peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
50421 Jäsentä
146832 Kirjoitusta
Katso mitä kaikkea voit tehdä Yhteisössä
^

Hienoa, kun tulit Yhteisöön. Täältä löydät valtavasti keskusteluita, blogeja ja ratkaisuja. Voit keskustella yhdessä muiden samanhenkisten jäsenten sekä ajoittain myös työntekijöidemme kanssa. Kokosimme sinulle kolme vinkkiä jotta pääset nopeasti kartalle siitä, mistä Yhteisössä on kyse.

ETSI JA LUE

Etsi tietoa, selaa keskusteluita ja lue blogeja. Joku toinen on saattanut jo painia saman ongelman kanssa ja saada siihen ratkaisun. Jos et löydä etsimääsi, aloita uusi keskustelu ja kysy neuvoa osaavilta jäseniltämme.

HAKUUN

JÄSENET AUTTAVAT TOISIAAN

Yhteisössämme jäsenet neuvovat toisiaan ja keskustelevat keskenään. Törmäät nopeasti myös VIP-jäseniimme. He kaikki ovat tavallisia asiakkaita kuten sinäkin.

TUTUSTU

OSALLISTU JA KEHU

Osallistu keskusteluihin, skaboihin ja pilotteihin. Kerro kokemuksistasi, ratko muiden ongelmia. Samalla keräät arvomerkkejä ja etenet Yhteisössä pidemmälle. Sinulla on mahdollisuus päästä jopa VIP-jäseneksi.

LUE LISÄÄ

Kaapeli-TV:ssä osa HD-kanavista "nykii",. (Vanhemmat Sony HDTV:t)

Highlighted
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎10-09-2018
Kirjoituksia: 2
1/12

Kaapeli-TV:ssä osa HD-kanavista "nykii",. (Vanhemmat Sony HDTV:t)

Terve.

Olen huomannut että HD kanavissa on tapahtunut jotain muutosta tämän vuoden puolella! En tiedä tarkkaan että milloin mutta tämä vika on pelkästään Telian verkossa havaittua.

Omistan muutaman vanhemman Sony merkkisen HDTV:n joissa muutama HD kanava pätkii/nykii, ei kuitenkaan sillälailla kuin perus ruutumallinen pixelöinti.

Kanavat 1,2,3,4 HD-laatusena toimii moitteetta..yle teema hd ja siitä eteenpäin pätkii. En muista nyt että pätkikö kaikki loput ilmaiset hd-kanavat mutta useampi niitä on!

Olen saanut tietooni että muillakin on samoja ongelmia. Toisen operaattorin verkossa tätä nykimistä/pätkimistä ei tapahdu, sen olen itse kokeillut. Ihan hirveesti ei tule itse kotona kanavia katseltua mutta onhan tämä nyt sen tason vika mikä täytyisi saada kuntoon. Ei voi vaan käskeä ostamaan uusia televisioita ehjien tilalle Hymiö Onnellinen

0 tykkäystä
11 vastausta
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎16-03-2018
Kirjoituksia: 12
2/12

Vs: Osa HD-kanavista "nykii". (Vanhemmat Sony HDTV:t)

Täällä sama vika, aluksi oli myös tv2 hd ja 4Hd mutta nämä saatiin korjattua. nyt on muutama hd kanava jotka pätkivät ja vikailmoitus on ollut jos pitkään auki, mutta luulen että sille ei enää tapahdu mitään.

kaipa odottelevat vaan että asiakas ostaa uuden telkkarin ja ongelma poistuu. 

0 tykkäystä
Data-Jehu 2018
Data-Jehu 2018
Rekisteröitynyt: ‎15-08-2015
Kirjoituksia: 1 593
3/12

Vs: Osa HD-kanavista "nykii". (Vanhemmat Sony HDTV:t)

Jos vikari on ollut pitkään auki, niin kannattaa vaikka kysellä sen perään chatissa, päivisin siellä on vikapuolikin läsnä.

---

Aloittajalle: Minkä kautta tuo TV tulee? Tarkoitatko varsinaista kaapeli-TV:tä, Telian laajakaistan mukana ostettavaa viihdeboksia vai kenties jotain muuta? Ilmeisesti se ei aivan pätkintää ole, vaan pikemmin kuva ei tule ruudulle tasaisella nopeudella? Jos käytössä on TV-boksi, niin eihän se ylikuumene (ole vaikka suljetussa tv-tason kaapissa ilman ilmanvaihtoa? Myös langattoman verkon (jos on tuollainen Arris 4302 -boksi wifillä) epävakaus tai heikko kuuluvuus voi aiheuttaa epätasaisuutta kuvaan. Kannattaa tehdä tuosta häiriöilmoitus Telialle, niin pääsevät tutkimaan tuota epätasaista kuvaa verkon puolelta.

Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎11-09-2018
4/12

Vs: Kaapeli-TV:ssä osa HD-kanavista "nykii",. (Vanhemmat Sony HDTV:t)

Mulla kans nykii kaikki HD kanavat paitsi 1, 2, 3 ja 4. Kuvaan ei tule pixelöintiä vaan nykii. Ollut jo jonkun aikaa. Eli jotain on Telialla siis ongelmaa. Mullakin vanhempi Sony TV. Vielä ei haittaa mutta joutuukohan sitä 2020 ostaan uuden TV. Voisihan sitä ostaa mutta olisi mukava saada "sponsori" tähän nykimisen poistamiseen.

0 tykkäystä
Asiantuntija
Asiantuntija
Rekisteröitynyt: ‎29-06-2017
Kirjoituksia: 102
5/12

@tomjuh82  kirjoitti:

Terve.

