Hybridilaajakaistan ja Telia TV -digiboksin kytkentä

  • 17 September 2018
  • 19 kommenttia
  • 3 katselukertaa

  • Savumerkittäjä
  • 172 kommenttia

Muutettiin uuteen osoitteeseen. Luvattiin uudet laitteet, mutta tuli vain hybridimodeemi. Netti toimii mutta Telia tv ei vanhalla arris digiboksilla.


Mikä digiboksi teillä toimii hybridissä? 


 


Edit SannaMKoo: Otsikkoa hieman tarkennettu


19 kommenttia

Kunniamerkki +14

@Baron@  kirjoitti:

Muutettiin uuteen osoitteeseen. Luvattiin uudet laitteet, mutta tuli vain hybridimodeemi. Netti toimii mutta Telia tv ei vanhalla arris digiboksilla.


Mikä digiboksi teillä toimii hybridissä? 




Kyllä kaikkien Arris iptv boksien pitäisi toimia. Oletko kokeillut resetoida boksia? Miten boksi on kytketty? Tuleeko mitään virheilmoitusta?

Tuli virheilmoitus, mutta arriksen resetoimisen jälkeen ei vaan yrittää alkaa Telia teeveetä eikä onnistu. Kohta pääsen kotiin taas taistelemaan asian kanssa ja tukisoittoihin. 

Korjaus, olen laitteiden äärellä. Virheilmoitus  : error4 sekä englannin tekstiä

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@Baron  Onko sinulla sim-kortti Hybridissä ja toimiiko netti yleensäottaen? Mitä valoja siinä palaa / ei pala ja mitkä valot on punaisena (jos on..)?

Moi, Sim kortti on ja netti toimii. 

Power valo punaisena  

Dsl pimee, Internet keltainen, Mobilet siniset, WiFi keltainen. 


@Baron@  kirjoitti:

Dsl pimee, Internet keltainen, Mobilet siniset, WiFi keltainen. 


DSL-yhteyttä ei siis ole muodostunut, eli tämän takia Telia TV ei nyt toimi. Onko DSL-yhteyden kytkentäpäivä mahdollisesti joskus myöhemmin vai pitäisikö olla jo kytketty?

Kytkentäpäivä oli 3.9 mutta kamat oli silloin muuttolaatikoissa. 

Mikä muuten on totuus laitteiden vaihtuessa?


Minulle luvattiin uudet laitteet, mutta tuli vain modeemi. Minua pyydettiin lähettämään Telialle vanhat laitteet, mutta jos sen teen niin minulla ei ole enää digiboksia millä katsoa Teliaa. 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10

Digiboksia ei tarvitse vaihtaa tekniikan vaihtuessa vaan sama boksi toimii kaikilla tekniikoilla. Hybridi-yhteydessä digiboksi käyttää dsl-yhteyttä. 

 

Kaikki asunnosta löytyvät puhelinpistorasiat kannattaa kokeilla läpi. Modeemin tulee olla pistorasiassa virta päällä useampia minuutteja. Laitteen hakiessa yhteyttä dsl-valo vilkkuu ja kun laite on löytänyt dsl-yhteyden, jää valo palamaan kiinteästi.

 

Jos dsl-valo ei jää palamaan kiinteästi modeemissasi, niin ottaisitko yhteyden häiriöilmoituksiimme. Tavoitat meidät esim. Telia.fi sivun alareunan chatissä tai soittamalla numeroon 020 690 400 (mpm/pvm).

Jees, kun tää joskus toimii niin onko nuo ethernet portit saman arvoisia, pc tai digiboksi? 

Kaikki keltaiset portit Hybridi modemin takana ovat samanarvoisia, WAN portissa ei tule olla yhtään johtoa kiinni. Tämä on vain käytössä valokuitu liittymissä. Portit digiboksissa ja PCssä ovat samanarvoisia.

Kunniamerkki +10

@EmmaTe@  kirjoitti:

Kaikki keltaiset portit Hybridi modemin takana ovat samanarvoisia, WAN portissa ei tule olla yhtään johtoa kiinni. Tämä on vain käytössä valokuitu liittymissä. Portit digiboksissa ja PCssä ovat samanarvoisia.


@EmmaTe varmaan tarkoittaa, että PC tai IPTV boksin voi kytkeä mihin LAN- porttiin vain. Ei IPTV:tä kannata kuitenkaan portiin 4, jos se on sillattu. Sehän on silloin tarkoitettu ihan muuhun esim. omalle reitittimelle.

 

Jos siten kuitenkin oikein syvällisemmin tutkitaan niin noiden PC:n ja IPTV boksin kytkemisen jälkeen portit eivät enää ole "samanarvoisia". Se portti mihin boksi on kytketty ei käytä enää hybridiominaisuutta eli 4G verkkoa DSL:n lisäksi. Se käyttää vain kiinteää yhteyttä. Lisäksi tuo portti ottaa "väkisin" itselleen käyttöön tarvitsemansa kaistan (bittinopeuden) DSL- linjasta eikä luovuta siitä bittiäkään muille laitteille. Tämä takaa IPTV:lle sujuvan käytön.

@kefiirijuurikin näin! Jäi vähän huonosti muodosteltua tuo lause. Kiitos selvennyksestä!

Ei toimi vieläkään. Vikahenkilöstökin on suomalaiseen tapaan hiljaa mieluummin kuin kertoo missä mennään. 


Kolmas päivä tätäkuuta, kun yhteys kytkettiin sain myös viestin, että ongelmissa voi lähettää A viesti numeroon 18100. Kun lähetin tulee vastaus, että sinulla ei ole oikeutta käyttää tätä toimintoa. Mitään estoja ei ole puhelinliittymässäni. Hohhoijaa.. 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Tämä täytyy meidän ilman muuta @Baron nyt tarkistaa!


Olitko ollut vielä yhteydessä meidän asiakaspalveluun / häiriöilmoituksiin jotta pääsisimme tilannetta vilkaisemaan tarkempien asiakastietojesi kautta?


Voimme sieltä tarkistaa että kytkentä on tapahtunut, ja selvitellä lisää mistä voisi olla kyse. 


 


Pääsisitkö esimerkiksi täältä kirjautumaan asiakassivuille, ja sisäänkirjautumisen jälkeen availla chattia kanssamme? Paikalla ollaan ihan vuorokauden ympäri :smileyhappy:


 


Mikäli chat ei ole vielä asiointikanavana tuttu, voit vielä vilkaista ohje-videon sen käyttöön

On varnasti tehty häiriöilmoitus. Telia tv piti alkaa näkymään 3.9. Olisi sivistynyttä, jos häiriökorjaajat vaivautuisi ilmoittamaan mitä he on yrittänyt tähän mennessä. 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Mikäli häiriöilmoitus on jo tuolloin 3.9. tehty, niin siitä olisi ehdottomasti pitänyt tulla jo jotakin väliaikatietoa. 


Emme täältä Yhteisön kautta pääse asiakastietoihisi käsiksi, joten siitä syystä olisi tärkeää että otat meihin vielä yhteyden jonkin asiakaspalvelukanavamme kautta. Pääsemme sitten vilkaisemaan missä tuo viankorjaus etenee!

Teliä TV alkoi jo osittain toimimaan. Asunnossa on neljä puhelinpistoketta, joista ainoa toimiva on se joka on sohvan takana piilossa, heh.

 

Nykyinen ongelma on se, että Arris vip2853 ei suostu enää tallentamaan HD kanavia. Ei edes yritä. Kovalevyllä on kyllä tilaa. Ajansiirto ei myöskään toimi millään kanavilla. Tästä teen oman ketjun. 

Vastaa