Kerro kokemuksesi mobiiliviihteen Google Castista ja/tai AppleTV:stä


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
  • Yhteisömanageri
  • 10308 kommenttia

Sonera Viihde -sovelluksessa on beta ominaisuutena mahdollisuus heijastaa kuva isommalle ruudulle AppleTV:n tai Google Castin avulla. Keräämme palautetta beta vaiheen aikana, jotta voimme korjata mahdolliset ongelmat.


 


Nyt keräämme siis palautetta kuvan heijastamisesa isolle ruudulle joten oletko tyytyväinen, se toimii hyvin ja täyttää tarpeesi täysin? Vai olisiko siinä kenties jotain kehitettävää?


 


Jos olet kohdannut ongelmia niin toivomme että kuvailet mahdollisimman tarkkaan:


 



  1. Mitä teit ennen kuin vika tai häiriö ilmeni

  2. Miten vika tai häiriö ilmenee tarkalleen ottaen

  3. Mitkä laitteet sinulla on käytössä



  • Mikä mobiililaite, merkki ja malli ja käyttöjärjestelmä

  • Uuden vai vanhan mallinen Chromecast laite / uusi vai vanha AppleTV laite?


Olemme saaneet joitan ilmoituksia aiheeseen liittyen ja tutkimme niitä parhaillaan. Muutamia keskusteluitakin täällä Klaanissa on käynnissä aiheesta:


 


--> linkki 1


--> linkki 2


 


Perustimme tämän kokoomaketjun jotta näemme kokonaiskuvan tilanteesta. Kiitos jo etukäteen komenteistasi :)


37 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +11

Käytössä Chromecast 2 ja kännyssä mobiiliviihteen Android-versio. Välillä toimii ihan hyvin, mutta ajoittain ilmenee seuraavaa ongelmaa: kun violetti cast-nappi on aktiivisena ja yrittää hakea joko TV- tai kirjastot-kohdasta ohjelmia, niin näytöstä ei pysty valitsemaan mitään, vaan haku jää jotenkin juntturaan.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +11
Lisättäköön vielä, että puhelin on roottaamaton Note 4 ja reitittimenä Inteno DG301.

Hienoa että tästä saatiin keskustelu pystyyn ja hienoa, että olette lisänneet Apple TV tuen, nyt palvelu on hyvällä mallilla. Kuitenkin AirPlay tai koko mobiiliviihde ei toimi kovin luotettavasti ja se on erittäin iso miinus.

 

Kertaakaan en ole saanut katsottua elokuvaa ilman, että se ei olisi katkennut Airplaylla. Näissä stream palveluissa olisi erittäin tärkeää, että palvelu toimii ongelmitta. Viimeksi kuin katsoin elokuvan Apple TV:llä elokuva keskeytyi 6 eri kertaa!. Kyseessä iPad Air ja iPhone 6s ja kolmas Apple TV.

 

Se vielä että yksin katselee leffaa ja leffa keskeytyy monia kertoja satunnaisesti voisi olla siedettävää, mutta jos joku muukin on leffaa katsomassa niin onhan se varsin ikävää ja huvittavaa. Ei myöskään tietenkään anna hyvää ensivaikutelmaa palvelusta mahdollisesti uusille potentiaalisille asiakkaille joille palvelua voisi suositella jos se vain toimisi.

 

Voi toki olla, että ne virheilmoitukset ja leffan katkeilu tulisi ilman Apple TV:täkin, en ole koskaan koittanut suoraan laitteella katsoa, koska Apple TV oli juurikin syy miksi siirryin mobiiliviihteen maksulliseksi käyttäjäksi.

 

Mutta joka tapauksessa random virheilmoitukset toiston yhteydessä olisi hyvä korjata mahdollisimman nopeasti.

 

Voin laittaa kokeeksi iPadista elokuvan nyt pyörimään niin palaan asiaan, että kaatuuko leffa samalla tavalla ihan pelkällä laitteellakin ilman Airplayta.

Muuten on toiminut hyvin, mutta aina sovellus ei suostu yhdistämään Chromecastiin. Joutuu yrittämään uudestaan 1-10 kertaa.

1. Kokeilin yhdistää
2. Cast-kuvake vilkkuu, tv-ruutu menee mustaksi ja kohta palaa Chromecastin näytönsäästäjään sekä sovelluksen kuvake lopettaa vilkkumisen ja violetti "valo" sammuu.

- iPad Air, iPhone 6, iPhone 5S, uusin iOS.
- vanhempi Chromecast
Lisätään vielä että muut sovellukset yhdistävät kertalaakista kun ongelma ilmenee.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@spedetee kirjoitti:
Muuten on toiminut hyvin, mutta aina sovellus ei suostu yhdistämään Chromecastiin. Joutuu yrittämään uudestaan 1-10 kertaa.

