Kaapeli-TV:ssä osa HD-kanavista "nykii",. (Vanhemmat Sony HDTV:t)

  • 10 September 2018
  • 46 kommenttia
  • 502 katselukertaa

Terve.

Olen huomannut että HD kanavissa on tapahtunut jotain muutosta tämän vuoden puolella! En tiedä tarkkaan että milloin mutta tämä vika on pelkästään Telian verkossa havaittua.

Omistan muutaman vanhemman Sony merkkisen HDTV:n joissa muutama HD kanava pätkii/nykii, ei kuitenkaan sillälailla kuin perus ruutumallinen pixelöinti.

Kanavat 1,2,3,4 HD-laatusena toimii moitteetta..yle teema hd ja siitä eteenpäin pätkii. En muista nyt että pätkikö kaikki loput ilmaiset hd-kanavat mutta useampi niitä on!

Olen saanut tietooni että muillakin on samoja ongelmia. Toisen operaattorin verkossa tätä nykimistä/pätkimistä ei tapahdu, sen olen itse kokeillut. Ihan hirveesti ei tule itse kotona kanavia katseltua mutta onhan tämä nyt sen tason vika mikä täytyisi saada kuntoon. Ei voi vaan käskeä ostamaan uusia televisioita ehjien tilalle :)


46 kommenttia

Täällä sama vika, aluksi oli myös tv2 hd ja 4Hd mutta nämä saatiin korjattua. nyt on muutama hd kanava jotka pätkivät ja vikailmoitus on ollut jos pitkään auki, mutta luulen että sille ei enää tapahdu mitään.

 

kaipa odottelevat vaan että asiakas ostaa uuden telkkarin ja ongelma poistuu. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Jos vikari on ollut pitkään auki, niin kannattaa vaikka kysellä sen perään chatissa, päivisin siellä on vikapuolikin läsnä.


 


---


Aloittajalle: Minkä kautta tuo TV tulee? Tarkoitatko varsinaista kaapeli-TV:tä, Telian laajakaistan mukana ostettavaa viihdeboksia vai kenties jotain muuta? Ilmeisesti se ei aivan pätkintää ole, vaan pikemmin kuva ei tule ruudulle tasaisella nopeudella? Jos käytössä on TV-boksi, niin eihän se ylikuumene (ole vaikka suljetussa tv-tason kaapissa ilman ilmanvaihtoa? Myös langattoman verkon (jos on tuollainen Arris 4302 -boksi wifillä) epävakaus tai heikko kuuluvuus voi aiheuttaa epätasaisuutta kuvaan. Kannattaa tehdä tuosta häiriöilmoitus Telialle, niin pääsevät tutkimaan tuota epätasaista kuvaa verkon puolelta.

Mulla kans nykii kaikki HD kanavat paitsi 1, 2, 3 ja 4. Kuvaan ei tule pixelöintiä vaan nykii. Ollut jo jonkun aikaa. Eli jotain on Telialla siis ongelmaa. Mullakin vanhempi Sony TV. Vielä ei haittaa mutta joutuukohan sitä 2020 ostaan uuden TV. Voisihan sitä ostaa mutta olisi mukava saada "sponsori" tähän nykimisen poistamiseen.


@tomjuh82@  kirjoitti:

Terve.

Olen huomannut että HD kanavissa on tapahtunut jotain muutosta tämän vuoden puolella! En tiedä tarkkaan että milloin mutta tämä vika on pelkästään Telian verkossa havaittua.

Omistan muutaman vanhemman Sony merkkisen HDTV:n joissa muutama HD kanava pätkii/nykii, ei kuitenkaan sillälailla kuin perus ruutumallinen pixelöinti.

Kanavat 1,2,3,4 HD-laatusena toimii moitteetta..yle teema hd ja siitä eteenpäin pätkii. En muista nyt että pätkikö kaikki loput ilmaiset hd-kanavat mutta useampi niitä on!

Olen saanut tietooni että muillakin on samoja ongelmia. Toisen operaattorin verkossa tätä nykimistä/pätkimistä ei tapahdu, sen olen itse kokeillut. Ihan hirveesti ei tule itse kotona kanavia katseltua mutta onhan tämä nyt sen tason vika mikä täytyisi saada kuntoon. Ei voi vaan käskeä ostamaan uusia televisioita ehjien tilalle :)


Tervehdys @tomjuh82 ja tervetuloa yhteisöön :smileyhappy:

 

Samankaltaisesta ongelmasta on tullut joitakin vikailmoituksia. Yhteistä näissä on se että ongelma ilmenee vain vanhemmilla Sonyn televisioilla(n. 10 vuotta vanhoja malleja), muilla valmistajilla ja uudemmilla Sonyilla samaa ei tapahdu. 

