilanne? Asiakassivuille kirjautumisen jälkeen chat-ikkuna pongahtaa sivun oikeaan alanurkkaan :smileyhappy:


 

Olen vuosia ollut ensin Sonera- sitten Telia TV asiakas / tilaaja. Vaidoin reitittimen Telia hybridireitittimeen. Eräs asiakaspalvelija kertoi, että tv- digiboksista on tullut uusi versio joka toimii myös lahgattoman hybridireittimen kautta. Ei kyllä toimi.

Olen vähän aikaa sitten ottaa useamma tunnin ajajan uuden boxin käyttöön lataamalla siihen langattoman reitittimen kautta vaaditun ohjelmiston. Tulee vain error 4 koodidi !!!

Niinpä olen tehnyt kaikkien saativien ohjeiden mukaiset toimenpiteet USEASTI.

Olen ollut yhteydessä asiakaspalvelun kautta tekniseen tukeen, viankorjauspalveluun puhelimitse ja chatin kautta. Aikaa ja rahaa on kulunut näihin maksullisiin ”palveluihin” jotka eivät ole pystyneet rakaisemaan ongelmaa ! Viimein asiantuntija kertoi chatissä, että systeemi vaatii kuitenkin lagallisen eli puhelinkaapeliyhteyden ???

Valehteliko asiakaspalvelija minulle langattomasta Arris telia tv digiboksista. Pelkään pahoin, sillä asiakapalvelun pääasiallinen tehtävä on myydä ei ratkaista ongelmia.

 

 

Vastaa