1. Kokeilin yhdistää
2. Cast-kuvake vilkkuu, tv-ruutu menee mustaksi ja kohta palaa Chromecastin näytönsäästäjään sekä sovelluksen kuvake lopettaa vilkkumisen ja violetti "valo" sammuu.

- iPad Air, iPhone 6, iPhone 5S, uusin iOS.
- vanhempi Chromecast

Kiitos tästä. Sain kuulla että ongelma on tiedossa ja korjaustyöt ovat käynnissä. Aikataulu on avoin mutta tosiaan on jo työn alla.

Hyviä uutisia Chromecastin käyttäjille!

 

Eilen on viety tuotantoon muutos, jonka pitäisi ratkaista yhdistämisongelmat Google castin osalta. Eli viime viikkoina on saattanut (etenkin vanhemmilla chromecasteilla) esiintyä ongelmaa, että tv-ruutu jää mustaksi ja vilkkuu edes takaisin, ja on pitänyt yrittää yhdistämistä useaan otteeseen.  ainakin olit raportoinut ongelmasta. Tehdyn muutoksen pitäisi nyt korjata tämä ongelma, ja toivomme edelleen palautetta palvelun toimivuudesta.

Meillä on ongelmana, että kuvaa ei saada telkkariin näkyviin chromecastilla.

Puhelimella ja tabletilla lähetykset näkyvät moitteettomasti ja chromecast toimii youtubella ym. moitteetta.

Telkkariin tulee virheilmoitus Cv14:72500.

IPhonessa ja Ipadissa on viimeisin IOS sekä tabletissa Sonera Viihteen 13.2. päivitetty versio.

@teroxyz kirjoitti:
Meillä on ongelmana, että kuvaa ei saada telkkariin näkyviin chromecastilla.

Puhelimella ja tabletilla lähetykset näkyvät moitteettomasti ja chromecast toimii youtubella ym. moitteetta.

Telkkariin tulee virheilmoitus Cv14:72500.

IPhonessa ja Ipadissa on viimeisin IOS sekä tabletissa Sonera Viihteen 13.2. päivitetty versio.

Cast-kuvake siis ilmestyy Sonera Viihde -sovelluksen oikeaan yläkulmaan ja pystyt sitä kautta ohjaamaan kuvan Chromecastiin? Tuleeko sitten sen jälkeen tuo virhekoodi heti?

Sonera viihde lakkasi viime viikolla toimivasta Chromecastin (vanhempi) kanssa. Kokeiltu Sonyllä (z3 comp) ja Samsung trendillä.  Ilmoittaa että ""toisto epäonnistui, (DRM) yritä uudelleen". Olisi kiva jos selaimella olisi joku muukuin silverlight, ei tunnu olevan mahdollista kätevästi löytää selaincomboa jossa olisi silverlight ja google cast.

 

Onko vinkkejä miten edetä?

 

 

Cast-kuvake näkyy ja kun siitä painaa pääruudussa, telkkariin siirtyy soneranvioletti standby ruutu. Kun nappia painaa kun tabletissa tai kännykässä on jo kuva puörimässä, tulee tuo virheilmoitus.

Meillä siis toimii chromecast esim. Youtubella.
Kokeilimme chromecastia toisessa kotona, jossa on eri telkkari ja myöskin Soneran netti. Herja on kuitenkin sama: toisto epäonnistui, (drm) yritä uudelleen.

Erikoista on se, että samassa osoitteessa oleva toinen telkkari ja chromecast toimivat hyvin. Myös lähetys tuohon chromecastiin näistä laitteista onnistuu.

Onko muilla chromecastin käyttäjillä ongelmia tekstitysten kanssa? Ainakaan Investigation Discovery ja C Moren kanavat ei näytä tekstejä vaikka asetuksista tekstit valitseekin. Tietokoneella taas tekstit toimii hyvin. Muuten chromecast on toiminut hyvin viihteen kanssa.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

@Chr80 kirjoitti:

Onko muilla chromecastin käyttäjillä ongelmia tekstitysten kanssa? Ainakaan Investigation Discovery ja C Moren kanavat ei näytä tekstejä vaikka asetuksista tekstit valitseekin. Tietokoneella taas tekstit toimii hyvin. Muuten chromecast on toiminut hyvin viihteen kanssa.




ChromeCast ja AppleTV:n tekstitysten kanssa on yleisiä ongelmia ja ne on tiedossa. Korjauksen alla ilmeisesti mutta aikataulusta ei tietenkään ole tietoa.