Tämä on tutkinnassa verkonhallinnassa että onko siihen jotain tehtävissä meidän puolelta, aikataulua tai ratkaisua en pysty lupaamaan. Sony on tietoinen myös tästä.

Jos tarkkoja laitemalleja on antaa niin ne voidaan laittaa lisätietona eteenpäin. 

No kyllä itelläkin samaa esiintyy ja ihan samsungin suhtkoht uudella tv:llä. Eli vika taitaa olla telian verkossa.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10

@jansaa80 Tämä tiedossa ja tutkinnassa oleva ongelma koskee ainoastaan Sonyn vanhempia televisiomalleja. Uudemmassa televisiomallissa esiintyvä HD-kanavien pätkintä johtuu jostain muusta ja sitä olisi hyvä tutkia. Mikäli käytätössäsi on toinen televisio, niin pätkivätkö kanavat sillä? Television ja antennipistorasian väliin kannattaa kokeilla toista antennikaapelia. Kerrostaloissa ongelmat esiintyvät usein myös naapureilla, jos talon signaalissa on jotain vikaa.

On siitä vikailmoitus tehty ja vahvistin taloon vaihdettu. Aikaisemmin kaapelinetti toimi epävakaasti ja sen jälkeen kanavat pätki. Hiukan vahvistimen vaihto auttoi. Vikaa on selvitetty Telian vikapalvelun kanssa ja siihen päätelmään tultu, että "kupari tulosssa tien päähän" täällä Kemissä. Ainoa ratkaisu ongelmaan on 5G tai valokuitu.


@JuhoOlliLo@  kirjoitti:

@tomjuh82@  kirjoitti:

Terve.

Olen huomannut että HD kanavissa on tapahtunut jotain muutosta tämän vuoden puolella! En tiedä tarkkaan että milloin mutta tämä vika on pelkästään Telian verkossa havaittua.

Omistan muutaman vanhemman Sony merkkisen HDTV:n joissa muutama HD kanava pätkii/nykii, ei kuitenkaan sillälailla kuin perus ruutumallinen pixelöinti.

Kanavat 1,2,3,4 HD-laatusena toimii moitteetta..yle teema hd ja siitä eteenpäin pätkii. En muista nyt että pätkikö kaikki loput ilmaiset hd-kanavat mutta useampi niitä on!

Olen saanut tietooni että muillakin on samoja ongelmia. Toisen operaattorin verkossa tätä nykimistä/pätkimistä ei tapahdu, sen olen itse kokeillut. Ihan hirveesti ei tule itse kotona kanavia katseltua mutta onhan tämä nyt sen tason vika mikä täytyisi saada kuntoon. Ei voi vaan käskeä ostamaan uusia televisioita ehjien tilalle :)


Tervehdys @tomjuh82 ja tervetuloa yhteisöön :smileyhappy:

 

Samankaltaisesta ongelmasta on tullut joitakin vikailmoituksia. Yhteistä näissä on se että ongelma ilmenee vain vanhemmilla Sonyn televisioilla(n. 10 vuotta vanhoja malleja), muilla valmistajilla ja uudemmilla Sonyilla samaa ei tapahdu. 

Tämä on tutkinnassa verkonhallinnassa että onko siihen jotain tehtävissä meidän puolelta, aikataulua tai ratkaisua en pysty lupaamaan. Sony on tietoinen myös tästä.

Jos tarkkoja laitemalleja on antaa niin ne voidaan laittaa lisätietona eteenpäin. 


Vika ilmeni kun Telia teki jotain verkkopäivitystä. Aluksi  oli yle 2 hd ja 4Hd myös vian piirissä, mutta Asentajat korjasivat nämä ja soittivat että korjantuiko nämä kanavat. mutta Sub hd Tv5 hd liv Hd Jim hd ja kuutonen Hd  ainakin pätkivät.  Mitään erillistä digiboxia ei ole kiinni vaan antenni kaapeli on suoraan kiinni seinä pistokkeessa. Nettinä on valokuitu. niin ja telkkari on todella vanha Sony KDL-40W4000.  