Olen huomannut että HD kanavissa on tapahtunut jotain muutosta tämän vuoden puolella! En tiedä tarkkaan että milloin mutta tämä vika on pelkästään Telian verkossa havaittua.

Omistan muutaman vanhemman Sony merkkisen HDTV:n joissa muutama HD kanava pätkii/nykii, ei kuitenkaan sillälailla kuin perus ruutumallinen pixelöinti.

Kanavat 1,2,3,4 HD-laatusena toimii moitteetta..yle teema hd ja siitä eteenpäin pätkii. En muista nyt että pätkikö kaikki loput ilmaiset hd-kanavat mutta useampi niitä on!

Olen saanut tietooni että muillakin on samoja ongelmia. Toisen operaattorin verkossa tätä nykimistä/pätkimistä ei tapahdu, sen olen itse kokeillut. Ihan hirveesti ei tule itse kotona kanavia katseltua mutta onhan tämä nyt sen tason vika mikä täytyisi saada kuntoon. Ei voi vaan käskeä ostamaan uusia televisioita ehjien tilalle Hymiö Onnellinen

Tervehdys @tomjuh82 ja tervetuloa yhteisöön Hymiö Onnellinen

Samankaltaisesta ongelmasta on tullut joitakin vikailmoituksia. Yhteistä näissä on se että ongelma ilmenee vain vanhemmilla Sonyn televisioilla(n. 10 vuotta vanhoja malleja), muilla valmistajilla ja uudemmilla Sonyilla samaa ei tapahdu. 

Tämä on tutkinnassa verkonhallinnassa että onko siihen jotain tehtävissä meidän puolelta, aikataulua tai ratkaisua en pysty lupaamaan. Sony on tietoinen myös tästä.

Jos tarkkoja laitemalleja on antaa niin ne voidaan laittaa lisätietona eteenpäin. 

Vakiokalustoa*
Rekisteröitynyt: ‎04-06-2015
Kirjoituksia: 166
6/12

No kyllä itelläkin samaa esiintyy ja ihan samsungin suhtkoht uudella tv:llä. Eli vika taitaa olla telian verkossa.

0 tykkäystä
Asiantuntija
Asiantuntija
Rekisteröitynyt: ‎13-10-2017
Kirjoituksia: 118
7/12

@jansaa80 Tämä tiedossa ja tutkinnassa oleva ongelma koskee ainoastaan Sonyn vanhempia televisiomalleja. Uudemmassa televisiomallissa esiintyvä HD-kanavien pätkintä johtuu jostain muusta ja sitä olisi hyvä tutkia. Mikäli käytätössäsi on toinen televisio, niin pätkivätkö kanavat sillä? Television ja antennipistorasian väliin kannattaa kokeilla toista antennikaapelia. Kerrostaloissa ongelmat esiintyvät usein myös naapureilla, jos talon signaalissa on jotain vikaa.

0 tykkäystä
Vakiokalustoa*
Rekisteröitynyt: ‎04-06-2015
Kirjoituksia: 166
8/12

On siitä vikailmoitus tehty ja vahvistin taloon vaihdettu. Aikaisemmin kaapelinetti toimi epävakaasti ja sen jälkeen kanavat pätki. Hiukan vahvistimen vaihto auttoi. Vikaa on selvitetty Telian vikapalvelun kanssa ja siihen päätelmään tultu, että "kupari tulosssa tien päähän" täällä Kemissä. Ainoa ratkaisu ongelmaan on 5G tai valokuitu.

0 tykkäystä
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎16-03-2018
Kirjoituksia: 12
9/12

@JuhoOlliLo  kirjoitti:

@tomjuh82  kirjoitti:

Terve.

Tervehdys @tomjuh82 ja tervetuloa yhteisöön Hymiö Onnellinen

Samankaltaisesta ongelmasta on tullut joitakin vikailmoituksia. Yhteistä näissä on se että ongelma ilmenee vain vanhemmilla Sonyn televisioilla(n. 10 vuotta vanhoja malleja), muilla valmistajilla ja uudemmilla Sonyilla samaa ei tapahdu. 

Tämä on tutkinnassa verkonhallinnassa että onko siihen jotain tehtävissä meidän puolelta, aikataulua tai ratkaisua en pysty lupaamaan. Sony on tietoinen myös tästä.

Jos tarkkoja laitemalleja on antaa niin ne voidaan laittaa lisätietona eteenpäin. 

Vika ilmeni kun Telia teki jotain verkkopäivitystä. Aluksi  oli yle 2 hd ja 4Hd myös vian piirissä, mutta Asentajat korjasivat nämä ja soittivat että korjantuiko nämä kanavat. mutta Sub hd Tv5 hd liv Hd Jim hd ja kuutonen Hd  ainakin pätkivät.  Mitään erillistä digiboxia ei ole kiinni vaan antenni kaapeli on suoraan kiinni seinä pistokkeessa. Nettinä on valokuitu. niin ja telkkari on todella vanha Sony KDL-40W4000.  

0 tykkäystä
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎11-09-2018
10/12

• Hei
  • Kyllä minulla on juuri joku 10-11 vuotta vanha Sony TV.
  • TV mallinumero on KDL-46Z4500. Tosiaan ne HD kanavat nykii siis kokoajan ei vaan silloin tällöin. Ei tule pixelöintiä. Tv tuner näyttää että signaalin laatu on hyvä eikä virheilyä. Olisi hieno jos saatte asiaa eteen päin.
0 tykkäystä