 

Lenovon A3500-FL Android 4.4.2 ja chromecast 2.0

 

Kuvan laatu tippuu vähän väliä huonoksi ja vähintään kerran katkeaa koko toisto virheilmoituksella huono verkkoyhteys. Eikä jatka ennenkuin käy katsomassa jotain muuta ohjelmaa välillä. HBO:n kirjastosta ollut kyse.

 

Käytössä on Soneran 100Mbps kaapeliyhteys

 

Noita on esiintynyt tuossa muutamana iltana. Tosin Samalla kokoonpanolla yle areena ja ruutu toimivat ihan ok. Tullut katsottua useampikin liiga peli ruudusta tuolla yhdistelmällä ja ei ole pätkinyt yhtään. Samoiten Yle Areenastakin tullut katsottua jonkin verran ohjelmia ja toimivat ok.

Sony Z5 Compact Android 6.0 ja uudempi ChromeCast. Katsottu Viihteen vuokraamosta kaksi elokuvaa 27.3. Ensimmäinen toimi mainiosti, jälkimmäisessä edellä mainittua huonoa kuvanlaatua ja toiston kokonaan katkeamista 3 tai 4 kertaa. Yhteytenä hyvin toimiva Sonera 3G, jossa nopeus aina yli 10 Mbits/s eikä alueella ruuhka vaivaa.

Kunniamerkki +14

Muutamia ohjelmia on tullut katsottua Sonera Viihteen mobiililla ja Chromecastilla (1st gen.).


Kuva on tullut joka kerta, kerran piti sulkea ja avata Viihteen appi uudelleen että sai cast-nappulan ilmestymään appiin.


 


Huonon kuvanlaadun ongelmaa ollut kerran ohjelman ensimmäiset viisi minuuttia, laadun automaattihaku ei toiminut oikein kunnolla, mutta tuon n. 5 minuutin päästä kuvanlaatu nousi normaalille tasolle.


 


Kaiken kaikkiaan nuo omat 5-6 kertaa kun olen appia ja chromecastia käyttänyt niin toiminut ihan ok.

Tiedossa oleva ongelma ja kuitenkin vikapalvelusta vastausviesti jossa väitetään että niillä ei ole haivaittu mitään ongelmaa tekstityksessä.

Eli vikahan näkyy mulla että jos tekstitys päällä, ja jotain tekstiä ruutuun pitäisi tulla, niin näkyy keskellä alhaalla(tekstityksen paikalla) pystyviiva.
Ja tämä siis kaikilla kanavilla jossa olisi tekstitys valittavissa (ei siis YLEn kun ei toimi muutenkaan...)

1st gen chromecast tikku, uusin Sonera Viihde sovellus puhelimesta, yhdistää kyllä, mutta mitään ei pysty katsomaan kun herjaa sitä DRM ongelmaa
Androidilla siis yhdistää ja tv:stä näkyy tuo DRM herja. IPad sanoo Cv14:72500

Sonera Viihde Android apin Google cast -yhtyes lopetti tomintansa. Herjaa josta DRM virheestä. Muut apit toimii hienosti

Joitain vastaavia vikailmoituksia on nyt viime päivinä tullut näistä Chromecastien antamista DRM-virheistä. Vika on tutkinnassa ja lisätiedoista on aina hyötyä. Suosittelisin tekemään näistä vikailmoituksen Omien sivujen kautta mahdollisimman tarkoilla tiedoilla käytössä olevista laitteista.

Kunniamerkki +3

Tässä nyt vähän aikaa päässy kokeileen chromecastin kanssa c-morea.

Tekstitykset toimii heikonlaisesti. Ajotukset ei osu tai tekstit välähtää vaan ruudussa.

Vanhempi chromecast.

 

Windows puolelle kaipas jotai tukea myös. Mut ei taida onnistua tuolla silverlightin roskalla.

html5 ois parempi.

 

Kunniamerkki +3

Lisää raporttia chromecastistä. Käytän sitä sony z1 compactitilla. (5.1.1 android).

Lähes jokaisen katsotun jakson c-moren kirjastosta jälkeen joutuu katkasemaan yhteyden ja yhistämään uusiksi. Muuten vaan seisoo alotusruudussa eikä mitään tapahdu.

Tekstitykset kainakin kaikilla cmore kanavilla pois kohdaltaan tai sitten vaan vilahtavat myöhässä.Myös cromecastiin yhdistämiskuvake tulee näyttöön ihan tuurilla,pitää käynnistää sovellus usein uusiksi jotta näkyy ja toimii.uudempi cast ja käyttö nvidia tabletilla ja honorin kahdella kännyllä.alkaa ottaa hermoon maksaa 25 euroo kanavista joita ei viitti katsoa.

Vastaa