  • Hei
  • Kyllä minulla on juuri joku 10-11 vuotta vanha Sony TV.
  • TV mallinumero on KDL-46Z4500. Tosiaan ne HD kanavat nykii siis kokoajan ei vaan silloin tällöin. Ei tule pixelöintiä. Tv tuner näyttää että signaalin laatu on hyvä eikä virheilyä. Olisi hieno jos saatte asiaa eteen päin.

Omat pätkivät laitteet: 32"V4500, 40"W4000. Varmaan samat virittimet laitteissa mutta paneelit ovat eri.

Ilmoitettu nämä mallit eteenpäin ja vinkkasin asiaa hoitavalle taholle tästä ketjusta niin voivat käydä aina tarvittaessa vilkaisemassa uusia viestejä.

Tämä asia varmaan jäi tähän vai onko tulossa mitään korjausta? Omituista touhua jos pitää tälläisen takia lähteä uusimaan kämpässä televisioita! Telialta vanhan television "romutus/kierrätyspalkkiota" odotellessa :)


@JuhoOlliLo@  kirjoitti:

@tomjuh82@  kirjoitti:

Terve.

Olen huomannut että HD kanavissa on tapahtunut jotain muutosta tämän vuoden puolella! En tiedä tarkkaan että milloin mutta tämä vika on pelkästään Telian verkossa havaittua.

Omistan muutaman vanhemman Sony merkkisen HDTV:n joissa muutama HD kanava pätkii/nykii, ei kuitenkaan sillälailla kuin perus ruutumallinen pixelöinti.

Kanavat 1,2,3,4 HD-laatusena toimii moitteetta..yle teema hd ja siitä eteenpäin pätkii. En muista nyt että pätkikö kaikki loput ilmaiset hd-kanavat mutta useampi niitä on!

Olen saanut tietooni että muillakin on samoja ongelmia. Toisen operaattorin verkossa tätä nykimistä/pätkimistä ei tapahdu, sen olen itse kokeillut. Ihan hirveesti ei tule itse kotona kanavia katseltua mutta onhan tämä nyt sen tason vika mikä täytyisi saada kuntoon. Ei voi vaan käskeä ostamaan uusia televisioita ehjien tilalle :)


Tervehdys @tomjuh82 ja tervetuloa yhteisöön :smileyhappy:

 

Samankaltaisesta ongelmasta on tullut joitakin vikailmoituksia. Yhteistä näissä on se että ongelma ilmenee vain vanhemmilla Sonyn televisioilla(n. 10 vuotta vanhoja malleja), muilla valmistajilla ja uudemmilla Sonyilla samaa ei tapahdu. 

Tämä on tutkinnassa verkonhallinnassa että onko siihen jotain tehtävissä meidän puolelta, aikataulua tai ratkaisua en pysty lupaamaan. Sony on tietoinen myös tästä.

Jos tarkkoja laitemalleja on antaa niin ne voidaan laittaa lisätietona eteenpäin. 


Sony KDL-46Z4500 on hyvä tv, mutta nyt keväällä 2018 tuli tämä ongelma. Miten voin saada hyvitystä kalliista kappeli-TV:n vuosimaksusta?

KDL-46Z4500 nykii. Ensin syksyllä 2017 nyki vain National Geographic HD, kun olin ostanut Telian elokuvakanavapaketin. Sanoin keväällä 2018 paketin irti, koska samat elokuvat pyörivät monta viikkoa ja muutenkin elokuvien taso oli ala-arvoista roskaa suurimmaksi osaksi. Sen jälkeen HD 1,2,3 ja 4 ovat toimineet hyvin, mutta kaikki muut nykívät ja ajoittain tulee teksti: Valittua ohjelmaa ei ole viritetty. Jos viitsii pitää nykivää ohjemaa näkyvissä vähän pitempään, häviää usein myös ääni ja usein pikselöintiä esiintyy niin kauan, että kuvaruutu muuttuu mustaksi. Vuosia aiemmin ollut myös paljon häiriöitä ja asia silloin korjaantunut sen jälkeen, kun huoltomies vaihtanut vahvistimen ja tehnyt säätöjä. Muutaman vuoden aikana vahvistin on vaihdettu 6 kertaa. Useat asentajamihet päivitelleet paikkakunnan maakaapeleitten huonoa kuntoa ja maastossa sijaitsevien jakolaatikoitten ala-arvoista teknistä tasoa ja kosteutta sekä  muurahaisten tekemiä vaurioita. Telia-Soneran aikanakin jo asentajat olivat sitä mieltä, ettei pienten paikkakuntie kaapeli-TV-verkkoja huolleta kunnolla. Vain täysin pimeä kuva yritetään korjata. Ei kuulema kannata alihankkijoita käyttää uusien kaapeleitten asennuksessa muualla kuin kaupunkien keskustoissa. Tänäänkin 11.10.2018 klo. 9,50 alkaen olivat kaikki kanavat pimeänä. Samoin toissa viikolla iltapäivällä muutaman tunnin. Muutamalta tutulta on tällä paikkakunnalla poistettu kaapeliyhteys kokonaan viime kuussa. Eikä makseta mitään hyvitystä aikanaan maksetusta liittymän avausmaksusta eikä autettu hankkimaan antennia tms.


@Ixuspb@  kirjoitti:

@JuhoOlliLo@  kirjoitti:

@tomjuh82@  kirjoitti:

Terve.

Olen huomannut että HD kanavissa on tapahtunut jotain muutosta tämän vuoden puolella! En tiedä tarkkaan että milloin mutta tämä vika on pelkästään Telian verkossa havaittua.

Omistan muutaman vanhemman Sony merkkisen HDTV:n joissa muutama HD kanava pätkii/nykii, ei kuitenkaan sillälailla kuin perus ruutumallinen pixelöinti.

Kanavat 1,2,3,4 HD-laatusena toimii moitteetta..yle teema hd ja siitä eteenpäin pätkii. En muista nyt että pätkikö kaikki loput ilmaiset hd-kanavat mutta useampi niitä on!

Olen saanut tietooni että muillakin on samoja ongelmia. Toisen operaattorin verkossa tätä nykimistä/pätkimistä ei tapahdu, sen olen itse kokeillut. Ihan hirveesti ei tule itse kotona kanavia katseltua mutta onhan tämä nyt sen tason vika mikä täytyisi saada kuntoon. Ei voi vaan käskeä ostamaan uusia televisioita ehjien tilalle :)


Tervehdys @tomjuh82 ja tervetuloa yhteisöön :smileyhappy:

 

Samankaltaisesta ongelmasta on tullut joitakin vikailmoituksia. Yhteistä näissä on se että ongelma ilmenee vain vanhemmilla Sonyn televisioilla(n. 10 vuotta vanhoja malleja), muilla valmistajilla ja uudemmilla Sonyilla samaa ei tapahdu. 

Tämä on tutkinnassa verkonhallinnassa että onko siihen jotain tehtävissä meidän puolelta, aikataulua tai ratkaisua en pysty lupaamaan. Sony on tietoinen myös tästä.

Jos tarkkoja laitemalleja on antaa niin ne voidaan laittaa lisätietona eteenpäin. 


Vika ilmeni kun Telia teki jotain verkkopäivitystä. Aluksi  oli yle 2 hd ja 4Hd myös vian piirissä, mutta Asentajat korjasivat nämä ja soittivat että korjantuiko nämä kanavat. mutta Sub hd Tv5 hd liv Hd Jim hd ja kuutonen Hd  ainakin pätkivät.  Mitään erillistä digiboxia ei ole kiinni vaan antenni kaapeli on suoraan kiinni seinä pistokkeessa. Nettinä on valokuitu. niin ja telkkari on todella vanha Sony KDL-40W4000.  


Ei erillistä digiboxi? Ongelmana taitaa olla etteivät nämä vanhat laitteet ole Cable Ready HD standardin mukaisia

Tämä on mahdollista. Oletko tästä häiriöilmoituksiin jättänyt vikailmoituksen tutkintaan? Tämä on tärkeää että saamme vian tiedotettua verkon puolelle. Saat heihin yhteyden omien sivujen kautta. Chat palvelee sivuilla 24/7, tai tarvittaessa voit soittaa 020 690 400 ma-pe 8-20, la 9-1630 (mpm/pvm).

Sama vika on edelleen tälläisellä 9v vanhalla Sonylla. Taloyhtiössä vaihtui kaapeli-tv Telialle ilmeisesti Elisalta. Edellisenä päivänä kaikki kanavat toimi HD:na moitteetta ja hetkessä kaikki muut HD kanavat paitsi tässäkin ketjussa mainitut 1,2,3,4 pätkivät niin paljon ettei niitä voi katsoa. Soittelin asiasta ja jätin vikailmoituksen, mutta en ollut tätä ketjua vielä siinä vaiheessa huomannut. Varmaan voi olettaa, että asialle ei mitään enää tässä vaihessa olla tekemässä.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@MiVor@  kirjoitti:

Sama vika on edelleen tälläisellä 9v vanhalla Sonylla. Taloyhtiössä vaihtui kaapeli-tv Telialle ilmeisesti Elisalta. Edellisenä päivänä kaikki kanavat toimi HD:na moitteetta ja hetkessä kaikki muut HD kanavat paitsi tässäkin ketjussa mainitut 1,2,3,4 pätkivät niin paljon ettei niitä voi katsoa. Soittelin asiasta ja jätin vikailmoituksen, mutta en ollut tätä ketjua vielä siinä vaiheessa huomannut. Varmaan voi olettaa, että asialle ei mitään enää tässä vaihessa olla tekemässä.


Hyvä, että tästä on tehty vikailmoitus. Kyllä tutkivalla taholla tämä on tiedossa ja jos haluat tiedot tästä ketjusta erikseen lisätä, niin ota yhteys esim. chatin kautta missä tunnistautumisen kautta on helppo lisätä keskustelu suoraan vikailmoitukselle. 

Taloyhtiömme vaihtoi DNA kaapeli-tv:n juuri Telia Kaapeli-tv: ksi ja Sonyn W4000 mallissa alkoi juuri samat ongelmat muiden HD kanavien osalta paitsi Yle1 HD, Yle2 HD, MTV3 HD ja Nelonen HD kanssa.

 

Onko tähän joku ratkaisu jo tehty ? Taloyhtiö 19 v vanha ja valokuitu taloon tulee eli vaikuttaa että lähetyksessä tuo vika on ? 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

KaapeliTV operaattorin vaihtuessa myös kanavien taajuudet monesti vaihtuvat. Tämä voi aiheuttaa osalle kanavista häiriöitä kuvanlaatuun. Lähes poikkeuksetta ongelma saadaan aina korjattua asentajan uudella käynnillä taloyhtiön talovahvistimella, olettaen että talon sisäverkko on OK kuntoinen.


Operaattorin vaihdon jälkeen suositellaan tekemään vastaanottimelle tehdasasetusten palautus ja automaattinen kanavahaku uudelleen.


 


Kanavien häiriöstä helpoiten vikailmoituksen voi jättää telia.fi sivuston chatin kautta.

Itellä 10v vanha samsung kaapeliverkossa ja YLE:n kanavat pätkii, on kokeiltu kaikki peruskikat mutta ei näytä auttavan. Kemissä tämäkin tapaus. Kaapelinetti on ja pelaa hyvin, ainoastaan nyt on alkanyt nämä tv - kanavien ongelmat. 

Moi

Tämä vika koski tai koskee edelleen vain Sony:n vanhempia TV malleja ei muiden valmistajien. Vika ei häirinnyt Ylen HD kanavia, sulla on nyt jotain muuta vikaa, jos vika ei häviä niin kannattaa tehdä vika Telialle

Kyllä nykii myös YLE Teema & Fem HD 

 

Kaikki muut HD kanavat nykivät paitsi YLE TV1 HD, YLE TV2 HD, MTV3 HD ja Nelonen HD.

 

Semmoinenkin bugi DNA kaapeli-tv verrattuna että Telian kaapeli-tv:ssä EPG ei lataa kaikkien kanavien tietoja ellet käy sillä kanavalla. Ärsyttävä bugi sekin

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10

Vanhemmissa Sonyn televisiomalleissa ilmennyt ongelma koskee kaikkia muita HD-kanavia paitsi Yle TV1 HD, Yle TV2 HD, MTV3 HD ja Nelonen HD kanavia. Olisi hyvä, jos pystyisit testaamaan jollain toisella (uudemmalla tai eri merkkisellä televisiolla), että toistuuko ongelma siinäkin. Mikäli ongelmia on myös toisella laitteella, häiriöstä tulee ilmoittaa Telian häiriöilmoituksiin.


 


Ohjelmaopas EPG latautuu kaapeliTV-verkossa kanavanipuittain, joten jossain vaiheessa kanavilta toiselle siirryttäessä televisiolaite suorittaa latauksen.

Mullaki alko nykii jotku kanavat Telia kaapelilla , Dna kaapelilla toimi ? kumma juttu Sony KDL46w4000

Vastaa